Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13807)

Vierailija
9181/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne Löylyn lähellä voi pysäköidä?

Tästä voi katsoa. Hernesaarenrannassa on lauantaisin ilmainen pysäköinti, samoin Tehtaankadun eteläpuolella Ullanlinnassa ja Eirassa. vie kursori kadun kohdalle, niin se kertoo maksulliset pysäköintiajat. Google kuvapalvelusta voi myös katsoa liikennemerkkejä, mutta siina voi olla vanhoja kuvia.

https://palvelukartta.hel.fi/fi/embed/area?parkingSpaces=1%2C2%2C3%2C4%…

Kiitos. 

Tiedoksi kassityypille, että mä olen perillä ehkä 11:30-12:00 tienoilla. Riippuen mistä löydän autolle paikan.

Kassityyppi istuu vielä kotonaan aamiaispöydässä ja lähtee kohtapuoliin kömpimään Hernesaarenrantaan mutta ottaa ensin vauhtia Hietaniemen hautausmaalta.

Vierailija
9182/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt vähän ylireagoidaan täällä. Ensinnäkin uskon että vaikka suurimmaksi osaksi haastattelu on ollut improvisoitu, niin tuollaisiin asioihin on varmasti kysytty suostumus etukäteen. Pakkohan on, kun tietyissä tapauksissa (jos on vaikka taustaa esim. Sydänvaivoista, esim. Rytmihäiriöistä) tuollaiset sähkösokit voi olla vaarallisia. Pakkohan siis on etukäteen varmistaa onko asia kyseiselle henkilölle ok. KAJ'n jäsenet on aikuisia miehiä, he osaavat kyllä sanoa ei asioille joita eivät ole valmiita tekemään. Vaikka Määnin näytti vähän epäröivältä, niin se tuskin oli oikean Axelin tuntemus, vaan hän vain esitti miten kuvittelisi Määninin reagoivan kyseiseen tilanteeseen. Oikea Axel oli todennäköisesti ihan fine asian kanssa. Mua nyt vähän ihmetyttää tämä puolesta loukkaantuminen ja ylihuolehtiminen. Ei tosin ole ensimmäinen kerta tänä vuonna kun tätä ihmettelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9183/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Vörjeans englanniksi tekstitettynä. Tuli sitten viimeisetkin vitsit ymmärrettyä. Kyllä tuo rooleissa pysyminen on ihan verratonta, vaikka Tommy nyt olikin vähän turhan hilpeällä tuulella.  Itkuun purskahtaminen olikin sitten erityisen taidokas suoritus. Se "Respekter" ennen romahdusta oli juuri niin hilkulla mennä naurun puolelle, että ei voi kuin ihailla sen kääntämistä itkuksi. Hieman huvitti ihan lopussa kun pojat keräsivät juomamukinsa mukaan kilttien poikien lailla. 

Vierailija
9184/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä sanoa, että ihmeen hyvin Axel kesti nuo sähkösokit, jos olivat aitoja. Ei melkein ilmekään värähtänyt. Olen joskus nähnyt tuollaisen sähköpannan käyttöä jossain ohjelmassa, ja siinä pannan käyttäjä on suurin piirtein karjunut tai kiljunut kivusta. Ehkä Axelilla on korkea kipukynnys, tai sitten hän vain jollain ilveellä sai pidettyä itsensä Määninin kovisroolissa vaikka teki kipeää. Voi toki olla, että tuossa pannassa oli miedot asetukset päällä eikä Axel saanut niin kovaa annosta kuin usein tuolla on annettu.

Vierailija
9185/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel onkin ilmeisesti käyttänyt Freppan kokemuksia novellissa Ripillepääsy.

Vierailija
9186/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Vörjeans englanniksi tekstitettynä. Tuli sitten viimeisetkin vitsit ymmärrettyä. Kyllä tuo rooleissa pysyminen on ihan verratonta, vaikka Tommy nyt olikin vähän turhan hilpeällä tuulella.  Itkuun purskahtaminen olikin sitten erityisen taidokas suoritus. Se "Respekter" ennen romahdusta oli juuri niin hilkulla mennä naurun puolelle, että ei voi kuin ihailla sen kääntämistä itkuksi. Hieman huvitti ihan lopussa kun pojat keräsivät juomamukinsa mukaan kilttien poikien lailla. 

Paitsi että Jakob jätti oman mukinsa Kevinin vietäväksi

Vierailija
9187/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää palkintoja KAJ'lle! Tällä kertaa myöntäjänä kieltenopettajien liitto ja palkinto "Årets språkgärning". 

KAJ får pris för att ha synliggjort det finlandssvenska | Österbotten | Svenska Yle https://share.google/eAsUA4lAilZ2MId8S

Vierailija
9188/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Eturivi, punainen takki. (+asia jolla erotus joukosta, mutta en viitsi tähän kirjoittaa, koska sillä saatan erottua muuallakin.)

Vierailija
9189/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Eturivi, punainen takki. (+asia jolla erotus joukosta, mutta en viitsi tähän kirjoittaa, koska sillä saatan erottua muuallakin.)

Onko siellä jo montakin riviä?

Vierailija
9190/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturivi? Siis ollaanko siellä jo ankkuroituneita lavan eteen? 

Vierailija
9191/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo! Mutta vielä on eturivissäkin tilaa. Alle 10 paikalla.

Vierailija
9192/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä sanoa, että ihmeen hyvin Axel kesti nuo sähkösokit, jos olivat aitoja. Ei melkein ilmekään värähtänyt. Olen joskus nähnyt tuollaisen sähköpannan käyttöä jossain ohjelmassa, ja siinä pannan käyttäjä on suurin piirtein karjunut tai kiljunut kivusta. Ehkä Axelilla on korkea kipukynnys, tai sitten hän vain jollain ilveellä sai pidettyä itsensä Määninin kovisroolissa vaikka teki kipeää. Voi toki olla, että tuossa pannassa oli miedot asetukset päällä eikä Axel saanut niin kovaa annosta kuin usein tuolla on annettu.

Siltä varalta jos joku käsitti väärin (kun tälle annettu alanuoli) niin tämä oli siis kehu Axelille siitä miten onnistui pysymään roolissa vaikka sattuikin. Itsellä olisi tuossa rooli unohtunut, mutta Axel on todella taitava näyttelijä, reagoi juuri niin kuin Määnin olisi reagoinut jos olisi oikea henkilö!

Vierailija
9193/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää. Mä olen se, joka aiemmin referoi tänne tuon sähköiskukohtauksen. Kuvittelin, että se oli pelkkää pilaa ja näytelty juttu. Ja iloisesti kuvailin, kuinka "Määnin" eli Axel tärisi iskuista. Voi saakeli että hävettää.

Rauhoittukaa! KAJ ei voisi antaa toisilleen antamalla sähköiskuja edes hyväntekeväisyyden merkeissä, Vörjeans voi. Tarhaketuthan tapetaan sähköllä niin että työnnetään anturi anukseen. Miettikää, eivät sentään tehneet sitä Määninille.

Olet oikeassa sinäkin. Ei tästä kannata liikaa hermostua. Minä otin yllä kierroksia asiasta, mutta saatan projisoida omia fiiliksiäni, joten se ei oikeasti kerro mitään siitä, miten hän itse koki asian. Todennäköisesti oli itse ihan ok asian kanssa

Mutta silti pysyn kannassani, että tuo ei ole hyvää viihdettä. Sekä siinä, että me emme voi tietää ja siksi koen asian epämukavaksi.

Vierailija
9194/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kassityyppi on täällä? Olen siis yhä ulkona rivissä.

Vierailija
9195/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta jos joku käsitti väärin (kun tälle annettu alanuoli) niin tämä oli siis kehu Axelille siitä miten onnistui pysymään roolissa vaikka sattuikin. Itsellä olisi tuossa rooli unohtunut, mutta Axel on todella taitava näyttelijä, reagoi juuri niin kuin Määnin olisi reagoinut jos olisi oikea henkilö!

Mä käsitin kyllä, mitä tarkoitit. En kuitenkaan peukuttanut (en ylä- enkä ala-). Olen yksi niistä kukkiksista, joiden mielestä kivun tuottaminen toiselle ihmiselle on typeryyttä (vakavimmassa muodossaan silkkaa pahuutta), tapahtuu se viihteen vuoksi, "hyväntekeväisyystarkoituksessa" tai mistä tahansa muusta syystä. Siksi mulle on yhdentekevää, kuinka hyvin Axel kesti kivun tai kuinka hyvin hän näytteli Määninin reaktiot. (Ymmärrän kuuluvani tässä asiassa vähemmistöön ja ymmärrän ja luonnollisesti hyväksyn sen, että enemmistö ei ole mun kanssani samaa mieltä.)

Vierailija
9196/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te siellä ulkona siis jo? Koko pitkän päivän? En siis itse ole tulossa eri paikkakunnalta, mutta mielenkiinnolla seuraan täältä kotikatsomosta käsin tilanteen kehittymistä. Hauskaa kun raportoitte, kiitos siitä!

Vierailija
9197/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että Jakob jätti oman mukinsa Kevinin vietäväksi

Kyllä se oli Tommy, joka jätti sen Freppan hoidettavaksi. Jakob muistaakseni sanoi olevansa taloutensa lajittelupoliisi, joten hän olisi ottanut, mukinsa, tyhjentänyt sen viemäriin ja sijoittanut pillin ja mukin oikeaan jäteastiaan. Määnin varmaan halusi vatrmistaa,ettei kukaan vahingossa joisi moista litkua ja vei sen pois.

Vierailija
9198/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te siellä ulkona siis jo? Koko pitkän päivän? En siis itse ole tulossa eri paikkakunnalta, mutta mielenkiinnolla seuraan täältä kotikatsomosta käsin tilanteen kehittymistä. Hauskaa kun raportoitte, kiitos siitä!

Kyllä! Hulluja on monenlaisia.😂

Vierailija
9199/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon vaatettakin, että en edes pystyisi olemaan pitkään sisällä😂

Vierailija
9200/13807 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Hulluja on monenlaisia.😂

No, voi olla että jos asuisin lähempänä, niin olisin minäkin siellä. 🤪 Tsemppiä ja pitäkää hauskaa! 😃