Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
1581/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku nyt haluaa väkisin nähdä että Jumala määräsi faaraon toiminnan etukäteen jotta Hänen suunnitelmansa toteutuisi niin voi sen ajatella sitten niinkin että Jumala valitsi faaraoksi juuri silloin sen kaikkein puupäisimmän jonka jo tiesi toimivan kuten toimii. En usko Jumalan edelleenkään määrännen faaraon toimintaa sellaisenaan. Tiesi kylläkin miten kukakin faaraon pestissä tulisi toimimaan ja valitsi tai salli sen kovapäisimmän kaverin siihen toimeen.

Jeesuskin syntyi maan päälle "kun aika oli täysi" eli Jumala katsoi mikä olisi parhain ajankohta, millainen maailmantilanne olisi ja keitä silloin olisi hallitsemassa. 

Eli ei ollutkaan kaikkitietävä. Sillähän sitten sen katuminen ja vedenpaisumus selittyy.

Vierailija
1582/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida auttaa kuin lukea kaikki ja katsoa kuinka käy. 

Mitä syitä meillä on ylipäätään olettaa, että jokin uskonto on tosi? Itse en tiedä yhtään hyvää syytä ajatella näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan uskoo et Jeesus syntyi 2025 vuotta sitten BETLEHEMISSÄ ihmiseksi se luvattu Messias kreikaksi Kristus . Ei siihen mitään kirjoja tarvita kun uskoa. 

Vierailija
1584/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS EI OLE USKOA EDES SINAPIN SIEMENEN VERTAA ON SITTEN USKOTON. 

Vierailija
1585/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennaltatietäminen on eri kuin ennaltamäärääminen. 

Tiesi ennalta katuvansa ja hukuttavansa maailman vedenpaisumukseen mutta loi sellaisen maailman silti? Oliko se rakastava teko?

Vierailija
1586/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt vittttttt ton vedenpaisumuksen kanssa jumalauta !   Jumala syntyi ihmiseksi maan päälle .   Herää pahvi jo. 

Vierailija
1587/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt vittttttt ton vedenpaisumuksen kanssa jumalauta !   Jumala syntyi ihmiseksi maan päälle .   Herää pahvi jo. 

Oletko siis itse sitä mieltä, että sitä ei tapahtunut?

Vierailija
1588/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syitä meillä on ylipäätään olettaa, että jokin uskonto on tosi? Itse en tiedä yhtään hyvää syytä ajatella näin.

Mikään uskonto ei sinua pelasta, Jeesus pelastaa!

Vierailija
1589/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskontoihin kiinnostaa ottaa kantaa siitä syystä, että teillä on pyrkimys muuttaa lainsäädäntöä sellaiseksi, että se pakottaisi kaikki elämään sääntöjenne mukaan. Siinä on erittäin tärkeä motiivi, sillä omaehtoisesti ette kykene jättämään ihmisiä rauhaan.

Eli ateismi on siis pohjimmiltaan poliittinen liike?

Ateismi ei ole, eikä ateismilla ole mainitun lisäksi muita päämääriä. Minulla yksityishenkilöllä, joka olen ateisti, on sellainen toivomus, ettei uskovaiset voisi laeilla pakottaa elämääni. 

Tuntuuko kohtuuttomalta vaatimukselta

Nyt oli tarkoitus antaa vastauksia ja esimerkkejä millä tavalla kristinusko nykypäivänä, tällä hetkellä, pakottaa elämääsi. Kristinusko ei pakota ketään noihin mainitsemiisi asioihin. 

Rajoittaminen on aivan yhtä haitallista kuin pakottaminen, vaikka kaltaisesi paukapää uskistollero ei sitä ymmärtäisikään.

Edelleenkin, taliaivo. Miten kristinusko pakottaa/ rajoittaa SINUN elämääsi NYKYPÄIVÄNÄ? Miten olla noin äärimmäisen vaikeaa vastata yhteen yksinkertaiseen kysymykseen, jos siihen kerta jokin vastaus on olemassa?

Vierailija
1590/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä paljastat itsesi tuolla käytöksellä! Miksi viha sitä kohtaan, mitä toinen uskoo? Syydätkö solvauksia myös muslimeille kadulla tai hinduille? Miksi meidän pitäisi uskoa samoin kuin sinä? Eikö meillä ole vapaus? 

Vastauksia odotellessa...

Vierailija
1591/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jeesus pelastaa" on osa uskontoa, höpsö.

Vierailija
1592/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisteille tiedoksi: te näette asiat vain omasta, rajoittuneesta näkökulmastanne, mutta me uskovat olemme nähneet kummatkin puolet: minä ainakin olen elänyt ilman Jumalaa ja uskonut täysin kaikki ateistien väitteet. Nyt näen eri tavalla. Onko ateistilla kokemusta tästä toisesta näkökulmasta? Sanoisin -ja tämän kaikella rakkaudella- että teidän silmänne ovat sokeat, mutta Jumalan kiitos, Hän voi ne avata.

Vierailija
1593/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ihmisen luomisen jälkeen Jumala (alussa!) kertoi toteuttavansa  Messiaan tulon maanpäälle.

Koko isokirja kertoo tapahtuman etenemisestä ja pääsemisestä maaliin .Nykyhetken suunnitemallisuudesta maailmanajan loppuun asti, voittoisana  kaikkivaltiaan voimassa.

Vierailija
1594/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun kokemukseni mukaan. Sana "uskonto" juontaa juurensa sanoihin: sitoa uudelleen, joka kuvaa siis jotakin kahleissa olevaa. Usko taas on paremminkin suhde, englannin kielellä tämän voisi selittää näin: no religion but relationship. Eli minulla on elävä suhde Jeesukseen, uskoni ei ole uskontoa muotomenoineen ja kaavoineen. Se on suhde, jossa on vuorovaikutusta, ja jossa minä saan iloita ja elää. Ymmärrän, että tätä on vaikea ymmärtää sen, joka ei ole sitä kokenut. Mutta minulle Jeesus on elävä Jumala ja hän haluaa sinutkin pelastaa, muttei pakota. 

Vierailija
1595/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholainen kiusasi Jeesusta 40 päivää erämaassa. Tulee jotenkin tässä ketjussa välillä mieleen se.

Mitä muuta paholainen tekee kuin kiusaa? Valehtelee, pettää, varastaa, tappaa.

Vierailija
1596/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia selvä. 

Vierailija
1597/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennaltatietäminen on eri kuin ennaltamäärääminen. 

Tiesi ennalta katuvansa ja hukuttavansa maailman vedenpaisumukseen mutta loi sellaisen maailman silti? Oliko se rakastava teko?

Koko Raamattu on rakkauskirje. Jumalan lakikin on rakkautta. Jumala on rakkaus.

Paholainen ei rakasta ihmisiä.

Vierailija
1598/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on ulkoista (ihmisten uskonnolliset tavat, riitit, säännöt ym), usko on sisäistä. Raamatun mukaanhan uskonto nimenomaan ei pelastakaan, vaan usko pelastaa. 

Vierailija
1599/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielimuuri. Ns. kaanaankielellä uskonto tarkoittaa sellaista sielutonta hengellistä teatteria, missä uskotaan Jumalan sijaan niihin riitteihin ja rituaaleihin joita suoritetaan kuin joku robotti. Uskonnolliseksi sanominen voi siis jopa loukata.

Vastakohtana on sitten usko tai elävä usko, mikä ei ole niinkään sidottu maallisiin organisaatioihin tai palvontamenoihin, vaan itse Jumalaan ja on esittämisen sijaan uskon todeksi elämistä arjessa kuin juhlassakin. Voitaisiin karkeasti heittää että leipäpappi on uskonnollinen, kun taas katusaarnaaja uskossa.

Asiaan vihkiytymättömille kaikki edellä kuvattu on "uskonnollisuutta". 

Vierailija
1600/1854 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisteille tiedoksi: te näette asiat vain omasta, rajoittuneesta näkökulmastanne, mutta me uskovat olemme nähneet kummatkin puolet: minä ainakin olen elänyt ilman Jumalaa ja uskonut täysin kaikki ateistien väitteet. Nyt näen eri tavalla. Onko ateistilla kokemusta tästä toisesta näkökulmasta? Sanoisin -ja tämän kaikella rakkaudella- että teidän silmänne ovat sokeat, mutta Jumalan kiitos, Hän voi ne avata.

Juu, ja moni muslimi, hindu, mormoni jne. sanoo samaa. Taivaan portin jäsenet olivat niin vakuuttuneita uskonsa totuudesta, että vetivät tappavan annoksen alkoholia ja barbituraatteja päästäkseen ufon kyytiin.

Miten voin selvittää, kuka teistä on oikeassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän