"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei uskalla enää ottaa 200 000 asuntovelkaa, kun voidaan irtisanoa helposti alisuoriutumisen takia jo kuukauden päästä.
Ja ansiosidonnainen on romutettu.
Kokoomuslandiassa ihmisten ei kuulu omistaa asuntoja. Heidän kuuluu asua vuokralla kokoomuslaisten asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Joko julkisen pitkät vuosilomat on tulossa leikkuriin?
Sitten kun nostetaan julkisen puolen palkat samalle tasolle yksityisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö maksamaan asuntovelkaa 595 työmarkkinatuella?
Hetki kumminkin järjestelyaikaa. Ansiosidonnainen ja lainan takaisinmaksuturva. Koskaan ei ole oikeasti ollut varmaa työpaikkaa, vaikka monelle nuo on ollut "turhia" kun eihän mulle niin käy.
"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista kun koko julkinen sektori saa kenkää alisuorittamisesta
Varaudu hoitamaan itse läheisesti. Huutista, kun mummon luona vierailu ei olekaan enää kahvittelua kultareunaisista kupeista, vaan saatte siivota ripulit paitsi mummosta, myös asunnon jokaisesta lattiasta ja seinistä.
Huutista kun työhaluttomien tukia leikataan oikein Petterin mitalla. Eiköhän ne työhalut siitä palaa kun on asunut aikansa työttömänä sillan alla kaurahiutaleita syöden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö maksamaan asuntovelkaa 595 työmarkkinatuella?
Hetki kumminkin järjestelyaikaa. Ansiosidonnainen ja lainan takaisinmaksuturva. Koskaan ei ole oikeasti ollut varmaa työpaikkaa, vaikka monelle nuo on ollut "turhia" kun eihän mulle niin käy.
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois ansiosidonnaisesta ja porrasti ansiosidonnaisen.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto.
Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen se joka saisi potkut ekojen joukossa. Terveisin sairas.
Oikein.
Mutta sähän itket kun ihmiset ei mene töihin?
Ansiosidonnaisesta menee vero. Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä.
Käsi ylös ketkä yllättyivät siitä, että perssaastat antoi taas heti periksi pienen mukanäytelmän jälkeen sekoomukselle? Että sellainen "duunari puolue" taas kerran siellä hallituksessa... Kuka hemmetin idioottivajakki perssaksilehmän sakkia enää äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. Pari viikkoa pois julkkarin lomista asap. Noin siis aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
Uusia työntekijöitä pienemmällä palkalla tilalle.
Ei ole uusillakaan helppoa. Voihan aina perehdytyksen hoitaa niin, että kohta se on uusi joka alisuorittaa. Uusi voi koittaa selittää, että näin mulle kerrottiin, mutta kun vanha työntekijä sanoo, että ei pidä paikkaansa, niin fakta on ainoastaan se, että uusi on mokannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina ollut. Luoja ei laiskoja elätä, työlle pakko mut ei ruualle. Jos ei tee töitä, ei syömänkään pidä.
Ei ole. Ennen tarvittiin painava syy irtisanomiselle.
Sellaisen voi aina kehittää ja vetäistä jostain. Harva haastaa entisen työnantajansa oikeuteen laittomasta irtisanomisesta, varsinkaan, jos tapaus ei ole aivan selvä. Riskit ovat hirveät, ja pienessä maassa huhut kiertävät. Kukaan ei palkkaa työnhakijaa, joka haastoi edellisen työnantajansa oikeuteen.
Nyt on tarvittu painava syy irtisanomiselle, mutta jatkossa ei enää tarvita.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen.
Ennenkin alisuoriutumisen takia on irtisanottu. Sitä vain on kutsuttu tuotannollis- taloudelliseksi syyksi. Irtisanomisen laillisuus testataan käräjillä, eikä juttua vie käräjille kukaan muu kuin irtisanottu itse, jos vie. Jos tapaus ei ole aivan selvä ja kaikki todistettavissa, käräjöinti on karmea riski. Voi saada vastapuolen oikeuskulutkin maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
Uusia työntekijöitä pienemmällä palkalla tilalle.
Ei ole uusillakaan helppoa. Voihan aina perehdytyksen hoitaa niin, että kohta se on uusi joka alisuorittaa. Uusi voi koittaa selittää, että näin mulle kerrottiin, mutta kun vanha työntekijä sanoo, että ei pidä paikkaansa, niin fakta on ainoastaan se, että uusi on mokannut.
Kyllä valtiolla löytyy ohjeet ainakin virastoissa kaikkiin asioihin ihan netistä viraston sivuilta ja on koulutus netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi irtisanomiseen pitää ylipäätään olla mitään syytä. Siis jos työnantaja haluaa antaa fudut syystä taikka toisesta niin sen pitäisi olla hänen perusoikeus.
Yhdysvalloissa taitaa olla noin. Systeemissä on varmasti ongelmansa, mutta melko varmasti se on osaselitys sille, että Yhdysvalloissa on pienempi työttömyys kuin Euroopassa. Kynnys rekrytointiin on matala, jos virheellisen rekrytoinnin seuraukset ovat pienet, ja huonosta/tarpeettomasta työntekijästä pääsee eroon hetkessä.
Silti siellä on huono, tarpeeton, alisuorittava ja kyvytön presidentti, mistä ei päästä millään eroon?
Määräaikainen sopimus! Neljäksi vuodeksi nimitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun nostetaan julkisen puolen palkat samalle tasolle yksityisen kanssa.
Julkkarilla on itse asiassa monen ammatin kohdalla paremmat liksat kuin yksityisellä. Esimerkkeinä nyt vaikka siivoojat ja sairaanhoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina ollut. Luoja ei laiskoja elätä, työlle pakko mut ei ruualle. Jos ei tee töitä, ei syömänkään pidä.
Ei ole. Ennen tarvittiin painava syy irtisanomiselle.
Sellaisen voi aina kehittää ja vetäistä jostain. Harva haastaa entisen työnantajansa oikeuteen laittomasta irtisanomisesta, varsinkaan, jos tapaus ei ole aivan selvä. Riskit ovat hirveät, ja pienessä maassa huhut kiertävät. Kukaan ei palkkaa työnhakijaa, joka haastoi edellisen työnantajansa oikeuteen.
Nyt on tarvittu painava syy irtisanomiselle, mutta jatkossa ei enää tarvita.
Irtisanomiseen rii
Mutta jos viet käräjille niin irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista kun koko julkinen sektori saa kenkää alisuorittamisesta
Varaudu hoitamaan itse läheisesti. Huutista, kun mummon luona vierailu ei olekaan enää kahvittelua kultareunaisista kupeista, vaan saatte siivota ripulit paitsi mummosta, myös asunnon jokaisesta lattiasta ja seinistä.
Huutista kun työhaluttomien tukia leikataan oikein Petterin mitalla. Eiköhän ne työhalut siitä palaa kun on asunut aikansa työttömänä sillan alla kaurahiutaleita syöden.
Ei vaan taida missään olla julkisella kotisiivoojia. Pakko jättää nuo ylimääräiset tekemättä, että pysyy aikataulussa eikä alisuorita.
Saikuttajat voi kohta irtisanoa helposti julkisella, joten hoitajan ei kannata ottaa saikkua lapsista nyt kun alkaa helteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. Pari viikkoa pois julkkarin lomista asap. Noin siis aluksi.
Eli ehdotat palkan leikkausta toisille, kunhan ei vaan itseä koske. Hitto, että minä vihaan kaltaistasi ihmissastaa.