Kuinka kauan ihminen voi saikuttaa joka kuukausi ilman seuraamuksia?
Työkaveri on rehellisesti saikuttanut nyt puolitoista vuotta joka ikinen kuukausi. Osaan jo arvata viikot milloin jää saikulle ja pienessä firmassa suuri osa hänen töistä jää myös minulle ja suoraan sanottuna *tuttaa ankarasti. Ennen oli itse saikulla ja nykyään sanoo lapsensa olevan kipeä kerran pari kuussa aina vähintään kolme päivää. Pomo ei voi kuulemma asialle mitään kun sairaslomatodistus löytyy aina. Ja sama toistuu JOKA IKINEN kuukausi.
Kommentit (108)
Voihan sitä tietenkin aina epäillä, että koulujakäynyt lääkäri on huonompi tekemään diagnoosin kun joku kateellinen työtoveri joka puurtaa peloissaan nuoleskellen työnantakan takamusta kakkanhimo silmissään kipeänäkin, mutta ei nyt sentään aleta ihan kaikkia Satoslaisten märkiäunia täyttämään ihan persuina, kyllä työläinen on saikkunsa ansainnut
Tuötoverillani oli kerran viikossa joku sairaalameno, olisko ollut dialyysi tai joku vastaava. Oli muuten hyvä työssään ja aikaansaava. Sai palkallisena. Sitten tuli pitkä salkku ja 3kk päästä loppui viikottainen poissaolo .
Aino ratkaisu on oikeistohallituksen, EK:n ja suomen yrittäjien toteuttama absoluuttisen vallan siirtäminen työnantajalle. Se ei voi koskaan tulevaisuudessa napsahtaa omaan nilkkaan. Työnantajat eivät tee virheitä. Työnantajat eivät myöskään ole mulkkuja.
t.tiukan faktan ei naivi oikeistolainen pälli
Vierailija kirjoitti:
Tuötoverillani oli kerran viikossa joku sairaalameno, olisko ollut dialyysi tai joku vastaava. Oli muuten hyvä työssään ja aikaansaava. Sai palkallisena. Sitten tuli pitkä salkku ja 3kk päästä loppui viikottainen poissaolo .
Voisitko selventää, meni vähän ohi?
Kirjas ylös miten paljon joudut tekemään hänen töitään ja pyydä palkankorotus tai korvaus näistä töistä. Toinen vaihtoehto on, että teet vain omat työt ja jätät hänen työt tekemättä, kun ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Kirjas ylös miten paljon joudut tekemään hänen töitään ja pyydä palkankorotus tai korvaus näistä töistä. Toinen vaihtoehto on, että teet vain omat työt ja jätät hänen työt tekemättä, kun ei ehdi.
Kyllä, jokainen tekee omat hommansa. Työntekijöiden sairauspoissaolot, ovat työnjohdon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri, joka on ollut saikulla yli viisi vuotta putkeen. Eroon ei pääse varmaan yt-neuvotteluillakaan, tai syiden pitää olla painavia ei sairauteen liittyviä ja muita tehtäviä tai muuta ei voida järjestää, eli riski työnantajalle.
Kirjoitat soopaa.
Kerro mitä pitää tehdä. Ilmoitan toimenpiteet välittömästi lomien jälkeen esimiehelle henkilökohtaisesti ja hoidetaan homma HR: n kanssa kuntoon ja tyyppi pihalle. Kiinnostaa oikeasti. Yli 5v on saikulla ollut ja esimieshän ei saa pysyvällä saikulla olevaan edes ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti: Itse olin saikulla kokonaisen kalenterikuukauden ja ylikin. Jäin rattijuopon alle ja tuli muutama luunmurtuma. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut mitään.
Se on vähän eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihan selkeästi aina painottuen viikonloppuihin, arkipyhiä ennen/jälkeen, lomaa ennen/jälkeen jne., niin voinee epäillä hupisaikuttelua - etenkin, jos ei ole edes pieniä lapsia.
Pienet lapset luovat kirkkaana kimmeltävän sädekehän äidin päätä koristamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan loputtomasti ja vuositolkulla. t: Yhden saikuttajan tiimikaveri joka tekee ne työt omiensa lisäksi.
Tarpeeksi kun saikuttaa, niin kyllä työnantajalla on oikeus silloin pyytää työkykyarviointia. Meillä ainakin jo puolen vuoden päästä siihen arviointiin joutuu, jos joka kuukausi on useampi päivä poissa. Joskus poissaolot vähentyneet sen jälkeen, joskus sieltä on löydetty syy, josta on saanut kerralla pidemmän saikun ja yritetty sitten uudestaan palata työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri, joka on ollut saikulla yli viisi vuotta putkeen. Eroon ei pääse varmaan yt-neuvotteluillakaan, tai syiden pitää olla painavia ei sairauteen liittyviä ja muita tehtäviä tai muuta ei voida järjestää, eli riski työnantajalle.
Kirjoitat soopaa.
Kerro mitä pitää tehdä. Ilmoitan toimenpiteet välittömästi lomien jälkeen esimiehelle henkilökohtaisesti ja hoidetaan homma HR: n kanssa kuntoon ja tyyppi pihalle. Kiinnostaa oikeasti. Yli 5v on saikulla ollut ja esimieshän ei saa pysyvällä saikulla olevaan edes ottaa yhteyttä.
En viitsi edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat soopaa.
En viitsi edes vastata.
Ilmeisesti toimenpiteitä ei siis ole. Henkilö ei siis käy koskaan työpaikalla, joten mitään keskusteluja tai työkykyarvioita ei voida tehdä.
Miten halavatussa se onnistuu jos joku on varhaiskasvatuksessa jatkuvasti saikulla?? Luulisi jo pomojenkin puuttuvan. Palkkaa nostetaan härskisti ja käydään hakemassa vaan perheiden ostamat joulu- ja kevätjuhlalahjat. Joku lastenhoitaja halusi nimenomaan tehdä opettajan sijaisuuden. Asia sovittiin ja eikö tuo jäänyt taas sairaslomalle. Seuren vaihtuvat sijaiset sitten paikkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vähön ohis mutta Luinka monta vuotta voi olla työtön putkeen?
Ainakin itse olen niin kauan, että kunta myöntää palkkatuen. Sellainen luvattiin viime vuoden syyskuussa, mutta eipä ole näkynyt. En pääse eläkkeelle ja olen vajaakuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten halavatussa se onnistuu jos joku on varhaiskasvatuksessa jatkuvasti saikulla?? Luulisi jo pomojenkin puuttuvan. Palkkaa nostetaan härskisti ja käydään hakemassa vaan perheiden ostamat joulu- ja kevätjuhlalahjat. Joku lastenhoitaja halusi nimenomaan tehdä opettajan sijaisuuden. Asia sovittiin ja eikö tuo jäänyt taas sairaslomalle. Seuren vaihtuvat sijaiset sitten paikkaavat.
Tai sitten nuo härskit saikuttajat ei vaan häpeä. Sekin on nähty. Kerran pari tullaan toimintakauden aikana käymään. Se kerta pari käytetään työyhteisön myrkyttämiseen ja juoruiluun. Joskus joku on niin härski olemassaolossaan, että ei uskoisi.
Jos on monta lasta niin kyllä se on mahdollista plus omat vaivat. Turha kytätä, työnantaja vaatii kyllä todistamaan pykälien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuoli siis ?
Meillä taitaa olla jokin raja-arvo saikkupäiville. Sen jälkeen käynnistyy jokin prosessi työterveys, työnantaja ja työntekijä kesken. Tuskin koskaan käynnistetty, koska ihmiset ovat tosi harvoin poissa. Sairauspoissaolopäivåt ovat hyvin vähäiset. Työskentelen keskisuuressa yrityksessä.
Kaikille kenkää.