Miksi vähähiilihydraattinen ruokavalio on joillekin niin suuri raivoamisen aihe?
Olen sairaalloisen ylipainoinen ja pudottanut painoa vähähiilarisella nyt 16 kg ja olo on hyvä ja pirteä, kun on jättänyt sokerin mässyttämisen minimiin. Joillekin jeesustelijoille tuo silti tuntuu olevan punainen vaate 😄
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mistä hiilarit otat, on merkitystä. Ilmeisesti olet lihonut juurikin niiden hiilareiden vuoksi ja kaikki sitä pullamössöä!
Todellisuudessa vain energian saanti pitkällä aikavälilä ratkaisee. On vain helpompi syödä kaloreita pullasta kuin terveellisestä ruoasta.
No sitähän minä sanoin!
Raivoamisen aihe se on ollut lähinnä hoitohenkilökunnalle. Kun ei potilas "älyä" että virallinen ravintosuositus on se kaikille ainoa oikea tapa syödä. Se vaan ei sovi kaikille, kuten minulle. Pääsin kaikista diabeteslääkkeistä eroon kolmessa kuukaudessa kun siirryin vhh ruokavalioon. Väärin tehty! Pitäisi syödä puuroa, leipää 6 palaa, kevyttuotteita, pastaa, riisiä, perunaa ja herkutella saa joka päivä pullalla tai jäätelöllä.
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen auttaa itsessään eniten,sivuseikka laihdutko vähillä vai runsailla hiilihydraateilla.Mitenkäs minä pysyn aina vaan laihana runsailla hiilareilla?
Sinulla ei ole insuliiniresistenttiä. Monella muulla on.
Pudotin vuodessa noin 15kg ihan suositusten ja lautasmallin mukaan syömällä. Koholla olleet sokeriarvotkin korjautuivat normaaleiksi. Kuinka se on mahdollista, jos vhh on ainoa mikä auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Raivoamisen aihe se on ollut lähinnä hoitohenkilökunnalle. Kun ei potilas "älyä" että virallinen ravintosuositus on se kaikille ainoa oikea tapa syödä. Se vaan ei sovi kaikille, kuten minulle. Pääsin kaikista diabeteslääkkeistä eroon kolmessa kuukaudessa kun siirryin vhh ruokavalioon. Väärin tehty! Pitäisi syödä puuroa, leipää 6 palaa, kevyttuotteita, pastaa, riisiä, perunaa ja herkutella saa joka päivä pullalla tai jäätelöllä.
Viralliset ravitsemussuositukset eivät sisällä kevyttuotteita, pastaa, riisiä, pullaa tai jäätelöä. Et voi tietää, sopivatko viralliset ravintosuositukset sinulle, kun noista harhaluuloistasi päätellen et ole niitä näköjään ikinä kokeillutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten pudotat painoa jos teet sen epäterveellisesti..
Voi tsiisus! Olo on hiton paljon parempi ja samoin yleinen jaksaminen, kun ei ole siinä sokeripöhnässä ja ruuan jälkeen ei tule sitä väsymystä. Samaten maha toimii paremmin. Kaikki on parempaa. Kyllä minä kuuntelen ennemmin omaa kehoa kuin jotain jeesustelijaa.
Ap
Onneksi olkoon Ap, minä myös olen tasapainottanut ruokavalioni ja jo 4 kg lähtenyt. Olo tuntuu paremmalta.
Järkevää onkin vähentää noista nopeista hiilareista, minulla ainakin on ollut tapana vetää karkkia ja mässyttää leipiä iltaisin, pelkästään näistä kahdesta luopuminen riitti. Nyt paino laskee pikkuhiljaa.
En kuitenkaan usko mihinkään hiilihydraatittomaan luolamiesdieettiin - tarvitsemne hiilareita. Esim aamuisin keitän puur
Hiilihydraatittomasta ei kukaan ole edes maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Pudotin vuodessa noin 15kg ihan suositusten ja lautasmallin mukaan syömällä. Koholla olleet sokeriarvotkin korjautuivat normaaleiksi. Kuinka se on mahdollista, jos vhh on ainoa mikä auttaa?
Niin, pudotit varmaan jostain 85 kilosta 70 kiloon, eli et ole oikeasti kunnon lihavuudesta koskaan edes kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mistä hiilarit otat, on merkitystä. Ilmeisesti olet lihonut juurikin niiden hiilareiden vuoksi ja kaikki sitä pullamössöä!
Ihminen tarvitsee hiilareita. Kaiken pöytäsokerin voi jättää pois ja silloin vaalea leipä on se terveellisempi sokeri.
Maksa tekee kaiken tarvittavan glukoosin, jonka ihminen tarvitsee.
Kestävyysurheilupuolella on aika paljon tehty kokeiluja viimeisen 20 vuoden aikana sillä että saisiko koneen käymään (edes lähes) pelkällä rasvalla, mutta ei ole kukaan vielä onnistunut. Kevyt treenaaminen vähillä hiilareilla sujuu, mutta kun intensiteettiä nostetaan niin tulee seinä vastaan. Kun se maksa nyt vaan ei tee kaikkea glukoosia, jonka ihminen tarvitsee. Ja vaikkei puhuttaisi edes urhelijoista niin ketoosissa aivot korvaavat osan tarvitsemastaan glukoosista ketoneilla (näin käy myös jos aivot saavat liian vähän happea, muuten) - koska maksa ei tuota glukoosia riittävästi vaan myös niitä ketoneita glukoosin korvikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun mistä tahansa tehdään uskonto. Samoin ärsyttää, kun uskonnollisuus menee asia-argumenttien ohi. Olen kuullut niin monen kertovan, kuinka paino ei tipu virallisterveellisellä, ja kuinka suositukset kehottavat syömään sokeria, vaikka oikeasti ei ole ravitsemussuosituksien noudattamista edes koetettu.
Tällä hetkellä mä punnitsen kaiken ruokani muutaman kesäkilon karistamiseksi, ja 50 prosenttia energiasta tulee hiilihydraateista. Siihen ei monta leipäpalaa päivässä syödä. Sokeria en käytä lainkaan.
Minä söin 57 vuotta ravintosuositusten mukaan, tai no 38 vuotta, sen jälkeen kun kotoa muutin pois. Lihoin yli satakiloiseksi. Todettiin viimein kilpirauhasen vajaatoiminta ja diabetes. Nyt vhh ruokavaliolla pääsin lähes kaikista lääkkeistä eroon. Vähän verenpainelääkettä ja tietysti tyroksiini jota syön loppuelämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viralliset ravitsemussuositukset eivät sisällä kevyttuotteita, pastaa, riisiä, pullaa tai jäätelöä. Et voi tietää, sopivatko viralliset ravintosuositukset sinulle, kun noista harhaluuloistasi päätellen et ole niitä näköjään ikinä kokeillutkaan.
Viestistäsi päätellen sinä et ole edes lukenut niitä suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pudotit varmaan jostain 85 kilosta 70 kiloon, eli et ole oikeasti kunnon lihavuudesta koskaan edes kärsinyt.
Itse asiassa n. 100 kg -> Pudotus jatkuu edelleen, mutta jo se ensimmäinen 15 kg korjasi veriarvot, vaikka sen ei muka pitäisi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokeillut? 38 vuotta "kokeilin" ja sairaalassa olin viikon ja siellä jopa kolmen hoitajan voimin yrittivät pakottaa syömään puuroa, leipää, keksiä, jäätelöä, sokeria sokeria sokeria sokeria joka aterialla. Ihmisen kuulemma kuuluu niitä syödä joka aterialla joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun elimistöllesi sopiva ruokavalio. Me ollaan kaikki erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokeillut? 38 vuotta "kokeilin" ja sairaalassa olin viikon ja siellä jopa kolmen hoitajan voimin yrittivät pakotta
Missäköhän sairaalassa hoitajat pakottavat syömään jokaisella aterialla keksejä ja jäätelöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tahansa luet ravitsemussuositukset niin mainitaan rasvattomat kevyttuotteet ja sydänmerkkituotteet, siemenöljyt, viljat ym. Hirveä määrä hiilihydraatteja kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokeillut? 38 vuotta "kokeilin" ja sairaalassa olin viikon ja si
Harjoittele vielä ahkerasti luetun ymmärtämistä 😄
No niin ap, luepa ketju läpi ja ihmettele sitten uudestaan, miksi vhh:n tuputtaminen aiheuttaa ärtymystä. Minä tästä lähden keittelemään lounaaksi sokeria, siis täysjyväpastaa ja tomaattikastiketta.
^ Etkö ole nähnyt sairaalaruokaa? Puuroa, leipää, mehukiisseliä, pullaa, banaania, jugurttia. Lounaalla ja päivällisellä pikkutiru lihaa riisin, pastan tai perunan vierellä.
Älä valehtele! Sokeria pitää mussuttaa, tai muuten ei jaksa eikä voi hyvin.