Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkko menettää joka vuosi noin 55 tuhatta jäsentä

Vierailija
13.07.2025 |

Kirkon alasajo on vääjäämätön tosiasia. Joka ainoa vuosi noin Porvoon asukasluvun verran häviää kirkon jäsenmäärä, eli noin 55 tuhatta jäsentä. Alle 10 vuoden päästä kirkkoon kuuluu alle puolet kansasta.

Kommentit (223)

Vierailija
101/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin kirkollisveroa yli 50 vuotta. Kun seurakunnan tilaisuuksiin olivat tervetulleita myös ne jotka eivät maksaneet ja jopa islam uskoiset, niin päätin erota, enkä ole katunut.  lisäksi kirkko sijoittaa rahaa rakennuksiin, osakkeisiin ym. 

En itse käy kuin joulukirkossa ja häissä ja hautajaisissa. Mutta jos yksikin muslimi kääntyy kirkossa kristityksi niin olen voittanut. Amen.

Kirkollisveron maksaja.

Eikö tuossa ole jo ihan riittävästi syytä kuulua kirkkoon. Loppujen lopuksi yhtenäinen kirkko on ainoa, joka toimii jarruna islamia vastaan.

Vierailija
102/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan mielelläni kirkollisveroa. Pieni hinta varmasta taivaspaikasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin kirkollisveroa yli 50 vuotta. Kun seurakunnan tilaisuuksiin olivat tervetulleita myös ne jotka eivät maksaneet ja jopa islam uskoiset, niin päätin erota, enkä ole katunut.  lisäksi kirkko sijoittaa rahaa rakennuksiin, osakkeisiin ym. 

En itse käy kuin joulukirkossa ja häissä ja hautajaisissa. Mutta jos yksikin muslimi kääntyy kirkossa kristityksi niin olen voittanut. Amen.

Kirkollisveron maksaja.

Eikö tuossa ole jo ihan riittävästi syytä kuulua kirkkoon. Loppujen lopuksi yhtenäinen kirkko on ainoa, joka toimii jarruna islamia vastaan.

jarru islamia vastaan on Jeesus, häntä pitää seurata ei mitään rakennuksia

Vierailija
104/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisveron maksaja.

Eli olet hävinnyt tämän pelin. Jos muslimi luopuu uskostaan niin jostain päin maailmaa tulee uskonveli ja vetää kurkun auki. 

Islam on fasistinen liike. 

Vierailija
105/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta 11/1994. Syy: en halunnut lapsilleni kummeja ja kirkon jäseneksi ei pääse ilman niitä. Miksi moinen käytäntö? Nyt kirkolla oli mahdollisuus saada 3 uutta jäsentä mutta se menettikin 5.

Kirkko ei muutenkaan osaa asioitaan. Mieheni kuoli syksyllä 2018 ja piti pyytää virkatodistukset perunkirjoitusta varten. Pienimmän seurakunnan todistusta odotettiin kauimmin ja se sisälsi kaksi virhettä: vainajan toinen nimi ja hetun viimeinen merkki oli väärin. Kuitenkin todistuksessa olevat tiedot oli todistettu oikeaksi ko.seurakunnan ja ev.lut kirkon väestökirjanpidon mukaisesti. 8. käsky kuuluu "älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi" - ilmeisesti se koske virkatodistuksia?

Kirkon kannattaisi jättää väestökirjanpito sille taholle, joka sen osaa ja keskittyä Jeesus-höpinöihin.

Kuuluessani kirkkoon en käyttänyt kirkon palveluja (mitä nyt menin kirkossa naimisiin). Halusin saada vastinetta aie

Kirkko ei ole sosiaalitoimisto vaikka se hoitaa viranomaistehtäviä. Olet ymmärtänyt kirkon toiminnan väärin. 

Vierailija
106/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan mielelläni kirkollisveroa. Pieni hinta varmasta taivaspaikasta!

Anepelle. 

Vierailija
107/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatodistuksen voi saada myös Digi- ja väestötietovirastosta (DVV) joten pakanoiden ei tarvitse tilata sitä Kirkolta.

Vierailija
108/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa. Ei ole varaa maksaa kirkollisveroa.

Kerrohan, löytyykö maailmasta yhtään huonoa asiaa, joka ei sinun mielestäsi ole halituksen aiheuttama,

Vierailija
109/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisveron maksaja.

Maksan mielelläni kirkollisveroa, en halua kirkkotornien tilalle minareetteja. 

Vierailija
110/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkien sirottelu nousee 30 eurosta 250 euroon, oli netissä. 

Vierailija
111/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkien sirottelu nousee 30 eurosta 250 euroon, oli netissä. 

Hallitus leikkasi eikä monella ole enää varaa kuulua kirkkoon niin hintoja nostetaan. 

Vierailija
112/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisveron maksaja.

Eli olet hävinnyt tämän pelin. Jos muslimi luopuu uskostaan niin jostain päin maailmaa tulee uskonveli ja vetää kurkun auki. 

Mooses on yksi Islamin profeetoista ja siksi kristityt uskonsukulaisia. Pakanat ja homot sen sijaan jakavat islamissa saman kohtalon.

Vierailija
113/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatatteko Pakanat meidän Kristittyjen yhteiskuntajärjestyksen perustana toimivaa Mooseksen 10 käskyä jotka muodostavat länsimaisen oikeusjärjestelmän perustan.

Vierailija
114/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koko ajan liittyy kuitenkin uusia jäseniä.

Puolet kirkkoon liittyneistä eroaa vuoden kuluessa liittymisestä. Kyse on näistä on jo eronneita jotka liittyvät kirkkohäiden yms takia.

Tämä on typerää. Miksi halutaan kirkkohäät, kun ei edes uskota. 

Se toinen puolisko haluaa ja toinen ei halua kirkkohäitä. Siksi liitytään hetkeksi ja erotaan pian, kun häät on vietetty. Toki voi tehdä päätöksen sukulaisten takia, jotta saa hyväksynnän ja lahjat. Helppo erota häiden jälkeen, kun kukaan ei välttämättä saa edes tietää erosta, jos ei kerro.

Vierailija
115/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kristinusko ja Kirkon virallinen asema säilyy Suomessa on myös pakanoilla oikeus vapaapäiviin kirkollisina pyhäpäivinä ja sunnuntaikorvauksiin.

Vierailija
116/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisveron maksaja.

Mooses on yksi Islamin profeetoista ja siksi kristityt uskonsukulaisia. Pakanat ja homot sen sijaan jakavat islamissa saman kohtal

Mooses on antikristus

" Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne." Joh. 5:45

Vierailija
117/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussahan kerrotaankin, että aikojen lopussa on hävityksen kauhistus. 

Niinhän siellä seisoo. Ei taida liittyä keskustelun aiheeseen mitenkään. 

Kirkosta häviää kansa, tai pahimmassa tapauksessa Kristus menettää sijansa siellä. Se on se kauhistus, noin tulkitaan.

On Raamatun valossa selvää, että kristittyjen kannattaa henkisesti varautua vaikeuksiinkin.

Vierailija
118/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa? 

KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.

Kirkollisveronmaksaja

Mistä näistä jäisi paitsi, jos ei maksaisi kirkollisveroa?

Hyvä antaa vähästään ja ahne ei edes suuresta kassastaan. Yleishyödylliseen toimintaan osallistuminen veroja maksamalla on hyvä teko. 

Vierailija
119/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoa voi kuulumatta kirkkoon. 

Vierailija
120/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulunut kirkkoon, vaikka olen ateisti, ihan kirkon tekemän diakoniatyön takia, mutta enää ei ole varaa. Myös opiskelevat lapseni erosivat kirkosta, oma suu on lähempänä.