Jessittely asiakaspalvelutilanteissa: jees okei! jees kiitti!
Hassu käänteinen kultuurishokki näin ulkosuomalaiselle Suomessa lomailijalle - kaikki hokee sanaa jes tai jees ainakin näin Helsingissä, ilmeisesti joku uusi täytesana /tapa. Kassalla jees kiitos tai jes, se olis sitte 10,99 jees okei. Jännä tapa mikä on yleistynyt ihan hurjasti. Jes! Sellainen huikkaus pirteä jees, oletteko huomanneet samaa, vai jessittelettekö ihan huomaamatta jo :D jes, ei mulla muuta!
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asiakaspalvelussa ja tulee kyllä paljon jessiteltyä, kuvitellut kai, että se tuo rennompaa tunnelmaa. Nyt en tiedä uskallanko enää.😅
Ei tuo. Rentous tulee siitä, että olet luonteva ja puhuttelet asiakkaita normaalisti etkä käytä mitään turhia jessejä täytteenä. Jes herättää lähinnä myötähäpeää ja tuo mieleen, että lapsiparka ei osaa sanoa mitään merkityksellistä, joten pitää täyttää hiljaisuus tuollaisella.
Olen mielestäni luonteva juuri jessittelyineni ja tykkään muuten itseni kaltaisista asiakaspalvelijoista. Ikääkin on kertynyt jo 40, eli ei edes lapsiparasta kysymys. Enkä muuten jessittele vanhemmille ihmisille, teitittelen myös sujuvasti.
Ei minua häiritse. Olen huomannut että nuori on ollut palvelualtis ja positiivinen. Se on nykyajan nuorisokieltä.
Kohta aspat varmaan hokee legit, bro, sus jne.
Joo, hölmöä.
Enemmän kyllä särähtää aina korvaan se, kun 80- vuotiaita sinutellaan aspa-tilanteissa.
"Mitäs sulle saisi olla?" Ei kuulu hyviin tapoihin.
N 37
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
Enemmän kyllä särähtää aina korvaan se, kun 80- vuotiaita sinutellaan aspa-tilanteissa.
N 37
Kyllä kuuluu. Suurin osa 80-vuotiasta jopa toivoo sinuttelua.
t. vanhusten parissa työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
N 37
Nykyiset kasikymppiset eivät ole mitään jäykitelijöitä. Heille on ihan ok, että sinutellaan. Moni ihan itse sanoo, että "ei meitä tässä ole kuin yksi, joten voit sanoa ihan sinä vaan"
t. aspa 45v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
N 37
Nykyiset kasikymppiset eivät ole mitään jäykitelijöitä. Heille on ihan ok, että sinutellaan. Moni ihan itse sanoo, että "ei meitä tässä ole kuin yksi, joten voit sanoa ihan sinä vaan"
t. aspa 45v
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
N 37
Enpä usko, oman empiriani perusteella. :)
Höpö höpö.
Turhaan höpöhöpöttelet. Tiedän kyllä, mitä asiakkaat puhuvat. Emme elä enää missään 50-luvun maailmassa, jossa piti teititellä ja pokkuiroida.
Parempi tuokin kuin tänään nyrpeän näköinen kassaneiti ei puhunut yhtään mitään asiakkaille ei sanonut summaa, ei kiittänyt tai sanonut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Turhaan höpöhöpöttelet. Tiedän kyllä, mitä asiakkaat puhuvat. Emme elä enää missään 50-luvun maailmassa, jossa piti teititellä ja pokkuiroida.
Puhu vaan omasta puolestasi. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
N 37
Eipä tämä mikään uskonasia olekaan :) Tervetuloa vanhusten pariin kuulemaan, mitä mieltä he ovat. Sinun "empiriasi" ei ole kokototuus :)
Omen huomannut saman. En edes ole ulkosuomalainen. Miksei työntekijöille opeteta kyllä-sanan käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Puhu vaan omasta puolestasi. 🥱
En puhu omasta puolestani, vaan 80-vuotiaiden asiakkaiden puolesta. En minä vielä ole 80-vuotias :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
N 37
Eipä tämä mikään uskonasia olekaan :) Tervetuloa vanhusten pariin kuulemaan, mitä mieltä he ovat. Sinun "empiriasi" ei ole kokototuus :)
Onko noin vaikea hyväksyä sitä, että useimmat iäkkäät yhä edelleen arvostavat käytöstapoja?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Jes, mitä sulle?
Onko tuo sitä kuuluisaa naisten huumoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hölmöä.
N 37
Miksi sinun sitten olisi? 😂
Vierailija kirjoitti:
Tulnee englanninkielestä yes
Tulnee? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Omen huomannut saman. En edes ole ulkosuomalainen. Miksei työntekijöille opeteta kyllä-sanan käyttöä?
Jes ei vastaa suomen kielessä sanaa kyllä, vaan ennemmin "selvä" tai "aivan" tms.
Jees hei tänään on hyvä pöhinä päällä ja tiimspiritti kohillaan. Nyt kaikki tsempaa ja apgreidaa omaa eforttiaan niin saadaan tiäks niin ku tosi jeppis outputti aikaan