"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."
Kommentit (154)
En ehkä enää pysty menemään mihinkään töihin.
Olen aina kokenut alisuoriutuvani, vaikka työnantajat ovat olleet tyytyväisiä työhöni.
Olen käynyt saman keskustelun useammalla työpaikalla. Itse olen ottanut puheeksi sen, että minun pitäisi pystyä parempaan, mutta työnantaja ei ole huomannut mitään puutteita työssäni.
En tiedä mistä kokemukseni alisuoriutumisesta tulee.
Tämän hallituksen touhujen ja etenkin uuden alusuoriutumispykälän takia koen, etten voi enää mennä töihin mihinkään. Pitää keksiä jotain muuta töiden tilalle.
Tämä on oikeastaan ihan hyväkin juttu. Itse en oo koskaan pois töistä, paitsi lomilla. Toki voin sairastua ja saada potkut, mutta mulla ei oo stressiä. Sarjasaikuttajia on omallakin työpaikalla, muutenkin koko ajan valitetaan jostain. Paljon ihmiset myös mollaa työttömiä, mutta nämä saikuttelijatkin syö yhteiskunnan rahoja+kuormittaa muita työntekijöitä. Ja ehkä tätä kautta myös työttömillä mahdollisuus päästä töihin! Ja työn (valittavat) orjat pääsee maistamaan työttömyyttä ja päästä niihin ilmaisiin rahoihin käsiksi. Eli kaikki voittaa jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin valtion virastossa kuumeessa töissä, koska sairaslomapalkkaa ei saa ekaan 2 kuukauteen. Vakituinen jäi saikulle hetken kuluttua ja oli korona.
Itselleni on tuo myös aivan päivänselvää, että jos sairaspäivä on palkaton, sitten menen töihin piittaamatta siitä, mitä siitä seuraa muille.
Täydellisyysposeeraajat ovat tehneet ylisuorittamisesta standardin jota nykyään pidetään perustason suoriutumisena.
Joten normaali suoriutuminen ja jaksaminen onkin alisuorittamista!
Nyt alkaa hiilijalanjälki pienenemään myös julkisella sektorilla. Olemme sitoutuneet alentamaan elintasoamme.
Se onkin ensimmäinen irtisanomistapaus mielenkiintoinen jos siitä joku nostaa oikeusjutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko julkisen pitkät vuosilomat on tulossa leikkuriin?
Toivottavasti. Pari viikkoa pois julkkarin lomista asap. Noin siis aluksi.
Eli ehdotat palkan leikkausta toisille, kunhan ei vaan itseä koske. Hitto, että minä vihaan kaltaistasi ihmissastaa.
Et näemmä ymmärrä itse edes sitä, että me yksityiseltä sektorilta tulomme hankkivat maksamme ne verot joilla sinunkin palkkasi julkkarilla maksetaan. Eli lisää liksaa ja etuja sinulle, lisää veroja meille maksumiehille ?
No, jätit kertomatta, että sattuuko se tuollainen tyhmyys fyysisenä kipuna päässä. Kerro nyt, olisi kiinnostava tietää, koska sinä noin päivänselvästi sen
Rauhoitu hyvä ihminen. Tuolla möykkäämisellä annat itsestäsi vain lapsellisen kuvan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin valtion virastossa kuumeessa töissä, koska sairaslomapalkkaa ei saa ekaan 2 kuukauteen. Vakituinen jäi saikulle hetken kuluttua ja oli korona.
Itselleni on tuo myös aivan päivänselvää, että jos sairaspäivä on palkaton, sitten menen töihin piittaamatta siitä, mitä siitä seuraa muille.
No jos olet oikeasti sairas, niin et todellakaan jaksa tai kykene menemään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikuttajat voi kohta irtisanoa helposti julkisella, joten hoitajan ei kannata ottaa saikkua lapsista nyt kun alkaa helteet.
Myös pikkuflunssassa tai vatsataudissa kannattaa mennä töihin vaan jos yhtään pystyy. Harmi jos sulla on alentunut vastustuskyky.
Me pätkätyötä tekevät ollaan oltu sairaana töissä. Tiesit varmaan, että aina kun työsopimus alkaa ei saa sairaslomapalkkaa ensimmäiseen 2 kuukauteen.
Tiesin tietysti. Miksi tuo lause piti lisätä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeastaan ihan hyväkin juttu. Itse en oo koskaan pois töistä, paitsi lomilla. Toki voin sairastua ja saada potkut, mutta mulla ei oo stressiä. Sarjasaikuttajia on omallakin työpaikalla, muutenkin koko ajan valitetaan jostain. Paljon ihmiset myös mollaa työttömiä, mutta nämä saikuttelijatkin syö yhteiskunnan rahoja+kuormittaa muita työntekijöitä. Ja ehkä tätä kautta myös työttömillä mahdollisuus päästä töihin! Ja työn (valittavat) orjat pääsee maistamaan työttömyyttä ja päästä niihin ilmaisiin rahoihin käsiksi. Eli kaikki voittaa jotenkin.
Kyllä, työttömyystukia maksetaan vain 4 miljardia.
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Se onkin ensimmäinen irtisanomistapaus mielenkiintoinen jos siitä joku nostaa oikeusjutun.
Ei siitä mitään oikeusjuttua tule. Tai ehkä jutun nostajalle isot maksut päälle niin ei kukaan muu enää tohi koittaa. Pääasia kuitenkin, että työttömätkin nyt pääsee ehkä töihin ja taas työntekijät niille isoille Kelan rahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olet oikeasti sairas, niin et todellakaan jaksa tai kykene menemään töihin.
Riippuu työstä. Kyllä toimistotyössä jaksaa istua.
Mikä tuossa oikeen ahdistaan? Jos on jolu työ missä menee aikaa keskimäärin tunti ja jollain aikaa kuluu toistuvasti kolme tuntia niin eikä ole ihan oikein antaa kenkää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä viime aikoina on uutisoitu, niin ilmapiiri alkaa olla aika hurja, ja pahenee vaan tällä vastakkainasettelulla. Yhtä hyvin se voit olla sinä joka osut satunnaisen seonneen eteen, ja sitten alkaa sullakin saikutus .
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa oikeen ahdistaan? Jos on jolu työ missä menee aikaa keskimäärin tunti ja jollain aikaa kuluu toistuvasti kolme tuntia niin eikä ole ihan oikein antaa kenkää?
Myös huolimattomuus on irtisanomisperuste eli teet virheen asiakkaan päätöksessä tai olet siivonnut huonosti.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ansiosidonnainen on romutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joidenkin kaltaisesi ihmispaskan tyhmyys aina yllättää. Tosiasiassa moni sairaus - kuten vaikkapa korona - voi olla monella lieväkin pienen flunssan kaltainen samalla, kun sen saava kollega tai asiakas voi saada sen pikkuflunsaiselta vaiavanakin.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko mennä leikkaukseen missä aloitteleva kirurgi ottaa tämän asenteen?
Eli jatkossa työt pitää tehdä nopeasti, mutta ei saa olla virheitä.
Vuokralla asuva voi ottaa vähän rennommin, kun saa asumistukea ja toimeentulotukea.
No, jätit kertomatta, että sattuuko se tuollainen tyhmyys fyysisenä kipuna päässä. Kerro nyt, olisi kiinnostava tietää, koska sinä noin päivänselvästi sen tiedät. Missään kohdin tuossa kommentissa, mitä sinä typerä lukutaidoton asia kommentoit ei ehdotettu mitään lisäetuja eikä lisäliksaa. Jos sinulla olisi aivot, saattaisit osata sen lukea.