Jos eutanasia laillistetaan Suomeen, sitä tullaan lopulta väärinkäyttämään.
Jos olette yhtään historiaa lukeneet niin tiedätte, että se toistaa itseään jos sen antaa.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni asuu Sveitsissä ja kertoi, että sairaalassa makaava vanha sukulainen oli kyvytön tekemään itse päätöksiä, sillä oli tungettu täyteen lääkkeitä. Sukulaiset sitten tekivät päätöksen potilaan puolesta. Koskaan ei selvinnyt, halusiko potilas sitä itse.
Voi vttu miten valheellinen tarvina.
Eutnasiaa ei sallita heille, jotka eivät voi sitä itse tehdä, eli kyseiselle tapauksellesi :D SVEITSIN LAKI KIELTÄÄ SEN
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, milloin historiassa on eutanasia ollut mahdollista ja muodostunut ongelmaksi?
Esimerkiksi Hollannissa on ollut monenlaisia tapauksia. Vanhus on aiemmin suostunut eutanasiaan, mutta muuttanut mielensä myöhemmin, mutta eutanasia on tehty silti väkisin omaisten aloitteesta (muistisairaus eutanasian syynä). Oikeutta on käyty myös kyseenalaisista mielenterveysongelmiin liittyvistä rajatapauksista, joissa nuori ihminen on saanut eutanasian.
Ei sillä, ettenkö itsekin kannattaisi esim. syöpäsairaiden loppuvaiheen eutanasioiden laillistamista.
Mieluummin minut kyllä sitten eutanosoidaan vahingossa, kuin ei ollenkaan, jos sitä tarvitsen.
Parempi se kuin sivullisten ihmisten traumatisoiminen itsemurhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.
Olet idealisti.
Realisti. AP taas on sadisti, joka tahtoo, että ihmiset kärsivät.
Kärsimys on luonnollinen osa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha maalata piruja seinälle. Suomen eutanasialaista tehdään toimiva ja suomalaiseen yhteiskuntaan ja arvomaailmaan sopiva laki ja käyntäntöjä valvotaan asianmukaisesti.
Turha laskea sen varaan. Sitä ei kukaan tiedä, mihin suuntaan tämäkin maa tulevaisuudessa kehittyy.
Tämä tökkii minullakin vastaan - mitä jos eutanasiaa tarjotaan 'hyödyttömille'? Siis yhteiskunnan näkökulmasta pelkästään katsotaan taloutta ja ko. yksilön vaikutusta talouteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha maalata piruja seinälle. Suomen eutanasialaista tehdään toimiva ja suomalaiseen yhteiskuntaan ja arvomaailmaan sopiva laki ja käyntäntöjä valvotaan asianmukaisesti.
Turha laskea sen varaan. Sitä ei kukaan tiedä, mihin suuntaan tämäkin maa tulevaisuudessa kehittyy.
Tämä maa ei kehity vaan taantuu. Kun jatkuvasti leikataan koulutuksesta niin on mahdottomuus että voitaisi kehittyä. Sitten on tuollaisia kokoomuksen ja persujen kaltaisia puolueita jotka haluavat paluun johonkin 1900 luvun alkuun.
Kielletään nyrkit ja kepit. Ne on tilastollisesti vaarallisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Parempi se kuin sivullisten ihmisten traumatisoiminen itsemurhalla.
Eutanasian hyvyyden uskottelun tarkoituksena on vain raivata lisää tilaa sairaaloihin. Tulee sattumaan ihan yhtä paljon kuin itsemurha, ellei enemmän.
Juu ei, nykyinen hallitus alkaa sen myötä toteuttamaan yhä sairaampaa politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tökkii minullakin vastaan - mitä jos eutanasiaa tarjotaan 'hyödyttömille'? Siis yhteiskunnan näkökulmasta pelkästään katsotaan taloutta ja ko. yksilön vaikutusta talouteen?
Entä jos kokee itsensä hyödyttömäksi, ja haluaa vastaanottaa sen? Ei sitä pakko ole ottaa. Meidän yhteiskuntamme on nyt menossa kovasti siihen suuntaan, että jo pienestä pitäen _opetetaan_, että hyödyttömyys on synneistä pahin, ja sen palkka on kuolema. Ei ihme että ihmiset ajattelevat niin myös omalla kohdallaan.
Tietysti joku väärinkäyttää, niinhän se aina menee. Mutta suurin osa ei. Joten pitäisikö pienen väärinkäyttäjien määrän takia kieltää kaikilta? Vähän voitaisiin verrata siihen että nyt kun lapsia on meinannut hukkua, niin kielletään kaikki uimarannat ja uiminen kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni asuu Sveitsissä ja kertoi, että sairaalassa makaava vanha sukulainen oli kyvytön tekemään itse päätöksiä, sillä oli tungettu täyteen lääkkeitä. Sukulaiset sitten tekivät päätöksen potilaan puolesta. Koskaan ei selvinnyt, halusiko potilas sitä itse.
Voi vttu miten valheellinen tarvina. Eutnasiaa ei sallita heille, jotka eivät voi sitä itse tehdä, eli kyseiselle tapauksellesi :D SVEITSIN LAKI KIELTÄÄ SEN
Sveitsi ja Suomi ovat eri maa idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, milloin historiassa on eutanasia ollut mahdollista ja muodostunut ongelmaksi?
Tulee mieleen Saksa 1940 ja Neuvostoliitto 1930.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Kerropas, milloin historiassa on eutanasia ollut mahdollista ja muodostunut ongelmaksi?
Esimerkiksi Hollannissa on ollut monenlaisia tapauksia. Vanhus on aiemmin suostunut eutanasiaan, mutta muuttanut mielensä myöhemmin, mutta eutanasia on tehty silti väkisin omaisten aloitteesta (muistisairaus eutanasian syynä). Oikeutta on käyty myös kyseenalaisista mielenterveysongelmiin liittyvistä rajatapauksista, joissa nuori ihminen on saanut eutanasian.
Ei sillä, ettenkö itsekin kannattaisi esim. syöpäsairaiden loppuvaiheen eutanasioiden laillistamista.
Paskapuhetta ja koko tarinasi on valetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se tulee menemään. Kurjistetaan ihmisten olot jotta näkevät eutanasian ainoana ratkaisuna. Kyseessä on kansanmurha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Voi vttu miten valheellinen tarvina. Eutnasiaa ei sallita heille, jotka eivät voi sitä itse tehdä, eli kyseiselle tapauksellesi :D SVEITSIN LAKI KIELTÄÄ SEN
Sveitsi ja Suomi ovat eri maa idiootti.
Mitä oikein selität? Puhuttiin Sveitsin eutnasian laeista, idiootti
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.
Sukulaiset alkavat tappamaan iäkkäitä sukulaisia.. Näin saa nopeammin perinnön, ei tarvitse odotella. ( väärinkäyttöä tulee ja paljon )
Ilmoitettu poliisille.