Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (11704)

Vierailija
11601/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä lennolla Tukholmaan menevä: Millä lennoilla menet? Harkitsen juuri samaa, ja olisi kiva, jos olisi matkaseuraa.

Minä olen se joka täällä monen viestin verran eilen pähkäilin lähdenkö vai en. Joku muu sanoi miettivänsä samaa. Lähtö Norwegianilla la klo 9:55 ja paluu Hkiin su klo 23:40 on halpa. Sitä mietin. Olisi kyllä mukavaa jos olisi seuraa.

On halpaa joo, jos ottaa ne liput joilla saa mukaan vain pienen käsimatkatavaran eikä mitään vaihto- tai peruutusoikeutta. Paluulennon aikataulu on melko epäinhimillinen. 

Mulle aikataulu on hyvä. Pääsen nopeasti lentokentälle. Yritän myös pärjätä pienellä laukulla, koska Tukholmassa kierrellessä ei huvita kantaa paljon tavaraa mukana. Sain siis lennot+risteily yhteensä 130€. Vielä pitää maksaa lentokenttäbussit. Siihen menee muutama kymppi, mutta tosi edullisesti selviän.

Vierailija
11602/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä lennolla Tukholmaan menevä: Millä lennoilla menet? Harkitsen juuri samaa, ja olisi kiva, jos olisi matkaseuraa.

Minä olen se joka täällä monen viestin verran eilen pähkäilin lähdenkö vai en. Joku muu sanoi miettivänsä samaa. Lähtö Norwegianilla la klo 9:55 ja paluu Hkiin su klo 23:40 on halpa. Sitä mietin. Olisi kyllä mukavaa jos olisi seuraa.

On halpaa joo, jos ottaa ne liput joilla saa mukaan vain pienen käsimatkatavaran eikä mitään vaihto- tai peruutusoikeutta. Paluulennon aikataulu on melko epäinhimillinen. 

Mulle aikataulu on hyvä. Pääsen nopeasti lentokentälle. Yritän myös pärjätä pienellä laukulla, koska Tukholmassa kierrellessä ei huvita kantaa paljon tavaraa mukana. Sain siis lennot+risteily yhteensä 130

Kiva! Yksillä vaatteillahan pärjää koko risteilyn ajan eikä taxfreesta muutenkaan kannata ostaa mitään. Mulla maksaa pelkkä risteily SEK 1.870.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11603/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJlandissa elämisestä on hyötyä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Uusimmassa På spåretissa se sinetöi murskavoittoni tv-kilpailijoista. Ei suora KAJ-vihje, mutta jos hogaa niin hogaa.

En ole ikinä katsonut På spåretia. Onko siinä siis erikseen kilpailu tv-katsojille? 

Vierailija
11604/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle aikataulu on hyvä. Pääsen nopeasti lentokentälle. Yritän myös pärjätä pienellä laukulla, koska Tukholmassa kierrellessä ei huvita kantaa paljon tav

Ostan ehkä jonkun juuri optimaalisen kokoisen repun ja saan sinne jotain vaihtovaatetta mahtumaan. Kyse on kuitenkin vain yhdestä yöstä ja aion hyödyntää ajan Tukholmassa kiertelemässä siellä ilman painavia kantamuksia. Paluumatkalla lentokentältä voin ostaa jotain jos tax free houkuttaa (tuskin kuitenkaan). Käytännössä koneeseen saa aina ottaa myös lentokenttäostoksia mukaan.

Vierailija
11605/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensi vuonnakin vähintään Suomen euroviisuedustaja pääsee Linnan juhliin riippumatta siitä kuka tämä on tai miten kilpailussa pärjää. 

Ei taida aina päästä, Erika pääsi ihan omilla ansioillaan, koitapa kestää.

Vierailija
11606/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei voi katsoa liian usein. Niin upea ja vaikuttava. Taas liikutuin kyyneliin asti.

Vierailija
11607/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle aikataulu on hyvä. Pääsen nopeasti lentokentälle. Yritän myös pärjätä pienellä laukulla, koska T

Kyse on kuitenkin vuorokaudesta, ja tarkoitin LAIVAN taxfreeta.

Vierailija
11608/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on tosi pitkä ja en ollut vielä kesällä tällä palstalla joten en tiedä onko tästä jo puhuttu täällä ...

Mutta minun mielestäni KAJ teki hienon kunnianosoituksen ja kulttuuriteon viime kesän Allsång På Skanssenissa kun nosti framille ja esitti upeasti Högt över havet-laulun. Minusta se on aina ollut hieno kappale ja harmittavasti oli/on jo aika unohdettu. Arja Saijonmaan kappale siis jolla hän yritti 80-luvulla Ruotsin Euroviisuedustajaksi.

Vierailija
11609/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJlandissa elämisestä on hyötyä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Uusimmassa På spåretissa se sinetöi murskavoittoni tv-kilpailijoista. Ei suora KAJ-vihje, mutta jos hogaa niin hogaa.

En ole ikinä katsonut På spåretia. Onko siinä siis erikseen kilpailu tv-katsojille? 

Pitää ladata SVT:n ilmainen DUO-sovellus. Kun alkaa katsoa ohjelmaa esim. Areenassa, nappaa sovellus äänisignaalin ja sitä voi pelata samaan aikaan. På spåretissa on aina kolme matkaa, jossa filmin ja sanavihjeiden avulla pitää päätellä mihin ollaan matkalla.  Kun kohde on selvillä, tulee lisäkysymyksiä, jotka liittyvät jollain tasolla kohteeseen. Siinä DUO vähän helpottaa, koska se antaa vaihtoehtoja. Lisäksi on osio, jossa pitää löytää kuvan perusteella paikka kartalla. 

Ruotsalainen versio on mennyt jo vuosikymmeniä ja on paljon parempi kuin suomalainen. Tämä on se ohjelma, jota Jakob rakastaa ja puoliso inhoaa, kuten hän kertoi Lidretissä. Tässä linkki kauden ensimmäiseen jaksoon.Kaudella on ollut pari KAJ-vihjettä.

https://areena.yle.fi/1-74315753.

Vierailija
11610/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on tosi pitkä ja en ollut vielä kesällä tällä palstalla joten en tiedä onko tästä jo puhuttu täällä ...

Mutta minun mielestäni KAJ teki hienon kunnianosoituksen ja kulttuuriteon viime kesän Allsång På Skanssenissa kun nosti framille ja esitti upeasti Högt över havet-laulun. Minusta se on aina ollut hieno kappale ja harmittavasti oli/on jo aika unohdettu. Arja Saijonmaan kappale siis jolla hän yritti 80-luvulla Ruotsin Euroviisuedustajaksi.

Kaj'n kaltaisten osaajien ei mun mielestäni tarvitsisi eikä pitäisi esittää covereita. Ei varsinkaan mitään euroviisuhömppää, joka ei ole heidän arvoistaan. Heidän oma musiikkinsa riittää, ja enemmän kuin riittää. Mutta tämä tilaisuus oli poikkeus, todellakin tyylikäs kunnianosoitus Arja Saijonmaalle. Toinen hieno poikkeusteko oli Finlandian laulaminen Sibeliuksen syntymäpäivänä kansallissäveltäjämme juhlavuonna. Poikkeukset vahvistakoot säännön. :)

Vierailija
11611/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj'n kaltaisten osaajien ei mun mielestäni tarvitsisi eikä pitäisi esittää covereita. Ei varsinkaan mitään euroviisuhömppää, joka ei ole heidän arvoistaan. Heidän oma musiikkinsa riittää, ja enemmän kuin riittää. Mutta tämä tilaisuus oli poikkeus, todellakin tyylikäs kunnianosoitus Arja Saijonmaalle. Toinen hieno poikkeusteko oli Finlandian laulaminen Sibeliuksen syntymäpäivänä kansallissäveltäjämme juhlavuonn

Allsongin formaatti on, että lauletaan oma kappale ja sitten yhteislaulu, jonka "kaikki" tuntevat. KAJ sai kaksi kappaletta kun oli sekä BBB että Inga winners.

Vierailija
11612/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjan Högt över havet on omasta mielestä hyvä kappale, enkä ihmettele, että pärjäsi aikoinaan niin hyvin. Itsekin olin unohtanut sen jo kokonaan, mutta tuo Allsång palautti sen mieleen. Minustakin oli mahtavaa, että KAJ otti sen yhteislauluna laulettavaksi. 

KAJ on itsekin nimenomaan sanonut, etteivät ole cover-bändi, eivätkä he ole covereita juurikaan esittäneet.  Muutama poikkeus tosiaan on ja yksi niistä on juuri tuo edellä oleva One Day More. Onnistunut hieno versio ja sopi oikein hyvin heidän 10-vuotisjuhlakonserttiinsa. Kappaleeseen oli upeasti kiteytetty heidän yhteinen siihenastinen matkansa. Niin ja ne korona-coverit olivat aivan oma juttunsa, erittäin hyvä ja kiva idea esiintyä silloin kun kaikki yleisötapahtumat olivat kiinni. 

Vierailija
11613/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arjan Högt över havet on omasta mielestä hyvä kappale, enkä ihmettele, että pärjäsi aikoinaan niin hyvin. Itsekin olin unohtanut sen jo kokonaan, mutta tuo Allsång palautti sen mieleen. Minustakin oli mahtavaa, että KAJ otti sen yhteislauluna laulettavaksi. 

KAJ on itsekin nimenomaan sanonut, etteivät ole cover-bändi, eivätkä he ole covereita juurikaan esittäneet.  Muutama poikkeus tosiaan on ja yksi niistä on juuri tuo edellä oleva One Day More. Onnistunut hieno versio ja sopi oikein hyvin heidän 10-vuotisjuhlakonserttiinsa. Kappaleeseen oli upeasti kiteytetty heidän yhteinen siihenastinen matkansa. Niin ja ne korona-coverit olivat aivan oma juttunsa, erittäin hyvä ja kiva idea esiintyä silloin kun kaikki yleisötapahtumat olivat kiinni. 

Högt över havetista löytyy myös KAJn korona-aikainen fredagscover eli ei se ihan unohtunut ollut ennen viime kesää. Hieno kappale. Katselen aina välillä KAJn allsång-vetoa.

Toivottavasti nyt joulun alksångissa on joululauluja ja nehän ovat kaikki KAJlle covereita. En muutenkaan pane ollenkaan pahakseni, jos he esittävät myös taidokkaita covereita sopivissa tilanteissa.

Vierailija
11614/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ:n alkuvuosien radioesiintymisiä. Hauska kun Jakob kannustaa Axelia niin innokkaasti tämän soittaessa poikkeuksellisesti melodikaa tai jotain vastaavaa.

Vierailija
11615/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaj'n kaltaisten osaajien ei mun mielestäni tarvitsisi eikä pitäisi esittää covereita. Ei varsinkaan mitään euroviisuhömppää, joka ei ole heidän arvoistaan. Heidän oma musiikkinsa riittää, ja enemmän kuin riittää. Mutta tämä tilaisuus oli poikkeus, todellakin tyylikäs kunnianosoitus Arja Saijonmaalle. Toinen hieno poikkeusteko oli Finlandian laulaminen Sibeliuksen syntymäpäivänä kansallissäveltäjämme juhlavuonn

No minä en edes usko, että KAJ'lla olisi aikomustakaan ruveta coveroimaan jotain euroviisuhuttubiisejä. Vaikka kyllä siellä viisuissa joskus (harvoin) on mukana jotain, jota voisi itsekin kuvitella kuuntelevansa useammankin kerran. 

Tuolla erilaisissa keskusteluissa on pitkin matkaa spekuloitu sillä, lähteekö KAJ vielä jonain vuonna uudestaan yrittämään euroviisuedustuspaikkaa. Monet ovat kommentoineet juuri tuota samaa, että KAJ on yksinkertaisesti aivan liian hyvä osallistumaan noihin karkeloihin. Heillä on taitoa ja lahjakkuutta niin paljon enempään, että monet näkevät tosiaan, että KAJ'n paikka olisi ihan jossain muualla. Vähän samaan katsantokantaan kallistun itsekin. He itsehän ovat jättäneet asian toistaiseksi avoimeksi, mutta sanoneet, että ei ainakaan ihan heti. No, nythän heillä mullistuu myös perhekuviot, joten ei liene ihan lähitulevaisuuden asia siinäkään mielessä. 

Vierailija
11616/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ:n alkuvuosien radioesiintymisiä. Hauska kun Jakob kannustaa Axelia niin innokkaasti tämän soittaessa poikkeuksellisesti melodikaa tai jotain vastaavaa.

Janne Grönroosilla näyttää olevan hauskaa kun kuuntelee sanoja. Minusta on jännä tuo Jakobin tapa sanoa/laulaa Tan-go taas. Onkohan se ollut tietoinen valinta vai luulo, että ng suomeksi lausutaan erikseen. 

Vierailija
11617/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla erilaisissa keskusteluissa on pitkin matkaa spekuloitu sillä, lähteekö KAJ vielä jonain vuonna uudestaan yrittämään euroviisuedustuspaikkaa. Monet ovat kommentoineet juuri tuota samaa, että KAJ on yksinkertaisesti aivan liian hyvä osallistumaan noihin karkeloihin. Heillä on taitoa ja lahjakkuutta niin paljon enempään, että monet näkevät tosiaan, että KAJ'n paikka olisi ihan jossain muualla. Vähän samaan katsantokantaan kallistun itsekin. He itsehän ovat jättäneet asian toistaiseksi avoimeksi, mutta sanoneet, että ei ainakaan ihan heti. No, nythän heillä mullistuu myös perhekuviot, joten ei liene ihan lähitulevaisuuden asia siinäkään mielessä. 

Selkeästi ovat sanoneet, että ei ole kiire yrittää viisuihin. He nauttivat nyt tämän kevään hedelmistä lisääntyneiden työtarjousten myötä. Lisäksi tältä vuodelta lykkääntyneet projektit kuten Hallnin uusi kausi, johon on saatu rahoitus, tai uusi musiikki ovat edessä. Puhumattakaan Jakobin Änglagårdista. Varmasti ovat iloisia jos voivat aloittaa lapsiperhe-elämän rauhallisesti, mutta täytyyhän sitä töitäkin tehdä.

Vierailija
11618/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen monessa asiassa aika konservatiivinen, niin kyllä mulla ainakin toistaiseksi on huumorintaju riittänyt noihin Vörjeans-kommentteihin.  Ei mun mielestä ole mennyt  liikaa alatyyliseksi - enkä todellakaan toivo sellaista jatkossakaan, se ei ole enää kivaa, ja voi olla jopa loukkaavaa. Vörjeans on Vörjeans. Jos nyt katsoo vaikkapa tuota Vörjeansin KOIn esiintymistä ja sitä yleisöflirtin määrää, niin eiköhän tuo Vörjeans imago ole rakennettu aika tietoisesti erilaiseksi kuin KAJ, monessakin suhteessa. Takuuvarmasti pojat tietävät, että yleisö villiintyy noista eleistä. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että voidaan sitten  kommentoida mitä tahansa tai alkaa liikaa seksualisoimaan jossain palstoilla. Kuten todettu, fiksua pysyä hyvän maun ja säädyllisyyden rajoissa kuitenkin. Ja mitä nyt olen tätä ketjua jonkin aikaa seurannut, niin fiksun kuvan olen keskustelijoista saanu

Kun miettii Marlenen sanoja ja katsoo Määninin esiintymistä KOI:ssa, olisihan se enemmän omituista, jos yleisö käyttäytyisi täysin hillitysti. Sanoisin jopa, että olisi täysin asiatonta yleisöltä olla reagoimatta.

Mua on jäänyt tämä huvittamaan. Mietin tilannetta, että yleisö istuisi Marlenea kuuntelemassa sievästi puvut päällä ja taputtamassa hillitysti hetkisen vain.  

Seuraavaksi mieleen nousee tuo taksibiisi, ja mitä on Boris mahtanut miettiä, jos hän silloin jo ajoi taksia. Seuraava muistikuva vanhempien haastattelu heti tuoreeltaan viisuhuumassa. Muut vanhemmat kertovat miten kilttejä ja kivoja poikia olivat. Borikselta kun kysytään, hartiat nousevat ja pää punehtuu, ja toteaa että poika oli irriterand. Äiti hihittää hiukan. Opettaja taas muistelee, että jatkuvasti sattui ja tapahtui mutta kiltillä tavalla. Jopa lunkin oloinen Kevin väläyttää ilkikurista puoltaan välillä ja tuntuu, että kyllä sieltäkin löytyy jos antaa löytyä. 

Ei kai siinä täysin laimea pihankoriste voi olla, jos on kilpahevoseksi ominaisuuksia. Asiassa on tosiaan aika lailla hauska jännite. Ja sama pätee näköjään moniin keskustelijoihin täällä, kaikenlaista tulta ja tappuraa on enemmän kuin äkkiä olettaisi. Ihmisissä on monta puolta, ja on aika onnellinen tilanne, jos ne puolet tulevat suhteellisen hyvin toimeen keskenään.

Vierailija
11619/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Arja on täällä noussut aika monta kertaa esiin. Ja hänhän melkein pääsi sillä viisuihin. Eli on noteerattu, ja on kiva nähdä muidenkin arvostavan tuota Allsång-tekoa. Plus että sitä harjoitusvideota on ihana katsoa, vielä kivampi kuin itse esitystä.

Olin matalaääninen tyttö, ja oli ihanaa kun Arja oli yhtä matala ja oli joku, jonka päälle laulaa rennosti ja joutumatta repimään kitusia jatkuvasti korkeisiin ääniin. KAJ on siitäkin sopivaa fanitettavaa että pystyn laulamaan heidän mukanaan kutakuinkin kaiken. Jos joudun helvettiin, siellä veisataan pakkovirsiä ja joku käy kopauttamassa aina nuijalla päähän, että naiset laulaa sitten oktaavia ylempää.

Vierailija
11620/11704 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Högt över havet on tosi hyvä kappale. Olin sen varmastikin joskus kuullut, muttei ollut minulle erityisen tuttu ennen kuin nyt Kaj'n myötä. Olen kuunnellut sitä Arjan esittämänä nyt monet kerrat.

Minusta on ihan ok tai jopa toivottavaakin jos Kaj esittää silloin tällöin covereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän