Kirkko menettää joka vuosi noin 55 tuhatta jäsentä
Kirkon alasajo on vääjäämätön tosiasia. Joka ainoa vuosi noin Porvoon asukasluvun verran häviää kirkon jäsenmäärä, eli noin 55 tuhatta jäsentä. Alle 10 vuoden päästä kirkkoon kuuluu alle puolet kansasta.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa?
KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.
Kirkollisveronmaksaja
Voi olla. Eikö sinua häiritse se että opin ydin ei ole totta?
Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että m
Kun totesin että Raamattu ei ole totta niin vastaat siteeraamalla Raamattua?
Logiikka päälle nyt, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kirkollisveroa yli 50 vuotta. Kun seurakunnan tilaisuuksiin olivat tervetulleita myös ne jotka eivät maksaneet ja jopa islam uskoiset, niin päätin erota, enkä ole katunut. lisäksi kirkko sijoittaa rahaa rakennuksiin, osakkeisiin ym.
En itse käy kuin joulukirkossa ja häissä ja hautajaisissa. Mutta jos yksikin muslimi kääntyy kirkossa kristityksi niin olen voittanut. Amen.
Kirkollisveron maksaja.
Eikö tuossa ole jo ihan riittävästi syytä kuulua kirkkoon. Loppujen lopuksi yhtenäinen kirkko on ainoa, joka toimii jarruna islamia vastaan.
jarru is
Höpöhöpö Jeesus ainoa tie ja totuus ja elämä
Jeesus on läski homo joka runkkaa vieressä kun Saatana nussii pappeja.
Uskotaan sitten eri Jeesukseen. Kokeile raamattua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no se kertonee osittain siitä, että osa ihmisistä - eivät kaikki - on rahan ja materian pauloissa. Jumalan valtakunta ja evankeliumin sanoma ei kuitenkaan rajoitu kirkkorakennnuksiin. Jeesuksen voitto kuolemasta on edelleenkin se hyvä sanoma, jota tullaan julistamaan avoimesti kaikille.
Aika harva uskovainen elää niinkuin Jeesus opetti. Pitäisi enemmän keskittyä siihen mitä Jeesus teki, eikä siihen, miten hän kuoli.
Joo ja ei, koska ristin viesti on se mikä pitää uskoa, jotta pelastuu. Sitten omalla käytöksellä matkia Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Uskoa voi kuulumatta kirkkoon.
Ja pitääkäin koska kirkko on uskovat, ei rakennus. Ja kirkon pää on Jeesus ei mikään ihmisten keksimä paavi tai pappi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kirkollisveroa yli 50 vuotta. Kun seurakunnan tilaisuuksiin olivat tervetulleita myös ne jotka eivät maksaneet ja jopa islam uskoiset, niin päätin erota, enkä ole katunut. lisäksi kirkko sijoittaa rahaa rakennuksiin, osakkeisiin ym.
En itse käy kuin joulukirkossa ja häissä ja hautajaisissa. Mutta jos yksikin muslimi kääntyy kirkossa kristityksi niin olen voittanut. Amen.
Kirkollisveron maksaja.
Eli olet hävinnyt tämän pelin. Jos muslimi luopuu uskostaan niin jostain päin maailmaa tulee uskonveli ja vetää kurkun auki.
Islam on fasistinen liike.
Miksi puhut tuollaista paskaa?
Abdulaziz kiihtyy heti kun hänen kannattamansa poliittis-uskonnollisen fasismin pimeitä puolia tuodaan julki. Oikea kuolintapa islamin jättäneelle on poistaa vastakkaiset raajat.
Hamed Abdel-Samad, Saksassa asuva imaamin poika ja sosiologi on mm. kirjoittanut teoksen der islamische faschismus. Hamas perustajan pojan joka jätti islamin ja pakeni Usahan, selvitykset uskontonsa tosiasiallisesta luonteesta ovat lukemisen ja kuuntelemisen arvoisia. Hän on opiskellut klassista arabiaa ja osaa entisen uskontonsa paremmin kuin yksikään käännynnäinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin kirkosta jo lähes 20 vuotta sitten, mutta on tullut ajatus että liityn uudestaan kun taloudellinen tilanteeni paranee.
En halua, että muslimeista tulee Suomen suurin uskonto ja kristinusko jää alakynteen. Haluan myös tukea kirkkoja kiinteistökuluissa, koska kirkot on yleensä paikkojen kauneimpia rakennuksia ja tällä hetkellä monia kirkkoja ei lämmitetä ollenkaan talvella säästösyistä. Olen huolissani mitä niille käy tulevaisuudessa.
Erosin taloudellisista syistä. Haluan että muut kustantavat kirkkorakennukset, päiväkerhot, rippikoulut, kasteet, kirkkohäät, siunaukset jne. Jos eroaa kirkosta, ei tulisi antaa taloudellista etua. Eronneille rasti ruutuun vero Itämereen, ympäristövouhotukseen, vanhuksille, ulkomaan apuun, päihdekuntoutujille, puolustusvoimille, muutama varmistettu kohde. Sama maksu. Jotkut pummit eroaa säästön toivossa. Kuskaavat lapsensa päiväkerhoon. Kun tarvitaan palveluja liitytään hetkeksi ja nauretaan röhönaurut päälle, ehtisinpä taas erota ennen vuoden vaihdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin kirkosta jo lähes 20 vuotta sitten, mutta on tullut ajatus että liityn uudestaan kun taloudellinen tilanteeni paranee.
En halua, että muslimeista tulee Suomen suurin uskonto ja kristinusko jää alakynteen. Haluan myös tukea kirkkoja kiinteistökuluissa, koska kirkot on yleensä paikkojen kauneimpia rakennuksia ja tällä hetkellä monia kirkkoja ei lämmitetä ollenkaan talvella säästösyistä. Olen huolissani mitä niille käy tulevaisuudessa.
Erosin taloudellisista syistä. Haluan että muut kustantavat kirkkorakennukset, päiväkerhot, rippikoulut, kasteet, kirkkohäät, siunaukset jne. Jos eroaa kirkosta, ei tulisi antaa taloudellista etua. Eronneille rasti ruutuun vero Itämereen, ympäristövouhotukseen, vanhuksille, ulkomaan apuun, päihdekuntoutujille, puolustusvoimille, muutama varmistettu kohde. Sama maksu. Jotkut pummit eroaa säästön toivossa. Kuskaavat
Miksi rinnastat hyödyttömän mielikuvitusolennon palvontaorganisaation hyödyllisiin asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa?
KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.
Kirkollisveronmaksaja
Kirkko on kirkon oppiin uskovien yhteisö. Mielestäni olisi outoa kuulua yhteisöön jonka aatetta en allekirjoita. Eikä se aate ole hyväntekeväisyys, se löytyy uskontunnustuksesta. Jos et ole uskontunnustuksen kohdista samaa mieltä, et
Muuten olen melko samaa mieltä, mutta kyllä kaikki tuossa "Apostolisessa uskontunnustuksessa" pitää paikkansa lukuun ottamatta sanaa "ainoaan" (Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,). Jumalalla on muitakin "poikia".
Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?" Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi; sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta." Luuk. 1:34,37
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Joh. 1:12,13
Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'? Joh. 10:34,36
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 2. Tess. 2:3,4
Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa. Jaak. 4:4,10
Aina käy näin. Keskustellaan kirkon asemasta ja hihhulit änkevät saarnaamaan.
Aika moni uskovainen jättää evlutin, kun ei sitä oikein kristityksi enää tunnista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudatatteko Pakanat meidän Kristittyjen yhteiskuntajärjestyksen perustana toimivaa Mooseksen 10 käskyä jotka muodostavat länsimaisen oikeusjärjestelmän perustan.
Emme. Noudatamme antiikin Kreikan ja Rooman yhteiskuntapoliittisia näkemyksiä, jotka muodostavat länsimaisen oikeusjärjestelmän ja yhteiskunnan perustan.
Länsimainen järjestelmä ei perustu roomalais-juutalaiseen lakiin, se on syntynyt hyvin monivaiheinen prosessin kautta.
Otetaan esimerkki eroavaisuuksia:
Länsimaisen järjestelmän mukaan murha on rikos koska se loukkaa uhrin oikeuksia. Rooma.juut.käsityksen mukaan murha on rikos koska se loukkaa vallanpitäjän yksinoikeutta käyttää väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko ajan liittyy kuitenkin uusia jäseniä.
Puolet kirkkoon liittyneistä eroaa vuoden kuluessa liittymisestä. Kyse on näistä on jo eronneita jotka liittyvät kirkkohäiden yms takia.
Tämä on typerää. Miksi halutaan kirkkohäät, kun ei edes uskota.
Ne on juhlavammat ja missään muualla ei oikein saa urkumusiikkia. Veikkaan, että Helsingin Musiikkitalon vuokra (siellä on urut) on vielä kalliimpi kuin kirkkohäät. Osa saattaa miellyttää puolisoa, vaikka ei itse välitä, mennäänkö naimisiin kirkossa tai maistraatissa.
Itse olen eronnut kirkosta ajat sitten, enkä liittyisi takaisin häiden vuoksi. En tosin edes menisi naimisiin.
Kyllä tässä pimenevässä ajassa tarvitaan "hihhulien saarnaamista." Kyllä ketjuun vähän saarnaamistakin mahtuu. Ja siinä juuri ollaan siinä ytimessä minkä pitäisi olla kirkon päätehtävä. Se päätehtävän tulisi olla hyvän sanoman julistaminen ja saarnaaminen sekä uskoon tulleiden liittäminen seurakuntaan ja opettaminen. Ei kirkkoon tulisi edes liittää niitä, jotka eivät ota julistettua ja saarnattua sanaa vastaan.
33/38 Raamatunkäännöksestä puuttuu yksi jae, joka on oleellinen siinä kohtaa kun mietitään keitä seurakuntaan liitetään. Apostolien teot 8:37. Jae on otettuu udelleen vuoden 1992 käännökseen. Filiippus siellä opettaa hevosvaunuissa matkustavaa hoviherraa joka ihmettelee mitä Jesajan kirjoitus tarkoittaa. Kun sitten hoviherra ottaa sanoman vastaan ja tulee uskoon he tulevat paikalle jossa on vettä. Hoviherran kastetaan koska hän otti vastaan uskon ja saarnatun sanan. Ei häntä huvin vuoksi kastettu. Tarvittiin sydämen usko ja suun tunnustus.
Vierailija kirjoitti:
Ja koko ajan liittyy kuitenkin uusia jäseniä.
Liittyjiä on vähemmän kuin lähtijöitä.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja työssäkäyvän puolison oli pakko erota kirkosta. Rahat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon Ulkomaanapu pumppaa ne verorahanne johonkin muualle. Itse pitäisin nekin rahat ihan oman maan käytössä.
Ugandalainen Jumalan armeija aloitti toimintansa Pohjolan kirkkojen rahoituksella. Muutenkin Afrikassa on synnytetty erittäin fundamentalistisia kirkkoja jotka vainoavat seks.vähemmistöjä, altistavat naisia ja kehityksen toppareina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä pimenevässä ajassa tarvitaan "hihhulien saarnaamista." Kyllä ketjuun vähän saarnaamistakin mahtuu. Ja siinä juuri ollaan siinä ytimessä minkä pitäisi olla kirkon päätehtävä. Se päätehtävän tulisi olla hyvän sanoman julistaminen ja saarnaaminen sekä uskoon tulleiden liittäminen seurakuntaan ja opettaminen. Ei kirkkoon tulisi edes liittää niitä, jotka eivät ota julistettua ja saarnattua sanaa vastaan.
33/38 Raamatunkäännöksestä puuttuu yksi jae, joka on oleellinen siinä kohtaa kun mietitään keitä seurakuntaan liitetään. Apostolien teot 8:37. Jae on otettuu udelleen vuoden 1992 käännökseen. Filiippus siellä opettaa hevosvaunuissa matkustavaa hoviherraa joka ihmettelee mitä Jesajan kirjoitus tarkoittaa. Kun sitten hoviherra ottaa sanoman vastaan ja tulee uskoon he tulevat paikalle jossa on vettä. Hoviherran kastetaan koska hän otti vastaan uskon ja saarnatun sanan. Ei häntä huvin vuoksi kastettu. Tarvittiin sydämen us
Saarnaamisen voi hoitaa siellä, jossa ihmiset ovat halukkaita sitä kuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon kannattaisi selvittää, moniko lähtee kirkollisveron takia. Aika surullista, että köyhällä ei ole varaa uskoa muuten kuin yksin ja erillään. Mitä se kertoo kirkosta?
Kirkko on selvittänyt. 3/4 eronneista on täysin maallistuneita joille ei kirkko eikä uskonto merkitse mitään. Osalle niin vähän etteivät vaivaudu edes eroamaan. Näitä sitten eroaa kun uskonto, kirkko tms nousee otsikoihin esim.Räsäsen kannanottojen takia.
Näitä maallistuneita on vielä kirkossa n.600 000. Sopivaa kohua odotellessa.
No jos lapsilisä lasketaan almuiksi niin siinä tapauksessa kyllä. Terveydenhuoltoa rahoitan verovaroin enkä edes joka vuosi käytä niin melko varmasti valtio on jäänyt plussalle siitä. Vielä tässä toki kerkiää elämän varrella sairastua. 😄