Asiakkaita pyydetään näyttämään kassit kassalla - näin perustelee kauppias
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011382105.html
"Yleensä asiakkaat suhtautuvat pyyntöön hyvin, mutta eivät aina. Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä ihmistä ei todellakaan haittaa, jos kassinsa avaa. Korkea aika laittaa varkaat kuriin, jotka nostavat hintoja.
Rehellistä ihmistä ei haittaa vaikkapa satunnainen eturauhastutkimuskaan. Mitä salattavaa sitä rehellisellä voi olla.
Millä tavalla eturauhastutkimus liittyy kassatarkastuksiin ? - Mene lääkäriin todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tänään kävin Lidlissä, mutta sen jälkeen piti taas käydä kaupassa, kun jotain unohtui. Jos mun olisi pitänyt lähikaupassani näyttää reppuni niin en tiedä olisinko sitten joutunut kahdesti maksamaan ostokseni, kun ei ollut enää kuittia. Useasti mulla on karkkipussi repussa vähintään pahan hetken varalle.
Kyseenalaista tuo repun/kassin näyttö.
ei mikään ongelma. Heidän tulee osoittaa se että olet vienyt nami pussin heidän kaupasta maksamatta. Siksi on kamerat.
Ei joka paikassa ole kameroita. Ei niitä mikään laki vaadi. Tottele kun sanotaan, niin ei satu!
Laki vaatii että täytyy toteen näyttää rikos eli olla todisteet. Esim. sen takia romaneja seurataan liikkee
Video tallenne tai rikoksen näkeminen on todiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä ihmistä ei todellakaan haittaa, jos kassinsa avaa. Korkea aika laittaa varkaat kuriin, jotka nostavat hintoja.
Rehellistä ihmistä ei haittaa vaikkapa satunnainen eturauhastutkimuskaan. Mitä salattavaa sitä rehellisellä voi olla.
Millä tavalla eturauhastutkimus liittyy kassatarkastuksiin ? - Mene lääkäriin todellakin.
ei tässä kassoja tarkasteta vaan kasseja.
Vinkkinä kaikille naisille:
1) pidä mukana laukkua jonka sisältö on äärimmäisen epämiellyttävä - vauvan kakkavaipat ja käytetty koronatesti on hyviä!
2) jos vartija yrittää pidättää sinut ilman syytä, huuda kovaan ääneen että olet raskaana, apua! Kännykkäkamerat seuraavat vartijaa ja kukaan vartija ei yritä ottaa sinua kiinni väkivaltaisesti. Ei sitten yhtään kukaan, koska ei ole väliä oletko oikeasti raskaana vai et, sellaisen videomateriaalin jälkeen se vartija joutuisi pelkäämään kännisiä isän maan puollustajia kotimatkallaan.
Olkaa hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä jauha paskaa, vaan lue mitä laki sanoo yleisestä kiinniotto-oikeudesta. Jos sinua epäillään, sinua estetään poistumasta. Jos tahdot tapella niin saat ihan laillisesti mitä ansaitset."
Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta.
Kannattaa lukea sitä lakia jos olet jv-hommissa ja luulet jotain muuta.
"Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta."
Juuri siksi vartijalla onkin pippurisumute, pamppu ja käsiraudat. Jos rupeat tappelemaan ja sinulta löytyy varastettua tavaraa kyseessä on ryöstö, josta lain mukaan tulee aina linnaa.
Jos alat tappelemaan vartijan kanssa, sinua sattuu ja saat syytteen järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta ja pahoinpitelystä.
Sanotaan nyt ihan suoraan: Jos käyt vartijaan käsiksi, niin sinua lyödään rautatangolla reisilihakseen niin, että et pysy jaloillasi. Jos jatkat huitelua, niin sinua lyödään rautatangolla hauis- tai käsivarsilihakseen niin, että et pysty hetkeen käyttämään kättäsi.
Molemmat iskut tunnet kuukauden verran. Sitten sinut väännetään vatsallesi lattialle ja saatat siinä satuttaa olkapääsi.
Seuraavaksi sinut pannaan käsirautoihin ja tarvittaessa jalkasi nippusiteisiin ja jäädään odottelemaan poliisia.
Jälkiselvittely tehdään käräjillä ja joudut maksamaan korvauksia ja oikeudenkäyntikulusi. Puhutaan muutamista tuhansista euroista.
Joten älä intä ja yritä käyttäytyä ihmisiksi, vaikka se varmasti vaikealta sinusta tuntuukin.
Ja sivullisenakin minä kuvaan kaikki tuollaiset tilanteet ja laitan jakoon vartijan naamalla varustettuna julkisesti. Onnea vaan matkaan sen jälkeen töiden jatkossa. Ja oikeudessa pahoinpitelyssä. Ja älä huoli, osaan kyllä laittaa kaikki videot jakoon siten, että poliisi tai kukaan muukaan ei pääse jäljiilleni, eli en saa siitä tuomiota, vaikka se laitonta olisikin.
Vierailija kirjoitti:
1) pidä mukana laukkua jonka sisältö on äärimmäisen epämiellyttävä - vauvan kakkavaipat ja käytetty koronatesti on hyviä!
2) jos vartija yrittää pidättää sinut ilman syytä, huuda kovaan ääneen että olet raskaana, apua! Kännykkäkamerat seuraavat vartijaa ja kukaan vartija ei yritä ottaa sinua kiinni väkivaltaisesti. Ei sitten yhtään kukaan, koska ei ole väliä oletko oikeasti raskaana vai et, sellaisen videomateriaalin jälkeen se vartija joutuisi pelkäämään kännisiä isän maan puollustajia kotimatkallaan.
Olkaa hyvät!
Tai sitten vain sanoo ei ja hoidetaan asia poliisin kanssa. Kuten pitäisi tän ketjun vasta hankaan trollaavan kanssa toimia.
70-luvulla menin kaverini kanssa kauppaan, jossa kassa vaati kaverini kaksi täyttä kassia nähtäväksi. Hän oli muuttamassa mummon luota isänsä luo, joten oli vaatetta mukana. Kassa tyhjensi molemmat kassit hihnalle ja kun ei löytänyt mitään varastettua, käski kaveriani keräämään tavaransa pois. Oltiin kilttejä lapsia, joten emme protestoineet. Nykyään moisesta pääsisi iltapäivälehtien kanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa hyvät!
Tai sitten vain sanoo ei ja hoidetaan asia poliisin kanssa. Kuten pitäisi tän ketjun vasta hankaan trollaavan kanssa toimia.
Ei ole mikään pakko jäädä odottamaan poliisia, jos on syytön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä jauha paskaa, vaan lue mitä laki sanoo yleisestä kiinniotto-oikeudesta. Jos sinua epäillään, sinua estetään poistumasta. Jos tahdot tapella niin saat ihan laillisesti mitä ansaitset."
Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta.
"Tässä aloituksessa puhutaan tilanteesta, jossa asiakkaalla ei ole varastettua tavaraa mukana. Siinä saa vartija sitten rangaistuksen, kun alkaa mukiloimaan viatonta asiakasta vain sen takia, ettei tämä suostu avaamaan kassiaan."
Kyllä tuossa tapahtumakuvauksessa oli kaikki ihan oikein. Tuo edellinen kirjoittajahan uhkasi käyttää väkivaltaa vartijaa vastaan ja silloin ei minkään varastetun tavaran löytymisellä ole enää merkitystä, vaan kyseessä on yleistä vaaraa aiheuttavan mielipuolen kiinniotto.
Olen eri, mutta tuo henkilö sanoi turvautuvansa väkivaltaan itsepuolustuksena tilanteessa, jossa vartija on jo käynyt käsiksi ainoana perusteena laukun näyttämättä jättäminen. Jos vartija on käynyt tuollaisella perusteella päälle, se vartija on itse mokannut. Ei se kuule ihan niinkään mene, että vartija voi käydä mielivaltaisesti kenen päälle huvittaa eikä uhri saa edes puolustaa itseään.
Kyllä näistä tulee ihan tuomioitakin.
Miesten kassien sisällön tarkastuksessa on hyvännäköisen kassahenkilön apu tarpeen. Saadaan varmemmin kassien koko sisältö ulos tarkastamista varten.
Lastenvaunujen alaosaan saa tungettua varastettua tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua haittaa. Ei kauppiaalle tai kassalle kuulu, mitä mun laukussa on. En avaa, vaan pyydän poliisin paikalle. Ja sen jälkeen syyte kaupalle.
Pysy sitten poissa kaupoista!
Olen eri, mutta miksi ihmeessä, kun voi keskittää ostoksensa niihin kauppoihin, joissa henkilökunta on asiakkaille ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta."
Juuri siksi vartijalla onkin pippurisumute, pamppu ja käsiraudat
"Ei ollut. Jos vartija ottaa kiinni aiheettomasti, niin silloin kyse on vartijan tekemästä rikoksesta. Itseään saa puolustaa."
Myös vartijalla on oikeus puolustaa itseään ja siksi hänellä onkin pippurisumute ja teleskooppipamppu. Kumman arvelet pärjäävän tappelussa paremmin: Oman, kurjan itsesi vai aseistetun ja koulutetun vartijan?
Miksi haluat, että sinua satutetaan? Mikset vain tottele? Vaihtoehtoja sinulla on vain nämä kaksi!
Jos lisäksi rimpuilet vielä poliisien saapuessa, saattaa pääsi kummallisesti osua joka ovenpieleen putkaan vietäessä.
Lisäksi, jos tosiaan käyt käsiksi vartijaan tai poliiseihin tuomitaan sinut järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta ja mahdollisesti pahoinpitelystä.
En todellakaan näytä kassia jollekin kassatädille tai näppylänaama vartijalle. Haloo, miten suurin osa ihmisistä on niin lampaita??
"Avattu kassi on rehellisyyspassi" luki joskus kaupoissa kassatiskillä.
Te voitte pyllistä- vaikka kolmannen. Silmänne esille, mutta yksikään kassa ei mun laukkuun kurkkaa.
Näyttämään kassit. Jos tyhjennettävää on, pakko tyhjentää kassit heti. Kassa ja kaksi vartijaa vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paikalla nyt hämmentämässä joku metron vartija jolle tuli syyte siitä muorin taposta? 7 vartiaa monotti yhtä muoria ja henkihän siinä lähti.
Milloin näin on päässyt tapahtumaan?
Vassenasse valehtelee taas!
Ketään ei monotettu, oli kiinnipitotilanne ja siinä menetti henkensä, johti sydämenpysähdykseen. Johtui kiinnipitoasennosta, muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa hyvät!
Ei ole mikään pakko jäädä odottamaan poliisia, jos on syytö
Vartijan käskiessä voit odottaa poliisia joko takahuoneessa istuen tai raudoissa lattialla maaten kaikkien naapuriesi kulkiessa ohitsesi kauppakasseineen.
Pysy sitten poissa kaupoista!