Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8722)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen usein yksin autossa, joten saan kuunnella mitä haluan JA laulaa. Väärin.
T. Väärinlaulaja
Parasta. Mä laulan sekä nuotin vierestä että sekoan sanoissa.
Mä sairastuin KOI-viikon torstaina, niin kova kuumeinen flunssa, että heti tajusin missaavani konsertin. Se oli niin ankara paikka, että mä aikuinen ihminen itkin. En ole edes voinut puhua tästä (paitsi miehelle) enkä edes kirjoittaa. Videoitakin on ollut vaikea katsoa.
Nyt alkaa helpottaa, sekä tauti että pettymys. Siinä on ollut iso osa mun Helsingissä opiskelevalla kummitytöllä, jolle lahjoitin meidän liput. Teekkarihengessä tarttuivat tilaisuuteen poikaystävänsä kanssa, vaikka KAJ oli heille tuntematon suuruus.
Menivät paikalle vähän huumorimielellä, mutta show oli lyönyt heidät ällikällä. Poikaystävä oli jälkeenpäin sanonut, että "ehkä Suomen kovin livebändi juuri nyt". Pelkällä lukioruotsilla ymmärsivät teksteistä alle puolet mutta musiikilliset vitsit kuulemma sataprosenttisesti. Genren vaihto melkein joka biisissä oli heistä älyttömän hienoa.
Vörjeans puri erityisesti, vaikka eivät he ideaa tietenkään tajunneet eivätkä sitä, että on olemassa joku erillinen "Vörjeans-universumi". Bertelin, Dan-Olen ja Josuan he tunnistivat musiikkiteatteriksi mutta kuulivat vasta vieressä istujalta, että numerot oli peräisin poikien omista musikaaleista.
Kummityttöön oli tehnyt ehkä suurimman vaikutuksen se, kuinka permantoporukka eläytyi ja lauloi mukana. Olisi halunnut itsekin mutta ei onnistunut kuin Bastun kohdalla. Mutta ehkä ensi kerralla, sillä heillä on nyt oma Spotify-lista poikien parhaista hiteistä. Tällainen henkilökohtainen Elovenasta ekstaasiin -tarina mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen usein yksin autossa, joten saan kuunnella mitä haluan JA laulaa. Väärin.
T. Väärinlaulaja
Täällä eräs yksin asuva laulaja. Ainoat, joiden korvat ehkä kärsii, on seinänaapurit, mutta yritän olla hoilottamatta kovin suureen ääneen. Suomenkieliselle ei ihan helppoa noiden sanojen kanssa. Hitaammat biisit menee hyvin, mutta esim Kom ti byin räppäys tuottaa jo hankaluuksia.
Ja entäs sitten tämä Karaoke kohta: "Jåo nåo e ja jåo Jon Bon Jovi, nåo tå ja bjuder på show"
Mun kieleni ei taivu sitten mitenkään, ainakaan sillä alkuperäisellä nopeudella.
Mä olen hyvä kielissä. Mä jopa opetan kieliä (no, kahta kieltä) ammatikseni ja harrastan kieliä myös vapaa-aikanani. Luen kirjoja monella kielellä. Mutta laulaa mä en osaa ollenkaan, ei ole lainkaan nuottikorvaa. Musikaalisuus ja kielellinen lahjakkuus kulkee käsi kädessä usein, mutta ei kuitenkaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Väärinlaulaja
Kyllä! Molemmat ovat vahvana repertuaarissani. Sekä tietenkin se, etten oikeasti osaa tai ainakaan muista kaikkia sanoja ruotsiksi, joten lopputulos lienee välillä siansaksaa. Parasta ikinä.
T. Väärinlaulaja
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastuin KOI-viikon torstaina, niin kova kuumeinen flunssa, että heti tajusin missaavani konsertin. Se oli niin ankara paikka, että mä aikuinen ihminen itkin. En ole edes voinut puhua tästä (paitsi miehelle) enkä edes kirjoittaa. Videoitakin on ollut vaikea katsoa.
Nyt alkaa helpottaa, sekä tauti että pettymys. Siinä on ollut iso osa mun Helsingissä opiskelevalla kummitytöllä, jolle lahjoitin meidän liput. Teekkarihengessä tarttuivat tilaisuuteen poikaystävänsä kanssa, vaikka KAJ oli heille tuntematon suuruus.
Menivät paikalle vähän huumorimielellä, mutta show oli lyönyt heidät ällikällä. Poikaystävä oli jälkeenpäin sanonut, että "ehkä Suomen kovin livebändi juuri nyt". Pelkällä lukioruotsilla ymmärsivät teksteistä alle puolet mutta musiikilliset vitsit kuulemma sataprosenttisesti. Genren vaihto melkein joka biisissä oli heistä älyttömän hienoa.
Vörjeans puri erityisesti, vaikka eivät he ideaa tie
Miten liikuttava tarina sinulla. Saan oikeasti kyyneleet silmiin kun mietin ettet päässyt. Itse paranin riittävästi juuri ajoissa, mutta ehdin kyllä miettimään jos en olisi päässytkään. Kauhea tilanne.
Mutta mikä ihana tilanne kummitytölläsi poikaystävineen. Mahtavaa kuulla noin positiivista palautetta henkilöiltä, jotka eivät aiemmin tunteneet KAJta. Ajatella, että se vaikutti heihinkin noin hyvin.
Ja kyllä, permannolla todellakin oli uskomaton tunnelma.
Mistä päin periferiaa meinaa olla tulijoita lauantaina keikalle? Mä siis ehkä lähden Tampereelta, en tosin ole vielä päättänyt lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, etytet päässyt mukaan, mutta mikä onni, että lippusi lankesivat hyvään maahan. Olemme saaneet kaksi uutta kajtolista käännynnäistä. Kyllä hyvä teko vielä palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kurjaa että et päässyt, uskon että varmasti harmittaa kovasti, itseänikin olisi harmittanut. Mutta ihanaa, että Kaj taisi saada tämän ansiosta kaksi uutta fania.
Vierailija kirjoitti:
Olipa harmi että et päässyt konserttiin. Ensi kerralla sitten!
Mutta kiva lukea, että kummityttösi seuralaisineen oli tykännyt. Samantapaisia tarinoita nyt konsertin jälkeen ole kuullut muitakin, siis sellaisilta (suomenkielisiltä) ihmisiltä, jotka eivät KAJ'ta niin kovin hyvin ennestään tunteneet. Kaikki ovat olleet yllättyneitä siitä miten monipuolinen KAJ on. Ja miten älyttömän hyvä live-esiintyjä. Eikä ketään ole haitaksi asti häirinnyt se, että biisit ovat ruotsiksi. Eivät ole ymmärtäneet kaikkea, mutta biisien mukaansatempaavuus ja vaihtelevuus sekä koko shown mahtava tunnelma on silti tuottanut hienon kokemuksen. Moni on sanonut olevansa tyytyväinen että osti lipun ja tuli paikan päälle katsomaan ja tutustumaan bändiin. Kyllä siellä varmaan joillekin on kipinä syttynyt alkaa ottamaan selvää, mikä tämä KAJ oikein on. Onneksi tuo Youtube on tosiaan pullollaan materiaalia. Sieltä on oikein hyvä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin periferiaa meinaa olla tulijoita lauantaina keikalle? Mä siis ehkä lähden Tampereelta, en tosin ole vielä päättänyt lopullisesti.
Samoilta suunnilta, ihan on epävarmaa vielä koko asia, vielä kun selvisi toi Ruutu.
Joo heidän kyllä kannattaisi tehdä pikkueriä erilaisia fanituotteita just vaikka Vörjeansista, musikaaleista ja muista eri projekteista, kysyntää olisi varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoilta suunnilta, ihan on epävarmaa vielä koko asia, vielä kun selvisi toi Ruutu.
Uusimaa. Kilometreissä ei nyt mikään hervottoman pitkä matka, mutta viikonloppuisin julkisilla huonot yhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika. Ja kun johonkin välillä kyllästyy ja haluaa vaihtaa tyylilajia, voi silti pysytellä KAJ'ssa, kun niillä on kaikki tyylilajit. En tiedä meneekö tämä joskus ohi.
No tämäpä juuri, ei tarvitse vaihtaa bändiä kun sama bändi palvelee kaikkia tarpeita. 😄
Aika nerokas bisnesidea itse asiassa.
Ja juuri sellainen, johon ei yleensä mikään levy-yhtiö lähde, koska bändi ei mene mihinkään kategoriaan eikä niillä ole edes selkeää kohdeyleisöä. (No nyt on levy-yhtiö ja yleisöä, mutta lienemme sen verran sekaisin kaikki, että selkeiksi meitä ei voine kutsua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Sauna-tourin settilista, Karaokella lisättynä...? Eli noin tunnin keikka? Eipä silti, mulle kyllä sopii Sauna-tour vielä kertaalleen oikein mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Sauna-tourin settilista, Karaokella lisättynä...? Eli noin tunnin keikka? Eipä silti, mulle kyllä sopii Sauna-tour vielä kertaalleen oikein mainiosti.
Luulen että melko varmasti näin. Eikö laivallakin ollut sauna tourin setti?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oliko tämä video jo täällä, mutta tässä Axel haastattelee "Axel Åhmania", jota esittää Jakob. Axelilla taitaa muuten olla sama asu kuin Botnia Paradisen Tanssikärpäsen purema -laulussa. Video avautui mulla parhaiten puhelimella, vaikken olekaan Instagramissa, mutta myös koneella Google Chromessa sain videon auki.
Kiitos, oli jo unohtunut tää hillitön haastattelu. Tämä on kevään Botniahallen-konserteista, vaikka tähän pätkään ei ole otettukaan koko sketsiä. Se päättyi siihen, kuinka kylttyyrillinen toimittajadaami käskee "Axel Åhmanin" kantamaan nuo tuolit pois lavalta, "koska sinähän olet tottunut ruumiilliseen työhön."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oliko tämä video jo täällä, mutta tässä Axel haastattelee "Axel Åhmania", jota esittää Jakob. Axelilla taitaa muuten olla sama asu kuin Botnia Paradisen Tanssikärpäsen purema -laulussa. Video avautui mulla parhaiten puhelimella, vaikken olekaan Instagramissa, mutta myös koneella Google Chromessa sain videon auki.
Kiitos, oli jo unohtunut tää hillitön haastattelu. Tämä on kevään Botniahallen-konserteista, vaikka tähän pätkään ei ole otettukaan koko sketsiä. Se päättyi siihen, kuinka kylttyyrillinen toimittajadaami käskee "Axel Åhmanin" kantamaan nuo tuolit pois lavalta, "koska sinähän olet tottunut ruumiilliseen työhön."
Työväenluokkaan kuuluvana olet tottunut ruumilliseen työhön XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kääntää, mitä haastattelija tuossa sanoo, kun selittää maan kaivamisesta ja johon "Axel" sitten vastauksessaa korjaa murteiden nimistä.
Olen varmaan liikaa kuunnellut näitä, kun Vörå alkaa olemaan välillä helpompaa ymmärtää, kuin "tavallinen" suomenruotsi.
Yritän pähkiä 8.11. Löyly-päivää. Löylyssähän näyttää olevan joku brunssi tarjolla klo 13.30. Jospa meniskin syömään ja kuluttaisi aikaansa sitten siellä illan keikkoihin saakka. Ohjelma on ilmoitettu alkavan klo 17, joku DJ siellä viihdyttää. Kyllä mä nyt voisin sen Ettankin siinä katsoa, olisihan se ihan uusi tuttavuus. Kaikki riippuu kaikesta, ja vasta loppuviikosta selviää pääsenkö yleensä lähtemään täältä periferiasta.
Onneksi on hätävara, eli konsertti tulee kuulemma Ruutuun. Onkohan se sitten live-striimaus?