Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8978)
Vierailija kirjoitti:
"Hulluutta tämä on. Axel halasi minua lauantaina. Jakobia en uskaltanut katsoa silmiin, vaikka hän seisoi siinä vieressä."
Minä en ollut VIP-konserttivieras, mutta pojat kävelivät vastaan käytävän vierustalla. En ekaksi edes tajunnut. Ajattelin ihan muita asioita ja sitten huomasin, että joku alkaa kulkea ohi suunnilleen mun olkavartta hipoen. Vilkaisin sivulle ja katsoin, että onpas Axelin näköinen mies. No sehän oli Axel! Jakob ja Kevin heti siinä perässä. Että aika lähietäisyydeltä heidät näin. Jotenkin niin kovin nuoren ja pienikokoisen näköisiä siinä arkivaatteissaan. Oikein suloisia ihania tavallisen oloisia poikia. En yhtään ihmettele, että näille pojille ilmaantui niitä "bonusmammoja" tuolla fanisivuilla useampiakin tuossa kesän mittaan.
Tuo on muuten jännä miten sitä usein kuvittelee julkisuuden henkilöt pidemmiksi kuin he ovatkaan. Vaikka tiedän etteivät Axel ja Jakob ole kuin muutaman sentin pidempiä kuin minä, eikä Kevinkään mikään superpitkä, niin silti varmasti minullekin tulisi heidän pituutensa yllätyksenä jos tapaisin heidät tuolla tavalla lähietäisyydeltä.
Ja nyt itseä vähän häiritsee että olenkohan minäkin huomaamattani kävellyt heidän ohitseen hallin käytävillä, kun pyörin siellä ympäriinsä konsertin alkua odotellessa.
Mä olen kuullut Näsan domnarin livenä kaksi kertaa, ja mun mielestäni se on selvästi ollut "näsan domnar, näsan domnar", siis fraasin toisto. Mutta Nordiksen versiota en ole kuullut, ehkä siinä hyvinkin on toisin. Kyllähän he joskus varioivat tekstejään ja niihin tulee vuosien varrella muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hulluutta tämä on. Axel halasi minua lauantaina. Jakobia en uskaltanut katsoa silmiin, vaikka hän seisoi siinä vieressä."
Minä en ollut VIP-konserttivieras, mutta pojat kävelivät vastaan käytävän vierustalla. En ekaksi edes tajunnut. Ajattelin ihan muita asioita ja sitten huomasin, että joku alkaa kulkea ohi suunnilleen mun olkavartta hipoen. Vilkaisin sivulle ja katsoin, että onpas Axelin näköinen mies. No sehän oli Axel! Jakob ja Kevin heti siinä perässä. Että aika lähietäisyydeltä heidät näin. Jotenkin niin kovin nuoren ja pienikokoisen näköisiä siinä arkivaatteissaan. Oikein suloisia ihania tavallisen oloisia poikia. En yhtään ihmettele, että näille pojille ilmaantui niitä "bonusmammoja" tuolla fanisivuilla useampiakin tuossa kesän mittaan.
Tuo on muuten jännä miten sitä usein kuvittelee julkisuuden henkilöt pidemmiksi kuin h
Hienoa käytöstä muuten faneilta, että voivat ennen megakonserttiaan rauhassa kävellä hallin käytävillä yleisön seassa. Toivon, että sama kunnioitus jatkuisi ja saisivat lavan ulkopuolella elää tavallista elämää.
Vielä yksi versio Vems pojk e do versio Djurönäsetistä. Ei korvaa tämäkään alkuperäistä kyykkyvideota mutta aika läheltä tää on kuvattu, vähän viistosta tosin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut Näsan domnarin livenä kaksi kertaa, ja mun mielestäni se on selvästi ollut "näsan domnar, näsan domnar", siis fraasin toisto. Mutta Nordiksen versiota en ole kuullut, ehkä siinä hyvinkin on toisin. Kyllähän he joskus varioivat tekstejään ja niihin tulee vuosien varrella muutoksia.
Lisään vielä: nyt kuuntelin Nordiksen version ja kyllä, siinä hän laulaa "näsan domnar, nästan xxx". Tuo xxx-kohta on epäselvä, mutta veikkaan, että se on yksinkertaisesti domnar, hieman poikkeuksellisesti äännettynä. Mognar (måognar) olisi aika epälooginen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä yksi versio Vems pojk e do versio Djurönäsetistä. Ei korvaa tämäkään alkuperäistä kyykkyvideota mutta aika läheltä tää on kuvattu, vähän viistosta tosin.
Tää oli aika hyvä, Jacobin ilmeet näkyivät hyvin. Harmi vaan, ettei kuvaaja tajunnut kuvata koko aikaa Jacobia.
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut mikään nästan ainakaan, näsan se selvästi oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä: nyt kuuntelin Nordiksen version ja kyllä, siinä hän laulaa "näsan domnar, nästan xxx". Tuo xxx-kohta on epäselvä, mutta veikkaan, että se on yksinkertaisesti domnar, hieman poikkeuksellisesti äännettynä. Mognar (måognar) olisi aika epälooginen.
Joo, näköjään hän tosiaan laulaa jälkimmäisen kerran nästan. Mutta se on varmaan lipsahdus, vahinkojahan aina livetilanteissa sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli aika hyvä, Jacobin ilmeet näkyivät hyvin. Harmi vaan, ettei kuvaaja tajunnut kuvata koko aikaa Jacobia.
Olisko ollut vähän enemmän Axel-fani asialla...?
Axelia on muuten aina hauska seurata lavalla, soittaapa hän sitten bassoa tai laulaa. Niin hyvät muuvit!
Tässä se KOI-Näsan. Yllättävän hyvä äänen laatu. Kuunnelkaa itse. Tässä ei ole kyse siitä kuka on oikeassa, vaan siitä, mitä siinä oikeasti lauletaan.
Minä kuulen tuon "nästan", ja oletan sen olevan laulajan pieni virheääntämys. Mutta en väitä olevani oikeassa enkä missään nimessä halua riidellä tästä kenenkään kanssa, tämähän on asia, jolla ei ole mitään merkitystä.
Hienoa käytöstä muuten faneilta, että voivat ennen megakonserttiaan rauhassa kävellä hallin käytävillä yleisön seassa. Toivon, että sama kunnioitus jatkuisi ja saisivat lavan ulkopuolella elää tavallista elämää.
Täällä on aiemmin ihailtu myös sitä, että yksikään koulu-, opiskelu- tai ruotukaveri ei ole lähtenyt myymään juttuja lehdille. Reilut ihmiset saavat reilun kohtelun.
Itse en ole koskaan halunnut tavata idolejani, koska tunnen, ettei minulla olisi heille mitään järkevää sanottavaa. Eri juttu olisi, jos joku herroista tulisi työpaikalleni, mikä on ihan mahdollista. Silloin olisi luonnollinen vuorovaikutustilanne ja voisi yksinkertaisesti kiittää heitä siitä ilosta, jota tuottavat.
Kuinka paljon siellä ViPissä oli porukkaa ja kävivätkö kaikki tervehtimässä poikia?
Mä olen usein miettinyt mitä tekisin jos joku heistä tulisi asiakkaaksi. Luultavasti jäätyisin. Oletan että Jakob puhuisi minulle englantia ja muut suomea, koska oletuksena ruotsia ei osata. Haluaisin vaihtaa ruotsiksi, mutta tuskin vajaavaisilla taidoillani ja jäätyneenä kehtaisin tai pystyisin. Toivon, että lopuksi kiittäisin heitä kaikesta KAJhin liittyvästä enkä olisi täysin poissa tolaltani. Ainakaan en ottaisi yhteiskuvaa.
Jossain muualla on ollut tuosta Näsan domnarista keskustelua, ja sieltä kuulin, että se alku olisi Näsman domnar - estan månglar (vai olikohan se just tää sana, mutta saman kuuloinen, ja tarkoittaa siis eestiläiset tinkivät). Kävi musta järkeen, ja sen jälkeen olen aina kuullut sen näin. Musta lähes joka versiossa jonka olen kuullut se eka ja toka säe ovat vähän eri.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen usein miettinyt mitä tekisin jos joku heistä tulisi asiakkaaksi. Luultavasti jäätyisin. Oletan että Jakob puhuisi minulle englantia ja muut suomea, koska oletuksena ruotsia ei osata. Haluaisin vaihtaa ruotsiksi, mutta tuskin vajaavaisilla taidoillani ja jäätyneenä kehtaisin tai pystyisin. Toivon, että lopuksi kiittäisin heitä kaikesta KAJhin liittyvästä enkä olisi täysin poissa tolaltani. Ainakaan en ottaisi yhteiskuvaa.
Mulle on tähän liittyen tullut joskus mieleen, mahtavatko nykyään saada palvelua suoraan ruotsiksi niiltä jotka osaavat, jos heidät tunnistetaan ulkonäöstä.
Ilta-sanomissa Axelista.
KAJ:n Axel Åhman ja Louise-vaimo harvinaisessa yhteiskuvassa - Ilta-Sanomat https://share.google/2MtcvEuHU6qZL4Cui
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon siellä ViPissä oli porukkaa ja kävivätkö kaikki tervehtimässä poikia?
VIP-katsomoitahan oli useampia, ainakin kaksi tai kolme. En osaa sanoa paljonko ne vetivät, mutta katsojat kokoontuivat aluksi ravintolaan syömään. Ehkä joku tietää montako meitä oli. Kaikki ryntäsivät tervehtimään poikia. Mikäli näin oikein, ainakin saapuessaan sinne KAJ oli turvamiesten ympäröimä. Voisin kuvitella että meet & greet on artisteille stressavaa ja ehkä epämiellyttäväkin, joskus suorastaan pelottava, oli tilaisuus sitten maksuton tai maksullinen. Koskaan ei voi olla varma siitä mitä faneilla ja sekopäillä on mielessä ja millaisia pöpöjä heiltä saa kun he tunkevat iholle. Korona-ajan turvavälit ovat unohtuneet.
Antaa Jakobin laulaa Näsan domnarissa mitä lystää. Heillähän on tekijänoikeus muuttaa sanoja huvikseen.
Tämä hsvainto siis lauantaisesta videosta Youtubessa.