Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempi joka ei ole ollut mukana elämässäni

Vierailija
18.07.2025 |

Minulla on jossakin isovanhempi, joka ei ole ollut sukumme kanssa tekemisissä. Nyt kun olen itse aikuinen, olen alkanut pohtimaan hänen tapaamistaan. Tahtoisin ottaa häneen yhteyttä ja kysyä mitä kuuluu, vielä kun on mahdollista . En kuitenkaan etene asian kanssa ja mietin sitä, jos hän sanookin, ettei halua tavata tai kuulla minusta mitään. Jännitän siis, otanko yhteyttä turhaan. 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että olet kiinnostunut isovanhemmistasi. He ilahtuvat varmasti, jos otat yhteyttä,  vaikka esim oma vanhempasi ei sitä haluaisi.

Ei voi olla yhtään varma.Voi olla että painuvat piiloon.Silti oikeus etsiä.

Vierailija
42/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuo yhteydessä, jos häntä kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävästi sanottu 

Vierailija
44/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ei tunne isoisäänsä eli minun isääni, sillä hän on pahasti persoonallisuushäiriönen henkilö, lisäksi myös alkoholisti. Paha ihminen.

Lapseni tietävät kyllä tämän.

Niin minäkin luulin omasta isästäni. Harmittaa että tapasin niin myöhään.En ole äitiäni tavannut sen jälkeen. Valehteli niin että valemuistoja pää täynnä. Siellä oli se puoli sukua surrut kun äiti kieltänyt yhteyden ottamisen.

Vierailija
45/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa edistää jos on niin kova tahto 

Vierailija
46/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet varmasti katumaan, jos et kokeile. Jää vaivaamaan, kun se näköjään vaivaa omalla tavallaan jo nyt. Pieni iloisen mielen kirje, ruusukuvioiselle paperille, kohteliaasti lähestyen :D

Mitähän voisin kirjoittaa..?

Vierailija
47/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sen verran tietoa, että henkilö on hyvin ujo. Siksi mietin onko puhelu huono idea tässä tapauksessa?

Vierailija
48/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kulku epäilyttää, entäs jos kirje ei menekään perille..

Vierailija
49/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toimia. Omalla isälläni jäi esimerkiksi omaan isäänsä hyvin huonot välit, kun ehti kuolla nuorena. Isäni on vähän sulkeutunut ja ei puhu vanhoista asioista. Ehkä hän ei saanut vastauksia kaikkeen. 

Vierailija
50/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje, kerro vähän itsestäsi, miksi otat yhteyttä ja halusi tavata ja tutustua. 

Vierailija
51/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koittaisi saada numeron . Laittaisin viestin ja varmistaisi, et puhelu sopii henkilölle. Sitten puhelu ei tulisi yllättäen. 

Vierailija
52/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään jotenkin sitä, että hän ei haluakaan tavata tai kuulla minusta mitään. Tietysti toivoisin, että hän ilahtuisi yhteydenotosta. Lisäksi en tiedä saanko kuitenkaan vastauksia häneltä , vaikka tapaisimme. 

Vierailija
53/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelko täytyy kohdata siitä, että henkilö ei haluakaan kuulla tai nähdä. Joko se toteutuu tai ei. Mutta valvomalla se ei edisty 

Vierailija
54/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se mietityttää,että en tiedä lainkaan missä kunnossa hän on 

Vierailija
55/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on liian myöhäistä. Toimi vain nopeasti 

Vierailija
56/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina asiat ei ole niin yksinkertaisia.

Vierailija
57/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni isä.Eivät pitäneet yhteyttä elinaikana .Ei tainneet hautajaisissakaan olla.Äitinsä kuoli kun oli pieni.Suhteet miehensä puolen ainooseen  siskoon poikki,kukaan ei ilmoittanut kun miehensä äiti oli kuollut,vasta perunkirj.joka ei hyvää tuonut.Sisko perisi kaiken ,lakios.tosin miehelle.Nämä niin ikäviä  asioita että ei voi ymmärtää.Ei lapsella yhtä.serkkuihin. Mitä läheisempi side,kannattaa pitää yhteyttä,onko niin pahaa asiaa ettei voisi.On joitain mutta itse tietää.Tuossakin pienet asiat mitkä voi anteeksi antaa,ei vakavaa,mutta kun se on se "'ylpeysminäminä".Kostetaan jo olemassa olikin.Meitä on niin moneksi.

Saisiko tämän vielä suomen kielellä? 🤔

Vierailija
58/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut sen verran tietoa, että henkilö on hyvin ujo. Siksi mietin onko puhelu huono idea tässä tapauksessa?

Voi olla. Jos ei ole käytännössä mitään yhteistä niin voihan se puhelu yllättää 

Vierailija
59/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ihmisellä on varmaankin ollut syynsä, miksi yhteydenpito on lakannut? Eihän se sinun vikasi ole. Vaikka hän on vanhempasi toinen vanhempi, ei tarkoita, ettei hän välttämättä haluaisi sinuun yhteyttä. Joskus sukupolvien yli hyppääminen muuttaa asetelmaa ja asioita. 

Vierailija
60/86 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tulevaan. Ajattele, jos vielä saisit häneen yhteyden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi