Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaikuttaa ihmiseen, jos hän joutuu usein syrjityksi?

Vierailija
17.07.2025 |

Koulu, yhteisö johon kuuluu, työpaikka, oma perhe? Ja kyllä, jotain vikaa ihmisessä silloin on, jos jokaisessa paikassa joutuu syrjinnän kohteeksi. mutta millainen ihminen tällaisesta kasvaa?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainut syy, mikä saa minut epäilemään, että saatan ehkä sittenkin olla oikeasti olemassa, enkä olekaan pelkkä mielikuvituksen tuote, on se, että yksi lapsistani on suosittu ja hyväksytty sukulaisteni keskuudessa.

Jos minä olisin pelkkä harhaileva sielu, joka on eksynyt väärään universumiin, ei lapsenikaan voisi olla näkyvä ja hyväksytty."

Anteeksi kamalasti, että kommentoin, mutta tuohan kuulostaa kamalalta, että sukusi  hyväksyy yhden lapsistasi. Mites muut lapsesi? Et voi olla tosissasi että käytät yhtä lastasi keppihevosenasi. 

Uskomatonta kasvatustyyliä asettaa omat lapset keskenään eriarvoiseen asemaan. Tuollainen ei ansaitse edes vanhemmaksi kutsumista.

Ilmeisesti minun olisi pitänyt opettaa lapseni vihaamaan sukulaisiani? Mutta minäpä huonona äitinä opetin heille, että aikuistuttuaan saavat itse päättää, minkä verran ovat tekemisissä sukulaistensa kanssa.

Vierailija
62/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviytymistarinani tässä jakoon.

Itse elelin pikkukaupungissa pohjoisessa syrjittynä ja kiusattuna koko nuoruuden. Minulla on mahdollisesti ollut asperger oireyhtymä, jolloin erotuin joukosta. Myöhemmin opintoja aloitellessa mielenterveys oli koetuksella. Mietin monesti, mitä muut ajettelevat minusta ja miksi juuri minä sairastuin, olin hyvin epävarma. Yritin vuosia opiskella huonoin tuloksin, sillä kiusaaminen oli niin rajua.

Juuri kun olo näiden suhteen parani, sairastuin myös sähköallergiaan. Elo oli helvetillistä kidutusta. Yksinäisyys oli läsnä ja elo onnetonta päivästä toiseen raahustamista. Pohjamudista vapauteen auttoi kuin ihmeenä löytynyt sopiva neurolepti lääke. Kaikki epämukavat tuntemukset ja tunteet katosi, sain positiivisen ajatusmallin lahjan. Ja koska olen viettänyt nuoruusvuodet pohjalla, osaan nauttia nyt tästä normaalista olosta.

Pidän itseäni nykyisin onnekkaana sekä myös älykkönä, yhteiskunta ympärilläni vaan on vanhakantainen, jopa jäänyt kehityksessä jälkeen. Joten minun tulee suhtautua siihen myötätuntoisen ymmärtäväisesti. Vietän nykyisin onnellista eloa ja luotan että elämä kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukusi hylkäsi sinut? Tiedän että tietyissä uskonnollisissa piireissä tätä tapahtuu kun joku ei haluakaan olla niissä mukana. 

En tiedä. Uskonnolla voi olla osuutta asiaan, mutta se ei ole koko totuus. Muut sukulaiseni ovat keskenään tekemisissä yli uskonnollisten rajojen.

Vierailija
64/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviytymistarinani tässä jakoon.

Itse elelin pikkukaupungissa pohjoisessa syrjittynä ja kiusattuna koko nuoruuden. Minulla on mahdollisesti ollut asperger oireyhtymä, jolloin erotuin joukosta. Myöhemmin opintoja aloitellessa mielenterveys oli koetuksella. Mietin monesti, mitä muut ajettelevat minusta ja miksi juuri minä sairastuin, olin hyvin epävarma. Yritin vuosia opiskella huonoin tuloksin, sillä kiusaaminen oli niin rajua.

Juuri kun olo näiden suhteen parani, sairastuin myös sähköallergiaan. Elo oli helvetillistä kidutusta. Yksinäisyys oli läsnä ja elo onnetonta päivästä toiseen raahustamista. Pohjamudista vapauteen auttoi kuin ihmeenä löytynyt sopiva neurolepti lääke. Kaikki epämukavat tuntemukset ja tunteet katosi, sain positiivisen ajatusmallin lahjan. Ja koska olen viettänyt nuoruusvuodet pohjalla, osaan nauttia nyt tästä normaalista olosta.

Pidän itseäni nykyisin onnekkaana sekä myös älykkönä, yhteiskunta ympärill

Jos sinulla on ollut aspergerin oireyhtymä, sinulla on se edelleen. Se ei ole sairaus, eikä siitä voi "parantua". Siihen ei myöskään ole lääkitystä, joka lievittäisi "oireita".

Vierailija
65/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle a.p 

ihmisessä ei välttämättä ole yhtään mitään vikaa, 

voi olla kiusattu ja kierre 

jatkuu vaikka työpaikan osalta.

kiusattua kiusataan. vika voi olla myös muissa!

Vierailija
66/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla vikaa ihmisessä itsessään. Ihmiset on laumasieluja ja juorut kiertää pienellä paikkakunnalla helposti.

Vierailija
67/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

What goes around comes around.

Vierailija
68/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikalla myös pomot voivat kiusata yhtä.

syntipukki pitää saada 

vaikka vika voi löytyä lopulta täysin ******* johtamisesta.

pätkätyö on myös rankkaa kiusaamista.

Vierailija
69/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän jännä ilmiö. Luulen että tämä on yleistynyt ja raaistunut populismin myötä. Joko ajattelet ja olet kuten me, tai sitten kuulut "vihollisiin". 

Vierailija
70/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällainen traumatisoida ihmisen?

Tuommosella ihmisellä on jo joku trauma jo valmiiks jos ei missään pärjää kenenkään kanssa.

Vierailija
71/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuommosella ihmisellä on jo joku trauma jo valmiiks jos ei missään pärjää kenenkään kanssa."

on täysin sairasta sanoa noin.  Kiusaaminen ja syrjintä oikeutetaan kamalalla tavalla!

Vierailija
72/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Stubb ei osaa suomea. Ruotsin kieli antaa työkokemusta, suuremman motivaation kuin suomen kieli ja etuoikeuksia.

Me suomalaiset alamme uskomaan omaan huonommuuteemme. Siitähän tämäkin kertoo.

Vierailija
73/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin rehellinen, luotettava, aito ja suoraselkäinen ihminen tulee syrjityksi.

Poislukien ihonväri, vammat, ulkomuoto tai s*ksuaalinen suuntautuminen minkä perusteella ei saa syrjiä.

Minä olen kiltti, luotettava ja erittäin rehellinen. Mutta niin vaan minua syrjittiin koulussa ja työssäkin.

Vierailija
74/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin rehellinen, luotettava, aito ja suoraselkäinen ihminen tulee syrjityksi.

Poislukien ihonväri, vammat, ulkomuoto tai s*ksuaalinen suuntautuminen minkä perusteella ei saa syrjiä.

Minä olen kiltti, luotettava ja erittäin rehellinen. Mutta niin vaan minua syrjittiin koulussa ja työssäkin.

Olet ollut helppo kohde.

Vierailija
75/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi joutuu silmätikuksi, sekä huiput että hännänpäät. Tällä voi lohduttautua. Ei se elämä ole aina niin kivaa niilläkään, jotka eristäytyy jonkin muun syyn kuin kiusaamisen tai syrjimisen takia. Se voi liittyä moneen muuhunkin asiaan. 

Vierailija
76/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut helppo kohde.

Niin varmasti, kun en osannut puolustaa itseä ollenkaan ja olen aina ollut tosi herkkä. Se ehkä jotenkin toiset aistii. Siinä kai jo syy syrjiä.

Vierailija
77/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vain parempi poistua sellaisista olosuhteista jotka eivät enää sovi itselle.

Kaikkia sotia joissa tappio on selvä ei kannata käydä.

Silloin voi löytää rauhan itselleen myös. 

Vierailija
78/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut helppo kohde.

Niin varmasti, kun en osannut puolustaa itseä ollenkaan ja olen aina ollut tosi herkkä. Se ehkä jotenkin toiset aistii. Siinä kai jo syy syrjiä.

Joskus syyksi voi riittää ihan sellainenkin, että jollain on huono päivä ja satut esimerkiksi liian iloisena tulemaan paikalle. Arpapeliä, kuka vaan voi joutua tähtäimeen.

Vierailija
79/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällainen traumatisoida ihmisen?

Tuommosella ihmisellä on jo joku trauma jo valmiiks jos ei missään pärjää kenenkään kanssa.

Tai traumoillaan oikeuttaen tekee väkivaltaa. Ja sitten uhriutuu kun ihmiset eivät hyväksykään sitä.

Vierailija
80/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjityksi voi joutua jos mielipiteet ja käytös eivät vastaa normeja tai valtavirran käytöstä. Myös oma halu eristäytyä ja erakoitua voi johtaa syrjimiseen.

Onko siis pakko kuunnella juoruja ja olla juoruajan kanssa samaa mieltä, jotta muut eivät syrjisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan