Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaikuttaa ihmiseen, jos hän joutuu usein syrjityksi?

Vierailija
17.07.2025 |

Koulu, yhteisö johon kuuluu, työpaikka, oma perhe? Ja kyllä, jotain vikaa ihmisessä silloin on, jos jokaisessa paikassa joutuu syrjinnän kohteeksi. mutta millainen ihminen tällaisesta kasvaa?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
122/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällainen traumatisoida ihmisen?

Kyllä

Ihmisellä on luontainen halu kuulua joukkoon. Se, että syrjitään laukaisee liskoaivoissa valtavan stressitilan, sillä ennen se merkitsi kuolemaa. 

Totta.

Aivan sama reaktio kuin vaikkapa avioerotilanteissa joissa toinen hyppää salasuhteen kautta lennosta uuteen.

Tutkittu asia.

Mutta kaikella on hintansa.

Ja tekee vielä lapsen sen salasuhteensa kanssa kun toinen kuvittelee, että asioita vielä sovitellaan.

Niinpä.

Mutta tuol

Ja nöyrtyminen ihmisten edessä tunnustamaan pahat tekonsa on tuollaisen psyykelle eksistentiaalinen uhka. 

Ihailu kelpaa aina mutta kun pitäisi ottaa vastuu omasta käytöksestään niin pakenee.

Ja syyttää kaikkia jotka jo näkevät asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla aika ikävä tunne tajuta jos on aidosti oman toimintansa ja käyröksensä vuoksi tullut syrjäytyneeksi normaalista yhteiskunnasta.

Kun alkoholi, huumeet tai jollain tapaa oma väkivaltainen toiminta on syynä siihen niin silloin on täysin turhaa syyttää ketään muuta kuin ltseään.

Vierailija
124/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla aika ikävä tunne tajuta jos on aidosti oman toimintansa ja käyröksensä vuoksi tullut syrjäytyneeksi normaalista yhteiskunnasta.

Kun alkoholi, huumeet tai jollain tapaa oma väkivaltainen toiminta on syynä siihen niin silloin on täysin turhaa syyttää ketään muuta kuin ltseään.

Miksi tuollaista pitäisi kenenkään normaalin hyväksyä ja pitää tavoiteltavana tapana elää?

Vierailija
125/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin kommunikaatio on lääke moneen syrjimistilanteeseen. Tätä harvassa paikassa osataan, tai on siihen halua. Tilanteet usein raukeaisivat siihen heti alkuunsa. Monessa paikassa ei yksinkertaisesti ole osaamista syrjivän käytöksen lopettamiseksi. Aikuiset taantuvat lapsen tasolle, koska ei osata tai uskalleta puuttua asioihin ajoissa.

Vierailija
126/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut noissa kaikissa syrjityksi. Ei tarvita aluksi kuin yksi tai muutama hullu joka päättää yrittää nitistää sinut juoruilla ja suoranaisilla valheilla. Monet tosiaan menevät sen hullun puolelle kun se on helpompaa...

Ei tarvitse olla mitenkään erityinen, mikään raivoava päihdeaddikti joka kusee kaiken elämässään tms. Huono onni riittää.

Vierailija
127/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joutunut noissa kaikissa syrjityksi. Ei tarvita aluksi kuin yksi tai muutama hullu joka päättää yrittää nitistää sinut juoruilla ja suoranaisilla valheilla. Monet tosiaan menevät sen hullun puolelle kun se on helpompaa...

Ei tarvitse olla mitenkään erityinen, mikään raivoava päihdeaddikti joka kusee kaiken elämässään tms. Huono onni riittää.

Onni ansaitaan. Ja sen eteen tehdään töitä.

Vierailija
128/131 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään pään sisälle ei voi nähdä. Onhan se varmasti lohduttava ajatus että kaikki hullut olisivat selvästi vältettävissä mutta valitettavasti niin ei ole.

Vierailija
129/131 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisestä. Itse olen oppinut entistä vahvemmaksi ja oppinut olemaan välittämättä muiden mielipiteistä ja oppinut ymmärtämään että vika ei ole minussa vaan olen vain vääränlaisten ihmisten ympäröimä.

Vierailija
130/131 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään pään sisälle ei voi nähdä. Onhan se varmasti lohduttava ajatus että kaikki hullut olisivat selvästi vältettävissä mutta valitettavasti niin ei ole.

Eikä kukaan ole ajatustenlukija. Eikä tarvitsekaan olla.

Vierailija
131/131 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi