Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse mitään alisuoriutumista perustella, nykyään lähes kaikki on pätkäsoppareilla 1-2kk jotkut jopa 6kk, ja kun naama ei miellytä enää työnantajaa laittaa rekryfirmaan vain 1 viestin että tätä henkilöä ei enää tarvita. 

Vierailija
62/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko julkisen pitkät vuosilomat on tulossa leikkuriin?

Toivottavasti. Pari viikkoa pois julkkarin lomista asap. Noin siis aluksi.

Eli ehdotat palkan leikkausta toisille, kunhan ei vaan itseä koske. Hitto, että minä vihaan kaltaistasi ihmissastaa.

Itse hyväksyit ansiosidonnaisen leikkauksen määräaikaisuuksia tekeviltä ja kohta ansiosidonnaisen leikkaus voi koskea sua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttajat voi kohta irtisanoa helposti julkisella, joten hoitajan ei kannata ottaa saikkua lapsista nyt kun alkaa helteet. 

Myös pikkuflunssassa tai vatsataudissa kannattaa mennä töihin vaan jos yhtään pystyy. Harmi jos sulla on alentunut vastustuskyky.

Vierailija
64/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
65/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen voisi vaihtaa tämänkin lain perusteella. Hyvin menestynyt Suomi vajosi lamaan orvon ja purran "kannustamana" ja pysyy siellä seuraavaan hallitukseen asti. Valtion kassa on huvennut, velka paisunut, konkurssit ja työttömyys räjähtäneet käsiin ja kansalaisten ostovoima on pienempi kuin vuosikymmeniin. Jos ei tuo ole alisuoriutumista....

Vierailija
66/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tosi köyhät ajat. Ei voi ostaa muuta kuin halpaa ruokaa ja siivousaineita ja hygieniatuotteet ja nekin halpoja. 

Pitää siis keskittyä vain asunnon siivoukseen. 

Vierailija
67/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

Minun mielestäni siinä virastossa jossa itse olin, oli jo vuosia sitten jokin alisuoriutumiskriteeri ja samassa talossa esimiespaikka oli aina määräaikainen. Saatan olla väärässä....mutta en ole julkisella puolella mitään lepovirkoja nähnyt enää vuosikymmeniin. 

Vierailija
68/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhemman omistamassa asunnossa asuva opiskelija saa jatkossa asumislisää 83 euroa kuukaudessa elokuusta alkaen. Asumislisää saa vain opiskelukuukausilta."

https://yle.fi/a/74-20168244

Vierailija
69/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun nostetaan julkisen puolen palkat samalle tasolle yksityisen kanssa.

Julkkarilla on itse asiassa monen ammatin kohdalla paremmat liksat kuin yksityisellä. Esimerkkeinä nyt vaikka siivoojat ja sairaanhoitajat.

Sattuuko se päähän fyysisenä kipuna, jos on noin tyhmä kuin sinä? Julkkkarin sairaanhoitajat ja siivoojat tekee ihan töitä. Yksityisen hoitajat on pääosa työterveydessä päivätyössä hoitamassa työterveyden flunssia ja työpaikka tarkastuksia, kun julkisella taas tehdään töitä kaikenlaisten monisairaiden kanssa kolmessa vuorossa. Totta kai sen keskitulon pitääkin silloin olla isompi. Ja siivoojia on julkisella jäljellä mitättömän vähän erikoiskohteissa, joissa on mm. tiukkoja turvallisuusvaatimuksia ja kaikki muu siivoaminen on ulkoistettu.

Vierailija
70/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

Aika näyttää, miten tätä lakia tullaan julkisella puolella soveltamaan, nimittäin sellaisiin alisuoriutujiin, joiden titteli on "johtaja", ja täysin sattuneesta syystä samaa sukupuuta ne muutkin johtajat.

Vierailija
71/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella  on varmaan sama suoriutuuko töistään, mutta kyllä se olis yrityksille aika paha asia, jos olisi töissä oliai vain niitä, jotka eivät osaa tai halua tai kertakaikkiaan vain eivät kykene työhön, johon on palkattu. Tietenkin pitää antaa koulutus ja opastus tehtävään , mutta onko mukavaa työntekijästäkään jos tuntee, että ei kykene siihen mistä työssä pitäisi suoriutua.

Oikeasti työ, jonka oppii ja josta saa palkkaa, jolla voi elää on ihan hyvä asia. On normaalia, että joskus kehtuuttaa, mutta kun enimmäkseen on hyödyksi yhteiskunnalle veronmaksajana, niin tietää ansainneensa palkkansa. Ja lisäksi elättää niitä, jotka eivät työhön kykene.

Vierailija
72/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aina ollut.  Luoja ei laiskoja elätä, työlle pakko mut ei ruualle.  Jos ei tee töitä, ei syömänkään pidä.

Typerys.

Vierailija
73/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ehdotat palkan leikkausta toisille, kunhan ei vaan itseä koske. Hitto, että minä vihaan kaltaistasi ihmissastaa.

Et näemmä ymmärrä itse edes sitä, että me yksityiseltä sektorilta tulomme hankkivat maksamme ne verot joilla sinunkin palkkasi julkkarilla maksetaan. Eli lisää liksaa ja etuja sinulle,  lisää veroja meille maksumiehille ?

Vierailija
74/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikuttajat voi kohta irtisanoa helposti julkisella, joten hoitajan ei kannata ottaa saikkua lapsista nyt kun alkaa helteet. 

Myös pikkuflunssassa tai vatsataudissa kannattaa mennä töihin vaan jos yhtään pystyy. Harmi jos sulla on alentunut vastustuskyky.

Me pätkätyötä tekevät ollaan oltu sairaana töissä. Tiesit varmaan, että aina kun työsopimus alkaa ei saa sairaslomapalkkaa ensimmäiseen 2 kuukauteen. 

Vierailija
75/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös ketkä yllättyivät siitä, että perssaastat antoi taas heti periksi pienen mukanäytelmän jälkeen sekoomukselle? Että sellainen "duunari puolue" taas kerran siellä hallituksessa... Kuka hemmetin idioottivajakki perssaksilehmän sakkia enää äänestää?

Persuthan olivat heikentämässä irtisanomissuojaa jo Sipilän hallituksessa. Kai muistatte vielä työministeri Jari Lindströmin ja hänen aikaansaannoksensa? Jälkeenpäin mies kehtasi julkaista muistelmat, joissa myöntää hallituksen politiikan olleen huonoa, mutta edisti uudistuksia, koska niistä oli sovittu hallituspuolueiden kesken.

Tuollaisia persut ovat, kun pääsevät valtaan: kokoomuksen mielistelijöitä. Välillä osoittelevat sormella ulkomaalaisia, mutta totuus on se, että persuista on Suomelle vielä enemmän haittaa.

Vierailija
76/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen päätös suosisi  työhön "pakotettua" henkilöä, kun ei tee töissä mitään pääsee nopeammin takaisin kortistoon.

Vierailija
77/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin valtion virastossa kuumeessa töissä, koska sairaslomapalkkaa ei saa ekaan 2 kuukauteen. Vakituinen jäi saikulle hetken kuluttua ja oli korona. 

Vierailija
78/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun nostetaan julkisen puolen palkat samalle tasolle yksityisen kanssa.

Julkkarilla on itse asiassa monen ammatin kohdalla paremmat liksat kuin yksityisellä. Esimerkkeinä nyt vaikka siivoojat ja sairaanhoitajat.

Sattuuko se päähän fyysisenä kipuna, jos on noin tyhmä kuin sinä? Julkkkarin sairaanhoitajat ja siivoojat tekee ihan töitä. Yksityisen hoitajat on pääosa työterveydessä päivätyössä hoitamassa työterveyden flunssia ja työpaikka tarkastuksia, kun julkisella taas tehdään töitä kaikenlaisten monisairaiden kanssa kolmessa vuorossa. Totta kai sen keskitulon pitääkin silloin olla isompi. Ja siivoojia on julkisella jäljellä mitättömän vähän erik

Oijoi, näköjään osui ja upposi. Syvälle :-)

Vierailija
79/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näemmä ymmärrä itse edes sitä, että me yksityiseltä sektorilta tulomme hankkivat maksamme ne verot joilla sinunkin palkkasi julkkarilla maksetaan. Eli lisää liksaa ja etuja sinulle,  lisää veroja meille maksumiehille ?

Ylhäinen kokoomuslainen taas korostamassa omaa veronmaksukykyään.

Vierailija
80/154 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tulisi erota. Hallitus ei ole muuta tehnytkään kun alisuorittanut. Huuteli kovaa 100 K uudesta työpaikasta ja perkele pelkkiä työttömiä ja konkursseja tullut sen jälkeen. Kaksi vuotta on jauhettu pelkkää paskaa ja mitään ei tapahdu. Suomi ei ole vielä nykyaikana ollut näin alhaalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä