Jessittely asiakaspalvelutilanteissa: jees okei! jees kiitti!
Hassu käänteinen kultuurishokki näin ulkosuomalaiselle Suomessa lomailijalle - kaikki hokee sanaa jes tai jees ainakin näin Helsingissä, ilmeisesti joku uusi täytesana /tapa. Kassalla jees kiitos tai jes, se olis sitte 10,99 jees okei. Jännä tapa mikä on yleistynyt ihan hurjasti. Jes! Sellainen huikkaus pirteä jees, oletteko huomanneet samaa, vai jessittelettekö ihan huomaamatta jo :D jes, ei mulla muuta!
Kommentit (174)
Silloin, kun kassalla tai tilanteessa muuten on pientä ongelmaa, ja se ratkeaa, on se iloinen "Jess, nyt onnistui, se tekee 23,40" ihan kiva. Ei haittaa yhtään. Mutta jos sitä hoetaan koko ajan ikään kuin kuittauksena, se alkaa ottaa korvaan.
N60
Ei ainakaan tällaista yli viiskymppistä miestä haittaa - lähinnä huvittaa kun nämä "määräänsä paremmat" pahoittavat moisesta mielensä.
Yeah, beibe yeah, jes jes joo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulnee englanninkielestä yes
Sherlock
No shit Sherlock
Sä et tajunnut vaan antaa olla. Sori siitä.
Ei komiikkaa tarvi selittää auki. Mikäli tarvitsee, niin se on huonoa. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Nykyään lähes kaikki asiakaspalvelijat hokevat jes vähän väliä. Antaa kyllä tosi idiootin kuvan ko henkilöstä. Tekisi aina mieli vittuilla jotenkin. Onneksi olen malttanut mieleni.
Jees, eli tästä oli joskus Siskonpetissä tms hyvä sketsikin missä se tiiminvetäjä on pelkkää jessiä. Jep eli sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se oikeasti kauheaa. Samoin kun kesätyöläiset sinuttelevat asiakkaita, kuuntelen vieressä häveten.
Sinuttelu on ihan normaalia 2020-luvulla. Edes 80+ ikäluokassa ei löydy kovin montaa, joka haluaa tulla teititellyksi. Puhumattakaan nuoremmista. Monen mielstä tulee tunne, että näyttää vanhalta, jos teititellään.
No ei tule, haluan että 16- vuotinen teitittelee minua 70 vuotiasta. Miltä kuulostaa kun nuori tokaisee sinulle " mitäs sulle?"
Ai, minusta se on ihanaa! Tulee sellainen olo, että näytän varmaan nuoremmalta kuin olenkaan :)
- mummo 70+
On tavallaan henkilökunnalle vapauttavaa,että asiakaspalvelussa voi pukeutua rennommin,mutta osittain hygieniakysymys. Vie ravintolan uskottavuutta kun hienossa ruokaravintolassa henkilökunta pukeutuu leggingseihin, t-paitaan,likaisiin lenkkareihin.Ruokatarjoilussa olisi hyvä olla sama asianmukainen työasu koko henkilöstöllä,asiakkaan helpompi erottaa henkilökunta.
Juu, pakko nostaa käsi virheen merkiksi. Tiedostan asian ja se häiritsee minuakin, mutta aina se jes jostain pulpahtaa. Kai se on jotenkin rentoa ja pirteää sanoa että jess! Kuin olisi suurikin voitto saada kuulla asiakkaan tilaus. Kiitos on niin pliisu. Mutta juu, koitan vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se oikeasti kauheaa. Samoin kun kesätyöläiset sinuttelevat asiakkaita, kuuntelen vieressä häveten.
Sinuttelu on ihan normaalia 2020-luvulla. Edes 80+ ikäluokassa ei löydy kovin montaa, joka haluaa tulla teititellyksi. Puhumattakaan nuoremmista. Monen mielstä tulee tunne, että näyttää vanhalta, jos teititellään.
Ja höpöhöpö. Ehkä sitten, jos kriisiytyy omasta iästään. Itse toivon, että asiakaspalvelija teitittelee. Ainakin jos on selvästi nuorempi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
Enemmän kyllä särähtää aina korvaan se, kun 80- vuotiaita sinutellaan aspa-tilanteissa.
"Mitäs sulle saisi olla?" Ei kuulu hyviin tapoihin.
N 37
Kyllä kuuluu. Suurin osa 80-vuotiasta jopa toivoo sinuttelua.
t. vanhusten parissa työskentelevä
Enpä usko, oman empiriani perusteella. :)
Eipä tämä mikään uskonasia olekaan :) Tervetuloa vanhusten pariin kuulemaan, mitä mieltä he ovat. Sinun "empiriasi" ei ole kokototuus :)
Miksi sinun sitten olisi? 😂
Siksi, että olen ollut vanhusten parissa töissä jo ennen sinun syntymä
Oliskohan syy kuitenki siinä että olet vanhustenhoidossa tullut heille jossain määrin tutuksi (vaikka muistisairaita olisivatkin) niin tykkäävät ikäihmisinäkin sinuttelusta.
Minkä ihmeen takia vanhoja ihmisiä pitäisi teititellä? Aivan järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jees poks on ollut käytössä jo 100 vuotta, ehkä pidempäänkin. Tämä fingelskan sanahirviö tarkoittaa jotakuinkin ok tai selvä. Oikeastaan tässä nykyisessä jeesissä palataan vaan entiseen.
"Jees poks, pallinaama"
Eikös tuo ole jotain Kummelia tai vastaavaa?
Me lapsena 70-luvulla käytimme sitä jo eli ei ole Kummeli. Ei se ollut silloisistakaan ohjelmista, vaan lasten suussa muovautunut ja levinnyt.
Ne on fembotteja jotka kuittaa vastaanotetun informaation kun prosessori on käsitellyt sen.
Ei englanninkielisissä maissakaan hoeta yes noissa yhteyksissä kuin tätä jessiä hoetaan täällä meillä.