Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vähähiilihydraattinen ruokavalio on joillekin niin suuri raivoamisen aihe?

Vierailija
22.07.2025 |

Olen sairaalloisen ylipainoinen ja pudottanut painoa vähähiilarisella nyt 16 kg ja olo on hyvä ja pirteä, kun on jättänyt sokerin mässyttämisen minimiin. Joillekin jeesustelijoille tuo silti tuntuu olevan punainen vaate 😄

Kommentit (336)

Vierailija
1/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten pudotat painoa jos teet sen epäterveellisesti..

Vierailija
2/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on tarvetta tiedottaa muille ihmisille omasta ruokavaliostaan..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus! Olo on hiton paljon parempi ja samoin yleinen jaksaminen, kun ei ole siinä sokeripöhnässä ja ruuan jälkeen ei tule sitä väsymystä. Samaten maha toimii paremmin. Kaikki on parempaa. Kyllä minä kuuntelen ennemmin omaa kehoa kuin jotain jeesustelijaa.

Ap

Vierailija
4/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on keskustelunaihe siinä missä muutkin. Yhtä hyvin voi kysyä, että mikä tarve täällä on jauhaa jostain brittien herttuaparin tekemisistä satoja sivuja?

Vierailija
5/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä negatiiviset asenteet liittyvät siihen, kun vhh-ruokavaliota noudattava suureen ääneen julistaa ruokavalionsa autuutta ja sitä, että kaikkien muidenkin pitäisi syödä samalla tavalla.

Vierailija
6/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamistitkin tiedottavat islamistisuuttaan kaikille kun ovat ihmisten ilmoilla.

Vierailija
7/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä negatiiviset asenteet liittyvät siihen, kun vhh-ruokavaliota noudattava suureen ääneen julistaa ruokavalionsa autuutta ja sitä, että kaikkien muidenkin pitäisi syödä samalla tavalla.

Antaa ihmisten kertoa! Miten se on pois Sinulta? 

Vierailija
8/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mistä hiilarit otat, on merkitystä. Ilmeisesti olet lihonut juurikin niiden hiilareiden vuoksi ja kaikki sitä pullamössöä!

Vierailija
9/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen jonkinlaisena kateutena ja noloutena muilta, kun vetävät herkkuja ja sitten huomaavat ettei yksi ota. Sitä sitten ihmetellään, kyseenalaistetaan ja alkaa se tuputtaminen. "Kyllä sitä yhden pullan voi ottaa". Juu voi varmaan, jos haluttaa, mutta kun ei haluta.

Eikä riitä, että sanoo kerran, vaan seuraavalla kerralla sama homma ja samoilta ihmisiltä. 

Vierailija
10/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pitäisi minun mielestäni kaikkien syödä samalla tavalla. Minua noissa vhh:n arvostelijoissa taas vituttaa se, että he luulevat jokaisen kehon toimivan samalla tavalla ilman geneettisiä eroja, oli painoa sitten 60 kg tai 160 kg. Esim sokeri sekoittaa oman kehon täysin, eikä mistään kohtuullisista ruokamääristä tule kylläisyyden tunnetta. Näin on ollut pikkulapsesta saakka, mutta vasta vhh:n kautta asian tajusin, kun pienemmistä ruokamääristä tuli riittävän kylläinen olo. Nykyään ei tarvitse määrällisesti syödä kuin puolet siitä mitä aiemmin.

Ap

Vierailija
11/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus! Olo on hiton paljon parempi ja samoin yleinen jaksaminen, kun ei ole siinä sokeripöhnässä ja ruuan jälkeen ei tule sitä väsymystä. Samaten maha toimii paremmin. Kaikki on parempaa. Kyllä minä kuuntelen ennemmin omaa kehoa kuin jotain jeesustelijaa.

Ap

Vhh ei ole mitenkään tarpeellinen kun osaa ja tiedostaa oikeanlaisen aterian kokoamisen.

Ihminen tarvitsee hiilifydraatteja.

KAIKKI dieetit pudottaa painoa kun pienentää annoksia ja jättää rasvaiset ruuat ja aokeriset ruuat pois

https://yle.fi/a/3-10888148

https://terveyssummit.fi/gi-vs-vhh-miksi-hiilihydraattien-laadulla-on-v…

Vierailija
12/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mistä hiilarit otat, on merkitystä. Ilmeisesti olet lihonut juurikin niiden hiilareiden vuoksi ja kaikki sitä pullamössöä!

Ihminen tarvitsee hiilareita. Kaiken pöytäsokerin voi jättää pois ja silloin vaalea leipä on se terveellisempi sokeri.

Vierailija
13/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarisella elävät ovat vähän samanlaisia kuin jotkut vegaanit: kaikkien pitää saada kuulla ummet ja lammet heidän ruokavaliostaan

Vierailija
14/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten leijonat, sudet ja muut petoeläimet elää pelkällä lihalla? Lisäksi näiden fyysinen kunto on yleisesti ottaen huipputasoa ja lihaksisto voimakas ja kova kestävyys. Ei ne pullaa tai marjoja tarvitse. Nisäkkäitä ovat siinä missä ihmisetkin.

Vierailija
15/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

*kuuntelen mieluummin salaliittoja, kuin tiedettä ja tutkimuksia. 

Vierailija
16/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on epäterveellinen ruokavalio.

Vierailija
17/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua itse ruokavalio ärsytä, vaan se osa ruokavalioon hurahtaneista jotka julistavat sitä kuin uskontoa ja kyseenalaistavat kaikkien muiden ruokavalioita vaikkei heiltä kysyttäisi mitään.

Vierailija
18/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen jonkinlaisena kateutena ja noloutena muilta, kun vetävät herkkuja ja sitten huomaavat ettei yksi ota. Sitä sitten ihmetellään, kyseenalaistetaan ja alkaa se tuputtaminen. "Kyllä sitä yhden pullan voi ottaa". Juu voi varmaan, jos haluttaa, mutta kun ei haluta.

Eikä riitä, että sanoo kerran, vaan seuraavalla kerralla sama homma ja samoilta ihmisiltä. 

Absoluuttisille kielloille perustuva ruokavalio ei toimi pidemmän päälle. Tämän voivat todistaa tuhannet lääkärit ja terapeutit. 

Vierailija
19/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet kaipaavat hiilareita ja kun eivät koe, että tuo sopisi itselleen, jotenkin ärsyyntyvät siitä, miten nopeasti ja helposti tuo vhh pudottaa painoa...? Ja osalla varmasti se, että toivotaan eläinperäistä ravintoa käytettävän vähemmän ja tuo ei osu heidän ideologiaansa, kasvisruoalla kun hiilarit on aika isossa osassa ja niiden rajoittaminen pelkällä kasviksilla on oikeastaan mahdotonta? 

Minunkin keholle sopisi vhh, mutta koska se vaatii pientä vaivannäköä ja ainakin mulla leipä on iso osa ruokavalioo, niin helpoimmalla kun haluan päästä, syön eri tavalla kuin optimaalista olisi.. olen kuitenkin normaalipainoinen (ja pudotin aikoinaan ylimääräiset just vhhlla) ja voin ihan ookoo, niin menen sieltä aidan matalammalta puolelta:) mutta tsemppiä ap laihdutukseen, siinä on kyllä palkitseva teko! Mulla lähti kaikki epämääräiset kivut. Ja olin kuitenkin painavimmillaankin vain bmi 27,5

Vierailija
20/336 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on epäterveellinen ruokavalio.

Miksi sitten kaikki veriarvotkin ovat yleensä aina huippuluokkaa tuon ruokavalion noudattajilla?