Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (8678)

Vierailija
8581/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Muija olisi ollut kiva kuulla myös, mutta kaikki nyt ei mahdu mukaan kirveelläkään. Skarvens död on aika kova myös. Joo, väkisinkin venyy lista aika pitkäksi mullakin.

Hei Muijakin alkaa olla sillä rajalla, että herrasmiehet eivät halua sitä enää laulaa. Hauskahan se on nuorten miesten ajatusmasilmaa kuvaavana tekstinä, mutta sen aika taitaa olla ohi. Karalåtinin viehätys minun mielestäni on siinä, että Jakob sillä alkuperäisellä videolla on kauhean nuoren näköinen ja laulaa miehisistä miehistä. 

Voisivat joskus tulevaisuudessa tehdä underground-keikan, jossa vielä kertaalleen esittäisivät ne biisit, joista on aika ajanut ohi ja joita ei enää kehtaa päivänvalossa esittää.

Vierailija
8582/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mitään listaa tee. Kohtuus on täysin yliarvostettua, liika ei ole liikaa, kakun voi syödä ja pitää, så star hon å råopar meir meir meir!

Se on täsmälleen näin. Ei ole naurettavampaa ilmausta kuin "less is more", jossa ei ole mitään järkeä. Meir on meir ja varsinkin AKF-porukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8583/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden Vöyriläisen palkitseminen à la Vörjeans on myös tyylikäs veto, sekä voittajan valinta että itse seremonia puheineen.

Vuoden 2020 palkinto on niin hieno - auton takapeili😂

Palkintojenjaon jälkeen yleensä joku, jolla on 10 musiikissa esittää laulun, mutta koska vuonna 2020 sellaisia ei ollut paikalla, Freppa editti Ja e från Vörå. Miten upeasti hän sen esittikään!

Vöyrin peili on ilmeisesti paikallinen esine ja pojat saivat selkaisen Vöyrinrasnun lisäksi siellä räntäjuhlassa.

Joo mutta tämä oli puheen mukaan sitä varten, että voi jatkossakin katsella vain menneisyyteen.

Kunnon Gambamärk-henkeä katsella vain menneisyyteen.

Vierailija
8584/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Muija olisi ollut kiva kuulla myös, mutta kaikki nyt ei mahdu mukaan kirveelläkään. Skarvens död on aika kova myös. Joo, väkisinkin venyy lista aika pitkäksi mullakin.

Hei Muijakin alkaa olla sillä rajalla, että herrasmiehet eivät halua sitä enää laulaa. Hauskahan se on nuorten miesten ajatusmasilmaa kuvaavana tekstinä, mutta sen aika taitaa olla ohi. Karalåtinin viehätys minun mielestäni on siinä, että Jakob sillä alkuperäisellä videolla on kauhean nuoren näköinen ja laulaa miehisistä miehistä. 

Mä olen aina tykännyt Karalåtinista. Ihanan sympaattinen kappale, ja miten aidon iloisesti  ja antaumuksella nuoret pojat sen  esittävät. Mä en nyt muista miltä vuodelta tuo video on, mutta Jakob näyttää tosiaan joltain 14-vuotiaalta. On tosin kovin nuoren näköinen edelleen. 

Ymmärrän täysin, että aika on ajanut  tietyistä kappaleista jo ohi eivätkä pojat enää halua niitä esittää. Silti toivoisin vielä joskus jossain pienimuotoisemmassa konsertissa kuulevani jotain näitä alkuaikojen akustisia biisejä. KOI oli hieno kokonaisuus ja tykkäsin siitä todella paljon. Jos nyt hakemalla haettuna jotain vielä olisin siihen toivonut, niin Heimani-biisin lisäksi joku toinenkin biisi sieltä uran alkupäästä.... No, Hupparipäivän voi tietysti laskea tällaiseksi, ja se oli kyllä tosi hyvä veto ottaa mukaan. Tuntui menevän yleisöön kuin häkä. 

Vierailija
8585/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taco Hei on erittäin passiivis-agressiivinen kappale, jossa mies joutu kärsimään tyttöystävänsä myskväll innostuksesta ja tacoista vaikka  ei oikeasti siedä guocamolea. Lopussa Gustan kanssa bilettäminen kutsuu ja todetaan "vaikka salsa on mieto on sielu villi, eipä ole mitään sanottavaa joten kiitos ja näkemiin"

Vierailija
8586/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat joskus tulevaisuudessa tehdä underground-keikan, jossa vielä kertaalleen esittäisivät ne biisit, joista on aika ajanut ohi ja joita ei enää kehtaa päivänvalossa esittää.

Sille keikalle voisi olla tunkua, joten yksi keikka ei välttämättä riittäisi. Tai mä ainakin tulisin!

Vierailija
8587/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taco Hei on erittäin passiivis-agressiivinen kappale, jossa mies joutu kärsimään tyttöystävänsä myskväll innostuksesta ja tacoista vaikka  ei oikeasti siedä guocamolea. Lopussa Gustan kanssa bilettäminen kutsuu ja todetaan "vaikka salsa on mieto on sielu villi, eipä ole mitään sanottavaa joten kiitos ja näkemiin"

Tämäpä hauska tulkinta. Myös Värm bilin on herättänyt täysin vastakkaisia ajatuksia kuulijoissa.

Vierailija
8588/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wilhelm von Schwerin, Kom ti byin, Karar i arbeit, Heimani i skick, Älska en gubb, Firmans man, Vems pojk e do, ja lisäksi noin puolet kaikista heidän musikaalikappaleistaan. Siinä päällimmäiset suosikit tällä hetkellä. (Ihan selkäytimestä tulivat, ei tarvinnut googlesta hakea). 

Schwerin kuuluu ehdottomasti munkin listalleni, miten ihmeessä sen unohdinkaan. Itse asiassa myös Vems pojk e do, sekin unohtui. Lopetan tähän ennen kuin luettelen kaikki loputkin Kaj'n biisit (ja juu, ei tarvitse munkaan guuglettaa, ne istuu mun päässäni kuin tatit eikä lähde yrittämälläkään pois).

Sepäs se, kun näitä suosikkikappaleita on niin paljon. Aina joku unohtuu pois, vaikka yrittää luetella kaikki! Mun listalta unohtui tykkänään hienon hieno Paavos barkbrö, biisi, jonka joku mainitsikin. Siinä on upea sanoma. 

Vierailija
8589/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkibiisien lista on suhteellisen lyhyt, mutta vaihtelee jatkuvasti. 😄

Vierailija
8590/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä nuo pojat keksii noita juttuja?!? Tuokin peilivitsi, voi hyvänen aika. Mahtavaa. 😁

Vierailija
8591/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että Kaj'n biisien tulkinta aggressiivisiksi tai edes passiivis-aggressiivisiksi on enemmänkin tulkitsijan projisointia. Vaikka kuinka vilpittömästi yritän, en kykene näkemään yhtään heidän lauluaan kyynisenä, vihaisena tai aggressiivisena. Nuo tunteet ovat niin kaukana heistä ja heidän maailmankuvastaan.

Vierailija
8592/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ihan samaa mieltä biisin tunnelmasta. Samaa mieltä siitä, että kyseessä on pariskunta, jonka suhde väljähtänyt. Viettävät yhteisiä taco- iltoja koska niin on tapana ja se on pariskuntien yleinen tapa viettää yhteistä aikaa. En koe, että tyttöystävä on siinä päällepäsmärinä vaan mies ihan omasta halustaan mukana, vaikkei todellakaan mikään taco-fani olekaan. Sitten kuitenkin poikamieselämä alkaa houkuttamaan yhä enemmän ja erohan siitä seuraa. Ihan tällainen tavallinen erilleenkasvamistarina ilman passiivis-aggressiivisuutta.

Vierailija
8593/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä hauska tulkinta. Myös Värm bilin on herättänyt täysin vastakkaisia ajatuksia kuulijoissa.

Tuo sanoituksen loppuhan oli eri alunperin biisissä. Vasta tuon ylläolevan fraasin vaihto avasi mielestäni tuon passiivis-aggressiivisen tulkinnan. Hauska, kuinka biisi voi muuttaa luonnettaan pienellä muutoksella loppukaneetissa.

Värm bilinin lisäksi myös 30 år on herättänyt erilaisia tulkintoja, muistaakseni tässäkin ketjussa siitä keskusteltiin kesällä. Itselle se jo kauan sitten nuo vuodet eleenä oli haikea kuvaus, kuinka elämä muuttuu iän karttuessa, nuoruuden jutut jäävät taka-alalle elämän mennessä eteenpäin ja uuden tullessa tilalle. Jonkinlainen siirtymä ruuhkavuosien ja aikuisuuteen nuoruuden jäädessä taakse. Kuinka entisestä joutuu luopumaan, mutta toisaalta elämään tulee uutta ja seuraava vaihe.

Osa taas tulkitsi sen surullisena, pettymyksenä ihmisiin ja siihen, miten kaverit eivät välitä.

Vierailija
8594/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä nuo pojat keksii noita juttuja?!? Tuokin peilivitsi, voi hyvänen aika. Mahtavaa. 😁

Se on niin hauska kun ensin on se puhe, jonka yleensä pitää joku riskiryhmään kuuluva (eli ilmeisesti vanha) ja jossa kerrotaan Vöyrin historiaa 45 min. ajan. Tommy jaksaa vain alun ja sanoo sitten, että puhe jatkuu samanlaisena. Sitten palkitaan vuoden vöyriläinen. En muista ihan tarkkaan kriteerejä, mutta tulee olla henkilö, joka aina katsoo taaksepäin eikä koskaan eteenpäin. Määnin sitten vuonna 2020 palkittiin tällaisena henkilönä.

Katsokaa ihmeessä video ja englanninkielisellä käännöksellä, jos vöyri ei aukea hyvin.

Vierailija
8595/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puheessa pitää aina viitata siihen että Vaasan palon aiheutti vöyriläinen talonpoika.

Vierailija
8596/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Taxi taxi ahh.

Vierailija
8597/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj on itse antanut itselleen epiteetin humorgruppen eikä ole luopunut siitä. Jo se kertoo, että heidän musiikkinsa ei koskaan ole passiivis-aggressiivista tai ilkeää, sillä ne eivät kuulu huumorin käsitteeseen. Sillehän he eivät tietenkään voi mitään, että kukin lukee heidän tekstejään omien lasiensa läpi, ja moni on kokenut asioita, jotka ovat tehneet ihmisestä synkän tai katkeran. Toivottavasti Kaj kuitenkin tuo iloa ja valoa myös tällaisten ihmisten elämään.

Vierailija
8598/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Taxi taxi ahh.

Olin jo unohtanut. Taxi taxi ahh. Aaah mikä biisi, tulisin keikalle jo pelkästään tuon vuoksi.

Vierailija
8599/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö joku linkin Taxi-biisiin? Se on esitetty ainakin sillä keikalla, jossa oli tolppa keskellä lavan etuosaa totaalisen hölmössä paikassa. En yhtään muista mikä paikka se oli ja millä hakusanoilla hakea.

Vierailija
8600/8678 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2020 palkinto on niin hieno - auton takapeili😂

Palkintojenjaon jälkeen yleensä joku, jolla on 10 musiikissa esittää laulun, mutta koska vuonna 2020 sellaisia ei ollut paikalla, Freppa editti Ja e från Vörå. Miten upeasti hän sen esittikään!

Vöyrin peili on ilmeisesti paikallinen esine ja pojat saivat selkaisen Vöyrinrasnun lisäksi siellä räntäjuhlassa.

Korjaan RAANUN. Minun helmasyntini on huolimaton naputtelu.

Onneksi et kirjoittanut ransun. Olisin alkanut ihmetellä, onko vöyrinransu joku uusi koirarotu. 

Vöyrin peili kirjoitin kuukkelille, ja hieno on. Suorastaan reteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi