Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8722)
Pietarsaaresta tuli mieleen, että eikös siellä jo vuosia sitten jossain tapahtumassa KAJ'lla ollut joku ennätysyleisö, n. 10.000 ihmistä? Jotain videoita muistan katsoneeni, ja ihmisiä on kuin meren mutaa. Olisko suurin yleisömäärä heillä ikinä..? Suomessa siis, nyt jätän pois laskuista Mellon ja viisut. Porissahan oli kesällä paljon väkeä myös.
HBL sanoo nyt, että yksi KAJ'n jäsenistä on mukana siinä Svenskanin musikaalissa. Se, kuka, paljastuu 11.11.
Jäähallin ovilla odottaessa oli jollain Lontoon tytöllä Jeppis Turbon -kyltti. Ihastelimme yhdessä yhtyeen laululyriikoita.
Ihana videoblogi kokonaisen perheen reissusta KAJ-konserttiin. Tuntuu kuin olisi päässyt itsekin mukaan, kun isä, äiti ja kolme lasta matkaavat Pohjanmaalta isolle kirkolle. Olin tietysti järjellä tajunnut, ettei KAJ'n pojat ole maailman ainoita österbottniskan puhujia, mutta silti jotenkin yllätyin ja samalla liikutuin, kun nämä laskettelivat samaa murretta.
Urheasti lapsiperhe jonottaa ensin hallin ulkopuolella, sitten seisoo kaksi tuntia lavan edessä odottamassa keikan alkua ja lopulta iloisesti bailaa läpi koko kaksituntisen shown. Nauratti, kun kiltti äiti tuntuu samaistuvan erityisesti Marleneen ja laulaa innolla mukana koko biisin. :D
Joo, ja Hbl oli soittanutkin Jakobille tänään. Hän ei tietysti voinut kommentoida huhua, mutta kertoi, että oli tervetullut asia saada viettää nyt rauhallisempi viikko. Toki valmistelevat Löylyn keikkaa sekä uutta materiaalia. Ensi kesänä aikovat esiintyä monissa eri paikoissa, mutteivät niin kiivastahtisesti kuin tänä kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Pietarsaaresta tuli mieleen, että eikös siellä jo vuosia sitten jossain tapahtumassa KAJ'lla ollut joku ennätysyleisö, n. 10.000 ihmistä? Jotain videoita muistan katsoneeni, ja ihmisiä on kuin meren mutaa. Olisko suurin yleisömäärä heillä ikinä..? Suomessa siis, nyt jätän pois laskuista Mellon ja viisut. Porissahan oli kesällä paljon väkeä myös.
Mulla on mielikuva, että siinä Pietarsaaren tapahtumassa oli muitakin esiintyjiä, joten Kaj ei siksi laske sitä ennätyskeikakseen (vaan siis tämän loppuunmyydyn Nordiksen konsertin, jossa oli reilun 7 000 hengen yleisö). Porissakin oli järjestäjien arvion mukaan 7 000 henkeä (ilmaisesta ulkoilmatapahtumasta tarkkaa määrää on vaikea laskea), mutta Kaj esiintyi osana Suomi Areenaa eikä se ollut sillä lailla itsenäinen keikka. Mellon finaalihan oli tietysti siellä jättimäisessä areenassa ja läsnä oli 30 000 katsojaa, mutta se on taas eri juttu se.
Vierailija kirjoitti:
HBL sanoo nyt, että yksi KAJ'n jäsenistä on mukana siinä Svenskanin musikaalissa. Se, kuka, paljastuu 11.11.
No jeeeee! Mutta Kevin vai Jakob???? Olisko Kevin... Jakobilla on kirjankirjoitusprojekti...?
No nyt tietää ainakin, mitä teatteriesitystä menee katsomaan sitten ensi vuonna 😊 Jos sitten onnistuu saamaan lipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jeeeee! Mutta Kevin vai Jakob???? Olisko Kevin... Jakobilla on kirjankirjoitusprojekti...?
No nyt tietää ainakin, mitä teatteriesitystä menee katsomaan sitten ensi vuonna 😊 Jos sitten onnistuu saamaan lipun.
Mä oon 99-prosenttisen varma, että se on Jakob. Jakob on kuitenkin bändissä The Lead Singer, jolla on se oikeanlaisin musikaaliääni. Kevin on enemmänkin karaktäärilaulaja, loistava sellainen tietysti.
Suomi Areenan yleisömääräksi Kaj'n konsertin aikana taidettiin arvioida reilut 8000. Mutta joo, onhan heillä monituhatpäisiä yleisöjä tässä matkan varrella ollut itse asiassa hämmästyttävän paljon, sekä festareilla että Botniahallenissa (viimeksi viisi kertaa tänä keväänä). Aikamoista tällaiselle marginaaliselle indie-porukalle, jonka ennen Melloa ja Euroviisuja tunsivat lähinnä vain Pohjanmaan ruotsinkieliset.
Jokin aika sitten Hbl:n kolumnisti oli veikannut Svenska Teaternin syksyn 2026 Änglagård-musikaalin pääpariksi Jennie Storbackaa (nyt Hkt:n Moulin Rougessa Satinen roolissa) ja Christoffer Sandbergia (miten hyvin osaa laulaa?), kun taas Jakobia vanhan ökyparin pojan rooliin. Hmm...
Christoffer Strandberg osaa kyllä laulaa ja on esiintynytkin laulajana (ei siis pelkästään näyttelijänä). Tuo HBL:n kolumnistin veikkaus voisi hyvinkin pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana videoblogi kokonaisen perheen reissusta KAJ-konserttiin. Tuntuu kuin olisi päässyt itsekin mukaan, kun isä, äiti ja kolme lasta matkaavat Pohjanmaalta isolle kirkolle. Olin tietysti järjellä tajunnut, ettei KAJ'n pojat ole maailman ainoita österbottniskan puhujia, mutta silti jotenkin yllätyin ja samalla liikutuin, kun nämä laskettelivat samaa murretta.
Urheasti lapsiperhe jonottaa ensin hallin ulkopuolella, sitten seisoo kaksi tuntia lavan edessä odottamassa keikan alkua ja lopulta iloisesti bailaa läpi koko kaksituntisen shown. Nauratti, kun kiltti äiti tuntuu samaistuvan erityisesti Marleneen ja laulaa innolla mukana koko biisin. :D
Meitä kilttejä äitejä taitaa olla paljonkin, jotka samastumme samaan biisiin😂
On tosi ihana tuo Malenan vlogi KAJ-konsertista. Mä olen niin yksityinen ihminen, etten julkaise vlogejani vaan niitä katsoo vaan oma perhe. Mutta voin paljastaa hellyttävimmän hetken mun KOI-videollani: se on se, kun mun 17- ja 14-vuotiaat tyttäret kaulakkain tunnelmoivat Älska en gubbin tahdissa ja koko halli keinuu valomerenä. En muista, milloin olisin nähnyt heidät niin onnellisina ja itse olen onnellinen, kun sain sen tilanteen ikuistettua.
Toivottavasti julkaisevat ensi kesän keikkakalenterin hyvissä ajoin, jotta ehtii varautua ja justeerata omat lomapäivänsä sopivasti 😊 Helsingissä esim. Allas Sea Pool olisi kiva miljöö, parempi kuin Nordiksen asfalttipiha viime kesänä.
Ja toivottavasti ensi kesänäkin uskaltautuvat myös suomenkielisille paikkakunnille ja erityisesti tänne Tampereelle. Heidän ensiesiintyminen täällä sai kesäkuussa niin lämpimän vastaanoton, että rohkenen kyllä toivoa heiltä paluuta Näsijärven rantamille.
Yhdessä viime vuoden mello-semifinaalissa esiintyi huumoritaggarit Ragge ocjhRonny joka on siis 1990 alkupuolella perustettu. Raggari-huumorilla on siis pitkät perinteet Ruotsissa.
Mä oon 99-prosenttisen varma, että se on Jakob. Jakob on kuitenkin bändissä The Lead Singer, jolla on se oikeanlaisin musikaaliääni. Kevin on enemmänkin karaktäärilaulaja, loistava sellainen tietysti.
Kevin on kyllä näyttelijänä monipuolisempi kuin Jakob. Jakob tekee omat roolinsa suvereenisti, enkä muuttaisi niistä mitään. Kevinin koko olemus muuttuu eri rooleissa ja juuri tuo karaktäärilaulu on musikaakeissa tärkeää. Pääroolit ovat yleensä vähän laimeita. Kevin on jo esiintynyt Svenskanin produktiossa ja,työskennellyt ääniteknikkona siellä aiemmin. Jään nyt odottamaan sitä virallista ilmoitusta. Jos heistä jompikumpi on mukana, otan sen ilolla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja toivottavasti ensi kesänäkin uskaltautuvat myös suomenkielisille paikkakunnille ja erityisesti tänne Tampereelle. Heidän ensiesiintyminen täällä sai kesäkuussa niin lämpimän vastaanoton, että rohkenen kyllä toivoa heiltä paluuta Näsijärven rantamille.
Tampereen keikka oli kyllä ikimuistoinen ja selvästi jäi mieleen heillekin, kun julkaisivat siitä tämän huikean klipin:
Mutta koska Jeppis Turboronk tekee paluun. Murrekonossöörit väittävät näiden laulavan enemmän grundsprootsia kuin jeppistä. Pohjoisista pampuusimurteista puuttuu samanlaiset diftongit kuin vöyristä.