Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies töissä toisella paikkakunnalla. Tekisitkö uusia asumisjärjestelyitä?

Vierailija
11.04.2024 |

Asutaan nyt velattomassa talossa, edulliset kustannukset ja ollaan siitä asiasta tykätty kovasti. Minulla hybridityö jossa suurin osa etätyötä. Miehellä vuorotyö jossa pitää olla paikalla, työ on toisella paikkakunnalla. Mies ei ole halunnut vuokrata esim. yksiötä työpaikkakunnalta vaan asuu osan viikosta siellä asuntovaunussa. Työ on ollut määräaikainen ja olen ajatellut ettei nyt isompia liikkuja tehdä, kun mies kerran ei halua sieltä asuntoa tms.

Nyt työstä tulikin vakituinen. Mies on valmis jatkamaan näin mutta minua vaivaa sekä erillään olo, että se miten parempi miehen olisi päästä ihan asuntoon työvuorojen väleissä, asuntovaunun sijaan 😄 Huolehdin siis hänen jaksamista.

Olen alkanut miettiä esim. pienen kesämökin ostoa miehen työpaikan läheltä. Olisin siellä itse silloin kun miehellä työvuoroja ja minulla etää/vapaata. Mökki siksi, että kerros- tai rivitaloon emme voi muuttaa (eläimet). Nykyistä kotiamme ei olla myymässä.

Miten ratkaisisit vai jatkaisitko näin kun miehelle asia on ok?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on mökki muutenkin mietinnässä, niin miksipäs ei.

Vierailija
2/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika vaunussa jos saa suht edullista sähköä lämmitykseen pakkasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestelisin rakastajan itselleni, enkä miettisi asuntoja.

Vierailija
4/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteinen kesämökki on vähän hankala. Kovilla pakkasilla on iso työmaa mennä aina etukäteen lämmittämään sitä että pystyy olemaan. Mitä eläimiä teillä sitten on, jos ette voi vuokrata vaikka rivaria? 

Vierailija
5/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, jos mies ei halua? Itse olisin onnellinen asuntovaunussa. 

Vierailija
6/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
7/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perinteinen kesämökki on vähän hankala. Kovilla pakkasilla on iso työmaa mennä aina etukäteen lämmittämään sitä että pystyy olemaan. Mitä eläimiä teillä sitten on, jos ette voi vuokrata vaikka rivaria? 

Nykyään voi lämmityksen laittaa päälle ihan kännykälläkin.

Vierailija
8/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
9/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika vaunussa jos saa suht edullista sähköä lämmitykseen pakkasella.

Se että joutuvat olemaan erossa.

Vierailija
11/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on häviävän lyhyt ja kannattaa olla yhdessä jos teillä menee hyvin. Pidä rakkaat lähellä. 

Vierailija
12/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on mökki muutenkin mietinnässä, niin miksipäs ei.

No itse asiassa ei ole ollut mietinnässä mutta kun katselin eri vaihtoehtoja asumiseen niin pälkähti päähän, ettei mökkikään mahdoton ratkaisu olisi. -ap

Vierailija
13/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään voi lämmityksen laittaa päälle ihan kännykälläkin.

Tämä just. Meillä kodinkin lämmön voi napsauttaa päälle/pois ihan kännykällä. Samoin lämpötilan säädön. -ap

Vierailija
14/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on häviävän lyhyt ja kannattaa olla yhdessä jos teillä menee hyvin. Pidä rakkaat lähellä. 

Niin on.  Välillä etenkin lomien jälkeen huomaa miten tympeää meidän arki on, kun osa viikkoa menee eri paikoissa. Se ei ole mukavaa. -ap

Vierailija
15/47 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikanani asunut (vapaaehtoisesti) vuoden asuntovaunussa ja siinä oli ihan omanlaista vapautta. Älä tee äkkinäisiä hankintoja puhumatta miehesi kanssa ensin. Ja kuuntele, mitä hän sanoo. Jos mökki vielä senkin jälkeen tuntuu fiksulta idealta teistä molemmista, niin mikä ettei.

Vierailija
16/47 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aikanani asunut (vapaaehtoisesti) vuoden asuntovaunussa ja siinä oli ihan omanlaista vapautta. Älä tee äkkinäisiä hankintoja puhumatta miehesi kanssa ensin. Ja kuuntele, mitä hän sanoo. Jos mökki vielä senkin jälkeen tuntuu fiksulta idealta teistä molemmista, niin mikä ettei.

En toki yksin mitään päätä tai hanki. Ja asuisinhan minäkin mielelläni vaunussa, ollaan asuttu yhdessäkin vaunussa puoli vuotta siis ihan 24/7. Yhtä lailla mies siellä viihtyy. Ainoa miinus on että minun on aika mahdoton sinne mennä etätöitä tekemään useasta syystä. -ap

Vierailija
17/47 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En toki yksin mitään päätä tai hanki. Ja asuisinhan minäkin mielelläni vaunussa, ollaan asuttu yhdessäkin vaunussa puoli vuotta siis ihan 24/7. Yhtä lailla mies siellä viihtyy. Ainoa miinus on että minun on aika mahdoton sinne mennä etätöitä tekemään useasta syystä. -ap

Etätöitä varten voisi hyvin vuokrata esim. Pienen toimistotilan jos se ei onnistu paikassa johon majoittuu. Mutta jos haluatte kesämökin niin mikäs siinä joudutte kuitenkin itse asian ratkaisemaan.

Vierailija
18/47 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vuokraisitte aluksi mökin ja katsoisitte olisiko se teille sopiva ratkaisu? 

Vierailija
19/47 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih hih

Vierailija
20/47 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wnää ei eletä 60-luvulla. Nykyteknolgia mahdollistaa esim etälämmittämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi