Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MT-ongelmainen kaveri haluaa koko ajan lainata rahaa, vetoaa mielensä hoitamiseen

Vierailija
18.07.2025 |

Joka viikko pyytää muutaman kympin ja elää kaikki tuet ennalta velaksi. Maksaa kyllä sitten takaisin, mutta lainaa taas heti perään, kun meni ne saadut rahat velkojen maksuun. Ei edes käytä rahaansa mihinkään välttämättömään, vaan käyttää rahat ns. omaa mieltä kohottaviin asioihin. Joskus on kaksikin päivää syömättä kun on käyttänyt rahansa muuhun kuin ruokaan.

Aina sanotaan, että näitä ongelmaisia pitää ymmärtää ja asettukaa itse heidän saappaisiin jne jne... Kyllä kait silti jossain on sallittua vetää se ymmärryksen raja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma sinulla on tekosyynä, että jatkat lainaamista? 

Vierailija
2/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lähinnä se, ettei hänellä ole loppujaan paljoa ihmiskontakteja ja hän pitää minua yhtenä elämänsä tärkeimmistä vähäisistä ihmisistä. Hänellä on ollut itsetuhoisia ajatuksia ja on joskus yrittänytkin itsemurhaa, niin että piti ranteeseen ommella monta tikkiä. Olen ajatellut, että jos minä hänelle suutun, niin luovuttaako elämänhalunsa lopullisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaminen ei ole sama asia kuin mahdollistaminen.

Vierailija
4/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lähinnä se, ettei hänellä ole loppujaan paljoa ihmiskontakteja ja hän pitää minua yhtenä elämänsä tärkeimmistä vähäisistä ihmisistä. Hänellä on ollut itsetuhoisia ajatuksia ja on joskus yrittänytkin itsemurhaa, niin että piti ranteeseen ommella monta tikkiä. Olen ajatellut, että jos minä hänelle suutun, niin luovuttaako elämänhalunsa lopullisesti.

Ap

Ei pahalla mutta ei kuulosta ihan terveeltä ihmissuhteelta. Hän tarvitsee oikeaa apua. Ja Kelan tehtävä on tässä tapauksessa pitää huolta hänen taloudestaan.

Vierailija
5/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätään, että hän on pitkäaikainen lapsuudenystäväni ja pysynyt ystävänä, vaikka moni muu on rinnalta pudonnut pois ajan saatossa, kun heille muu elämä on tuntunut olevan niin paljon tärkeämpää.

Ap

Vierailija
6/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei pahalla mutta ei kuulosta ihan terveeltä ihmissuhteelta. Hän tarvitsee oikeaa apua. Ja Kelan tehtävä on tässä tapauksessa pitää huolta hänen taloudestaan.

Hän on käynyt vuosikaudet apua saamassa, siitä se ei ole kiinni. Hän ei vaan mielestään saa oikeanlaista apua. Sitten hänet on myös käännytetty ovelta ilmeisesti resurssipulan vuoksi, ettei ole tarpeeksi alamaissa, kun on päässyt peräti itse raahautumaan paikallekin.

Ap

Vierailija
7/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille pitäisi antaa tukeva köysi avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme