Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan ihminen voi saikuttaa joka kuukausi ilman seuraamuksia?

Vierailija
04.07.2025 |

Työkaveri on rehellisesti saikuttanut nyt puolitoista vuotta joka ikinen kuukausi. Osaan jo arvata viikot milloin jää saikulle ja pienessä firmassa suuri osa hänen töistä jää myös minulle ja suoraan sanottuna *tuttaa ankarasti. Ennen oli itse saikulla ja nykyään sanoo lapsensa olevan kipeä kerran pari kuussa aina vähintään kolme päivää. Pomo ei voi kuulemma asialle mitään kun sairaslomatodistus löytyy aina. Ja sama toistuu JOKA IKINEN kuukausi.  

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos alottaisi puhua tulevista yt neuvotteluista, kuulin, että tulee ehkä henkilökuntavähennyksiä, Täytyy tässä yrittää skarpata, ettei lennä pihalle. Onneksi en ole ollut pajon poissa. Rasittaa ajatellakin, että sais potkut. jne..

Vierailija
102/108 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on joku varhaisen puuttumisen malli. En tiedä mikä vuorokausimäärä siinä on rajana, mutta mulle tuli siitä viesti saatuani noin kuukauden (aiheellisen) saikun. Kyllä isommissa firmoissa varmasti koitetaan puuttua ja ajoissa, mutta ehkä jollain pikkufirmoillla ei ole tällaista valmista toimintamallia joka koskee kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tämä hallituksen potkulaki näyttää olevan tulossa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011344993.html

Ei tule toimimaan käytännössä. Miten alusuoriutuminen määritellään? Esimerkiksi fyysisessä työssä, nuoremmat selviytyvät luonnollisesti rivakammin, kuin Ikääntyneet työntekijät. 

"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.

-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan.

Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle. "

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
104/108 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka kuolemaansa asti jos kestää karenssit ja saa kulunsa hoidettua ja pysyy terveenä.

Vierailija
105/108 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "saikuttanut" koko elämäni. Vapaus on hieno asia. Ei kiinnosta ostaa kalliita turhakkeita.

Vierailija
106/108 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten halavatussa se onnistuu jos joku on varhaiskasvatuksessa jatkuvasti saikulla?? Luulisi jo pomojenkin puuttuvan. Palkkaa nostetaan härskisti ja käydään hakemassa vaan perheiden ostamat joulu- ja kevätjuhlalahjat. Joku lastenhoitaja halusi nimenomaan tehdä opettajan sijaisuuden. Asia sovittiin ja eikö tuo jäänyt taas sairaslomalle. Seuren vaihtuvat sijaiset sitten paikkaavat.

Tai sitten nuo härskit saikuttajat ei vaan häpeä. Sekin on nähty. Kerran pari tullaan toimintakauden aikana käymään. Se kerta pari käytetään työyhteisön myrkyttämiseen ja juoruiluun. Joskus joku on niin härski olemassaolossaan, että ei uskoisi.

Mulla meni inhon väreet. Olen myös tavannut näitä. Se härskiys on jotain sellaista jonka avulla jotkut porskuttaa hyvinkin elämässään. Yksikin sarjasaikuttaja repii vaikka nukkuvan lapsen päiväunilta ylös viereensä pelaamaan palapeliä jos tietää esimiehen olevan tulossa ryhmätilaan. Istuu lorvimassa/tärkeilemässä, mutta auta armias kun vanhempi tulee hakemaan lasta, niin alkaa järjetön pas*anjauhanta ja itsensä korottaminen. Ei mitään alkeellisintakaan häpeän tunnetta.

Vierailija
107/108 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole toimivaa työterveyshuoltoa ja eikö työnantaja seuraa sairauspoissaoloja? Meillä ainakin tulee neuvottelu työnantajan kanssa jos niitä on paljon ja siitä muistio menee työterveyshuoltoon. Sitten katsotaan voiko työkykyä jotenkin tukea ja jos ei, niin lopputulos on sitten se että ei katsota työkykyiseksi ja työt loppuu.

Vierailija
108/108 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on todistus niin ei kukaan pysty tuohon puuttumaan ajoittaiseen poissaoloon puuttumaan. 

Kyllä voi puuttua. Työnantajan ei tarvitse hyväksyä sairauslomaa.

Häh? Miten työnantaja voi olla hyväksymättä? Ei ainakaan lain mukaan, jos todistus on. 

No kerroppas nyt mikä laki noin määrää. Se että sinulla on lääkärintodistus jostakin, ei tarkoita sitä että se on hyväksyttävä syy olla töistä pois tai oikeuttaisi sairausajan palkkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan