Asiakkaita pyydetään näyttämään kassit kassalla - näin perustelee kauppias
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011382105.html
"Yleensä asiakkaat suhtautuvat pyyntöön hyvin, mutta eivät aina. Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."
Kommentit (509)
"Saa vartija, kun myyjä on silminnäkijä."
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta epäilyksi ei riitä se, ettei asiakas suostu avaamaan kassiaan. Täytyy olla silminnäkijä tai valvontakameran kuva.
Kaikissa paikoissa ei ole kameraa, joten epäilys riittää. Luepa nyt ne kiinnipitoa koskevat lainkohdat ensin..
Lue v* ttu itse. Näytäpä se pykälä missä k-kauppiaalle suodaan virkavaltaa kovemmat pakkokeino-oikeudet koska joka paikassa ei ole kameraa.
Johan sanoin paikkokeinolaki 2 luku ja laki turvallisuuspalveluista jos kauppias epäilee näpistystä, henkilöä voidaan estää poistumaan kaupasta.
Sitä ei saa tehdä fyysisesti kiinnipitämällä
Tottakai pakenemine
"Elä hyvä ihminen enää häpäise vartijain ammattikuntaa"
Älä sinä häpäise enempää itseäsi ihmisoletettuna! Sinut olisi pitänyt isäsi piestä pienenä, niin ehkä olisit nyt yhteiskuntakelpoisempi.
Kaupoissa täytyy nyky-Suomessa olla vartijoita juuri sinunkaltaistesi paskiaisten takia. Olet osa suomalaisen yhteiskunnan rappiota!
Sensijaan esimerkiksi Japanissa voi myyntikojussa edelleenkin olla kauppatavarat esillä ja avoin kulho edellisten asiakkaiden siihen panemine rahoineen odottamassa maksua!
"Älä jauha paskaa, vaan lue mitä laki sanoo yleisestä kiinniotto-oikeudesta. Jos sinua epäillään, sinua estetään poistumasta. Jos tahdot tapella niin saat ihan laillisesti mitä ansaitset."
Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta.
Kannattaa lukea sitä lakia jos olet jv-hommissa ja luulet jotain muuta.
En jaksaisi näyttää. Nostaisin reput ja nyssäkät aina kassaneidin tutkittavaksi ja vaatisin puhtaita kumihanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta tehdään kehitysmaata 😞
Ei tehdä, vaan se on tullut tänne.
Rehellistä ihmistä ei todellakaan haittaa, jos kassinsa avaa. Korkea aika laittaa varkaat kuriin, jotka nostavat hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä ihmistä ei todellakaan haittaa, jos kassinsa avaa. Korkea aika laittaa varkaat kuriin, jotka nostavat hintoja.
Mitä kassin avaaminen hyödyttää?
Vierailija kirjoitti:
Pyyntöä esitti mukiinmenevän näköinen nuorehko naishenkilö. Näytin. Sanoi, että heppikin on aivan ok. Toivotti uudestaan tervetulleeksi.
Pena 66v
Niin kyllähän kauppa haluaa, että heillä käy tasokkaita miehiä. Nuorehkot komeat miehet joutuvat usein tällaiseen tarkastukseen, jonka toteuttaa naishenkilökunta. Miehetkään eivät yleensä pane asiaa pahakseen.
No, ei ole kertaakaan pyydetty avaamaan laukkua, en kyllä myöskään avaa, enkä asioi liikkeissä joissa asiakas on myymälän mielestä potentiaalinen varas.
Mutta jos asioisin, niin varmaan kuljettaisin mukana jotain vähemmän tärkeää laukkua josta myyjälle avautuu eteen komposti tai vauvan kakkavaipat. Ehkä käytetty koronatesti. Oppiipahan tarkastelemaan!
Vierailija kirjoitti:
En kävisi kaupassa, jossa asiakkaaseen suhtaudutaan varkaana.
Sama. Jos tuo kävisi kassalla, että pitää alkaa kasseja esitellä, jättäisin kaikki ostokseni siihen ja sanoisin, että pitäkäähän tunkkinne ja lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Jos käy joka päivä kaupassa tai joka toinen, on raskasta näytellä koko ajan kassia tai reppua. Asiakkaista on tehty kassaneitien palvelijoita ja muiden ammattilaisten palvelijoita juoksupoikia, ei toisinpäin miten kuuluisi olla, vaikka tasa-arvo onkin.
Vierailija kirjoitti:
"Älä jauha paskaa, vaan lue mitä laki sanoo yleisestä kiinniotto-oikeudesta. Jos sinua epäillään, sinua estetään poistumasta. Jos tahdot tapella niin saat ihan laillisesti mitä ansaitset."
Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta.
Kannattaa lukea sitä lakia jos olet jv-hommissa ja luulet jotain muuta.
"Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta."
Juuri siksi vartijalla onkin pippurisumute, pamppu ja käsiraudat. Jos rupeat tappelemaan ja sinulta löytyy varastettua tavaraa kyseessä on ryöstö, josta lain mukaan tulee aina linnaa.
Jos alat tappelemaan vartijan kanssa, sinua sattuu ja saat syytteen järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta ja pahoinpitelystä.
Sanotaan nyt ihan suoraan: Jos käyt vartijaan käsiksi, niin sinua lyödään rautatangolla reisilihakseen niin, että et pysy jaloillasi. Jos jatkat huitelua, niin sinua lyödään rautatangolla hauis- tai käsivarsilihakseen niin, että et pysty hetkeen käyttämään kättäsi.
Molemmat iskut tunnet kuukauden verran. Sitten sinut väännetään vatsallesi lattialle ja saatat siinä satuttaa olkapääsi.
Seuraavaksi sinut pannaan käsirautoihin ja tarvittaessa jalkasi nippusiteisiin ja jäädään odottelemaan poliisia.
Jälkiselvittely tehdään käräjillä ja joudut maksamaan korvauksia ja oikeudenkäyntikulusi. Puhutaan muutamista tuhansista euroista.
Joten älä intä ja yritä käyttäytyä ihmisiksi, vaikka se varmasti vaikealta sinusta tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä ihmistä ei haittaa vaikkapa satunnainen eturauhastutkimuskaan. Mitä salattavaa sitä rehellisellä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet ilmeisesti niin pohjattoman tyhmä, että kuvittelet tämä kassinavauksen laittavan kuriin varkaita? Ihan tiedoksi, että yksikään varkaus ei tämän takia jää tekemättä.
Miksi ei ole suoraan tullin läpivalaisulaitetta. Mikäs siinä on ongelma. Jos epäilee niin maksaa sellaisen kauppaan? Aiemmasta käynnistä kassiin on voinut jäädä jotain tuotetta, näkeekö kassa sen koneelta ja nouseeko siitä haloo.
En taidakaan muuttaa enää Sastamalaan. Kalliit kustannukset asumisessa ja pelkkiä ongelmia? Löytyy joku muu paikkakunta ja luontoyhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisomaisuuttaan ei tarvitse esitellä yhtään kenellekään. Piste.
Ja kun ei ole varastanut mitään, niin ei voi olla silminnäkijää tai valvontakameran kuvaa, minkä perusteella voisi pitää odottamassa poliisia tarkistamaan tavarat.
Edes vartijalla ei ole oikeutta penkoa kenenkään kasseja tai taskuja. Saati jollain kassatädillä.
Totta. Vain poliisilla on lupa tutkia kassit tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei todellakaan tule paikalle ihan vaan sen takia, että joku ei avaa kassiaan kassalla.
Eri asia on, jos joku on nähnyt ko. henkilön laittavan kassiinsa ostoksia, joita ei maksa kassalla.
Riittää epäilys. Mitä jankkaatte selvästä asiasta
Kun ei riitä. Usko jo. Pitää nähdä
Epäilys syntyy siitä, kun maleksit kauppaa ympäri epämääräisesti, tunget kädet housuihin tai takin alle. Miten ihmeessä sä luulet, että se epäilys muuten syntyisi?
Me naiset laitetaan joskus käsi laukkuun jos ottaa lompakon tai katsoo puhelinta. Tai kauppalappua etsitään taskusta tai laitetaan se takaisin sinne.
Ei tosiaan odotella poliisia lattialla sen vuoksi, ettei asiakas suostu esittelemään kassien sisältöä.