Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (10452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakobi on Maksamaalta ja vanhemmatkaaan eivät puhu kauhean vahvaa murretta. . Boris Åhman puihui ainakin siinä MTV:n dokkarissa selvästi vahvinta murretta.
Ehkä Tommy on eri puolelta Vöyriä kuin Jakob. Komossan tienoilta ärrästä päätellen. (Sanoi asiantuntija Helsingistä😄.)
Ainakin autotalli jossa soittavat on Komossassa. Toisaalta Vörjeans-lipussa on vanhan Kanta-Vöyrin vaakuna.
Vierailija kirjoitti:
Jakobi on Maksamaalta ja vanhemmatkaaan eivät puhu kauhean vahvaa murretta. . Boris Åhman puihui ainakin siinä MTV:n dokkarissa selvästi vahvinta murretta.
Hyviä pointteja on tullut ilmi, mutta olen vähän eri mieltä Jakobin vanhempien murteen vahvuudesta. Katsoin kerran sellaisen haastattelun, joka oli tehty autossa ja jossa kysyttiin vähän hassuja kysymyksiä kuten mikä on Jakobin äidin lempiautomerkki. Murre oli ainakin minun korvaani niin harvinaisen paksua, että moni asia meni ohi. Pitäisikin katsoa se uudestaan ja nähdä onko mitään kehitystää kuulun ymmärtämisessä tapahtunut.
Kuulostaa kiinnostavalta tuo autohaastattelu! Voisitko laittaa linkin tänne, niin me muutkin päästään ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pointteja on tullut ilmi, mutta olen vähän eri mieltä Jakobin vanhempien murteen vahvuudesta. Katsoin kerran sellaisen haastattelun, joka oli tehty autossa ja jossa kysyttiin vähän hassuja kysymyksiä kuten mikä on Jakobin äidin lempiautomerkki. Murre oli ainakin minun korvaani niin harvinaisen paksua, että moni asia meni ohi. Pitäisikin katsoa se uudestaan ja nähdä onko mitään kehitystää kuulun ymmärtämisessä tapahtunut.
https://www.tiktok.com/@yleteen/video/7505117526532050198
Löysin sen linkin. Tässä on nyt tekstitkin, joten helpompi ymmärtää, mutta ehkä ymmärrän muutenkin jo paremmin. Nopeasti hän ainakin puhuu, mutta r-kirjain on samanlainen kuin Jakobilla ja erilainen kuin Tommylla.
Joo viisuista muistan, että etenkin ne Axelin osuudet kuului jotenkin tosi epäselvästi Melloon verrattuna. Ja jotkut kuvakulmat kuvauksessa olivat myös huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava kooste Nordiksen Kaj on Ice -konsertissa. Pääsee fiilistelemään oikein kunnolla. :)
Hahaa, vasta esittelytekstit luettuani tajusin, että tämä on sen yhden kanadalaisen superfanin kuvaama. Sen, joka onnistui tapaamaan poikien vaimot ja heidän lapsuudenperheensä. On ollut unohtumaton reissu tytöllä. Kamera välillä vähän heiluu ja leikkaukset on, hm, omintakeisia, mutta tunnelma välittyy. Uudesta kulmasta näkyy myös uusia ilmeitä ja muun muassa Jakobin välihuikkauksia yleisölle. Kiinnostavaa, että tytön parhaisiin hetkiin ei näköjään kuulunut Vörjeansin vierailu, mutta jokaisella meillä on omamme.
Mä näin myös KOI:ssa sattumalta Jakobin vanhemmat, seisoivat ihan mun vieressä kun konsertin jälkeen puin takkia siinä käytävällä. Voi miten iloisen ja onnellisen näköisiä molemmat olivat. Hymy oli herkässä varsinkin äidillä. Kyllä oli isäkin todella tyytyväisen oloinen. Mietin vaan siinä, että suurkonsertti oli varmasti todella sykähdyttävä kokemus heillekin. Ovat varmasti onnellisia ja ylpeitä pojastaan!
"Mä näin myös KOI:ssa sattumalta Jakobin vanhemmat, seisoivat ihan mun vieressä kun konsertin jälkeen puin takkia siinä käytävällä. Voi miten iloisen ja onnellisen näköisiä molemmat olivat. Hymy oli herkässä varsinkin äidillä. Kyllä oli isäkin todella tyytyväisen oloinen. Mietin vaan siinä, että suurkonsertti oli varmasti todella sykähdyttävä kokemus heillekin. Ovat varmasti onnellisia ja ylpeitä pojastaan!"
Jakobin äidillä on samanlainen hymy kuin Jakobilla ja hänkin varmaan hymyilee usein. Silmätkin hymyilevät samalla kuin suu.
Eikös juuri Jakob kertonut vanhemmistaan siinä Lidretissä. En enää tarkkaan muista, miten juttu meni, mutta olivat olleet keikalla (ehkä Karar i arbeit -kiertueella Vaasassa), ja keikan jälkeen oli ollut kova kiire autolle syömään eväsleipiä ja juomaan kahvia termarista.
Vierailija kirjoitti:
Eikös juuri Jakob kertonut vanhemmistaan siinä Lidretissä. En enää tarkkaan muista, miten juttu meni, mutta olivat olleet keikalla (ehkä Karar i arbeit -kiertueella Vaasassa), ja keikan jälkeen oli ollut kova kiire autolle syömään eväsleipiä ja juomaan kahvia termarista.
Joo ja itse asiassa olinkin miettinyt että kuinka Jakobin äiti nyt jaksoi kun oli kaksi tuntia ilman väliaikaa. Ilmeisen hyvin siis😊
Silloin hän oli valittanut että onko pakko esittää niin monta kappaletta.
Ylen Vegatoppenin viikkoäänestys taas ajankohtainen, äänestysaikaa jäljellä tämä ilta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja itse asiassa olinkin miettinyt että kuinka Jakobin äiti nyt jaksoi kun oli kaksi tuntia ilman väliaikaa. Ilmeisen hyvin siis😊
Voi äiti 😂
He olivat varmaan vip-aitiossa, jossa oli tarjoilu.
Vierailija kirjoitti:
Löytyi. Muistin väärin, lajittelupoliisi olikin Axel. Jakob sanoi kyllä myös kierrättävänsä. https://www.instagram.com/reel/DHV8wjvAsFs/?
Tämähän olikin tosi hauska. Ja todellakin sketsi oli totta. Jakob oli antanut haastattelun, johon keksi vastauksia ja teki Axelista ja Kevinistä melkein ympäristörikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin joo sitten ei tarvinnutkaan omalla rahalla ostaa kun on niin kauheat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo sitten ei tarvinnutkaan omalla rahalla ostaa kun on niin kauheat hinnat.
Oletko varma että olivat vip-aitiossa? Minä olin yksi kaksi kolme vipissä, ja siellä lipun hintaan kuului hotdogeja ja mehujäätä (!), juomana vettä (baarista sai rahalla kokista ja alkoholijuomia). Kalleimmissa vipeissä oli ehkä hieman laadukkaammat safkat. Kesällä KAJ'n Nordiksen-keikan vipissä oli loistavat ruoat, mutta vastineeksi katsomosta ei näkynyt lavalle.
Oletko varma että olivat vip-aitiossa? Minä olin yksi kaksi kolme vipissä, ja siellä lipun hintaan kuului hotdogeja ja mehujäätä (!), juomana vettä (baarista sai rahalla kokista ja alkoholijuomia). Kalleimmissa vipeissä oli ehkä hieman laadukkaammat safkat. Kesällä KAJ'n Nordiksen-keikan vipissä oli loistavat ruoat, mutta vastineeksi katsomosta ei näkynyt lavalle.
Takapäädyssä oli varmaankin kutsuvierasaitio. Sieltä oli jaettu jotain kuvia heti keikan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Takapäädyssä oli varmaankin kutsuvierasaitio. Sieltä oli jaettu jotain kuvia heti keikan jälkeen.
Puolisot olivat ainakin kutsuvierasaitiossa suoraan lavan kohdalla takapäädyssä, vanhemmista en tiedä
Vierailija kirjoitti:
Mä just katsoin sen Lidret-jakson. Jakob siinä myönsi olevansa usein liian vaativa ja liian suorapuheinen. Kun keikka on päättynyt ja pojat palanneet backstagelle, Axel ja Kevin joskus hehkuttavat tyytyväisinä, kuinka hyvin meni. Mutta hän aina ensi töikseen rupeaa luettelemaan yksityiskohtia, joiden olisi pitänyt mennä vielä paremmin. ja samalla latistaa kahden muun tunnelman. Kun pojat nyt keväällä Mello-voiton jälkeen heittivät neljä loppuunmyytyä keikkaa Vaasa-areenalla, hän vihdoin ymmärsi tehdä toisin ja kehui heti takahuoneessa, että loistavasti vedetty. Ja pyysi anteeksi 16 vuoden nipotustaan.
Sitten hän paljasti, että suorapuheisuus on perua äidiltä ja kertoi esimerkkinä tuon eväsjutun. Onnesta soikeana tämä Mello-voittaja mahtavan areenakonsertin jälkeen tavoitti tyhjentyvästä hallista isänsä, jolta kuuli, että äiti oli painellut suoraan parkkipaikalle. Sieltä mamma sitten löytyi autosta pistelemästä kahvia ja voileipää (sillä jestas sentään, ei kai kukaan mitään kahvilan riistohintoja maksa). Takapenkille kömpineelle Jakobille hänellä ei ollut muuta sanottavaa kuin että äkkiä ovi kiinni, tulee kylmä. Ja että onko tosiaan pakko soittaa niin monta biisiä että toinen ehtii melkein kuolla nälkään. Tarina nauratti hillittömästi sekä Jakobia itseään että haastattelija-Joelia. Heidän mukaansa niin tyypillinen pohjalainen äiti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä just katsoin sen Lidret-jakson. Jakob siinä myönsi olevansa usein liian vaativa ja liian suorapuheinen. Kun keikka on päättynyt ja pojat palanneet backstagelle, Axel ja Kevin joskus hehkuttavat tyytyväisinä, kuinka hyvin meni. Mutta hän aina ensi töikseen rupeaa luettelemaan yksityiskohtia, joiden olisi pitänyt mennä vielä paremmin. ja samalla latistaa kahden muun tunnelman. Kun pojat nyt keväällä Mello-voiton jälkeen heittivät neljä loppuunmyytyä keikkaa Vaasa-areenalla, hän vihdoin ymmärsi tehdä toisin ja kehui heti takahuoneessa, että loistavasti vedetty. Ja pyysi anteeksi 16 vuoden nipotustaan
Eikä mammalla ollut antaa Jakobille voileipää.
Ehkä Tommy on eri puolelta Vöyriä kuin Jakob. Komossan tienoilta ärrästä päätellen. (Sanoi asiantuntija Helsingistä😄.)