Avoin suhde, onko mahdollisuutta onnistua siinä elämänmittaisesti?
Kommentit (18)
Harvoin. Ihmiset kusettavat noilla kuvioilla loppu viimein vain itseään.
En itse edes ymmärrä mitä tollanen tarkottaa. Ihminen olentona kehittää aina jonkunlaiset tunteet toista ihmistä kohtaan kenen kanssa se vuorovaikuttaa säännöllisesti, etenkin jos mukana on seksiä. Joku joka pystyy vaan pyörittää tollasia kuvioita ilman minkäänlaista tunnemaailmaa on luultavasti aika köyhä sisältä.
Vierailija kirjoitti:
En itse edes ymmärrä mitä tollanen tarkottaa. Ihminen olentona kehittää aina jonkunlaiset tunteet toista ihmistä kohtaan kenen kanssa se vuorovaikuttaa säännöllisesti, etenkin jos mukana on seksiä. Joku joka pystyy vaan pyörittää tollasia kuvioita ilman minkäänlaista tunnemaailmaa on luultavasti aika köyhä sisältä.
No näinpä. Normaalin ihmisen psyyke harvoin pidemmän päälle pysyy kasassa tuollaisissa.
Yhden parin tunnen. Vuosia systeemi kesti. Ja sit spektaakkelinomainen draama ja ero.
On mahdollista mutta epätodennäköistä mustasukkaisuuden ja muiden ongelmien vuoksi. Loppuvaiheessa asutte yhdessä mutta olette kämppäkavereita pikemminkin kuin pari. Tämä perustuen oman lähisukulaisen elämään avioliitosta kuolemaan asti.
M60+
En tiedä. Minä en itseäni muille jaa jos sen elämänkumppanin jostain löydän ja omakseni saan 💗
Niin että voiko onnistua että olet nimellisesti sitoutuneena vain yhteen ja sit kumpikin pyöritätte muita olettaen että ne muut ei halua oikeaa kumppania ja sitoutumista jossain vaiheessa?
Ja susta on ok että se sun nimellinen kumppani haikailee muita mutta nimellisesti on tyytynyt suhun kun ei saanut sitä jonka oikeasti halus?
Niin... 🤔
Tuo oli joitain vuosia sitten sometrendi joka alkaa olla jo kuopattu.
Nythän media kyselee tarinoita avoimista suhteista jotka eivät toimineet.
Ehkäpä silloin tulee totuudenmukaisempia tarinoita tuosta suhteilumuodosta.
Ajat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Niin että voiko onnistua että olet nimellisesti sitoutuneena vain yhteen ja sit kumpikin pyöritätte muita olettaen että ne muut ei halua oikeaa kumppania ja sitoutumista jossain vaiheessa?
Ja susta on ok että se sun nimellinen kumppani haikailee muita mutta nimellisesti on tyytynyt suhun kun ei saanut sitä jonka oikeasti halus?
Niin... 🤔
Kuulostaa hyvältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... 🤔
Kuulostaa hyvältä
Onko sulla kaikki hyvin?!
Ei tietenkään ole avoinsuhde on leikkisuhde.
Mutatautia, satiaisia ja muita odotellessasiko kyselet?
Mua yrittää yks mikä yritti jo vuosia sit siihen sen haaremiin. Hänen nainen on vakavasti sairas. En epäile ollenkaan että ei jättäis naista jos lähtisin leikkimään.
Lähinnä surullista tuo on ja tosiaan kun siinä vielä ollaan ns luvan kanssa niin vielä suurempi todennäköisyys että siihen joku väliin iskee.
Miten tuo edes voi toimia elämän mittaisesti? Ihmiset tuppaa kuitenkin haluavan vaan sen yhden.
Työntelemässä käyvä mies ja nainen antaa .
Näin se toimii.
Viimeisimmän suhteeni jälkeen olen sitä mieltä, että kyllä, jos suhde on alusta asti avoin, pelisäännöt ovat selvät ja niitä noudatetaan.
Tiesin kumppanini muista virityksistä kauan ennen kuin hän tiesi minun tietävän ja tulin siihen tulokseen, että en loppujen lopuksi välitä muista virityksistä vaan niihin ja niiden peittelyyn liittyvästä jatkuvasta valehtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Mutatautia, satiaisia ja muita odotellessasiko kyselet?
Ihan vaan itseäkin kiinnostelee onko parisuhteilussa tapahtunut joku murros jossa normaalit tavat laitetaan romukoppaan ja tilalle avoin suhteilu.
Näyttäisi siltä että sellaista yhteiskunnallista murrosta ei koskaan ole ollut edes alkamassa kuin joidenkin epävakaiden vakavasti mielenterveysongelmaisten pään sisällä.
-eri
Jos molemmat ovat samoilla linjoilla suhteen säännöistä eikä kummankaan tarvotse tehdä kompromisseja, niin korkeintaan silloin onnistuu.