Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmaan ymmärtää, että myös Erikejä on monta. "Erik" on tämän vuoden ajan nähty 24/7 kuvaamassa Kaj'hin liittyvää pöhinää useamman maan monessa kolkassa. Yksi mieshän ei siihen pysty, joten sieltä keikkabussin pakasta vedetään aina uusi tilalle, kun edellinen tuupertuu ja tarvitsee lepovuoron. Kiinnostavasti tämä videon "Erik" muistelee, hm, "Palvista". Kylää, josta kunnanvirastossa ei ole koskaan kuultukaan.
Hyvä huomio. Palvis on huijausta, joten ne on tehneet siten, että kaikki, jotka väittävät olevansa sieltä, ei oikeasti ole olemassa. (Kuinka monta pilkkua voi tunkea virkkeeseen? Ehkei mennyt edes oikein. Sori kielen ammattilaiset, teitä on täällä kuitenkin.)
Täydellistä pilkutusta!
T. ammattilainen
Mielipideasia, mutta minusta kevyessä, "ei-taiteellisessa" kaunokirjallisuudessa olisi syytä noudattaa pääosin kirjakielen normeja. Ja jos käännetään teos, jonka tekijä on enimmäkseen noudattanut alkukielen normeja, paras ekvivalenssi saavutetaan mielestäni pääsääntöisesti silloin, kun käännöksessä noudatetaan kohdekielen normeja. Tekstit, joissa kikkaillaan kielellä tai pyritään taiteelliseen vaikutelmaan, ovat luonnollisesti eri asia. Mutta en pidä käännöksistä, joissa noudatetaan orjallisesti alkutekstin pilkkusääntöjä vain siksi, ettei kääntäjä hallitse suomen pilkkusääntöjä.
Kääntäjä itsekin
Tuskin ne sähköiskut kovin voimakkaita on, ja vapaaehtoisesti varmasti olivat mukana. Määnin nyt ainakin, kun tarjoutui ottamaan iskut vastaan Frepan sijasta. Freppa kyllä vaikutti vähän vastentahtoiselta, mutta onneksi hänen ei tarvinnut uhrautua.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta? Oikeita? Voiko toi olla laillista? Kenen mielestä tuo on hauskaa? Mun oli tarkoitus katsoa tuo haastis uudestaan, mutta nyt en taida pystyä. Oksettava ajatus, että Axelia olisi satutettu oikeasti.
Entisenä eläinkaupantätinä sanoisin että kyseessä oli koiran sähköpanta. Ovat nykyään kiellettyjä Suomessa. Mutta sallittuja monessa muussa maassa.
Mauttomuuden huippu. Tuottaa tahallaan kipua toiselle ihmiselle, olkoonkin ns. lievää. Kipuaistimus on kuitenkin jokaisella henkilökohtainen ja yhden kipukynnys alempana kuin toisen. Sitä paitsi koko ajatus on tympeistä tympein: ikään kuin tässä maailmassa ei jo olisi kipua liian kanssa. Olin aikeissa lahjoittaa oman roponi tuohon keräykseen, kun kerran ohjelman (tai osan siitä) katsoin. Laitan sen mieluummin Unicefin tilille.
Vierailija kirjoitti:
Mauttomuuden huippu. Tuottaa tahallaan kipua toiselle ihmiselle, olkoonkin ns. lievää. Kipuaistimus on kuitenkin jokaisella henkilökohtainen ja yhden kipukynnys alempana kuin toisen. Sitä paitsi koko ajatus on tympeistä tympein: ikään kuin tässä maailmassa ei jo olisi kipua liian kanssa. Olin aikeissa lahjoittaa oman roponi tuohon keräykseen, kun kerran ohjelman (tai osan siitä) katsoin. Laitan sen mieluummin Unicefin tilille.
Laita Project Liville. Siellä on fanien keräys meneillään ikäänkuin kiitokseksi konsertista. KAJ on aiemmin tukenut kyseistä järjestöä.
Kiitos tiedosta. Laitan Project Liville.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Laitan Project Liville.
Siitä oli jossain Facebookin ryhmässä. Jos haluaa, että lahjoitus lasketaan mukaan fanien pottiin, pitää laittaa teksti KAJ tai jotain vastaavaa. Mutta rahat menevät tietysti perille, vaikka viestiä ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on onneksi nimetön, joten kehtaan kertoa tämän. Olen joskus kokeillut seksileikeissä sähköä (en tuollaisella pannalla vaan muulla) ja vaikka se ei kovin paljon oikeasti sattunut, oli tuntemus epämiellyttävä. (Toki riippuu sähköiskun voimakkuudesta, mutta en usko, että studiossa oli kovin kivuliata Toivottavasti.)
Kyllähän sen kestää kevyenä kipuna, eikä siitä jäänyt mitään traumoja.
Mutta silti (tai siksi) tuntui erityisen pahalta nähdä toista satutettavan, joka ei välttämättä oikeasti ollut sitten vapaaehtoinen tai ainakaan innokas. (En innokkaitakaan tykkäisi nähdä sattuvan, mutta oma-aloitteinen adrenaliinien hakeminen hölmöistä asioista on eri asia.)
Olkoonkin kuinka lievää kipua vain, se on silti satuttamista. Ja sähkössä vielä tulee avuttomuuden tunne, kun kipua aihettavaa asiaa ei näe, eikä tiedä koska se tarkalleen tulee. Se voi olla hyvinkin ahdistavaa, vaikka kipu itsessään ei olisi voimakas.
Tuossa vielä sähkö tuli kaulaan, ja ainakin itsestäni se ajatuksena tuntuisi paljon ahdistavammalta kuin vaikka raaja.
Kyllähän tuostakin joku tykkää, mutta se on täysin eri asia. Jos vertaisi seksiin: seksi voi olla on kivaa, mutta ei vähänkään painostettuna ole yleensä ihmistä enää ollenkaan hauskaa. Kipu on vielä eri asia, koska sen lähtökohtaisesti negatiivista. Ja minusta on hieman sairasta pitää toisen lievääkään kipua viihteenä.
Ihmiset voivat minun puolestani harrastaa vapaaehtoisesti melkein mitä vain, mutta pientäkään painostusta en katso hyvällä.
Otan vielä vähän lisää kierroksia tuosta sähköjutusta. Koko Vörjeans ja varsinkin Määninin hahmo on tehty ironisoimaan ja kritisoimaan tuollaista typerää äijäilyä ja sitä, että pitää olla kova ja kestää. Siksi tuo alleviivaa touhun typeryyttä ja järjettömyyttä.
Enkä ole varma Määninin vapaaehtoisuudesta aidosti. Axel on kirjoittanut muistaakseni siitä, kuinka ihmiset ovat rooliensa vankeja ja tuossa Määnin on juuri siinä tilanteessa. Ei Määnin olisi tuosta voinut helposti kieltäytyä kesken lähetyksen. Axel olisi voinut, mutta ei Määnin.
Toivon, että tuossa kaikki oli ok, ja rajoja ei ylitetty, mutta riski oli olemassa. Ja katsojina emme voi tietää. Siksi tuntuu pahalta.
Kuuntelen youtubesta :
Sanni - Rakkauslaulu (Feat Frederik)v
Tämä sama hyväntekeväisyyskeräys on ollut nyt käynnissä myös YleX:n puolella. Kummallakin kanavalla on ollut kaikenlaista puuhaa ja aktiviteettia keräystempausten suhteen, enkä olisi itse lahjoittamatta tärkeään kampanjaan, vaikka en kaikesta sisällöstä pitäisi. Eiköhän kaikki extreme-tempaukset ole olleet ihan suostumuksellisia, eikä ketään ole pakotettu vastentahtoisesti ottamaan tatuointia tai sähköiskuja.
Ihan järkyttävää. Mä olen se, joka aiemmin referoi tänne tuon sähköiskukohtauksen. Kuvittelin, että se oli pelkkää pilaa ja näytelty juttu. Ja iloisesti kuvailin, kuinka "Määnin" eli Axel tärisi iskuista. Voi saakeli että hävettää.
Ei voi olla totta? Oikeita? Voiko toi olla laillista? Kenen mielestä tuo on hauskaa? Mun oli tarkoitus katsoa tuo haastis uudestaan, mutta nyt en taida pystyä. Oksettava ajatus, että Axelia olisi satutettu oikeasti.