Miksi palstalaisten on niin vaikea ymmärtää, että kotirouva voi myös olla itse varakas?
Aina kun kotirouvaketju ilmestyy tänne, se on täynnä kommentteja, jossa puhutaan omasta rahasta, kotirouvan köyhyydestä, pienestä eläkkeestä jne.
Kuitenkin kotirouvalla voi olla takana lähes normaalin pituinen ja hyvätuloinen työura tai hän voi alkujaankin olla varakas.
Kommentit (187)
" työuransa tehnyt suomalainen nainen jossain vaiheessa päättää omavalintaisesti hypätä työelämästä pois, koska "se tuntuu kivemmalta". (Ja huom. en kritisoi tätä ratkaisua sinänsä - ymmärränhän oikein hyvin niitä elämäntapahippejäkin! He vaan eivät kutsu itseään kotirouviksi vaan sanovat kuten asia on: lopetin työnteon, koska koin jonkin muun mielekkäämpänä.)"
No niin, mä olen yrittänyt keksiä/kysellä mikä mä olen kun oon tehnyt noin - hyppäsin pois työelämästä koska mun ei tarvitse käydä töissä koska mulla on rahaa. Ihan omaa rahaa, ja mielekkäämpää tekemistä kuin töissäkäynti. Olen siis elämäntapahippi. En olis itse keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kotirouvilla mitään työuraa ole takana, voi niillä jollain yhdellä promillella olla sattumalta jo nuorena tullutta perintöä ja sitä kautta varallisuutta.
Eli joku 45v down shiftaaja, jolla on varaa lopettaa työt, se ei ole se "kotirouva", sille voitte keksiä jonkun ihan oman nimen/termin.
Se nimenomaan on kotirouva. Se nuori nainen jolla on pienet lapset on taas kotiäiti. Kotirouvat on juuri niitä jotka eivät ole töissä, koska ei ole mikään pakko, ei ole lapset yleensä enää niin pieniä ja vähintään mies tienaa niin paljon että ihan sama tienaako vaimo mitään.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin "kotirouvat" mitään varakkaita ovat. Lasten hoitaminen pitkään kotona on yleisintä pienituloisten keskuudessa.
Koulutetut, pärjäävät äidit menevät nopeasti takaisin töihin.
Kotiäideistä on tilastoja, kotirouvista ei ole. Kotiäitien suurin ryhmä ovat mmuuttnaiset, joilla on paljon lapsia, vähän koulutusta, kielitaitoa ja omaisuutta. Tämä jo itse asiassa ketjussa käsiteltiin aikaisemmin eli ketju alkaa toistaa itseään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat nyt on viimeisiä maita, joita kannattaa naisten aseman kannalta ihannoida! Päivähoito maksaa mansikoita, ei juuri edes äitiyslomaa. Monen on pakko jäädä kotiin lasten myötä. Ja toki jokainen yrittää sitten löytää edes jotain muuta tekemistä aikansa kuluksi, kuten joku hyväntekeväisyys ( joka sekin yrittää surkeasti paikata toimimatonta yhteiskuntaa, joka ei pidä ihmisistä huolta).
Jee jee.
Löytää jotakin tekemistä aikansa kuluksi? Nii kö yksinkertainen olet, ettet osaa kehitellä itsellesi tekemistä ja ajateltavaa, jos et ole jonkun toisen organisoimassa palkkatyössä?
Vähän sama kuin 40kg mies voi olla voimakas.
Voi olla, mutta hyvin todennäköisesti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kotirouvilla mitään työuraa ole takana, voi niillä jollain yhdellä promillella olla sattumalta jo nuorena tullutta perintöä ja sitä kautta varallisuutta.
Eli joku 45v down shiftaaja, jolla on varaa lopettaa työt, se ei ole se "kotirouva", sille voitte keksiä jonkun ihan oman nimen/termin.
Se nimenomaan on kotirouva. Se nuori nainen jolla on pienet lapset on taas kotiäiti. Kotirouvat on juuri niitä jotka eivät ole töissä, koska ei ole mikään pakko, ei ole lapset yleensä enää niin pieniä ja vähintään mies tienaa niin paljon että ihan sama tienaako vaimo mitään.
Voiko kotirouvalla olla omaa varallisuutta. Tarvitseeko olla miehen "siivellä eläjä". Miettikää tätä, kun suvussanne on sukuun naitu, joka mielestänne käyttää rakkaan sukulaisenne omaisuutta omahyväisesti hyväkseen.
174. En ole käynyt ammattikoulua, akateemisesti koulutettu olen.
Taide on mielestäni ammatti siinä missä muutkin ammatit eli taitelijaksi tuleminen vaatii paljon työtä ja paneutumista. Vaaditaan korkea motivaatio ja lahjakkuutta lisäksi. Eräällä kotirouvalla, jonka tunnen, on hieman samantyylinen tausta eli hänellä on taiteilijan koulutus, mutta tekeminen on jäänyt harrastukseksi. En tiedä mitä hän itse siitä ajattelee, koska emme ole riittävän läheisiä ystäviä kysyäkseni sitä. Ap