Isovanhempi joka ei ole ollut mukana elämässäni
Minulla on jossakin isovanhempi, joka ei ole ollut sukumme kanssa tekemisissä. Nyt kun olen itse aikuinen, olen alkanut pohtimaan hänen tapaamistaan. Tahtoisin ottaa häneen yhteyttä ja kysyä mitä kuuluu, vielä kun on mahdollista . En kuitenkaan etene asian kanssa ja mietin sitä, jos hän sanookin, ettei halua tavata tai kuulla minusta mitään. Jännitän siis, otanko yhteyttä turhaan.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo sellaisen askeleen tehnyt, että olen saanut yhteystiedot selville. Olen luonnostellut myös paperille ajatuksiani. Tänään minut on vallannut jotenkin herkkä mieli. Liikutun helposti, kun mietin asiaa.
Käyt varmasti läpi monia tunteita nyt. Kun asia on hyvin lähellä, että voit tehdä askeleen
Mietin myös, että miksi tämä kaipuu häntä kohtaan on tullut nyt, eikä jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös, että miksi tämä kaipuu häntä kohtaan on tullut nyt, eikä jo aiemmin.
Elämän rajallisuus tulee aina jossain kohtaa konkreettisemmaksi.
Asia varmasti jännittää. Koita miettiä niin, että nyt tai ei koskaan. Sinulla on yhteystiedot jo saatavilla. Seuraavaksi sinun täytyy vain päättää, kuinka otat yhteyttä häneen.
Et voi muuttaa menneisyyttäsi. Sitä, että et ole ollut tämän henkilön kanssa tekemisissä. Voit kuitenkin muuttaa sen, miten asiaa haluat nyt käsitellä. Yrittää vai olla yrittämättä. Päätöksen teet sinä, ei kukaan muu. Eikä sinun pidä ajatella, mitä muut ajattelee jos teet niin.
Mistä voit tietää, ettei hän vaikka ajattelisi joskus sinua.
Toivottavasti tapaat hänet. Omat isovanhempani ovat kuolleet ennen syntymääni, joten itse tapaan heidät vasta tuonpuoleisessa.
Mitä mieltä olette, onko ensimmäisen askeleen ottaminen tekstiviestillä tökeröä?
Kun siltä kerta tuntuu, ole rohkeasti yhteydessä. Jossain vaiheessa se on liian myöhäistä
Älä ajattele liikaa. Ei yliajattelua
Toivottavasti saat luotua yhteyden. Hänhän voi kertoa avoimemmin juuri sinulle asioista.
Ei ollut kun ampuivat pään irti Syvärillä vuonna 1944
Jos vähääkään tulee sellainen olo, että haluaa tavata niin kirjettä tai viestiä menemään. Kyllähän monet tekevät myös sukututkimusta laajemmin ja sitä kautta koittaa päästä juurilleen.
Eihän se yhteys synny ilman tekoja
Olen laittanut nyt viestiä, johon en vielä ole saanut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut nyt viestiä, johon en vielä ole saanut vastausta.
Voihan olla, että hän joutuu miettimään asiaa..
Toivottavasti et menetä toivoasi, vaikka et heti vastausta saanut
Olen jo sellaisen askeleen tehnyt, että olen saanut yhteystiedot selville. Olen luonnostellut myös paperille ajatuksiani. Tänään minut on vallannut jotenkin herkkä mieli. Liikutun helposti, kun mietin asiaa.