Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalaisten on niin vaikea ymmärtää, että kotirouva voi myös olla itse varakas?

Vierailija
22.07.2025 |

Aina kun kotirouvaketju ilmestyy tänne, se on täynnä kommentteja, jossa puhutaan omasta rahasta, kotirouvan köyhyydestä, pienestä eläkkeestä jne.

Kuitenkin kotirouvalla voi olla takana lähes normaalin pituinen ja hyvätuloinen työura tai hän voi alkujaankin olla varakas.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kotirouvan.

Yksi aikuinen lapsi, puoliso. Kiva arvokas, sosiaalinen harrastus. 

Kotirouva saa takuueläkkeen, mutta elämä on kustantunut puolison hyvillä tuloilla. 

Puoliso on uran lisäksi osallistunut kotihommiin. Kotirouva ei ole hoitanut omia vanhempiaan eikä lastaan (kun14 täytti). Ei ole hoitanut omia lapsenlapsiaan. Ei paljon ees kiinnostanut ennenkuin nyt kun puoliso tarvitsee hoitoa. Kotirouva ei halua olla omaishoitaja. 

Ilmoilla on kysymys miten paljon elämän vastuita voi vältellä? 

Vierailija
122/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kotirouvan.

Yksi aikuinen lapsi, puoliso. Kiva arvokas, sosiaalinen harrastus. 

Kotirouva saa takuueläkkeen, mutta elämä on kustantunut puolison hyvillä tuloilla. 

Puoliso on uran lisäksi osallistunut kotihommiin. Kotirouva ei ole hoitanut omia vanhempiaan eikä lastaan (kun14 täytti). Ei ole hoitanut omia lapsenlapsiaan. Ei paljon ees kiinnostanut ennenkuin nyt kun puoliso tarvitsee hoitoa. Kotirouva ei halua olla omaishoitaja. 

Ilmoilla on kysymys miten paljon elämän vastuita voi vältellä? 

Tiedät naisesta niin paljon, että kyse taitaa olla sinusta itsestäsi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen saa lapsen kolmekymppisenä ja jää sen myötä loppuelämäkseen kotiin, niin missä välissä hän on hankkinut hulppean varallisuutensa? Ammattikoulusta valmistunut ehtii olla töissä vain kymmenisen vuotta. Sillä palkalla ei ainakaan.

Vierailija
124/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanotaan. Kotirouvathan olivat ennenvanhaan ja perinteisesti nimenomaan varakkaampia naisia, joilla oli omaisuutta myös itsellään. Sinulla on vain asiasta väärä käsitys. Ap

Kyllä minä kotirouvan lapsena ja itsekin kotirouvana olleena tiedän, mistä puhun. Sinä itse puhuit miehen rahoilla elämisestä. Siinä on ristiriita, mitä sinä itse kirjoitat. 

En ymmärrä minkä vuoksi ihmiset pitäytyvät omassa mielipiteessään, vaikka faktat ovat muuta. Itse pyrin korjaamaan käsityksiäni ja tarkistamaan, jos huomaan jonkun esittävän jonkin tiedon, mikä tuntuu väärältä. Ainahan sitä voi olla väärässäkin. Mutta palstalla monet toimivat toisin kuten jo kirjoitin. Ap

Aha.

23 vuoden ikäraja säilyi vuoden 2005 uudistukseen asti, ja se oli yksi tiukimmin kiveen hakattuja periaatteita, sillä aika moni muu asia oli työeläkelainsäädännössä jo muuttunut vuosien saatossa ennen sitä.

"Kyllä minulla on pitempi työura kuin monella työttömällä, 15-vuotiaasta lähes viisikymppiseksi, melkein 40 vuotta miinus neljä vuotta kotiäitinä. Ap"

"Ja sekin oli jossain edeltävässä viestissä väärin, että eläkettä kertyisi vasta 25-vuotiaasta. Minun ikäiselläni eläkettä on kertynyt 17-vuotiaasta asti. Toivottavasti se on tietämättömälle iloinen yllätys, jos hän on tehnyt nuoresta asti töitä. Ap"

Vierailija
125/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen saa lapsen kolmekymppisenä ja jää sen myötä loppuelämäkseen kotiin, niin missä välissä hän on hankkinut hulppean varallisuutensa? Ammattikoulusta valmistunut ehtii olla töissä vain kymmenisen vuotta. Sillä palkalla ei ainakaan.

Etkö ole koskaan kuullut kenestäkään, joka perii. Niin voi käydä jo alaikäisenä, jos käy huonosti eli vanhemmat tai toinen heistä kuolee. Tai sitten kuolee joku muu varakas sukulainen, jonka lapsi tai nuori perii. Ap

Vierailija
126/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanotaan. Kotirouvathan olivat ennenvanhaan ja perinteisesti nimenomaan varakkaampia naisia, joilla oli omaisuutta myös itsellään. Sinulla on vain asiasta väärä käsitys. Ap

Kyllä minä kotirouvan lapsena ja itsekin kotirouvana olleena tiedän, mistä puhun. Sinä itse puhuit miehen rahoilla elämisestä. Siinä on ristiriita, mitä sinä itse kirjoitat. 

En ymmärrä minkä vuoksi ihmiset pitäytyvät omassa mielipiteessään, vaikka faktat ovat muuta. Itse pyrin korjaamaan käsityksiäni ja tarkistamaan, jos huomaan jonkun esittävän jonkin tiedon, mikä tuntuu väärältä. Ainahan sitä voi olla väärässäkin. Mutta palstalla monet toimivat toisin kuten jo kirjoitin. Ap

Aha.

23 vuoden ikäraja säilyi vuoden 2005 uudistukseen asti, ja se oli yksi tiukimmin kiveen hakattuja

Ja mikähän sinuakin vaivaa. En ymmärrä. Ap

Vierailija
127/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät ettei sillä palkalla? Osan kun sijoittaa, vaikka nyt on sattunut ostamaan bitcoinia 10 vuotta sitten niin johan siinä on loppuelämäksi.

Vierailija
128/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen eräs tapaus, kun eräs lääkäri joutui menemään päivystykseen ja kertoi mikä on hätänä ja sen myös mitä pitää tehdä. Hoitaja ei ottanut millään uskoakseen faktoja, vaan käyttäytyi hyvin ylimielisesti ja töykeästi siihen asti, kunnes sai tietää potilaan olevan lääkäri. Tulee väistämättä mieleen, etteivät ihmiset, jotka pitäytyvät itsepintaisesti omissa uskomuksissaan ole ammateissa, joissa vaaditaan pitkä koulutus ja vastuun kantamista. Ap

Eikö hoitoon pääsy ole mielestäsi kaikille samanarvoista? Että vain lääkäri ym. koulutukseltaan ne ns."paremmat ihmiset" saavat parempaa palvelua? Kaikki ihmiset eivät koulutus tasoltaan käyttäydy ylimielisesti tai jonkin toisen ihmisen ammatti kuvaan liittyen. Kaikkista ammateista löytyy aina niitä, jotka eivät osaa käyttäytyä oikein, se ei lainkaan liity titteliin, kun myös monet osaavat käyttäytyä oikein toisia kohtaan ammatista riippuen. 

t. Psykiatri 

Vierailija
129/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät ettei sillä palkalla? Osan kun sijoittaa, vaikka nyt on sattunut ostamaan bitcoinia 10 vuotta sitten niin johan siinä on loppuelämäksi.

Nämä ketjut täyttyvät aina niillä ihmisillä, jotka tietävät kotirouvista kaiken. On ollut yksi tuttava, jonka tilitiedot ja kaikki muutkin asiat ovat paremmin tiedossa kuin kotirouvalla itsellään :)  Tiedän itsekin kaksikin tyyppiä, joka "tiesivät" kaiken elämästäni ja levittivät juoruja, joista muutama on kantautunut omiinkin korviin. Ap

Vierailija
130/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sellaista varakasta kotirouvaa ei ole tullut vastaan. Lienee siis satuolento kuten hammaskeiju.

Mä tunnen ainakin kaksi varakasta kotirouvaa.

Vierailija
131/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen eräs tapaus, kun eräs lääkäri joutui menemään päivystykseen ja kertoi mikä on hätänä ja sen myös mitä pitää tehdä. Hoitaja ei ottanut millään uskoakseen faktoja, vaan käyttäytyi hyvin ylimielisesti ja töykeästi siihen asti, kunnes sai tietää potilaan olevan lääkäri. Tulee väistämättä mieleen, etteivät ihmiset, jotka pitäytyvät itsepintaisesti omissa uskomuksissaan ole ammateissa, joissa vaaditaan pitkä koulutus ja vastuun kantamista. Ap

Eikö hoitoon pääsy ole mielestäsi kaikille samanarvoista? Että vain lääkäri ym. koulutukseltaan ne ns."paremmat ihmiset" saavat parempaa palvelua? Kaikki ihmiset eivät koulutus tasoltaan käyttäydy ylimielisesti tai jonkin toisen ihmisen ammatti kuvaan liittyen. Kaikkista ammateista löytyy aina niitä, jotka eivät osaa käyttäytyä oikein, se ei lainkaan liity titteliin, kun myös monet osaavat käyttäytyä oikein toisia kohtaan ammatista riippuen. 

t. Psy

Hölkyn kölkyn vain hoit.. eiku arvoisalle psykiatrille :)  En tuohon nyt muuta sano. Meitä on moneksi joka ammatissa. Ap

Vierailija
132/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>> En ymmärrä minkä vuoksi ihmiset pitäytyvät omassa mielipiteessään, vaikka faktat ovat muuta. Itse pyrin korjaamaan käsityksiäni ja tarkistamaan, jos huomaan jonkun esittävän jonkin tiedon, mikä tuntuu väärältä. Ainahan sitä voi olla väärässäkin. Mutta palstalla monet toimivat toisin kuten jo kirjoitin. Ap

>> Aha.

>> 23 vuoden ikäraja säilyi vuoden 2005 uudistukseen asti, ja se oli yksi tiukimmin kiveen hakattuja

>> SNIP

> Ja mikähän sinuakin vaivaa. En ymmärrä. Ap

Voisit jo myöntää trollailevas?

Vierailija
133/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>>> En ymmärrä minkä vuoksi ihmiset pitäytyvät omassa mielipiteessään, vaikka faktat ovat muuta. Itse pyrin korjaamaan käsityksiäni ja tarkistamaan, jos huomaan jonkun esittävän jonkin tiedon, mikä tuntuu väärältä. Ainahan sitä voi olla väärässäkin. Mutta palstalla monet toimivat toisin kuten jo kirjoitin. Ap

>> Aha.

>> 23 vuoden ikäraja säilyi vuoden 2005 uudistukseen asti, ja se oli yksi tiukimmin kiveen hakattuja

>> SNIP

> Ja mikähän sinuakin vaivaa. En ymmärrä. Ap

Voisit jo myöntää trollailevas?

En mä trollaile, en ole kiinnostunut sellaisesta. Kirjoitin jo sinulle mitä 20 vuoden takaisessa uudistuksessa tapahtui ja sinä trollaat vetämällä viestiä takanasi kuin nuottaa. Mitä järkeä?

Se ketjussa on sentään positiivista, ettei monikaan jankkaa ihan samaa asiaa monta kertaa, vaan keskustelu hieman kuitenkin etenee. Ap

Vierailija
134/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka kenelläkään kotiäidillä ei ole koskaan rahaa maksaa edes omia laskujaan kun ne maksatetaan miehellä niin aika vaikea uskoa että kotiäiti voisi olla varakas ainakaan oman varallisuuden kautta

Kyllä minulla on varaa maksaa omat laskuni. Lisäksi maksan edelleen opiskelevien aikuisten lasteni puhelinliittymät ja avustan vähän muutenkin.

Taidetaan elellä kanssasi aika erilaisissa ympyröissä. 

Vierailija
135/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ristiriitaa on siinä että itsellä on varallisuutta mutta elää miehen rahoilla? Minulla on kaapissa oma kakku mutta syömme yhdessä miehen kakun. Missä on se ristiriita?

No aika erikoista elämää minusta, missä vaimon varallisuus on omaa mutta miehen yhteistä. Minä olen nainen, mutta minä en tuota hyväksyisi. 

Itse olen mieheni kanssa tilanteessa, missä molempien suvuissa on merkittävää varallisuutta. Molemmat ovat hetkittäin olleet enemmän toisen puolison työnteon varassa. Mies on opiskellut aikuisena uuden tutkinnon, minä olen ollut ulkomaankomennuksella mukana rouvana. Mutta kyllä meillä on molemmilla se ajatus, että perhe on yhteinen. Puhutaan sitten suvun rahoista tai työllä ansaituista rahoista. 

Vierailija
136/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole koskaan kuullut kenestäkään, joka perii. Niin voi käydä jo alaikäisenä, jos käy huonosti eli vanhemmat tai toinen heistä kuolee. Tai sitten kuolee joku muu varakas sukulainen, jonka lapsi tai nuori perii. Ap

Olen kuullut. Olen kuullut myös lottovoittajista. Nuo on yhtä yleisiä tapahtumia.

Vierailija
137/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka kenelläkään kotiäidillä ei ole koskaan rahaa maksaa edes omia laskujaan kun ne maksatetaan miehellä niin aika vaikea uskoa että kotiäiti voisi olla varakas ainakaan oman varallisuuden kautta

Kyllä minulla on varaa maksaa omat laskuni. Lisäksi maksan edelleen opiskelevien aikuisten lasteni puhelinliittymät ja avustan vähän muutenkin.

Taidetaan elellä kanssasi aika erilaisissa ympyröissä. 

Minulla ei ole varaa maksaa kaikkia omia laskujani, vaikka onkin varallisuutta. 

Ilmeisesti se on ylivoimainen asia ymmärtää, että rahaa kotirouvalla voi olla vähän, paljon tai jotain siltä väliltä riippuen jo vähän siitäkin minkä verran rahaa on kyseisenä vuonna tilille siunaantunut.

Olisi myös mielenkiintoista tietää mistä nämä kotirouvien rahatilanteesta kirjoittelevat ulkopuoliset tietonsa ovat saaneet. Ei minun rahatilannettani ainakaan tiedä kuin kirjanpitäjä, minä itse ja mieheni - ja minä itse ehkä noista kaikkein huonoimmin, koska en ole valtavan kiinnostunut raha-asioista, ikävä kyllä. Ap

Vierailija
138/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavalmistuneen ammattikoulusta päässeen alkupalkka on harvoin niin iso, että siitä maksaa oman elämisen, opintolainan ja vielä saa ostettua bitcoineja.

Vierailija
139/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ristiriitaa on siinä että itsellä on varallisuutta mutta elää miehen rahoilla? Minulla on kaapissa oma kakku mutta syömme yhdessä miehen kakun. Missä on se ristiriita?

No aika erikoista elämää minusta, missä vaimon varallisuus on omaa mutta miehen yhteistä. Minä olen nainen, mutta minä en tuota hyväksyisi. 

Itse olen mieheni kanssa tilanteessa, missä molempien suvuissa on merkittävää

Tottakai perhe on yhteinen, kukas muuta on väittänytkään. Senkus et hyväksy, todella ikävää.

Vierailija
140/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut. Olen kuullut myös lottovoittajista. Nuo on yhtä yleisiä tapahtumia.

Tiedän kymmenkunta alaikäisenä isohkon omaisuuden perinyttä ihmisistä, joukossa minä itse. Mutta lottovoittajia en tiedä yhtään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan