Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10457)

Vierailija
10181/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warner tekee tarvittaessa yhteistyötä myös kilpailijoidensa kanssa, jos ja kun intressit ovat yhtenevät. Siellähän oltiin valtavan ihastuneita Kaj'hin ja poikien osaamiseen. Voisin hyvin kuvitella, että Warnerilla ja Kaj'n Pjas Productionsilla olisi jatkossakin optio jonkinlaisiin projekteihin, vaikka tämä euroviisusopimus kattoikin vain kolme biisiä. Levyjätit eivät välttämättä ole pelkästään saatanasta, hyötyihän Kaj'kin Warnerin massiivisesta markkinointikoneistosta, jollaista heidän omalla pikkufirmallaan ei tietenkään ole.

Vierailija
10182/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

United Stage kuuluu United Stage Groupiin ja edelleen United Music Groupiin ja  edelleen Vivediniin.

Warner on eri poppoo eikä omistusyhteyttä ole. Tämä ei tietenkään  tarkoita etteikö United Stage edustaisi Warnerin artisteja  keikkamyynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10183/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Unversal Music Groupiin tietenkin

Vierailija
10184/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni Hesarin lukija on ihmetellyt, miksi lehti on vaiennut KAJ on Ice -konsertista, Vuoden suomenruotsalainen -palkinnosta ja nyt viimeksi Änglagård-musikaalista, vaikka aikoinaan runsaastikin palstatilaa etukäteen HS:stä ovat saaneet Svenskiksen musikaaleista esim. Chess, Mary Poppins ja Ronja Rövardotter. Yksi syy saattaa olla se, että Sanoma-konserni ja Warner, jonka talliin KAJ nykyisin kuuluu, ovat kilpailevia viihdemediayhtiöitä. 

"Sanomaa on jo vuosia kritisoitu siitä, että sillä on täysin poikkeuksellinen mahdollisuus nostaa artistejaan esille radiokanavillaan, tapahtumissaan ja tv-ohjelmissaan. Erityisesti omien artistien suosimisesta tai vastaavasti artistien "soittokiellosta" on keskusteltu alan kulisseissa."

Nyt tuli uutinen, että Warner Music Live on ottamassa haltuun Sanoma-konserniin kuuluvan Nelonen Media Liven festivaalien ohjelmistosuunnittelun ja artistien hankkimisen. Nelone

Joo, juuri viime viikolla Axel kertoi haastattelussa, että Warner olisi halunnut sitoa KAJ'n todella pitkään sopimukseen (ilmeisesti niin pitkään, että olisivat olleet sidottuja siihen todennäköisesti loppu-uransa ajaksi), mutta KAJ ei tätä halunnut, ja lopulta pääsivät sitten sopuun BBB:n ja kaksi sen jälkeistä kappaletta kattavasta sopimuksesta. Toisessa haastattelussa joskus puhuivat myös, että heille oli ehdoton vaatimus, että Warner ei tule saamaan mitään oikeuksia KAJ'n vanhempaan tuotantoon tai rojaltteja niistä. Tästä ei taida olla tietoa olisiko Warner halunnut oikeudet myös vanhaan tuotantoon, vai oliko kyseessä vaan hypoteettinen toteamus että jos sellaista olisi ehdotettu eivät olisi suostuneet.

Vierailija
10185/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Celeste julkaisi tuoreimman vlogipostauksensa, joka on omistettu Kaj on Icelle. Hän on yhä niin onnellinen ja liikuttunut kokemuksestaan, ettei mitenkään selviä tarinastaan kuivin silmin. Tekee tädinkin onnelliseksi ja liikuttuneeksi tuollainen haltioituminen. Niin hienoa, että hän sai vaikeiden vuosien jälkeen tuollaisen elämyksen kokea.

Mä pystyn täysin samaistumaan tuohon Celesten liikutukseen ja tunnetilaan etenkin Dehär e min by -kappaletta koskien. Tämä kappale teki minuun lähtemättömän vaikutuksen jo heti ensikuulemalta. Ehkä se on tuo oman paikan etsiskely ja löytäminen elämässä ja siihen liittyvien asioiden punnitseminen ja pohdinta, mikä liippaa niin läheltä omaa elettyä elämää ja omia ajatuksia, että tästä kappaleesta on muodostunut mulle hyvin rakas. Jakob laulaa sen kaiken lisäksi vielä käsittämättömän kauniisti tulkiten. 

Vierailija
10186/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeiseti tosiaan tämä nykyinen sopimus päättyi Karaoke-sinkkuun. Saa nähdä, miten jatko tulee menemään. Itse mietin sitä, että KAJ'n haaveissa vaikuttaisi olevan vanhaan musiikkityyliinsä eli tarinankerrontaa sisältäviin kappaleisiin paluu, mutta mahtaakohan sellaiset upota levy-yhtiöön, vai joutuvatko tekemään kompromissin levy-yhtiössä jatkamisen ja haluamanlaisensa musiikin tekemisen väliltä? Itse pahoin pelkään että Warnerin intresseissä olisi kaupallisempi musiikki.

Vierailija
10187/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisuus on epäilemättä Warnerille se maailman kaunein sana. Mutta Kaj'n fiksut ja viisaat pojat tietävät hyvin mitä tekevät, ja kuten on jo nähty, he eivät anna kenenkään jallittaa itseään. Mä olen varma, että jos he joskus vielä ryhtyvät jossain asiassa kimppaan ison levy-yhtiön kanssa, he tekevät sen omista lähtökohdistaan ja omilla ehdoillaan.

Vierailija
10188/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeiseti tosiaan tämä nykyinen sopimus päättyi Karaoke-sinkkuun. Saa nähdä, miten jatko tulee menemään. Itse mietin sitä, että KAJ'n haaveissa vaikuttaisi olevan vanhaan musiikkityyliinsä eli tarinankerrontaa sisältäviin kappaleisiin paluu, mutta mahtaakohan sellaiset upota levy-yhtiöön, vai joutuvatko tekemään kompromissin levy-yhtiössä jatkamisen ja haluamanlaisensa musiikin tekemisen väliltä? Itse pahoin pelkään että Warnerin intresseissä olisi kaupallisempi musiikki.

Juuri siksi on hyvä, että Warnerin sopimus on täynnä kun Mosquito ja Karaoke on saatu ulos.

Vierailija
10189/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan pojat pari kertaa maininneet, että voisivat joskus jollain biisillään osallistua Suomen UMK-kisaan. Jos (siis jos) he onnistuisivat siinä menestymään niin, että päätyisivät toisenkin kerran euroviisulavalle, he varmasti tarvitsisivat silloinkin avukseen lisäkäsiä. Toki niitä tarjoaisi Yle monenlaisine resursseineen, mutta mahdollisesti tuossa tilanteessa vaadittaisiin myös jonkun ison levy-yhtiön taustatukea. Tämä on kyllä multa pelkkää arvailua, kun en noita kuvioita tunne.

Vierailija
10190/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että kun X:ssä joku ehdotti että Euroviisuihin yrittäisikin  Vörjeans niin tuli välittömästi 1000 tykkäystä.

Vierailija
10191/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakob Iltalehdessä https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f6bf8ccc-6bc0-4935-a967-d910a4…

Ja (jo suljetussa) kommenttikentässä epäillään että KAJ'n tulevaisuus kiinnostaa vain toimittajia...

Vihailijat käyttävät aina tilaisuuden, kun sellaisen jossain bongaavat. Olisi kyllä kiinnostavaa tietää, miksi Kaj on joillekin miehille niin kirkkaanpunainen vaate.  :)

Mulle ei onneksi näy nuo Iltalehden kommentit (vaadittaisiin kirjautumista tai jotain). Iltasanomien siteeraaman uutisen kommentit näkyy, ja siellä on lähteneet proaktiivisesti liikkeelle pelkästään fanit. Pointsit heille.

Vierailija
10192/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupallisuus on epäilemättä Warnerille se maailman kaunein sana. Mutta Kaj'n fiksut ja viisaat pojat tietävät hyvin mitä tekevät, ja kuten on jo nähty, he eivät anna kenenkään jallittaa itseään. Mä olen varma, että jos he joskus vielä ryhtyvät jossain asiassa kimppaan ison levy-yhtiön kanssa, he tekevät sen omista lähtökohdistaan ja omilla ehdoillaan.

Luulen, että he ovat ansainneet Warnerin kunnioituksen asenteellaan ja näkemyksillään, joten jonkinlainen yhteistyö on mahdollista hyvässä yhteisymmärryksessä. Jokuhan sieltä oli sanonut, ettei ole 25 vuoden aikana nähnyt kenelläkään Mello-artistilla tällaista kesää. 

Vierailija
10193/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi on hyvä, että Warnerin sopimus on täynnä kun Mosquito ja Karaoke on saatu ulos.

Juu, ja miettikääs miten hyvin monet KAJ 'n vanhemmat biisit on kestäneet aikaa. Esim. Heimani i skick, Kom ti byin, YOLO, Taco hej. Ne kestävät aikaa, koska ovat tarinoita tavallisten ihmisten tavallisesta elämästä. Arjen asioista ja haasteista, kasvamisesta, unelmista ja pettymyksistä, joita jokainen ihminen kohtaa, ja siksi ne koskettavat ja kolahtavat. Monethan noista kappaleista ovat jo lähes ikonisia. Kestääkö kaupallisempi musiikki ja pintapop samalla tavalla markkinassa, jossa on bändejä ja artisteja pilvin pimein, suosikit vaihtuvat tuhkatiheään ja trendit tulevat ja menevät? Mosquito ja Karaoke ovat hauskoja meneviä  biisejä, mutta samankaltaisia tuppaa olemaan kolmetoista tusinassa  (no ehkä ei sentään vöyriksi laulettuna) . Mä melkein voisin väittää, että läpikaupallinen tie ei ole KAJ'n tie. Varmasti tätä asiaa ja tulevaisuuttaan joutuvat nyt pohtimaan toden teolla. 

Vierailija
10194/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja miettikääs miten hyvin monet KAJ 'n vanhemmat biisit on kestäneet aikaa. Esim. Heimani i skick, Kom ti byin, YOLO, Taco hej. Ne kestävät aikaa, koska ovat tarinoita tavallisten ihmisten tavallisesta elämästä. Arjen asioista ja ha

Mun mielestä taas Mosquitoa ja Karaokea ei voi oikein kutsua kaupallisiksi biiseiksi. Eivät ole saaneet paljonkaan soittokertoja radiosoitosta puhumattakaan. Mietin, että nekin taitavat kuitenkin poiketa aika tavalla tämänhetkisestä valtavirran musiikista. 

Ovathan ne erilaisia kuin KAJn vanhemmat kappaleet, mutta minä pidän kyllä niistäkin - Karaokesta varsinkin. 

Vierailija
10195/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että Mosquiton ja Karaoken tyyli on kaupallisempi kuin Kaj'n vanhojen biisien. Sen sijaan niiden kaupallinen menestys ei ole kummoinen, varsinkaan Karaoken (joka mun korviimpi on selvästi hyttystä parempi, mutta smaken jne.). Ns. ei-kaupalliset Jåo nåo, Taco hej ja Pa to ta na kako on taas keränneet paljon enemmän katseluja Youtubessa ja striimauksia Spotifyssa kuin nämä kaksi tämänvuotista uutuutta.

Radiosoittojahan vöyriksi esitetty alakulttuurimusiikki ei ole saanut eikä ikinä saakaan, se on selvä (poikkeuksena Suomen ruotsinkieliset kanavat), mutta ei hätiä mitiä. Kaj on huikean monipuolisena osaajana elättänyt itsensä 16 vuotta ja elättää vielä toisen ja kolmannenkin 16-vuotiskauden, ja heidän aarteistaan nauttivat ne, jotka osaavat.

Vierailija
10196/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis radiosoittoja nyt ei KAJ vissiin saa  muutenkaan, ainakaan suomenkielisillä kanavilla. Ei ole koskaan saanut, ei ilmeisesti sovi "ohjelmapolitiikkaan". En tiedä miten pieni piiri noilla päättää, mitä musiikkia ja keitä artisteja soitetaan. Ruotsinkieliset (Vega) taitavat joskus sentään KAJ'takin soittaa.

Nää KAJ'n viimeisimmät biisit on kyllä tehty ruotsalaisvoimin selvästi tavoittelemaan  laajempaa yleisöä, kaupallisuus edellä. Jos ne eivät saa soitto/striimauskertoja, niin eikös sekin jo jotain kerro. Vannoutunut vanha fanikunta ja aiempaan tuotantoon ihastuneet uusfanit odottavat jotain muuta, ja suurta massayleisöä ei kiinnosta tarpeeksi? En tiedä, ei joka tapauksessa ole helppo paikka lähteä tästä eteenpäin. Pitää puntaroida monta asiaa. 

Vierailija
10197/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä hyvä, että Kajlla on selvästi älyä ja osaamista myös tuon musiikin bisnespuolen pyörittämiseen. Osaavat varmasti lukea sopimustekstien pienetkin präntit, eivätkä ota annettuna kaikkea, mitä levy-yhtiöltä tarjotaan, vaan miettivät mitä itse haluavat tehdä. Vähemmällä osaamisella tuskin olisivat pystyneet elättämään itseään vain suomenruotsalaisten suosiolla, ja nyt suosion kasvettua selvästi osaavat pitää pään kylmänä tarvittaessa.

Vierailija
10198/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis radiosoittoja nyt ei KAJ vissiin saa  muutenkaan, ainakaan suomenkielisillä kanavilla. Ei ole koskaan saanut, ei ilmeisesti sovi "ohjelmapolitiikkaan". En tiedä miten pieni piiri noilla päättää, mitä musiikkia ja keitä artisteja soitetaan. Ruotsinkieliset (Vega) taitavat joskus sentään KAJ'takin soittaa.

Nää KAJ'n viimeisimmät biisit on kyllä tehty ruotsalaisvoimin selvästi tavoittelemaan  laajempaa yleisöä, kaupallisuus edellä. Jos ne eivät saa soitto/striimauskertoja, niin eikös sekin jo jotain kerro. Vannoutunut vanha fanikunta ja aiempaan tuotantoon ihastuneet uusfanit odottavat jotain muuta, ja suurta massayleisöä ei kiinnosta tarpeeksi? En tiedä, ei joka tapauksessa ole helppo paikka lähteä tästä eteenpäin. Pitää puntaroida monta asiaa. 

Minä itse asiassa tutustuin KAJhin ensimmäistä kertaa suomenkielisen radioaseman kautta kun kuulin BBB:n siellä ja tykästyin siihen heti. Ja kyllähän sitä on soitettu myös Ruotsin radiossa. Ymmärrän kyllä, että kyseessä oli poikkeustilanne, mutta olisi voinut toivoa että näitä uudempiakin olisi soitettu jonkun verran.

Mosquito on kyllä mielestäni saanut ihan kohtuullisesti striimauksia kun 5 miljoonaa on tullut täyteen. Eipä KAJn vanhoista kappaleista taida olla kuin Yololla enemmän ja silläkin on ollut 10 vuotta aikaa kerätä soittokertoja. 

Vierailija
10199/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikki on suhteellista. Tämä "menestymätön" Karaoke (kaksi eri versiota, plain ja sing-along) on kuukaudessa saanut youtubessa lähes 340 000 katselua, ja spotifyssa tulee kuun loppuun mennessä täyteen miljoona striimausta. Ei noi mun mielestäni ihan surkeita lukuja ole, kun tosiaan otetaan huomioon lähtökohta eli huumorimusiikki, jota lauletaan kielellä, jota kukaan ei ymmärrä (anteeksi vöyriläiset!).

Vierailija
10200/10457 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki on suhteellista. Tämä "menestymätön" Karaoke (kaksi eri versiota, plain ja sing-along) on kuukaudessa saanut youtubessa lähes 340 000 katselua, ja spotifyssa tulee kuun loppuun mennessä täyteen miljoona striimausta. Ei noi mun mielestäni ihan surkeita lukuja ole, kun tosiaan otetaan huomioon lähtökohta eli huumorimusiikki, jota lauletaan kielellä, jota kukaan ei ymmärrä (anteeksi vöyriläiset!).

KAJ olisi nauranut vatsansa kipeäksi, jos joku olisi kertonut heille vaikka vain nuo Karaoke-luvut silloin, kun he pikku bändinsä perustivat. Puhumattakaan, jos sama ennustajaeukko olisi väittänyt, että yksi vaatimaton saunalaulu vuonna 2025 kerää kahdeksassa kuukaudessa 110 miljoonaa striimausta, and counting.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi