Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8747)
Mä selviän sillä systeemillä, että suosikit vaihtelee päivän ja fiiliksen mukaan. Jos on aivan pakko valita, niin sinne melko pysyvään kärkeen sijoittuu mulla Älska en gubb, Ängeln i e-posten, Dågär åt böndrin, Heimani i skick, Kom ti byin, Pablos frestelse, Tango taas, Kaffetår ja Text-tv. Musikaalibiiseista Flaggan i topp, Dehär e min by, Ässol, Bäriking, Västerut, Kuckelikuu, Dit havet tar oss, Tå vi e på pass ja Juntton. Mutta mäkin tykkään oikeastaan kaikista Kaj'n biiseistä, jopa Karalåtinista. :)
Tämän päivän HBL:ssä on juttu Josefin Sirénistä. KAJ mainitaan ohimennen. Lähinnä sen kotipaluujuhlan tuoman nosteen myötä. Josefinhan esiintyi siellä.
Noista kansainvälisistä faneista... Oli kyllä sydäntä lämmittävää lukea niitä juttuja, kun jotkut omistautuneet fanit olivat matkustaneet jostain Australiasta tai USAsta saakka KOI-konserttiin. Joku amerikkalainenhan kertoi, että hänelle ensimmäinen matka ikinä rapakon yli. Ja Suomeen, KAJ'n takia!
Kyllähän tuolla YT:n kommenteissa (ja faneissa) näitä eri kansallisuuksia on näkynyt. Kaukaisimmat noiden edellä mainittujen lisäksi mitä tulee heti mieleen, on Japani, Argentiina, Meksiko, Kanada, Peru, Filippiinit,... Euroopan maita on tietysti paljon. Olkoonkin, että fanipiirit kussakin maassa saattavat olla pienet, mutta veikkaan, ja kommentoinneista voi päätellä, että erittäin innokasta porukkaa ovat.
Ruotsi-trilogia (BBB, Mosquito ja Karaoke) ei ole muhun kovin syvälle uponnut. Toki niitäkin välillä kuuntelen ja tulen niistä hyvälle tuulelle. Mutta ne mun sydämen suosikit on niitä vanhoja klassikoita, Yolo tietty ykkösenä mutta Taco Hej ja Pa to ta na kako myös. Mäkään en pysty tekemään kovin lyhyttä suosikkilistaa, koska sinne menee myös esimerkiksi tuorein albumi melkein kokonaan. Ja sitten vanhoja, monilta unohtuneitakin helmiä, kuten Paavos Barkbrö, Frassin ja Pöbeln i Jutas. Ai niin, kuulun myös siihen joukkoon, johon Båotjin kolahtaa tosi kovaa.
No, jos aloitetaan KOI-konsertista, niin sen 25 kappaleen settilista kuuluu mun suosikkilistalle oikeastaan sellaisenaan. Oli kiva, kun mukana oli myös harvemmin livenä kuultuja biisejä Hupparipäivää myöten. Hei Muija olisi ollut kiva kuulla myös, mutta kaikki nyt ei mahdu mukaan kirveelläkään. Skarvens död on aika kova myös. Joo, väkisinkin venyy lista aika pitkäksi mullakin.
Hei Muija olisi ollut kiva kuulla myös, mutta kaikki nyt ei mahdu mukaan kirveelläkään. Skarvens död on aika kova myös. Joo, väkisinkin venyy lista aika pitkäksi mullakin.
Hei Muijakin alkaa olla sillä rajalla, että herrasmiehet eivät halua sitä enää laulaa. Hauskahan se on nuorten miesten ajatusmasilmaa kuvaavana tekstinä, mutta sen aika taitaa olla ohi. Karalåtinin viehätys minun mielestäni on siinä, että Jakob sillä alkuperäisellä videolla on kauhean nuoren näköinen ja laulaa miehisistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pari kertaa yrittänyt tehdä omaa henkilökohtaista Kaj Top 30 -listaani, mutta ei onnistu. Järjellä ajatellen luulisi, että 30 on todellakin riittävä määrä eikä ihmisellä voi ainakaan enempää suosikkeja olla yhden bändin osalta (mulla on usein vain yksi tai kaksi). Mutta kun Kaj'n kanssa tämä ei toimi. Kun olen valinnut ne 30, jää jäljelle vielä ainakin kymmenen tai viisitoista, jotka kuuluvat ehdottomasti mukaan. Kuinka te muut pärjäätte, pystyttekö rajaamaan?
Mä en pysty, mulla vaihtuu suosikit usein. Just mietin asiaa tänä aamuna kun kuuntelin taas listaa, jossa kaikki KAJn biisit. Kuulin Yuri Gagarinin ja voi ihme kuinka se nousi tämänhetkiseksi suosikiksi. Sitten tuli Bärgandis Begaistra ja Dra na gambelt över ne ensimmäiseltä levyltä ja ihastelin miten raikkaalta ja meneviltä ne kuulostivat. Mietin että livesoittona studiossa äänitettyjä. Kajlandilta tuli vielä hupaisa När du ölar med Torolf. Mitään näistä ei tule kuunneltua liian usein, mutta tämänhetkisellä TOP30 listallani olisivat.
Kävi kyllä myös niin, että kuuntelin tuttuakin tutumman Karar i arbeitin ja liikutuin kyyneliin asti kun tuli mieleen kokemani hienot live-esitykset ja viime viikolla lukemani tarina kappaleen synnystä. Janne Hyödyn studion läheisessä lounasruokalassa Jakob katseli työmiehiä ja sanoi, että jonkun pitäisi tehdä aiheesta kappale. Seuraavalla kerralla heillä olikin kappale mukanaan.
Wilhelm von Schwerin, Kom ti byin, Karar i arbeit, Heimani i skick, Älska en gubb, Firmans man, Vems pojk e do, ja lisäksi noin puolet kaikista heidän musikaalikappaleistaan. Siinä päällimmäiset suosikit tällä hetkellä. (Ihan selkäytimestä tulivat, ei tarvinnut googlesta hakea).
Huomasitteko muuten KOI:ssa Vems pojk e dun juonnon versiot poikabändin nimestä? Siinä oli se tuttu Grusvägspojkar, Wrong Direction, Don't Take That, KAJzone, Boyz to Karar, Not Quite New Kids of the Block ja Out of Sync jos oikein muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden Vöyriläisen palkitseminen à la Vörjeans on myös tyylikäs veto, sekä voittajan valinta että itse seremonia puheineen.
Vuoden 2020 palkinto on niin hieno - auton takapeili😂
Palkintojenjaon jälkeen yleensä joku, jolla on 10 musiikissa esittää laulun, mutta koska vuonna 2020 sellaisia ei ollut paikalla, Freppa editti Ja e från Vörå. Miten upeasti hän sen esittikään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden Vöyriläisen palkitseminen à la Vörjeans on myös tyylikäs veto, sekä voittajan valinta että itse seremonia puheineen.
Palkintojenjaon jälkeen yleensä joku, jolla on 10 musiikissa esittää laulun, mutta koska vuonna 2020 sellaisia ei ollut paikalla, Freppa editti Ja e från Vörå. Miten upeasti hän sen esittikään!
Vöyrin peili on ilmeisesti paikallinen esine ja pojat saivat selkaisen Vöyrinrasnun lisäksi siellä räntäjuhlassa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi-trilogia (BBB, Mosquito ja Karaoke) ei ole muhun kovin syvälle uponnut. Toki niitäkin välillä kuuntelen ja tulen niistä hyvälle tuulelle. Mutta ne mun sydämen suosikit on niitä vanhoja klassikoita, Yolo tietty ykkösenä mutta Taco Hej ja Pa to ta na kako myös. Mäkään en pysty tekemään kovin lyhyttä suosikkilistaa, koska sinne menee myös esimerkiksi tuorein albumi melkein kokonaan. Ja sitten vanhoja, monilta unohtuneitakin helmiä, kuten Paavos Barkbrö, Frassin ja Pöbeln i Jutas. Ai niin, kuulun myös siihen joukkoon, johon Båotjin kolahtaa tosi kovaa.
Keikan perusteella nöin on mullakin faneilla. Eli tänä vuonna julkaistut eivät herätä suurimpia tunteita. Niitä hoilotetaan iloisesti mukana, ja tulee kiva fiilis ja suurelle yleisölle helpompia. Mutta kyllä se oli vanhempi tuotanto, joka tuotti yleisössä ne ylivoimaisesti voimakkaimmat reaktiot, varsinkin siellä permannolla.
Vöyrin peili on ilmeisesti paikallinen esine ja pojat saivat selkaisen Vöyrinrasnun lisäksi siellä räntäjuhlassa.
Korjaan RAANUN. Minun helmasyntini on huolimaton naputtelu.
Hei.Olen aika uusi Kajn kuuntelija.Täällä kysyttiin suosikkibiisejä. Tykkään kovasti Taco hej kappaleesta, Pa to ta na kakosta ja Karaokesta. Muitakin kivoja olen jo kuullut.Tietysti tiedän myös Bara bada bastun. Siitä tykkäsin jo euroviisuissa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, hämäläinen täällä taas! Multa oli mennyt toi peilivitsi täysin ohi, mutta minkäs geeneille ja pitkille piuhoilleen mahtaa. Todellakin se Vöyrin peili on paikallista kulttuuriperinnettä ja totta KAJ Vörjeansin versio siitä oli Volvon takapeili. :D
Minä en mitään listaa tee. Kohtuus on täysin yliarvostettua, liika ei ole liikaa, kakun voi syödä ja pitää, så star hon å råopar meir meir meir!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta tämä oli puheen mukaan sitä varten, että voi jatkossakin katsella vain menneisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden vöyriläinen -palkinto Kajlle! No olipa yllätys!
Vierailija kirjoitti:
Wilhelm von Schwerin, Kom ti byin, Karar i arbeit, Heimani i skick, Älska en gubb, Firmans man, Vems pojk e do, ja lisäksi noin puolet kaikista heidän musikaalikappaleistaan. Siinä päällimmäiset suosikit tällä hetkellä. (Ihan selkäytimestä tulivat, ei tarvinnut googlesta hakea).
Schwerin kuuluu ehdottomasti munkin listalleni, miten ihmeessä sen unohdinkaan. Itse asiassa myös Vems pojk e do, sekin unohtui. Lopetan tähän ennen kuin luettelen kaikki loputkin Kaj'n biisit (ja juu, ei tarvitse munkaan guuglettaa, ne istuu mun päässäni kuin tatit eikä lähde yrittämälläkään pois).
Minä olen onnistunut tiivistämään suosikkini top 21:een! Vielä muutama viikko sitten oli top 20, nätti tasaluku, mutta sitten tuli Karaoke ja sotki kaiken. Nyt sitten ei auta muu kuin odottaa uutta albumia, niin päästään 25:een tai 30:een.