Miksi vähähiilihydraattinen ruokavalio on joillekin niin suuri raivoamisen aihe?
Olen sairaalloisen ylipainoinen ja pudottanut painoa vähähiilarisella nyt 16 kg ja olo on hyvä ja pirteä, kun on jättänyt sokerin mässyttämisen minimiin. Joillekin jeesustelijoille tuo silti tuntuu olevan punainen vaate 😄
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilarisella elävät ovat vähän samanlaisia kuin jotkut vegaanit: kaikkien pitää saada kuulla ummet ja lammet heidän ruokavaliostaan
Tämä. Olen vähähiilarisella. Pahempi kuin vegaani tai makkaransyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miten leijonat, sudet ja muut petoeläimet elää pelkällä lihalla? Lisäksi näiden fyysinen kunto on yleisesti ottaen huipputasoa ja lihaksisto voimakas ja kova kestävyys. Ei ne pullaa tai marjoja tarvitse. Nisäkkäitä ovat siinä missä ihmisetkin.
Mietipä tyttö samalla miten naudat kasvattavat lihasta pelkällä ruoholla? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen jonkinlaisena kateutena ja noloutena muilta, kun vetävät herkkuja ja sitten huomaavat ettei yksi ota. Sitä sitten ihmetellään, kyseenalaistetaan ja alkaa se tuputtaminen. "Kyllä sitä yhden pullan voi ottaa". Juu voi varmaan, jos haluttaa, mutta kun ei haluta.
Eikä riitä, että sanoo kerran, vaan seuraavalla kerralla sama homma ja samoilta ihmisiltä.
Absoluuttisille kielloille perustuva ruokavalio ei toimi pidemmän päälle. Tämän voivat todistaa tuhannet lääkärit ja terapeutit.
Kyse ei ole absoluuttisesta kiellosta, vaan siitä ettei maistu. Oma herkkuni on leipäjuusto. Kyllä minä sitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilarisella elävät ovat vähän samanlaisia kuin jotkut vegaanit: kaikkien pitää saada kuulla ummet ja lammet heidän ruokavaliostaan
Tämä. Olen vähähiilarisella. Pahempi kuin vegaani tai makkaransyöjä.
Noista kolmesta yksikään ei ole monipuolinen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten leijonat, sudet ja muut petoeläimet elää pelkällä lihalla? Lisäksi näiden fyysinen kunto on yleisesti ottaen huipputasoa ja lihaksisto voimakas ja kova kestävyys. Ei ne pullaa tai marjoja tarvitse. Nisäkkäitä ovat siinä missä ihmisetkin.
Miten lehmä elää pelkällä ruoholla ja kasviksilla? Oon kuitenkin nisäkäs. Niin nisäkäs, että ollaan jalostettu sen nisäkkyys ruokkimaan meidätkin!
Lehmällähän onkin paljon massaa ja huono lihaskestävyys, jos pitää esim juosta vähänkin pitempää matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on epäterveellinen ruokavalio.
Miksi sitten kaikki veriarvotkin ovat yleensä aina huippuluokkaa tuon ruokavalion noudattajilla?
Ei ole. Pitkäaikaistutkimuksissa kolesteroliarvot alkavat nousta. Tietysti arvot laskevat ensin kun paino putoaa mutta ne ovat silti korkeammalla kuin sekasyöjillä.
Sokeri ei ole sama kuin hitaat hiilihydraatit.Mitäs muita harhoja sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lehmä elää pelkällä ruoholla ja kasviksilla? Oon kuitenkin nisäkäs. Niin nisäkäs, että ollaan jalostettu sen nisäkkyys ruokkimaan meidätkin!
Lehmällähän onkin paljon massaa ja huono lihaskestävyys, jos pitää esim juosta vähänkin pitempää matkaa.
Entä joku antilooppi joka pakenee gepardiaki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten pudotat painoa jos teet sen epäterveellisesti..
Voi tsiisus! Olo on hiton paljon parempi ja samoin yleinen jaksaminen, kun ei ole siinä sokeripöhnässä ja ruuan jälkeen ei tule sitä väsymystä. Samaten maha toimii paremmin. Kaikki on parempaa. Kyllä minä kuuntelen ennemmin omaa kehoa kuin jotain jeesustelijaa.
Ap
Vhh-ruokavalio on erinomainen valinta. Hiilihydraattien määrää ei saa laskea liian alas, vie muuten voimat. Vhh ohjaa terveelliseen ruokavalioon. Älä välitä muista, onnittelut valinnastasi.
Vierailija kirjoitti:
Myös hevoset ovat nisäkkäitä siinä missä sudetkin. Hevonen ei silti elä lihalla eikä susi heinällä. Eri lajit tarvitsevat erilaista ravintoa, näin rautalangasta väännettynä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on kumottu monissa tutkimuksissa ja siis myös suomalaisissa tutkimuksissa.
Mua ärsyttää, kun mistä tahansa tehdään uskonto. Samoin ärsyttää, kun uskonnollisuus menee asia-argumenttien ohi. Olen kuullut niin monen kertovan, kuinka paino ei tipu virallisterveellisellä, ja kuinka suositukset kehottavat syömään sokeria, vaikka oikeasti ei ole ravitsemussuosituksien noudattamista edes koetettu.
Tällä hetkellä mä punnitsen kaiken ruokani muutaman kesäkilon karistamiseksi, ja 50 prosenttia energiasta tulee hiilihydraateista. Siihen ei monta leipäpalaa päivässä syödä. Sokeria en käytä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kaikki veriarvotkin ovat yleensä aina huippuluokkaa tuon ruokavalion noudattajilla?
Tutkimusten mukaan eivät ole. Puhumattakaan tuhoutuneesta suolistofloorasta.
VHH-porukkaan sopii se sama vitsi kuin vegaaneihinkin.
"Mistä tietää että joku on vegaani/vähähiilarinen?" "Se kertoo sen kyllä itse."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, vaihdetaan lehmä leijonaan.
Ap, ymmärrätkös, että sokerihiiriä ahdistaa ajatus elämästä ilman sokerilimuja, karkkia, donitsia ja suklaata?
Pahasti ylipainoinen ystäväni on niin koukussa sokeriin, että hän tulee sairaaksi ilman järjetöntä solerimäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mistä hiilarit otat, on merkitystä. Ilmeisesti olet lihonut juurikin niiden hiilareiden vuoksi ja kaikki sitä pullamössöä!
Ihminen tarvitsee hiilareita. Kaiken pöytäsokerin voi jättää pois ja silloin vaalea leipä on se terveellisempi sokeri.
Maksa tekee kaiken tarvittavan glukoosin, jonka ihminen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon ruokavalion noudattajat ovat yleensä aina kovia valehtelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei minua itse ruokavalio ärsytä, vaan se osa ruokavalioon hurahtaneista jotka julistavat sitä kuin uskontoa ja kyseenalaistavat kaikkien muiden ruokavalioita vaikkei heiltä kysyttäisi mitään.
Itselläni on se käsitys, että juuri vastustajat ovat niitä uskonnonjulistajia. Vhh:ta suosittelevien motiivina on auttaa toisiakin laihtumaan ja voimaan hyvin. Mitä pahaa siinä on?