"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."
Kommentit (154)
Pystytkö maksamaan asuntovelkaa 595 työmarkkinatuella?
Onhan se aina ollut. Luoja ei laiskoja elätä, työlle pakko mut ei ruualle. Jos ei tee töitä, ei syömänkään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina ollut. Luoja ei laiskoja elätä, työlle pakko mut ei ruualle. Jos ei tee töitä, ei syömänkään pidä.
Ei ole. Ennen tarvittiin painava syy irtisanomiselle.
"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Varmaan tätä tullaan vielä mittaamaan oikeuasteissa, että mikä on riittävää alisuoriutumista
"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.
-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tätä tullaan vielä mittaamaan oikeuasteissa, että mikä on riittävää alisuoriutumista
Kannattaa kuulua liittoon ettei joudu itse maksamaan asianajajaa.
Toi koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Vierailija kirjoitti:
Ja siellähän psykoottisimmat esihenkilöt työskentelevät. Keskinkertaiset kyvyt höystettynä narsismilla.
Tottakai koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. Ei työlainsäädäntöä voi tehdä vain osalle työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ennen tarvittiin painava syy irtisanomiselle.
Paskimmat duunarit kulkevat luottamusmiehen nimikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se hirveää onkin. Suojatyöpaikat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos vaan tekis duunit kunnolla ja perseilee sitten vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos vaan tekis duunit kunnolla ja perseilee sitten vapaa-ajalla.
Ei se auta, kun sulla on kertynyt lisiä ja lomia 38 lomapäivää ja hallitus leikkaa valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa ja kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa.
Sanokoot sitten irti, jos mun työpanos ei tyydytä. Paskalla palkalla raskasta duunia tullut tehtyä jo vuosikymmenet ja terveys mennyt siinä raatamisessa. Eipähän tule karenssia kun jään kotiin makaamaan. Mun puolesta pomo voi itse alkaa tekemään niitä mun hommia.
Siivooja 63v
En kyllä ymmärrä miksi tällainen pykälä tarvitaan. Onhan ennenkin työtätekemättömät saatu irtisanottua. Tämä luultavasti helpottaa vain pörssiyhtiöiden kvartaalitaloudessa elävien johtajien toimintaa, on helpompi irtisanoa väkeä kun voi vain vedota epämääräiseen "alisuoriutuja" termiin.
"Tehyn juristi: Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.
Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."
https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-juristi-maaraaikaisuuksien-he…
Huutista kun koko julkinen sektori saa kenkää alisuorittamisesta
Vierailija kirjoitti:
Huutista kun koko julkinen sektori saa kenkää alisuorittamisesta
Moni työtön on tehnyt määräaikaisuuksia julkisella ja valtiolla, sieltä saa uudet työntekijät joilla ei ole kokemuslisiä eikä 38 lomapäivää.
"Lisäksi poistetaan kohtuullisuusarviointi."