Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan ihminen voi saikuttaa joka kuukausi ilman seuraamuksia?

Vierailija
04.07.2025 |

Työkaveri on rehellisesti saikuttanut nyt puolitoista vuotta joka ikinen kuukausi. Osaan jo arvata viikot milloin jää saikulle ja pienessä firmassa suuri osa hänen töistä jää myös minulle ja suoraan sanottuna *tuttaa ankarasti. Ennen oli itse saikulla ja nykyään sanoo lapsensa olevan kipeä kerran pari kuussa aina vähintään kolme päivää. Pomo ei voi kuulemma asialle mitään kun sairaslomatodistus löytyy aina. Ja sama toistuu JOKA IKINEN kuukausi.  

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta vanhassa, uuden mukaan kolme viikkoa. 

Vierailija
2/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loputtomasti ja vuositolkulla. t: Yhden saikuttajan tiimikaveri joka tekee ne työt omiensa lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin saikulla kokonaisen kalenterikuukauden ja ylikin. Jäin rattijuopon alle ja tuli muutama luunmurtuma. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut mitään.

Vierailija
4/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnantajan leväperäisyydestä eli kiinnostaako valvoa.

Vierailija
5/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itse olin saikulla kokonaisen kalenterikuukauden ja ylikin. Jäin rattijuopon alle ja tuli muutama luunmurtuma. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut mitään.

No tuo on hieman eri asia, kuin se että säännöllisesti saikutat joka kk ties mistä syystä.

Vierailija
6/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se riipu sinusta jos seuraukset tulevat sinulle?

Vierailija
7/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näköjään vuosiakausia voi jatkua. Aina syynä flunssa, ripuli, päänsärky, ruokamyrkytys,sormi kipeä ja mitä näitä nyt on. 

Ap

Vierailija
8/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itse olin saikulla kokonaisen kalenterikuukauden ja ylikin. Jäin rattijuopon alle ja tuli muutama luunmurtuma. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut mitään.

Sinä olet kuitenkin ollut oikeutetusti pitkällä sairauslomalla, eikä siinä ole mitään huomauttamista.

Luulen ap:n tarkoittavan toistuvia lyhyitä poissaoloja. Työpaikallani eräs työntekijä saikuttaa 2 - 3 päivää joka toinen viikko, eikä esimies puutu asiaan millään tavalla. Tämä jos mikä heikentää työilmapiiriä.

Vierailija
9/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni päiväkoti ikäinen lapsi hyvinkin voi olla kipeänä vähän väliä kun siellä pöpöt liikkuu ahkerasti. Toki ennen lapsia varmasti ollut vaan motivaatio saikkua useasti.

Vierailija
10/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näköjään vuosiakausia voi jatkua. Aina syynä flunssa, ripuli, päänsärky, ruokamyrkytys,sormi kipeä ja mitä näitä nyt on. 

Ap

Niin... No, jos vaikka päiväkoti-ikäinen lapsi(a), niin aikalailla näitä tauteja tulee ja jos vielä itsekin sellainen, että saa kaikki taudit...

Vierailija
11/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla, että jos alkaa olla 40 päivää/vuosi, niin voi menettää omailmoitusoikeuden. Ja lisäksi tulee palaveri, jossa paikalla työntekijä, esimies, työterveyslääkäri. Käydään läpi työkykyä, jaksamista ja miten voidaan edesauttaa työssä jaksamista. Toki tietysti jos on joku jalka murtunut tai vaativa leikkaus tms., niin ne nyt on selkeitä, ja eri tavalla arvioidaan. Niissä nyt saattaa tulla saikkua se 40 päivää ilman, että siihen itse pystyisi vaikuttamaan. 

Vierailija
12/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni päiväkoti ikäinen lapsi hyvinkin voi olla kipeänä vähän väliä kun siellä pöpöt liikkuu ahkerasti. Toki ennen lapsia varmasti ollut vaan motivaatio saikkua useasti.

Näin juuri. Todella inhottavaa, mutta minkäs sille voi. Itse saan myös nämä kaikki pöpöt. Onneksi meillä ta ymmärtää tämän ja itsekin lapsiperheellinen. Meillä myös vuorotellaan aika 50/50 toisen vanhemman kanssa näitä lapsen hoitamisia...

Vierailija
13/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on todistus niin ei kukaan pysty tuohon puuttumaan ajoittaiseen poissaoloon puuttumaan. 

Vierailija
14/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Onneksi en ole pikkufirman omistaja. Kuvittele jos sulla pari työntekijää kymmenestä saikuttaa jatkuvasti? Joidut vielä maksamaan täyttä palkkaa tuolta ajalta? 

Vierailija
15/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä aina ne samat päivät eli perjantai ja/tai maanantai että saa ihanan pitkän viikonlopun?

Vierailija
16/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähön ohis mutta Luinka monta vuotta voi olla työtön putkeen? 

Vierailija
17/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin sellainen varhaisen puuttumisen malli, jossa joutuu keskusteluun, jos on ollut useampi poissaolo kolmen kuukauden aikanako se oli. Koittavat kai siinä pohtia keinoja, millä terveyttä saisi parannettua yms. En tiedä, voiko työnantaja hirveästi muuta, paitsi kun tulee muutosneuvotteluja niin sitten loppuu työsuhde muista syistä ainakin jossain vaiheessa. (Yhtä tällaista tuurasin myös ja kesti kyllä muutamat neuvottelut, ennenkuin joutui lähtemään).

Vierailija
18/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä viimeiset kolme vuotta on tullut saikutettua maanantaisin kerran tai pari joka kuukausi. Eipä ole kukaan reagoinut mitenkään.

Vierailija
19/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on todistus niin ei kukaan pysty tuohon puuttumaan ajoittaiseen poissaoloon puuttumaan. 

Kyllä tuossa vaiheessa työnantajan tulisi olla huolissaan " työntekijän jaksamisesta" ja pitää keskustelut hänen kanssaan. Mukana kuvioissa työterveys.  Muuta siitä ei välttämättä seuraa nykyisellään. 

Vierailija
20/108 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon kuuluu käydä keskustelut työhyvinvoinnista, jos jatkuvasti sairaana.

Eikä esimiehen ole pakko myöntää lupaa poissaololle, vaan voi määrätä hakemaan lääkärintodistuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi