Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13839)

Vierailija
10221/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai Kaj-maailma on 110-prosenttinen. Vähintään. Ei siihen universumiin mitkään normaalit lainalaisuudet päde, minkä todistaa jo tämä ketju sisältöineen.

Näinhän se on, mutta silti aina ahdistaa kun joku ylittää 100% sellaisissa asioissa missä se ei ole mahdollista. Se on tämä suomalainen vastenmielyys liioittelua kohtaan😇. Ehkä se ylimääräinen 10% tulee siitä varastamisesta😉.

Vierailija
10222/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin totta tuokin. Ihailen heidän terveitä elämäntapojaan. Minäkin haluaisin syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta vielä ei ole mennyt tekojen asteelle. Vähän päinvastoin itse asiassa kun tulee käytettyä niin paljon aikaa KAJ-maailmassa." 

Axelhan sanoi mm. siinä SLS:n Vi läser -haastattelussa, että heillä bändissä puuttuu  juhlimiskulttuuri kokonaan, ja he ovat aina tarkkoja siitä, että menevät ajoissa nukkumaan. Monessa muussakin haastattelussa ovat puhuneet tästä. Hän kertoi, että juhannuksen jälkeen, kun edessä oli tosi tiivis keikkarupeama, tuli hänelle/heille mieleen, että jaksammeko oikeasti tuon läpi. Ja sanoi myös, että he keskittyivät erityisesti siihen, että pitävät itsensä kunnossa ja kuosissa, että jaksavat. 

Muistan lukeneeni ikäviä kommentteja, kun tuo heidän tiivis js vaativa keikkakalenterinsa julkaistiin, että "vetävät takuulla itsensä piippuun, eivät tule jaksamaan ja saattepa nähdä, että ovat burnoutissa ennen vuodenvaihdetta." Toki noinkin olisi voinut toisenlaisella mentaliteetilla käydä. Onhan näitä tarinoita äkisti huippusuosioon nousseista artisteista, jotka eivät hallitse tilannetta eikä pää kestä. Ja jos vielä juhliminen ja alkoholi astuvat kuvaan mukaan. Mutta KAJ'n pojat vetivät kyllä koko kesän tosi fiksusti ja hyvällä työmoraalilla. Hatunnosto! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10223/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät ruotsin- ja vöyrinopiskelijoiksi innoittanut Kaj on todellakin myös terveysvaikutteinen ilmiö. Hesarin tiedepalsta esitteli juuri kiinnostavan tutkimuksen, jonka mukaan ihminen pysyy sitä terveempänä, mitä useampaa kieltä osaa.

"Kielten opiskelu ja monikielisyys vaikuttavat myös hidastavan aivojemme ikääntymistä. Monia kieliä puhuvien ihmisten elimistössä on vähemmän ikääntymisen merkkejä kuin niillä, jotka puhuvat vain yhtä kieltä, äidinkieltään.

Tutkijoilla oli käytössään tietoja yli 86000 ihmisen kielitaustoista, kielten opiskeluista ja terveydestä. Jos henkilö puhui ainakin kahta kieltä, hän näytti ikäistään terveemmältä.

Niillä, jotka puhuivat vain yhtä kieltä, oli useita kieliä puhuviin verrattuna yli kaksinkertainen määrä varhaisen ikääntymisen merkkejä. Ryhmien välinen ero vain kasvoi, jos monikielinen henkilö puhui kahta tai kolmea vierasta kieltä.

Tulokset osoittavat, että monikielisyys on helposti käytettävä ja edullinen työkalu, jos haluaa edistää tervettä ikääntymistä, sanoo tutkimuksen toinen pääkirjoittaja, tohtori Hernán Hernández."

He e na he!

Vierailija
10224/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin totta tuokin. Ihailen heidän terveitä elämäntapojaan. Minäkin haluaisin syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta vielä ei ole mennyt tekojen asteelle. Vähän päinvastoin itse asiassa kun tulee käytettyä niin paljon aikaa KAJ-maailmassa." 

Axelhan sanoi mm. siinä SLS:n Vi läser -haastattelussa, että heillä bändissä puuttuu  juhlimiskulttuuri kokonaan, ja he ovat aina tarkkoja siitä, että menevät ajoissa nukkumaan. Monessa muussakin haastattelussa ovat puhuneet tästä. Hän kertoi, että juhannuksen jälkeen, kun edessä oli tosi tiivis keikkarupeama, tuli hänelle/heille mieleen, että jaksammeko oikeasti tuon läpi. Ja sanoi myös, että he keskittyivät erityisesti siihen, että pitävät itsensä kunnossa ja kuosissa, että jaksavat. 

Muistan lukeneeni ikäviä kommentteja, kun tuo heidän tiivis js vaativa keikkakalenterinsa julkaistiin, että "vetävät takuulla itsensä piippuun, eivät tule

Eivät he suotta ole Karar i arbeit ja Firmans man. Arbetsmoral kunnossa jne.

Vierailija
10225/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan palstalaisista tavannut poikien puolisoja livenä? Minusta vaikuttavat kaikki iloisilta ja mukavan oloisilta tyypeiltä, sen vähän mitä heitä on lehdissä ym. näkynyt.

Vierailija
10226/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut työasioissa tekemisissä yhden Kaj'n jäsenen puolison kanssa vuosia sitten, jolloin en tiennyt itse Kaj'sta yhtään mitään. Erittäin fiksu ja miellyttävä ihminen. Mutta pidettäisiinkö puolisot ja muut perheenjäsenet poissa tästä keskustelusta. (No, olkoon poikkeuksena Erik, joka on itse tullut julkisuuteen ryhmän virallisena kuvaajana.)

Vierailija
10227/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut työasioissa tekemisissä yhden Kaj'n jäsenen puolison kanssa vuosia sitten, jolloin en tiennyt itse Kaj'sta yhtään mitään. Erittäin fiksu ja miellyttävä ihminen. Mutta pidettäisiinkö puolisot ja muut perheenjäsenet poissa tästä keskustelusta. (No, olkoon poikkeuksena Erik, joka on itse tullut julkisuuteen ryhmän virallisena kuvaajana.)

Näin mäkin olen ajatellut, että he ovat yksityishenkilöitä, jotka ovat vain omia itsejään ja joilla ei ole mitään "lavaroolia" tässä show'ssa. Joten jätän heidät kaiken kommentoinnin ja keskustelun ulkopuolelle, olivat kuinka ihania ihmisiä tahansa.

Erik tosiaan vähän eri tapaus, kun oikeasti on tullut julkisuuteen ja someen myös omana itsenään.

Vierailija
10228/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo ehtinyt unohtaa viisuaikaisen hypen, jossa Kaj'n ennustettiin jopa voittavan koko kisan. Tässä tuoreessa videossa yksi viisuasiantuntija vielä analysoi BBB:n ja sen, miksi ykkössijaa ei tullut. Hyviä päätelmiä hänellä, ja hyviä kommentteja katsojilta. En ollut monia juttuja tajunnutkaan, kuten sitä Baselin huonoa miksausta Melloon verrattuna.

Hän myös pohtii jonkin verran Kaj'n tulevaisuutta. Tämän Tomin epäselvän puhetavan ja vahvan irlantilaisen aksentin takia joutuu vähän pinnistelemään, mutta jos aihe kiinnostaa, on katsomisen arvoinen pätkä.

Vierailija
10229/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jo ehtinyt unohtaa viisuaikaisen hypen, jossa Kaj'n ennustettiin jopa voittavan koko kisan. Tässä tuoreessa videossa yksi viisuasiantuntija vielä analysoi BBB:n ja sen, miksi ykkössijaa ei tullut. Hyviä päätelmiä hänellä, ja hyviä kommentteja katsojilta. En ollut monia juttuja tajunnutkaan, kuten sitä Baselin huonoa miksausta Melloon verrattuna.

Hän myös pohtii jonkin verran Kaj'n tulevaisuutta. Tämän Tomin epäselvän puhetavan ja vahvan irlantilaisen aksentin takia joutuu vähän pinnistelemään, mutta jos aihe kiinnostaa, on katsomisen arvoinen pätkä.

En ehkä katso tätä vaikka varmaan hyvä pätkä onkin. Mulla on huonot fiilikset koko Euroviisuista enkä halua palata siihen enää ollenkaan. Tuo on niin totta, että ainakin tv-ruuduista katsottuna Baselin esitys kuulosti niin erilaiselta kuin Mellon; jotenkin vaisummalta. Varmaan sitten miksauksesta johtuvaa. 

Vierailija
10230/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä katso tätä vaikka varmaan hyvä pätkä onkin. Mulla on huonot fiilikset koko Euroviisuista enkä halua palata siihen enää ollenkaan. Tuo on niin totta, että ainakin tv-ruuduista katsottuna Baselin esitys kuulosti niin erilaiselta kuin Mellon; jotenkin

Miksaus oli heikko, poikien äänet tavallaan peittyivät. Ja yleisöäänet oli vaimennettu olemattomiin. Esitys jäi vähän pliisuksi. Näistä samoista asioista kärsi kyllä moni muukin artisti siellä. Mellofinaali oli kyllä aivan nappisuoritus ja tekniseltä toteutukseltaan huippua, niinkuin Mellot ilmeisesti aina. Ruotsissahan niihin satsataan tosi paljon. Tietysti iso yleisö, joka näki shown vasta viisufinaalissa eikä tiennyt Melloista mitään, ei välttämättä huomannut miksauksissakaan mitään erityistä. 

Vierailija
10231/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murreasiaa. Mun mielestä KAJ:n r-kirjaimet kuulostavat normaaleilta eli suomalaisilta. Kuitenkin Vörjeansissä ainakin Tommyn r-kirjaimet kiinnittävät aina huomioni. Ne särähtävät kivasti korvaan. Miksiköhän Jakobilla ja Tommylla on erilaiset r-kirjaimet, vaikka molemmat ovat kotoisin Vöyriltä?

Vierailija
10232/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy puhuu vahvempaa murretta kuin Jakob. Lisäksi hänen puheensa on paljon ponnekkaampaa kuin (yleensä) rauhallisen Jakobin, ja hän ääntää erityisesti ärrän voimakkaammin panemalla siihen lisää niin kutsuttua täryä. Fyrrrbanna, juuri se on osa Tommyn vastustamatonta charmia.  :)

Vierailija
10233/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakobi on Maksamaalta ja vanhemmatkaaan eivät puhu  kauhean vahvaa murretta. . Boris Åhman puihui ainakin siinä MTV:n dokkarissa selvästi vahvinta murretta. 

Vierailija
10234/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakobi on Maksamaalta ja vanhemmatkaaan eivät puhu  kauhean vahvaa murretta. . Boris Åhman puihui ainakin siinä MTV:n dokkarissa selvästi vahvinta murretta. 

Ehkä Tommy on eri puolelta Vöyriä kuin Jakob. Komossan tienoilta ärrästä päätellen. (Sanoi asiantuntija Helsingistä😄.)

Vierailija
10235/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Tommy on eri puolelta Vöyriä kuin Jakob. Komossan tienoilta ärrästä päätellen. (Sanoi asiantuntija Helsingistä😄.)

Ainakin autotalli jossa soittavat on Komossassa. Toisaalta Vörjeans-lipussa on vanhan Kanta-Vöyrin vaakuna. 

Vierailija
10236/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja on tullut ilmi, mutta olen vähän eri mieltä Jakobin vanhempien murteen vahvuudesta. Katsoin kerran sellaisen haastattelun, joka oli tehty autossa ja jossa kysyttiin vähän hassuja kysymyksiä kuten mikä on Jakobin äidin lempiautomerkki. Murre oli ainakin minun korvaani niin harvinaisen paksua, että moni asia meni ohi. Pitäisikin katsoa se uudestaan ja nähdä onko mitään kehitystää kuulun ymmärtämisessä tapahtunut.

Vierailija
10237/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiinnostavalta tuo autohaastattelu! Voisitko laittaa linkin tänne, niin me muutkin päästään ihmettelemään.

Vierailija
10238/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja on tullut ilmi, mutta olen vähän eri mieltä Jakobin vanhempien murteen vahvuudesta. Katsoin kerran sellaisen haastattelun, joka oli tehty autossa ja jossa kysyttiin vähän hassuja kysymyksiä kuten mikä on Jakobin äidin lempiautomerkki. Murre oli ainakin minun korvaani niin harvinaisen paksua, että moni asia meni ohi. Pitäisikin katsoa se uudestaan ja nähdä onko mitään kehitystää kuulun ymmärtämisessä tapahtunut.

https://www.tiktok.com/@yleteen/video/7505117526532050198

Löysin sen linkin. Tässä on nyt tekstitkin, joten helpompi ymmärtää, mutta ehkä ymmärrän muutenkin jo paremmin. Nopeasti hän ainakin puhuu, mutta r-kirjain on samanlainen kuin Jakobilla ja erilainen kuin Tommylla.

Vierailija
10239/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viisuista muistan, että etenkin ne Axelin osuudet kuului jotenkin tosi epäselvästi Melloon verrattuna. Ja jotkut kuvakulmat kuvauksessa olivat myös huonompia.

Vierailija
10240/13839 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava kooste Nordiksen Kaj on Ice -konsertissa. Pääsee fiilistelemään oikein kunnolla.  :)

Hahaa, vasta esittelytekstit luettuani tajusin, että tämä on sen yhden kanadalaisen superfanin kuvaama. Sen, joka onnistui tapaamaan poikien vaimot ja heidän lapsuudenperheensä. On ollut unohtumaton reissu tytöllä. Kamera välillä vähän heiluu ja leikkaukset on, hm, omintakeisia, mutta tunnelma välittyy. Uudesta kulmasta näkyy myös uusia ilmeitä ja muun muassa Jakobin välihuikkauksia yleisölle. Kiinnostavaa, että tytön parhaisiin hetkiin ei näköjään kuulunut Vörjeansin vierailu, mutta jokaisella meillä on omamme.

Mä näin myös KOI:ssa sattumalta Jakobin vanhemmat, seisoivat ihan mun vieressä kun konsertin jälkeen puin takkia siinä käytävällä. Voi miten iloisen ja onnellisen näköisiä molemmat olivat. Hymy oli herkässä varsinkin äidillä. Kyllä oli isäkin todella tyytyväisen oloinen. Mietin vaan siinä, että suurkonsertti oli varmasti todella  sykähdyttävä kokemus heillekin. Ovat varmasti onnellisia ja ylpeitä pojastaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän