Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (10455)
Jag sko byt ti vinterdäck men boltan gick it åpp
Så jag fick betal me ryggskott
Tarinoita elävästä elämästä. Ei saatu rengasliikkeen ruuvaamia pultteja auki ja veli venäytti polvensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava kooste Nordiksen Kaj on Ice -konsertissa. Pääsee fiilistelemään oikein kunnolla. :)
Hahaa, vasta esittelytekstit luettuani tajusin, että tämä on sen yhden kanadalaisen superfanin kuvaama. Sen, joka onnistui tapaamaan poikien vaimot ja heidän lapsuudenperheensä. On ollut unohtumaton reissu tytöllä. Kamera välillä vähän heiluu ja leikkaukset on, hm, omintakeisia, mutta tunnelma välittyy. Uudesta kulmasta näkyy myös uusia ilmeitä ja muun muassa Jakobin välihuikkauksia yleisölle. Kiinnostavaa, että tytön parhaisiin hetkiin ei näköjään kuulunut Vörjeansin vierailu, mutta jokaisella meillä on omamme.
Hänellähän oli Gambämark-puku. Ihme jos Det här e min by ei kuulunut parhaisiin hetkiin. Ehkä hän ei vain pystynyt kuvaamaan KAIKKEIN parhaita hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jag sko byt ti vinterdäck men boltan gick it åpp
Så jag fick betal me ryggskott
Tarinoita elävästä elämästä. Ei saatu rengasliikkeen ruuvaamia pultteja auki ja veli venäytti polvensa.
Hei mut hei. Aina voisi olla huonomminkin. Kahvi tippumaan, niin kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jos ei ensimmäinen, niin ainakin ensimmäisiä Ruotsin kanavilla nähdyistä haastatteluista, tammikuussa n. 6 viikkoa ennen Malmön semifinaalia tehty. Näitä on kiva katsella uudemmankin kerran. Haastattelija (Niclas Strömstedtin vaimo Jenny) sanoo, että entä jos sattuisittekin voittamaan Ruotsin karsinnat, niin sitten tulisittekin kilpailemaan Suomea vastaan. Jakob: Tuota en olekaan tullut ajatelleeksi, mutta silloin saadaan edustaa Suomea ensi vuonna ja puntit on tasan. (Sanoi tuon vitsinä tietysti)
Facen faniryhmässä tämä haastattelu sai joskus kesällä kovasti kritiikkiä ruotsalaisilta katsojilta, koska haastattelija oli niin alentuva ja ylimielinen. Hän osoitti kuulemma täydellistä kiinnostuksen puutetta ja se ilmeni mm. siten että hän ohitti täysin kun pojat mainitsivat tehneensä musikaaleja. Ehkä sen huomaa paremmin jos tietää miten haastattelija yleensä käyttäytyy. Minulta meni ohi ja tykkäsin haastattelusta. Mellon jälkeisessä haastattelussa hänellä oli kuulemma jo täysin erilainen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä en seurannut Melloa ollenkaan ja Euroviisujakin vain sen verran, että katsoin finaalin tv:stä puolella silmällä, joten oon katsonut näitä haastatteluja ym. nimenomaan vasta jälkikäteen. Vähän harmittaa kun en ollut vielä keväällä ajan hermolla ja KAJ-huumassa (?) mukana, mutta minkäs teet kun viisut ei ole oikein ikinä kiinnostaneet. Löysin KAJ'n vasta viisujen jälkeen vaikka eihän aiheelta täysin voinut keväällä välttyä."
Kerro lisää! Mitä kautta löysit Kaj'n, jos et viisujen kautta? Mä en myöskään ole koskaan katsonut euroviisuja ja Mellon olemassaolosta en ollut edes kuullut, mutta kiinnostuin lehtiuutisten perusteella. Siis että joku suomalainen on kaikkien yllätykseksi päässyt ruotsalaisen kilpailun finaaliin, ja uteliaana sitten menin tsekkaamaan sen finaalin. Siitä paikasta jäin koukkuun, oli niin mykistävä tapaus tämä kolmikko.
Toki mä BBB:n
Musta tuntuu, että KAJ'n uusissa faneissa on paljon meitä hitaasti lämpeäviä. Mä hieman innostuin keväällä, mutta lopullinen kajahtaminen tapahtui joskus kesän aikana ja syksyn aikana tämä vasta onkin koko ajan pahentunut.
Siksi epäilen, ettei KAJ'n fanikunnan kasvu myöskään ole kovin lyhytkestoisia sorttia: Jos on ensin mennyt kuukausia aikaa innostua ja moni joutunut opettelemaan ruotsia, tuskin se laantuu kovin nopeasti, kun vihdoin alkaa pääsemään kärryille mistä edes laulavat.
"Facen faniryhmässä tämä haastattelu sai joskus kesällä kovasti kritiikkiä ruotsalaisilta katsojilta, koska haastattelija oli niin alentuva ja ylimielinen. Hän osoitti kuulemma täydellistä kiinnostuksen puutetta ja se ilmeni mm. siten että hän ohitti täysin kun pojat mainitsivat tehneensä musikaaleja. Ehkä sen huomaa paremmin jos tietää miten haastattelija yleensä käyttäytyy. Minulta meni ohi ja tykkäsin haastattelusta. Mellon jälkeisessä haastattelussa hänellä oli kuulemma jo täysin erilainen asenne."
Täysin tuntematon toimittaja mulle, joka en ole ikinä katsonut Ruotsin tv-kanavia (eikä mulle sanonut aiemmin mainittu Niclas Strömstedtkään mitään ennen kuin googlasin; on siis joku pop-laulaja). Mutta bongasin kyllä välittömästi hänen ylenkatsovan asenteensa suomalaisia maalaispoikia kohtaan silloin keväällä, kun tuon näin. Mietin jopa, onko tilanne yhdessä sovittua parodiaa vai onko leidi ihan tosissaan. Mun mielestäni epäammattimaista. Studioon kutsuttuja vieraita pitää kohdella kunnioittavasti ja kohteliaasti, ajattelee heistä mitä hyvänsä. Näin sen Mellon jälkeisenkin haastiksen, jossa hän oli astetta ystävällisempi, mutta mun mielestäni se oli teeskenneltyä ystävällisyyttä.
"Musta tuntuu, että KAJ'n uusissa faneissa on paljon meitä hitaasti lämpeäviä. Mä hieman innostuin keväällä, mutta lopullinen kajahtaminen tapahtui joskus kesän aikana ja syksyn aikana tämä vasta onkin koko ajan pahentunut.
Siksi epäilen, ettei KAJ'n fanikunnan kasvu myöskään ole kovin lyhytkestoisia sorttia: Jos on ensin mennyt kuukausia aikaa innostua ja moni joutunut opettelemaan ruotsia, tuskin se laantuu kovin nopeasti, kun vihdoin alkaa pääsemään kärryille mistä edes laulavat."
Mä olen muuten tosi ylpeä meistä kaikista, niin nopeasti syttyvistä kuin hitaasti lämpeävistä. Täällä me umpisuomenkieliset nykyään kirjoitellaan pokkavöyriksi tuosta vaan. Mä uskon, että Kaj arvostaisi meitä, jos tietäisi.
Lainaukset ei taas toimi, pitää käyttää sitaatteja.
"Hänellähän oli Gambämark-puku. Ihme jos Det här e min by ei kuulunut parhaisiin hetkiin. Ehkä hän ei vain pystynyt kuvaamaan KAIKKEIN parhaita hetkiä."
Hän nimenomaan ei pystynytkään. Joinain hetkinä hän halusi vain nauttia, ei kuvata, ja Dehär e min by oli takuulla sellainen hetki. Ehkä myös Vörjeans, tai sitten hänellä vaan normaalit elintoiminnot pysähtyi, kun Tommy, Freppa ja Määnin alkoivat polttaa kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olis vaan mun kannattanut elää tämäkin päivä KAJn ohjeen mukaan. Två gangur om dagen ska de va varm matin. Sen sijaan söin aikaisen lounaan ja menin 6 tuntia myöhemmin nälkäisenä kauppaan ja ostin epäterveellistä ja lihottavaa iltapalaa.
No niinpä. Nämä pojat on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Jatkossa sitten muistat heidän neuvonsa (paitsi älä syö mummon leipomuksia niin paljon että halkeat, ota korkeintaan pieni pala kako).
Kirjoitit tuon ehkä vitsillä, mutta tiiättekö, mulle nuo pojat tosiaan on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Ovat niin monessa haastattelussa puhuneet järkevästä syömisestä ja riittävästä nukkumisesta, että itsekin tekee mieli parantaa huonoja tapojaan. Tosin varsinkin kesällä valvoin ihan ylimyöhään katsoen KAJ-videoita youtuubista, että opittavaa riittäisi vielä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olis vaan mun kannattanut elää tämäkin päivä KAJn ohjeen mukaan. Två gangur om dagen ska de va varm matin. Sen sijaan söin aikaisen lounaan ja menin 6 tuntia myöhemmin nälkäisenä kauppaan ja ostin epäterveellistä ja lihottavaa iltapalaa.
No niinpä. Nämä pojat on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Jatkossa sitten muistat heidän neuvonsa (paitsi älä syö mummon leipomuksia niin paljon että halkeat, ota korkeintaan pieni pala kako).
Kirjoitit tuon ehkä vitsillä, mutta tiiättekö, mulle nuo pojat tosiaan on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Ovat niin monessa haastattelussa puhuneet järkevästä syömisestä ja riittävästä nukkumisesta, että itsekin tekee mieli parantaa huonoja tapojaan. Tosin varsinkin kesällä valvoin ihan ylimyöhään katsoen KAJ-v
Niin totta tuokin. Ihailen heidän terveitä elämäntapojaan. Minäkin haluaisin syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta vielä ei ole mennyt tekojen asteelle. Vähän päinvastoin itse asiassa kun tulee käytettyä niin paljon aikaa KAJ-maailmassa.
Niclas Strömstedt (Ruotsissa hyvin kuuluisa poppari, jonka rouva ei tammikuisessa aamu-tv:ssä vielä ymmärtänyt KAJ'n päälle) lainasi Kevinille kitaransa bastupoppia varten
Mulla kajahtaminen tapahtui jo keväällä Mellofinaalin jälkeen mutta kuitenkin hyvissä ajoin ennen euroviisuja. Viisuissa mua jännitti sitten niin hirveästi KAJ'n puolesta, etten pystynyt katsomaan viisufinaalia ollenkaan. Normisti mua ei kiinnosta viisut pätkääkään, mutta nyt olin kuin kissa pistoksissa. Eka keikka sitten kesällä, mihin pääsin, oli Nordis, ja sen jälkeen oli aivan pakko saada nähdä lisää. Sitten seurasivat Tammisaari, Turku ja nyt KOI. Espoon keikallekin oli suunnitelma mennä, mutta tuli este. Joo, ja mä olen myös näitä, jotka on valvoneet öitään KAJ'n keikkavideoita katsellen ja kaikki haastattelut ynnä muut youtuben materiaalit ahmien. Eli kyllä, tämä kajahtaneisuus tuppaa olemaan pahenevaa sorttia, todellakin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla kajahtaminen tapahtui jo keväällä Mellofinaalin jälkeen mutta kuitenkin hyvissä ajoin ennen euroviisuja. Viisuissa mua jännitti sitten niin hirveästi KAJ'n puolesta, etten pystynyt katsomaan viisufinaalia ollenkaan. Normisti mua ei kiinnosta viisut pätkääkään, mutta nyt olin kuin kissa pistoksissa. Eka keikka sitten kesällä, mihin pääsin, oli Nordis, ja sen jälkeen oli aivan pakko saada nähdä lisää. Sitten seurasivat Tammisaari, Turku ja nyt KOI. Espoon keikallekin oli suunnitelma mennä, mutta tuli este. Joo, ja mä olen myös näitä, jotka on valvoneet öitään KAJ'n keikkavideoita katsellen ja kaikki haastattelut ynnä muut youtuben materiaalit ahmien. Eli kyllä, tämä kajahtaneisuus tuppaa olemaan pahenevaa sorttia, todellakin!
Samassa veneessä. Nytkin pitäisi nukkua eikä roikkua täällä. Toivoisin että KAJ julkaisisi nyt pian jonkun keikan (tällä hetkellä tuntuu että missä vaan), niin saisi taas jotain odotettavaa.
"Viisuissa mua jännitti sitten niin hirveästi KAJ'n puolesta, etten pystynyt katsomaan viisufinaalia ollenkaan. Normisti mua ei kiinnosta viisut pätkääkään, mutta nyt olin kuin kissa pistoksissa."
Kiitos tästä. Nyt teit yhden ihmisen tosi onnelliseksi. Mä olen luullut olevani maailman pahin puolestajännittäjä. Mulla on suvussa ja ystäväpiirissä laulajia, näyttelijöitä ja muita esiintyviä taiteilijoita (itse olen tavis toimistotäti), ja mä en IKINÄ voi mennä katsomaan heitä livenä, kun hermoilen niin pirusti, että kuinka he pärjäävät. Tämä harmittaa mua aivan suunnattomasti. Mutta sä et voinut katsoa kisaa edes telkkarista! :D
"Kirjoitit tuon ehkä vitsillä, mutta tiiättekö, mulle nuo pojat tosiaan on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Ovat niin monessa haastattelussa puhuneet järkevästä syömisestä ja riittävästä nukkumisesta, että itsekin tekee mieli parantaa huonoja tapojaan."
Joo, vitsillä... Onhan nämä pojat monilahjakkuuksia, mutta yritetään nyt olla muuttumatta pohjoiskorealaisiksi. Ei he sentään ole keksineet parannuskeinoa syöpään eikä taivaalle syntynyt uutta tähteä heidän syntyessään...
Vierailija kirjoitti:
"Kirjoitit tuon ehkä vitsillä, mutta tiiättekö, mulle nuo pojat tosiaan on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Ovat niin monessa haastattelussa puhuneet järkevästä syömisestä ja riittävästä nukkumisesta, että itsekin tekee mieli parantaa huonoja tapojaan."
Joo, vitsillä... Onhan nämä pojat monilahjakkuuksia, mutta yritetään nyt olla muuttumatta pohjoiskorealaisiksi. Ei he sentään ole keksineet parannuskeinoa syöpään eikä taivaalle syntynyt uutta tähteä heidän syntyessään...
Sitäpaitsi syövät kuitenkin kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkua ja makkaraa. Ja se on ihan mahtavaa! Niin hienoa, että he lopulta kuitenkin ovat "bara tri vanliga pojkar från byin". :)
Tiedättekö kaikkea sitä tulee aamuruuhkassa mieleen varsinkin jos kuuntelee KAJ:ta.
Muistin yhtäkkiä parin viikon takaisen keskustelun täällä kun Vörjeansin studioesiintymisen jälkeen pojat veivät tunnollisesti olutlasinsa mukanaan -paitsi Tommy jätti omansa Freppalle. Joku kommentoi, että Jakob olisi kyllä vienyt omansa, koska hän on porukan/perheen kierrätysvastaava tai jotain sinne päin. En tiennyt mistä tämä tieto on peräisin. Tänä aamuna tuli mieleeni mainio sketsi konsertin yhteydestä (muistaakseni se Ein kväld..). Axel kertoo, että hänen äitinsä on säästänyt kaikki heitä koskevat lehtileikkeet ja niitä on paljon ja kaikentyyppisissä lehdissä. Jakobia on jopa haastateltu johonkin kierrätyslehteen ja hän antaa vinkkejä omasta elämästään. Hän kertoo, että häneltä kierrätys sujuu, mutta Axel ja Kevin heittävät pattereita metsään (jos ymmärsin ja muistan oikein).
Oikein hauska sketsi, mutta mietin tuliko tieto Jakobin kierrätysinnosta tästä.
V
Kakkua ja makkaraa. Ja se on ihan mahtavaa! Niin hienoa, että he lopulta kuitenkin ovat "bara tri vanliga pojkar från byin". :)
Tuolla energiankulutuksella voi syödä mitä vain.
Toki mä BBB:n kuulin keväällä ja näin että bändi oli esillä julkisuudessa, mutta en vaan perehtynyt asiaan sen kummemmin kun viisut ei kiinnostaneet. Tykkäsin bastusta kuitenkin ja viisujen jälkeen aloin sitten tutustua bändiin enemmän. Mä saatan yleensäkin ohittaa erilaiset trendijutut yms. olan kohautuksella, ja kun mulla ei ole mitään sometilejäkään, niin aika helppo se viisuhypetys oli ohittaa. Sitten kun viisut oli ohi niin saattoi tavallaan rauhassa tutustua bändiin kun BBB ei tunkenut enää joka tuutista.