Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (11706)

Vierailija
11581/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri, että kun Kevin esittää 50-vuotispäivänään Fabboa Jåo nåossa (siis tottakai tulee tekemään niin), hänen lapsensa on 18 v eli vain hieman nuorempi kuin isänsä saman biisi tehdessään.

Parodiahorisontti jää jonnekin kauas taakse sillä hetkellä, ja teini vajonneet myötähäpeässään lattiasta läpi. (Kyllä, teinit aina häpeävät vanhempiaan.)

Puhumattakaan Axelin teinistä, kun isi on yhä uskottava Daisy 18 v. Ja hänhän on, koska Axelin uskottavuus ei kärsi koskaan mistään.

Viisikymppinen esittämässä parikymppistä, joka parodioi viisikymppistä oman parikymppisensä katsoessa. Parodiahorisontti tosiaankin.

Vierailija
11582/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan kertonut tutuilleni matkustelustani, en ennen reissua enkä sen jälkeen. Ei ole tullut edes mieleen. Ihmiset ovat kiinnostuneita omista matkoistaan, eivät muiden. Tämän ketjun fanit tietysti haluavat kuulla kajken mahdollisen tiedätte mistä, joten täällä on sitten tilaisuus kirjoittaa tuosta Birkan risteilystäkin vaikka kokonainen romaani. :)

Ehkä voin nyt lopettaa tämän jauhamiseni täällä. Ymmärrän olevani onnekas kun minulla on mahdollisuus lähteä. 

Äitini, sisareni ja lapseni lähinnä ovat sellaisia, joiden mielestä olisi outoa jos lähtisin jonnekin kertomatta minne. Tarvitsen myös eläintenhoitoapua poissaoloni ajaksi. En itsekään olisi vuosi sitten ymmärtänyt jos joku heistä sanoisi tekevänsä tällaisen reissun tai reissun, josta ei voi kertoa tarkemmin. 

En nyt tänään päätä asiaa. Hyvä nukkua ainakin yhden yön yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11583/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin vielä miettimään tuota Vörjeansia. Uskoisin, että he tarjoilevat meille räägorkakaa sopivin intervallein, että idea pysyy tuoreena. Sanoitukset ovat Vörjeansillakin huippuluokkaa, mutta olen tullut siihen tulokseen, että Vörjeans on KAJ'n paras rooli. Heillä on runsaasti loistavia roolihahmoja, mutta tämän syksyn KOI-keikka ja X3M-vierailu näyttivät, miten he solahtivat hahmoihinsa ja vetivät ne suurella sydämellä. Luulen, että he nauttivat niistä tavattomasti kun ne ovat niin vastakkaisia normaaliin KAJ'hin. 

Vierailija
11584/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensi vuonnakin vähintään Suomen euroviisuedustaja pääsee Linnan juhliin riippumatta siitä kuka tämä on tai miten kilpailussa pärjää. 

Viisuedustajan kutsuminen ei ole mikään automaatio. 2000-luvun edustajista Linnassa on tainnut edustusvuonnaan vierailla vain Käärijä. Lordi totta kai oli kutsuttu, mutta ei saapunut paikalle, sillä olisi joutunut esiintymään ilman maskiaan ja tähän eivät suostuneet. Ja Blind Channel oli ymmärtääkseni kutsuttu myös vuonna 2021, mutta Linnan juhlat peruttiin tällöin vaikka kutsut oli jo lähetetty, kun koronatilanne lähti äkillisesti pahenemaan loppuvuodesta. Mutta esimerkiksi finaalissa jämäsijoille sijoittuneita vuoden 2022 (The Rasmus) ja 2024 (Windows95man & Henri Piispanen) edustajia ei kutsuttu. Selkeästi siis linja on, että vain Suomen tasolla poikkeuksellisen hyvin menestyneet on kutsuttu. Mutta ei aina nekään. Softengine ei tainnut saada kutsua vuonna 2014, vaikka heidän sijoituksensa (11.) oli siihen aikaan Suomen toisiksi paras tulos. 

Vierailija
11585/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yleensä näin perjantai-iltaisin "rentouduttua" ja kuunneltua hyvää musaa Youtubesta. Varmaan tänäänkin sitten niin ja KAJ on viime kuukaudet ollut paljon kuuntelussa ja tullut löydettyjä hyviä vanhojakin helmiä (kun ei aikaisemmin olleet tuttuja ollenkaan).

Ainakin se jonka nimeä en vieläkään ole oppinut ulkoa mutta on yksi suosikeistani tulee usein katseltua kun sen videokin on niin mahtava .... eli Jou, jae e de nou jålo ... tai jotakin sinne päin! 

Vierailija
11586/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri, että kun Kevin esittää 50-vuotispäivänään Fabboa Jåo nåossa (siis tottakai tulee tekemään niin), hänen lapsensa on 18 v eli vain hieman nuorempi kuin isänsä saman biisi tehdessään.

Parodiahorisontti jää jonnekin kauas taakse sillä hetkellä, ja teini vajonneet myötähäpeässään lattiasta läpi. (Kyllä, teinit aina häpeävät vanhempiaan.)

Puhumattakaan Axelin teinistä, kun isi on yhä uskottava Daisy 18 v. Ja hänhän on, koska Axelin uskottavuus ei kärsi koskaan mistään.

Viisikymppinen esittämässä parikymppistä, joka parodioi viisikymppistä oman parikymppisensä katsoessa. Parodiahorisontti tosiaankin.

Tuijotin häpnadilla lyötynä tätä kirjoitusta, jota hetken luulin omakseni (mutta autuaasti unohtamakseni). Joku muukin on siis  pohtinut samaa. Fabbo ja Daisy ovat ehdottomasti yhtä uskottavia 20 vuoden päästä kuin nykyäänkin, ja erityisesti Axel olisi täysin uskottava vaikka kolmepäisenä marsilaisena. Ja heidän teininsä vajoavat tuossa tilanteessa Maan sulaan ytimeen. Olen niin onnellinen tästä ketjusta, sillä jos menisin selittämään näitä juttuja jollekin elävässä elämässä niin... joo, en osaa edes kuvitella mitä tapahtuisi.

Vierailija
11587/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensi vuonnakin vähintään Suomen euroviisuedustaja pääsee Linnan juhliin riippumatta siitä kuka tämä on tai miten kilpailussa pärjää. 

Viisuedustajan kutsuminen ei ole mikään automaatio. 2000-luvun edustajista Linnassa on tainnut edustusvuonnaan vierailla vain Käärijä. Lordi totta kai oli kutsuttu, mutta ei saapunut paikalle, sillä olisi joutunut esiintymään ilman maskiaan ja tähän eivät suostuneet. Ja Blind Channel oli ymmärtääkseni kutsuttu myös vuonna 2021, mutta Linnan juhlat peruttiin tällöin vaikka kutsut oli jo lähetetty, kun koronatilanne lähti äkillisesti pahenemaan loppuvuodesta. Mutta esimerkiksi finaalissa jämäsijoille sijoittuneita vuoden 2022 (The Rasmus) ja 2024 (Windows95man & Henri Piispanen) edustajia ei kutsuttu. Selkeästi siis linja on, että vain Suomen tasolla poikkeuksellisen hyvin menestyneet on kutsuttu. Mutta ei aina nekään. Softe

Luonnollisesti tarkoitin tässä 2000-luvun edustajia Ennen tätä vuotta. 

Vierailija
11588/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketju on aikaa sitten muuttunut siitä mitä se aluksi oli.

Puhumatta kuinka täällä on kirjoittaj(i)a, joka ohjaa ja neuvoo mihin saa vastata ja mitkä pitää ohittaa, ja jonka pitäisi kyllä välillä itse pitää taukoa kun menee liikaa ihon alle." 

Onhan täällä keskustelijat varmaan  vaihtuneet jo moneen kertaan, ainakin osa. Aika luonnollista. Ja minusta se on myös hyvä ja virkistävä asia, että saadaan uutta näkökulmaa juttuihin. Ja onhan se tosi kiva havaita, että aina vaan uutta porukkaa löytää tämän ihanan KAJ-aarrearkun äärelle!

Ehkä täällä on ohjailtu ja neuvottu, mutta näkisin kuitenkin, että sekin on tehty pääsääntöisesti hyvässä tarkoituksessa. Ainakin minä olen kokenut niin. Paras ja toimivin konsti palstahäiriköitä vastaan kun on se, että jättää heidät kokonaan huomiotta. Itselläkin välillä sormet syyhyää kuitata jotain takaisin johonkin asiattomaan kommenttiin, mutta muistutan itseäni aina että "älä vastaa". Noita häiriköitä valitettavasti tännekin ajautuu - missäpä ketjussa niitä ei pyörisi.

Tällaista.... Ei muuta kuin jatketaan hyvää  keskustelua KAJ-hengessä. Ihana KAJ! 

Vierailija
11589/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ehkä hämmentää eniten se, miten paljon täällä ohjeistetaan kamalaa trolliarmeijaa vastaan, kun täällä ilmeisesti on touhunnut vain yksi ja sekin sivutoimisesti. Tietysti tekee pahaa sellaisen oksennuksia siivota kun haluaisi leijua sfääreissä, mutta on se nyt aika pieni harmi kuitenkin. Rutiinilla se hoituu niinkuin kengätkin pyyhitään sisälle tullessa, vaikka olisi linnanjuhliin menossa. Ei ovimattoon sen enempää tarvitse huomiota laittaa. 

Huomaan ihmetteleväni, mahtaako uusi elämänvaihe näkyä miten paljon Kajlandin tuotannon sisällössä. Muuttuuko näkökulma, tuleeko ihan uutta meininkiä? Erittäin kiinnostavaa päästä seuraamaan tällaista kehityskulkua. Olenhan isoäiti-iässä muutenkin ja omien lastenlasten aika on kuitenkin kaukana edessäpäin. Kiinnostavaa siis sekin, miten heidän ikäluokkansa fiksut miehet lähtevät sovittamaan työtä ja perhettä. Ja odotettavissa on mielenkiintoisia keskusteluja tästäkin aihepiiristä teinipoikani kanssa. Tutustun siis hänenkin maailmankuvaansa tässä paremmin, kun ilman tällaista ulkoista yllykettä asia on kuitenkin hiukan tabun alainen. Enhän halua liikaa vaikuttaa hänen näkemyksiinsä sitten kuitenkaan. 

Tämän keskustelun monitasoisuus ja tyylilajin eklektisyys on kunnianosoitus kohteelleen, sanon minä. Usein aivan mielettömän ilahduttavaa ja piristävää. 

Vierailija
11590/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blondi Kevin on kyllä jottai. Mulle iskee vertigo. Ja voi luoja se ilme.

Menkää nyt katsomaan siitä videokoosteesta, eikö sovi ihan tolkuttoman hyvin vaalea tukka hänelle? En muistanut sitä kohtaa vaikka siniväripesun muistan nähneeni ennenkin. On se vaan niin ihana. Välillä katsetta vähän ylemmäs hei.

Minusta ne siniset hiukset oli kivat. 👌🏻 Hauskaa että he oikeasti värjäsivät hiukset videota varten!

Mä olen se, jonka äiti muistutti Keviniä ulkonäöltään,  vaikkei valitettavasti luonteeltaan. Olen itse istunut valkaistuna ennen siniväriä, mutta näytin kertakaikkiaan hölmöltä ja sitä myöten nololta keltaisten kutrieni alla. Kevin taas oli ihan huikea näky niin, ja kykeni ottamaan senkin tilanteen täysin haltuun. Ja ihan yhtä huikeahan hän oli sinisissäänkin. 

Olen miettinyt hänen komiikkaansa. Jakob jossain sanoi, että se perustuu niin pitkälle hänen pitkiin jalkoihinsa, mutta tosiasiassahan se on vain se osuus, joka näkyy takariviinkin. Ja valtaosa hänen oivalluksistaan ja viestinnästään tulee puun takaa jotenkin, ja voi tietysti jäädä irralliseksi, kun näämme aika vähän siitä, mistä ne tulevat. Että jos Axel yksityishenkilönä on se tuleva isä, jota emme tunne, niin Kevin yksityishenkilönä vasta sellainen onkin.  Yllätyn edelleen vähän väliä, teki hän mitä hyvänsä. Ihmettelen, jos tulee päivä, jolloin hänen arvoituksellisuutensa vaihtuu itsestäänselvyyteen. 

Vierailija
11591/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin vielä miettimään tuota Vörjeansia. Uskoisin, että he tarjoilevat meille räägorkakaa sopivin intervallein, että idea pysyy tuoreena. Sanoitukset ovat Vörjeansillakin huippuluokkaa, mutta olen tullut siihen tulokseen, että Vörjeans on KAJ'n paras rooli. Heillä on runsaasti loistavia roolihahmoja, mutta tämän syksyn KOI-keikka ja X3M-vierailu näyttivät, miten he solahtivat hahmoihinsa ja vetivät ne suurella sydämellä. Luulen, että he nauttivat niistä tavattomasti kun ne ovat niin vastakkaisia normaaliin KAJ'hin. 

Taidekentästä joku enemmän ymmärtävä voisi kertoa, onko tällaista ollut ennen olemassakaan? Jatkuvaa improvisaatioteatteria, jossa kehitetään rinnakkaismaailmaa, joka kehittyy, ja koko homma tapahtuu kahden bändin välitilassa jotenkin? Vai mitä tämä edes on? Mitä, jos Vörjeansin neitseet alkavat elää vielä laajemmin omaa elämäänsä? 

Vierailija
11592/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava juttu Bara bada bastun synnystä: https://musiikintekijat.fi/artikkeli/nain-syntyi-bara-bada-bastu/

Kiinnostaisi kuulla alkuperäinen, enemmän rock-versio!

Vierailija
11593/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava juttu Bara bada bastun synnystä: https://musiikintekijat.fi/artikkeli/nain-syntyi-bara-bada-bastu/

Tulin just tänne saman asian kanssa ja samat mietteet.  Hienon yhteistyön tuloksena syntynyt kappale.

Vierailija
11594/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva digimainos tänään pinkin puhelinoperaattorin näyteikkunassa, taustalla kuva Finlandia-esityksestä ja tekstinä "Musiikki on joKAJsen DNA:ssa". Harvemmin tällä iällä mikään sykähdyttää, mutta tänä vuonna sitä on tapahtunut vähän väliä, miksiköhän..?

Vierailija
11595/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin just tänne saman asian kanssa ja samat mietteet.  Hienon yhteistyön tuloksena syntynyt kappale.

Voi kunpa lopulliseen versioon olisi jäänyt vähän enemmän mollia. Ja rokkia myös. Suomalaista henkeä. No, ei lopputulosta tietysti huonoksi voi haukkua. Mutta silti ihanaa, että pojat pääsevät taas omilleen ja tekemään sitä aidointa ja sydäntä sykähdyttävintä Kaj-musiikkia ilman imeliä ruotsalaismausteita.

Vierailija
11596/11706 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa lopulliseen versioon olisi jäänyt vähän enemmän mollia. Ja rokkia myös. Suomalaista henkeä. No, ei lopputulosta tietysti huonoksi voi haukkua. Mutta silti ihanaa, että pojat pääsevät taas omilleen ja tekemään sitä aidointa ja sydäntä sykähdyttävintä Kaj-musiikkia ilman imeliä ruotsalaismausteita.

BBB oli kuitenkin täydellinen kappale tuohon paikkaan. Kyllä ruotsalaiset tiesivät minkälaisella on mahdollisuus pärjätä, vaikka hekään eivät voittoon uskoneet. KAJ:lle on auennut mahdollisuudet, joista saattoivat vain haaveilla aiemmin.

Vierailija
11597/11706 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä lennolla Tukholmaan menevä: Millä lennoilla menet? Harkitsen juuri samaa, ja olisi kiva, jos olisi matkaseuraa.

Vierailija
11598/11706 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä lennolla Tukholmaan menevä: Millä lennoilla menet? Harkitsen juuri samaa, ja olisi kiva, jos olisi matkaseuraa.

Minä olen se joka täällä monen viestin verran eilen pähkäilin lähdenkö vai en. Joku muu sanoi miettivänsä samaa. Lähtö Norwegianilla la klo 9:55 ja paluu Hkiin su klo 23:40 on halpa. Sitä mietin. Olisi kyllä mukavaa jos olisi seuraa.

Vierailija
11599/11706 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJlandissa elämisestä on hyötyä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Uusimmassa På spåretissa se sinetöi murskavoittoni tv-kilpailijoista. Ei suora KAJ-vihje, mutta jos hogaa niin hogaa.

Vierailija
11600/11706 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka täällä monen viestin verran eilen pähkäilin lähdenkö vai en. Joku muu sanoi miettivänsä samaa. Lähtö Norwegianilla la klo 9:55 ja paluu Hkiin su klo 23:40 on halpa. Sitä mietin. Olisi kyllä mukavaa jos olisi seuraa.

On halpaa joo, jos ottaa ne liput joilla saa mukaan vain pienen käsimatkatavaran eikä mitään vaihto- tai peruutusoikeutta. Paluulennon aikataulu on melko epäinhimillinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä