Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9129)

Vierailija
9061/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun Kevin näyttää vaihtaneen tuon Sauna tourin tyköistuvan puvun väljempään ja laatikkomaisempaan. Se kapea kävi hänelle niin hyvin kun on niin hoikka.

He sanoivat viikko pari sitten, että heillä on nyt kuusi vaatekertaa, joten kyllä se kaksirivinenkin vielä nähdään. 

Vierailija
9062/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiinnitin huomiota tuossa Svenska Dagenin palkitsemisjuhlassa huomiota (Kaj'n lisäksi tietysti) kahteen asiaan. Nauratti, kun se (äidinkieleltään ruotsalainen) toimittaja matkusti Närpiöön opiskelemaan paikallista murretta eikä tahtonut saada siitä edes selvää, saati oppia ääntämään sitä; kaikella rakkaudella sanottuna hänen yrityksensä olivat aika surkuhupaisia. 

Että on se näköjään mahdottoman syvä kielikuilu etelän ja Österbottenin välillä. Eikä ihme, että vöyri tuottaa meille suomenkielisille hankaluuksia. (Toki voi olla niinkin, että tällä toimittajalla ei vain ole ns. kielikorvaa; mä kuvittelisin oppivani aika helposti puhumaan mitä tahansa suomen murretta, ja itse asiassa sukujuurteni ja muuttojeni myötä olen jo omaksunutkin kolme eri murretta).

Toinen kiinnostava juttu oli hieno pokkaruotsi, jota suomenkieliset päästelivät. Ei pelkästään se palkinnon saanut jalkapallovalmentaja vaan myös ne julkkikset, joita Marcus Grönlund ajelutti. Hyvä sanavarasto heillä ja antoivat tulla kieltä rohkeasti, niin kuin pitääkin. Munkin ruotsintaitoni on kohtuullinen, mutta tuossa testitilanteessa en olisi pystynyt kuin kiljumaan kauhusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9063/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun Kevin näyttää vaihtaneen tuon Sauna tourin tyköistuvan puvun väljempään ja laatikkomaisempaan. Se kapea kävi hänelle niin hyvin kun on niin hoikka.

He sanoivat viikko pari sitten, että heillä on nyt kuusi vaatekertaa, joten kyllä se kaksirivinenkin vielä nähdään. 

Kiva! Aattelin jo että se oli Sauna tourin jäljiltä niin loppuun kulutettu (Kevinhän pyörii maassa ja kaikkea...) että on tuikannut sen saunan uuniin. 😅 Tai ehkä sytyttääkin sillä pääsiäiskokon ensi vuonna. Jos EU:n blanketit on päässeet loppumaan. 🤔

Vierailija
9064/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta ehtiihän Helsingistä Tukholmaan aika nopeasti ja iltapäivälle on useampia lentoja. Gaalanon varmaankin illalka. Ehkä he menevät kentälle suoraan X3M:n studiosta (vaatteidenvaihdon jälkeen)."

Aika haipakkaa taas pitää, jos noin tekevät. Eilen Svenska Dagenin gaala, tänään suora radioesiintyminen, illaksi Tukholmaan ja heti aamulla takaisin, kun pitää nousta Löylyn lauteille. No, tällainen rumba saattaa olla tullut tänä vuonna heille jo rutiiniksi. Tällaista sivusta seuraavaa fania vaan pyörrytti se vauhti, jolla miekkosia lennätettiin helikopterilla maasta toiseen, kun oli samana päivänä keikat sekä Rovaniemellä että Ahvenanmaalla (vai oliko se jälkimmäinen etelä-Ruotsissa).

Vierailija
9065/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta kuka on tuo komea vaalea mies Kjellin kanssa X3M:n studiossa?

Vierailija
9066/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kiinnostava juttu oli hieno pokkaruotsi, jota suomenkieliset päästelivät. Ei pelkästään se palkinnon saanut jalkapallovalmentaja vaan myös ne julkkikset

Löysin Linkedinistä Erotuomari Sugullan postauksen koskien pokkaruotsipalkintoa. Sitkeästi hän on taistellut itsensä kutsunnoissakin Dragsvikiin vaikka piti vakuutella, että todella osaa ruotsia. 

Vierailija
9067/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta ehtiihän Helsingistä Tukholmaan aika nopeasti ja iltapäivälle on useampia lentoja. Gaalanon varmaankin illalka. Ehkä he menevät kentälle suoraan X3M:n studiosta (vaatteidenvaihdon jälkeen)."

Aika haipakkaa taas pitää, jos noin tekevät. Eilen Svenska Dagenin gaala, tänään suora radioesiintyminen, illaksi Tukholmaan ja heti aamulla takaisin, kun pitää nousta Löylyn lauteille. No, tällainen rumba saattaa olla tullut tänä vuonna heille jo rutiiniksi. Tällaista sivusta seuraavaa fania vaan pyörrytti se vauhti, jolla miekkosia lennätettiin helikopterilla maasta toiseen, kun oli samana päivänä keikat sekä Rovaniemellä että Ahvenanmaalla (vai oliko se jälkimmäinen etelä-Ruotsissa).

Löyly on vasta klo 20, joten onhan siinä päivällä hyvää aikaa palata Suomeen. Ei toi nyt niin paha olisi kuin monet heidän kesäiset reissunsa.

Toivottavasti saavat tämäniltaisessa gaalassa palkinnon, vaikka kilpailu kovaa onkin.

Vierailija
9068/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin tämän vähän pikakelauksella ja huomio kiinnittyi ihan tuohon samaan karaoke-partyyn. Siellä tulivat koko Text-tv kappaleen sanat ruotsiksi/vöyriksi kuin vettä vaan ja ihmisiltä, jotka kaiketi eivät muutoin  osaa eivätkä ymmärrä sanaakaan ruotsia. Uskomatonta!

Minusta oli hauskinta kun tästä kuuli hyvin, miten porukka lausui kuorossa kaikki Bachelors of the Sean repliikit. Axelilta meinasi pokka pettää kun kuoro huusi Boarding completed.

Huomasin saman ja nauroin itse ääneen. Poikienhan on kesän aikana täytynyt tottua siihen, että tämä uusi faniyleisö laulaa kaiken mukana, enkä ainakaan mä ole huomannut heiltä mitään pokan pettämisiä. Mutta jostain syystä tämä Boarding completed -yhteiskiljaisu oli Axelille liikaa, ja häneltä tosiaan meni hetkeksi pasmat sekaisin.

Vierailija
9069/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä oli tiukka kun Axelin piti mennä laivakeikalta suoraan Vaasaan kirjailijaesiintymiseen. Yöllä keikka, aamulla Tukholmassa ja jotenkin ehti sieltä Vaasaan.

Vierailija
9070/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok ettei KAJ saa kaikkia mahdollisia palkintoja. Hienoa, että saavat palkintoja, ja esim. vuoden suomenruotsalaiseksi ei todellakaan olisi voinut valita ketään muuta, mutta tämä on joka tapauksessa ollut heille todella menestyksekäs vuosi vaikkeivät palaisikaan joka gaalasta pysti kainalossa. Vaatimattomuuteen taipuvaisena suomalaisena ajattelen myös, että voi olla heillekin henkisesti helpompaa, ettei koko ajan tule suitsutusta. Kun sitä on jo nyt tullut ihan todella paljon enemmän kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
9071/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan ok ettei KAJ saa kaikkia mahdollisia palkintoja. Hienoa, että saavat palkintoja, ja esim. vuoden suomenruotsalaiseksi ei todellakaan olisi voinut valita ketään muuta, mutta tämä on joka tapauksessa ollut heille todella menestyksekäs vuosi vaikkeivät palaisikaan joka gaalasta pysti kainalossa. Vaatimattomuuteen taipuvaisena suomalaisena ajattelen myös, että voi olla heillekin henkisesti helpompaa, ettei koko ajan tule suitsutusta. Kun sitä on jo nyt tullut ihan todella paljon enemmän kuin koskaan aiemmin.

Mä toivon erityisesti että Ruotsista tulisi vielä suitsutusta. Tuntuu että on vähän unohtumassa kun eivät ainakaan Spotifyssa saa paljoa kuunteluja. Toivoisin että he saisivat sinne pysyvää vankkaa jalansijaa. Ei tietty mitään niin suurta suosiota kuin keväällä mutta merkittävää kuitenkin.

Vierailija
9072/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska Dagenin palkintogaalassa muuten esiintyi muusikko nimeltä Jan Simons. Mahtaako olla Hell-Kjellin veli, kun on sama sukunimi ja samaa näköäkin?

Vierailija
9073/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Svenska Dagenin palkintogaalassa muuten esiintyi muusikko nimeltä Jan Simons. Mahtaako olla Hell-Kjellin veli, kun on sama sukunimi ja samaa näköäkin?

Kjell on Simosas, lausutaan Siimosas.

Vierailija
9074/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kjell on Simosas, lausutaan Siimosas.

Aa, kiitos, sekoitin nimet. Eivät siis sukulaisia.

Vierailija
9075/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

X3M:n chatissa joku pohtii, onko Axelilla kämppä (myös) Helsingissä vai yöpyykö hän Jakobin tai Kevinin luona Helsingissä ollessaan. Olen itse asiassa miettinyt samaa. Kommentoija vaan toteaa ettei sitä voi kysyä Axelilta tänään kun KAJ ei ole tulossa mukaan lähetykseen.

Mutta missähän Vörjeansin pojat yöpyvät isolla kirkolla käydessään?! 🤔

Vierailija
9076/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määnin epäilemättä pokaa pääkaupunkireissuilla jonkun mimmin, joka tarjoaa yösijan. Freppa ehkä menee johonkin halpaan matkustajakotiin, jos Marlenelta on irronnut vähän rahallista avustusta. Tommy rakastaa Määniniä, mutta ei kyllä voi tuppautua kolmanneksi pyöräksi Määninin ja mimmin seuraan. Voisiko hänellä olla joku kaukainen sukulainen, jonka sohvalla yöpyä?

Vierailija
9077/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X3M:n chatissa joku pohtii, onko Axelilla kämppä (myös) Helsingissä vai yöpyykö hän Jakobin tai Kevinin luona Helsingissä ollessaan. Olen itse asiassa miettinyt samaa. Kommentoija vaan toteaa ettei sitä voi kysyä Axelilta tänään kun KAJ ei ole tulossa mukaan lähetykseen.

Mä epäilen, että pääkaupunkikeikat hoitaa joku stadissa asuva ja operoiva "Axel". Vaasalaisen "Axelin" aluetta on sitten Pohjanmaa, eikä kenenkään tarvitse reissata eikä miettiä majoittumisia.

Vierailija
9078/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilen, että pääkaupunkikeikat hoitaa joku stadissa asuva ja operoiva "Axel". Vaasalaisen "Axelin" aluetta on sitten Pohjanmaa, eikä kenenkään tarvitse reissata eikä miettiä majoittumisia.

Yksi "Axel" asuu Vaasassa, toinen "Axel" pk-seudulla ja loput kappaleet ovat säilössä keikkabussissa.

Määnin sen sijaan on One and Only ja asuu Vöyrillä. Joten pokaa mimmin tietenkin aina. Tommy on pohjimmiltaan sen verran kiltti, ettei jätä Freppaa yksin, vaan ottaa mukaan sukulaisen luo. Ehkä sukulaisella on kaksi vuodesohvaa. (Eivät voi nukkua samassa, koska eihän nyt oikeat äijät mitään niin ällöä tekisi.)

Olen varma, että Frepalla on myös pehmolelu mukana yöksi ja Tommya nolottaa.

Vierailija
9079/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevinhän olisi velkaa Axelille ja Louiselle yösijan, kun hän bunkkasi näiden ensimmäisen yhteisen adunnon shvalla ensimmäiset opiskeluviikot (Vinterprat). 😉

Vierailija
9080/9129 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen ettei Axel yövy Jakobilla eikä Kevinillä. Heillä on varmaan sen verran pienet kaupunkiasunnot molemmilla. Vörjeans ei varmaan yövy missään vaan ajavat suoraan Helsingistä Vöyriin grillille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän