Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8797)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio Nordiksen keikalta: Kom ti byinin kohdassa Kom ti Palvis, Kom ti Palvis / Kör från Vörå ti Maxmo - halvis / Kom ti Palvis, Kom ti Palvis Axel räppäsikin: Kör från Hesa ti Oulu - halvis.
Hyvä esimerkki siitä, miten tämä käytössä oleva kielivalikoima antaa mahdollisuuksia variaatioihin. Ja junantuomina sanoivat Hesa eikä Stadi, mikä oli asianmukaista..
Tämä on musta hienoa, sotkevat halutessaan hyvällä tavalla kolmea kieltä, joista syntyy mielenkiintoisia variaatioita ja riimittelyjä.
Tämän toki mahdollistaa se, että voivat luottaa myös suuren osan yleisöstään ymmärtävän vähintään auttavasti kaikkia kolmea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kolmanteentoista. En ollut paikalla Nordiksessa, mutta katsoin just netistä videon Volvoräägorista. Ennen biisiä Tommy siis selvin sanoin ja iloisesti tunnustaa, että hän identifioituu h*moksi, joka rakastaa Määniniä. Vaude vau! En ollut tajunnut, että hän tosiaan käytti sanaa bög, mutta upeaa että käytti. Vaikka kyse on fiktiivisestä hahmosta, mä olen varma, että tuo oli LGBTQ-yhteisölle tärkeä hetki.
Minä kuulin siinä sanan vöråbo, ja ilmeisesti moni muukin on kuullut. Pitänee kaivaa tuo video esiin ja yrittää kuunnella tarkemmin. (Saadaankohan tästä uusi Ulvilan hätäpuhelu tai jauhojengivideo, joka pitää loppujen lopuksi pistää CIA:lle tai jonnekin analysoitavaksi?)
Tää oli mun mielestäni keikan parhaita anteja. (Kännykkä yritti kirjoittaa akteja, sekin käy vähän ku
Aijaijai... Tää KAJ'n monitulkintaisuus just on aina niin kutkuttavan hauskaa ja herkullista. On kyllä taito sinänsä, saavat hyvän pöhinän aikaiseksi teemasta kuin teemasta. Loppujen lopuksi kaikki voivat tuntea olevansa tavallaan oikeassa, ja välttämättä kukaan ei oikeasti ole täysin oikeassa. KAJ itse tietää miten on - tai sitten kaikki tehdään ja sanotaan ihan vaan på skoj ilman sen kummempia tarkoitusperiä. Ainakin oma kokemus on tämä. Niin hauskaa!
On muuten varmaan ollut tuo Kaj on icessa esiintyminen aikamoinen kokemus myös Thoåssinille ja Gambämääninille. Eivätkös he soita muuten jossain paikallisissa kokoonpanoissa ja aika paljon pienemmissä ympyröissä.
Olen katsonut tuon Vörjeans-osuuden Youtubesta pari kertaa ja ihailen suuresti, miten he pystyvät vaihtamaan ksraktäöriä niin vaivattomasti. Olin iliinen Marlenesta jo Jäähallissa, mutta lähietäisyydeltä kuvattu Määninin saapastelu on kyllä mainiota.
Jos haluaa esitellä KAJ'ta laajemmille joukoille, on hyvä keino laittaa toive YLEn Lauantain toivottuihin levyihin.
Oi, tämä ketju on taas avattu! KIITOS! Tässä on niin paljon kiinnostavaa tietoa Kaj-fanille.
Grim on arvioinut Pablos frestelsen ja reaktio on odotusten mukainen. :)
Grim lupaa julkaista Botnia Paradise -arvion ensi viikolla. Joulu näköjään tulee tänä vuonna etuajassa.
Linkki Kajland-podcasteihin, jos joku haluaa kuunnella vaikkapa halloween-jakson näin halloweenin kunniaksi. (toivottavasti linkki toimii)
Stream KAJ | Listen to KAJland - Alla avsnitt playlist online for free on SoundCloud https://share.google/ZYSKtjvm7qxH5DpuT
Tässä ehti "koronasulun" aikana syntyä jo uusi hauska Kaj-ketju. Linkitän sen tähän, niin halukkaat pääsevät lukemaan sieltä tuoreimmat uutiset (esimerkiksi että Löylyn konsertti on tulossa Ruutuun) ja kuulumiset. Siellä jo sovittiin, että palataan takaisin tähän pääketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Grim lupaa julkaista Botnia Paradise -arvion ensi viikolla. Joulu näköjään tulee tänä vuonna etuajassa.
Mä olen odottanut tätä Grimin arviota kuin kuuta nousevaa. Ihanaa jos tuo ensi viikko pitää paikkansa. Eilen illalla katselin Botnia Paradisea valikoidusti jälleen kerran, ja pikkutunneille asti se taas meni. Loppukohtaus ja biisi Där hjärtat bor saa mulle kyyneleet silmiin joka kerta.
Pieni perjantaihelmi tuosta väliaikaisketjusta: ihanista ihanin Majvor.
Vierailija kirjoitti:
On muuten varmaan ollut tuo Kaj on icessa esiintyminen aikamoinen kokemus myös Thoåssinille ja Gambämääninille. Eivätkös he soita muuten jossain paikallisissa kokoonpanoissa ja aika paljon pienemmissä ympyröissä.
Muistaakseni joku sanoi facessa törmänneensä hotellissa jompaan kumpaan heistä. Joo, oli kuulemma ollut hänelle "hämmentävä" kokemus, mutta hämmentävä erittäin hyvällä tavalla. Voi vain kuvitella, monituhatpäinen mylvivä yleisö ja niiden lavanedusfanien täydellinen sekoaminen 😁
Onhan sitä Gambämääninillä ollut melkoista ristiaallokkoa elämässä... joutunut miettimään, selviääkö poika sieltä katkolta enää ikinä kuiville. Mutta selvisipä vaan ja jopa uudestaan estradille yhdessä papan kanssa. Kyllä vanha mies ehdottomasti ansaitsi tällaisen korjaavan kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joku sanoi facessa törmänneensä hotellissa jompaan kumpaan heistä. Joo, oli kuulemma ollut hänelle "hämmentävä" kokemus, mutta hämmentävä erittäin hyvällä tavalla. Voi vain kuvitella, monituhatpäinen mylvivä yleisö ja niiden lavanedusfanien täydellinen sekoaminen 😁
Permannon moshpit pani kyllä parastaan koko illan ajan. Mua naurattaa erityisesti tää (erittäin hyvä) Dehär e min by -video, jossa Kurt Bymanin ilmestyminen saa superfanit aivan pähkinöiksi.
Taisi se Vörjeans kuitenkin eniten suistaa faneja hulluuden partaalle (ja vähän partaan ylikin). Tästä saa aika hyvin tuntumaa:
Freppa-raukalla ei meinaa pysyä ylhäällä ne Marlenen hommaamat farkut, joissa on vähän kasvunvaraa...
Vierailija kirjoitti:
Taisi se Vörjeans kuitenkin eniten suistaa faneja hulluuden partaalle (ja vähän partaan ylikin). Tästä saa aika hyvin tuntumaa:
Typertynyt fani kommenttikentässä: "Iconic! Worth every second of travel and every bit of the money it took to be in the room where that happened." :D
Onkohan toi joku niistä australialaisfaneista? Niitähän ilmeisesti kävi Nordiksella useampia.
^ Kiitos. Tämä viimeistään vahvistaa mun olettamani, että Kaj on saapunut keskuuteemme rinnakkaisesta universumista, jonne meillä ei ole pääsyä. Odotan, milloin kosmologit havaitsevat heidät ja mitä he sanovat.