Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10454)

Vierailija
10201/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki on suhteellista. Tämä "menestymätön" Karaoke (kaksi eri versiota, plain ja sing-along) on kuukaudessa saanut youtubessa lähes 340 000 katselua, ja spotifyssa tulee kuun loppuun mennessä täyteen miljoona striimausta. Ei noi mun mielestäni ihan surkeita lukuja ole, kun tosiaan otetaan huomioon lähtökohta eli huumorimusiikki, jota lauletaan kielellä, jota kukaan ei ymmärrä (anteeksi vöyriläiset!).

KAJ olisi nauranut vatsansa kipeäksi, jos joku olisi kertonut heille vaikka vain nuo Karaoke-luvut silloin, kun he pikku bändinsä perustivat. Puhumattakaan, jos sama ennustajaeukko olisi väittänyt, että yksi vaatimaton saunalaulu vuonna 2025 kerää kahdeksassa kuukaudessa 110 miljoonaa striimausta, and counting.

Olisivat nauraneet varmaan vielä vuosi sitten tähän aikaankin. Niin uskomaton vuosi heillä on ollut, että eivät varmasti kyenneet kuvittelemaan puoliakaan edes Mellon kynnyksellä.

Vierailija
10202/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Celeste julkaisi tuoreimman vlogipostauksensa, joka on omistettu Kaj on Icelle. Hän on yhä niin onnellinen ja liikuttunut kokemuksestaan, ettei mitenkään selviä tarinastaan kuivin silmin. Tekee tädinkin onnelliseksi ja liikuttuneeksi tuollainen haltioituminen. Niin hienoa, että hän sai vaikeiden vuosien jälkeen tuollaisen elämyksen kokea.

Hauskaa, että Celestestä kaikki on ollut Suomessa niin ihanaa (mikä tietty näkyi jo siinä matkapäiväkirjassa). Jopa tarpominen pitkin Suomenlinnaa myöhäissyksyn koleudessa ja sateessa on ollut hänestä ihan mahtavaa, ja Helsingissä myydään energiajuomia, joita ei ole Belgiassa nähtykään. Matkailunedistämiskeskus saisi myöntää hänelle jonkun palkinnon. :)

Itse asiassa Kaj on se, joka oikeasti voi jonkun tunnustuksen Visit Finlandilta ja/tai ulkoministeriöltä saadakin. Tiedän, että siellä on hykerrelty enemmän kuin tyytyväisinä. Suomen maakuva kirkastui kertaheitolla, kun nämä sankarit nousivat Baselissa lauteille. Tämä taas heijastuu välillisesti ulkomailta tänne suuntautuvan matkailun kehitykseen, ja superfanit ovat jo tuoneetkin tänne aika kasan euroja ihan välittömänä matkailutulona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10203/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Celeste julkaisi tuoreimman vlogipostauksensa, joka on omistettu Kaj on Icelle. Hän on yhä niin onnellinen ja liikuttunut kokemuksestaan, ettei mitenkään selviä tarinastaan kuivin silmin. Tekee tädinkin onnelliseksi ja liikuttuneeksi tuollainen haltioituminen. Niin hienoa, että hän sai vaikeiden vuosien jälkeen tuollaisen elämyksen kokea.

Hauskaa, että Celestestä kaikki on ollut Suomessa niin ihanaa (mikä tietty näkyi jo siinä matkapäiväkirjassa). Jopa tarpominen pitkin Suomenlinnaa myöhäissyksyn koleudessa ja sateessa on ollut hänestä ihan mahtavaa, ja Helsingissä myydään energiajuomia, joita ei ole Belgiassa nähtykään. Matkailunedistämiskeskus saisi myöntää hänelle jonkun palkinnon. :)

Itse asiassa Kaj on se, joka oikeasti voi jonkun tunnustukse

Matkailupalkinto näiltä vielä puuttuikin. Vientipalkinnon saivat jo, joten (turistien) tuontipalkinto sopisi hyvin rivin jatkoksi.

Vierailija
10204/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava kooste Nordiksen Kaj on Ice -konsertissa. Pääsee fiilistelemään oikein kunnolla.  :)

Vierailija
10205/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä uudet biisit keränneet ihan mukavasti kuuntelukerroja suhteessa vaikka moniin vanhoihin biiseihin, vaikka eivät olekaan nousseet listoille tai saaneet radiosoittoa. Mosquitolla tosiaan jo viisi miljoonaa kasassa. Harmi että Karaoke ei ole tainnut saada ihan samassa suhteessa kuunteluja, kun musta se on näistä selvästi parempi biisi.

Sikäli jatkossa ihan mielenkiintoista verrata Kajta ja Käärijää, että tavallaan molemmat olivat viisujen jälkeen samankaltaisessa tilanteessa, paljon uusia kansainvälisiä faneja, mutta vaikuttaa siltä että lähtevät vähän eri suuntiin. Käärijä selvästi lähti viisujen jälkeen kaupallisemmalle linjalle, Kaj taas vaikuttaa toistaiseksi jättävän sen puolen vähemmälle (mistä itse olen tyytyväinen, koska pidän nimenomaan vanhoista biiseistä eniten). Toisaalta Kajlla on mahdollisuus saada paljon omankielistä yleisöä Ruotsista, eli voi hyvinkin jossain vaiheessa saada jonkun ison hitin siellä jos sopivasti osuu.

Vierailija
10206/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailupalkinto näiltä vielä puuttuikin. Vientipalkinnon saivat jo, joten (turistien) tuontipalkinto sopisi hyvin rivin jatkoksi.

Kiitospuheessa voisivat sitten todeta etteivät olekaan koskaan aiemmin tuoneet mitään minnekään. 

Vierailija
10207/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitospuheessa voisivat sitten todeta etteivät olekaan koskaan aiemmin tuoneet mitään minnekään.

Mä toivon noille lisää palkintoja, mitä tahansa pystejä ja pokaaleja, ihan pelkkien kiitospuheiden takia. :D

Vierailija
10208/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvoida onko Mosquiton soittomäärä paljon vai vähän. Kauhean paljon vähemmän tietenkin kuin BBB:llä mutta yllättävän paljon heidän muihin biiseihinsä nähden. Se on ollut nyt syksylläkin KAJn toiseksi kuunnelluin kappale. En tiedä mikä yleisestinottaen on hyvä soittomäärä suositulle kappaleelle. Olen seurannut vain KAJn suosituimpien kappaleiden striimauksia Facen faniryhmästä. Muiden artistien luvuista en tiedä mitään.

Mikään KAJn tämänvuotisistakaan kappaleista ei kuulosta ollenkaan samantyyliseltä kuin se, mitä oma nuorisoni kuuntelee tai mitä esim. NRJ:ssä soitetaan. Sen takia ajattelisin, että tässä ei kuitenkaan ole menty kaupallisuuden terävin kärki edellä. Sanoitukset selvästi kosiskelevat kansainvälistä kuulijakuntaa, mutta levy-yhtiössäkin on varmasti tiedetty, ettei tämä mitään main streamiä ole. Ovatkohan he tyytyväisiä tämänastisiin lukuihin?

Vierailija
10209/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ kun ei ainakaan mun mielestä vertaudu (Suomessa) yhtään mihinkään, koska ovat aivan ainutlaatuinen kokoonpano. Huutelijat ja heitterit kyllä hanakasti osoittelevat sormella, että "KAJ ei ole sitä eikä tätä eikä yhtä suosittu kuin se ja tämä, eikä suosio varsinkaan tule kestämään, jne jne". Aivan turhaa touhua lähteä vertailemaan KAJ'ta mihinkään toiseen bändiin tai artistiin, kun ei ole ketään eikä mitään mihin voisi verrata. Kukaan ei Suomessa tänä päivänä tee komediaa, loistavaa musiikkia, viihdettä, teatteria, muuta taiteellista työtä samassa laajuudessa kuin KAJ. Ainakaan minun mielestäni.

Jos Kajta olisi pakko johonkin verrata, vertaisin heitä Justimusfilmsiin. Justimusfilms on myös huumoritrio, saman ikäisiä kuin Kaj, myös kotoisin Pohjanmaalta (suomenkieliseltä), myös usein puhuvat murteella, toki he julkaisseet lähinnä youtuben puolella, ja lähinnä sketsiviihdettä, mutta triolta löytyy myös useampi huumoribiisi, sekä pari tv-sarjaa Yle areenasta. Toki he eivät ole olleet viisuissa, eivätkä käsittääkseni keikkaile. Mutta huumoriryhmä mikä huumoriryhmä! :D Olisi joskus hauskaa nähdä Kaj ja Justimus tekemässä yhteistyötä vaikka komediasarjan merkeissä. Pidän tätä epätodennäköisenä, mutta aina saa pieni fanityttö haaveilla :-)

Huomaatteko mitään yhteneväistä tematiikkaa?

Vierailija
10210/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Kun en ole ennen Kaj'ta koskaan seurannut mitään soitto- tai striimauslukuja enkä seuraa vieläkään (paitsi siis noteeraan, jos joku kertoo Kaj'sta ja heidän biiseistään), niin ei ole mitään vertauskohtaa. Mun korviini sadat tuhannet ja miljoonat kuulostaa isoilta numeroilta. Onhan sitä maailma varmaan täynnä artisteja, joita ei tunne juuri kukaan ja joiden kappaleita ei kuunnella juuri ollenkaan.

Vierailija
10211/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä on mielenkiintoista, että Mosquito näyttää menestyvän Karaokea paremmin striimimäärissä mitattuna. Kaikkialla näkee kommentteja, miten paljon parempi kappale Karaoke on Mosquitoon verrattuna, mutta silti Mosquitoa striimataan enemmän. Ehkä Mosquito on sitten enemmän kasuaalikuuntelijoiden mieleen, vaikka fanit pitävät Karaokea parempana. Toki Mosquito oli KAJ'n eka julkaisu viisujen jälkeen, selittänee sen miksi se sai ns. Lentävämmän lähdön, mutta se ei kuitenkaan selitä sitä, miten Mosquito on edelleen päiväkohtaisissa striimeissä Karaoken yläpuolella. Karaoke ei ole tainnut missään vaiheessa ohittaa Mosquitoa päiväkohtaisissa luvuissa, ei edes julkaisupäivänä. 

Vierailija
10212/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestä on mielenkiintoista, että Mosquito näyttää menestyvän Karaokea paremmin striimimäärissä mitattuna. Kaikkialla näkee kommentteja, miten paljon parempi kappale Karaoke on Mosquitoon verrattuna, mutta silti Mosquitoa striimataan enemmän. Ehkä Mosquito on sitten enemmän kasuaalikuuntelijoiden mieleen, vaikka fanit pitävät Karaokea parempana. Toki Mosquito oli KAJ'n eka julkaisu viisujen jälkeen, selittänee sen miksi se sai ns. Lentävämmän lähdön, mutta se ei kuitenkaan selitä sitä, miten Mosquito on edelleen päiväkohtaisissa striimeissä Karaoken yläpuolella. Karaoke ei ole tainnut missään vaiheessa ohittaa Mosquitoa päiväkohtaisissa luvuissa, ei edes julkaisupäivänä. 

Pidän Karaokesta paljon. Mun mielestä siinä on piirteitä, jotka tuovat mieleen 70-80 -luvun suomalaisen iskelmän. Ehkei ulkomaalaiset ymmärrä ja ikäiseni muut kuin KAJ-fanit eivät ole innokkaimpia Spotifyn käyttäjiä. En minäkään vielä viime vuonna ollut.

Vierailija
10213/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justimus mullakin voisi tulla mieleen, jos KAJ'ta johonkin on pakko verrata. Eivät silti ole verrattavissa. Justimus ei ole tietääkseni tehnyt montaakaan biisiä. Ainakin itse olen siinä käsityksessä että musiikki olisi vain sivutuote, eikä nykyään sitäkään. Lisäksi jutut eivät ole samalla tavalla "älykkäitä" ja kielellä leikitteleviä vaan minusta perinteisempää "Suomi-huumoria" tai miten sen nyt sanoisi. 🤔 Mutta hieman jotain samaa heissä tosiaan on, ja onhan Justimus julkaissut Haapavesi-nimisen kappaleen, joka on vastaavan tyyppinen kotiseutubiisi kuin Kom ti byin.

Vierailija
10214/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis vaan mun kannattanut elää tämäkin päivä KAJn ohjeen mukaan. Två gangur om dagen ska de va varm matin. Sen sijaan söin aikaisen lounaan ja menin 6 tuntia myöhemmin nälkäisenä kauppaan ja ostin epäterveellistä ja lihottavaa iltapalaa. 

Vierailija
10215/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jos ei ensimmäinen, niin ainakin ensimmäisiä Ruotsin kanavilla nähdyistä haastatteluista, tammikuussa n. 6 viikkoa ennen Malmön semifinaalia tehty. Näitä on kiva katsella uudemmankin kerran. Haastattelija (Niclas Strömstedtin vaimo Jenny) sanoo, että entä jos sattuisittekin voittamaan Ruotsin karsinnat, niin sitten tulisittekin kilpailemaan Suomea vastaan. Jakob: Tuota en olekaan tullut ajatelleeksi, mutta silloin saadaan edustaa Suomea ensi vuonna ja puntit on tasan. (Sanoi tuon vitsinä tietysti)

Vierailija
10216/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava kooste Nordiksen Kaj on Ice -konsertissa. Pääsee fiilistelemään oikein kunnolla.  :)

Hahaa, vasta esittelytekstit luettuani tajusin, että tämä on sen yhden kanadalaisen superfanin kuvaama. Sen, joka onnistui tapaamaan poikien vaimot ja heidän lapsuudenperheensä. On ollut unohtumaton reissu tytöllä. Kamera välillä vähän heiluu ja leikkaukset on, hm, omintakeisia, mutta tunnelma välittyy. Uudesta kulmasta näkyy myös uusia ilmeitä ja muun muassa Jakobin välihuikkauksia yleisölle. Kiinnostavaa, että tytön parhaisiin hetkiin ei näköjään kuulunut Vörjeansin vierailu, mutta jokaisella meillä on omamme.

Vierailija
10217/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jos ei ensimmäinen, niin ainakin ensimmäisiä Ruotsin kanavilla nähdyistä haastatteluista, tammikuussa n. 6 viikkoa ennen Malmön semifinaalia tehty. Näitä on kiva katsella uudemmankin kerran. Haastattelija (Niclas Strömstedtin vaimo Jenny) sanoo, että entä jos sattuisittekin voittamaan Ruotsin karsinnat, niin sitten tulisittekin kilpailemaan Suomea vastaan. Jakob: Tuota en olekaan tullut ajatelleeksi, mutta silloin saadaan edustaa Suomea ensi vuonna ja puntit on tasan. (Sanoi tuon vitsinä tietysti)

Mä en seurannut Melloa ollenkaan ja Euroviisujakin vain sen verran, että katsoin finaalin tv:stä puolella silmällä, joten oon katsonut näitä haastatteluja ym. nimenomaan vasta jälkikäteen. Vähän harmittaa kun en ollut vielä keväällä ajan hermolla ja KAJ-huumassa (?) mukana, mutta minkäs teet kun viisut ei ole oikein ikinä kiinnostaneet. Löysin KAJ'n vasta viisujen jälkeen vaikka eihän aiheelta täysin voinut keväällä välttyä.

Vierailija
10218/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis vaan mun kannattanut elää tämäkin päivä KAJn ohjeen mukaan. Två gangur om dagen ska de va varm matin. Sen sijaan söin aikaisen lounaan ja menin 6 tuntia myöhemmin nälkäisenä kauppaan ja ostin epäterveellistä ja lihottavaa iltapalaa.

No niinpä. Nämä pojat on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Jatkossa sitten muistat heidän neuvonsa (paitsi älä syö mummon leipomuksia niin paljon että halkeat, ota korkeintaan pieni pala kako).

Vierailija
10219/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en seurannut Melloa ollenkaan ja Euroviisujakin vain sen verran, että katsoin finaalin tv:stä puolella silmällä, joten oon katsonut näitä haastatteluja ym. nimenomaan vasta jälkikäteen. Vähän harmittaa kun en ollut vielä keväällä ajan hermolla ja KAJ-huumassa (?) mukana, mutta minkäs teet kun viisut ei ole oikein ikinä kiinnostaneet. Löysin KAJ'n vasta viisujen jälkeen vaikka eihän aiheelta täysin voinut keväällä välttyä."

Kerro lisää! Mitä kautta löysit Kaj'n, jos et viisujen kautta? Mä en myöskään ole koskaan katsonut euroviisuja ja Mellon olemassaolosta en ollut edes kuullut, mutta kiinnostuin lehtiuutisten perusteella. Siis että joku suomalainen on kaikkien yllätykseksi päässyt ruotsalaisen kilpailun finaaliin, ja uteliaana sitten menin tsekkaamaan sen finaalin. Siitä paikasta jäin koukkuun, oli niin mykistävä tapaus tämä kolmikko.

Vierailija
10220/10454 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Nämä pojat on myös ravintoterapeutteja ja kansanterveyslähettiläitä. Jatkossa sitten muistat heidän neuvonsa (paitsi älä syö mummon leipomuksia niin paljon että halkeat, ota korkeintaan pieni pala kako).

Se on sellainen varottava esimerkki mummolassa käynnin vaaroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan