Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9006)

Vierailija
7921/9006 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HBL:n arvostelusta oli keskustelua avoimella Tillsammans följer vi KAJ fb-sivulla. Siis oikeastiko arvostelijan mielestä konsertti oli liian tuotteen omainen ja virtaviivainen? Minusta KOI oli jäähallikonsertiksi loistava, koko sunnuntai mennyt toipuessa siitä ilotykityksestä. Ehkä sitten mustat Kajtharsis-hahmot lukemassa Helsingin v.1969 puhelinluetteloa ja tekemässä permantoakrobatiaa olisivat enemmän kriitikoiden mieleen.

Vierailija
7922/9006 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aiemmin mietittiin, lauloiko Määnin Marlenen kokonaan vai oliko jotain sensuroitu. Kuuntelin sen nyt nettiin ladatusta klipistä ja kyllä, biisi tuli ihan täydellisenä, ei ollut sanaakaan karsittu. Marlene oli just se sama naarasleijona lampaan kimpussa kuin ennenkin, seisova pöytä oli katettu ja vesisängystä tuli lopulta vedet pihalle.  :)

Tämä kohta taisi puuttua. 

Hööni hon va min kapten på skutan

On had kläder ja va utan

Hungro va on å ja va buffé

Mä luulen, että Axel tuossa kohtaa vaan unohti sanat tai meni sekaisin (kun on niin harvoin esitetty biisi) ja siksi nappasi tuohon kohtaan sanoja toisen säkeistön vastaavasta kohdasta. Ei siis tarkoituksella sensuroinut.

Voi kyllä olla myös tietoinen sensurointi sen vuoksi, että paikalla oli paljon lapsiperheitä. Luulen, että lapsilta menee muuten aika hyvin ohi, mistä laulussa puhutaan, mutta tuo "On had kläder ja va utan" herättäisi jo kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7923/9006 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että mä oikeasti rakastan tätä ketjua, jossa me niin tarkasti ja tosissamme analysoidaan fiktiivisten hahmojen lemmenseikkailuja ja mielenliikkeitä. Näin voi KAJ saada aikuiset ihmiset pauloihinsa. :D

Niinpä. Jos ei sitä ymmärrä, ei ole hahmottanut paljonkaan, mitä fanien päässä liikkuu. Ei siellä pelkästään kuumota.

Kiva, että täällä tosiaan tehdään hommaa niin totisesti. Lukee täältä pohdintaa, joka voisi olla omaani, mutta se onkin muiden kirjoittamaa. Ja sitten vähän erkanevia tulkintoja perusteluineen. Minäkin harrastin teatteria nuorena, ja vaikka se oli hauskaa, niin tämä ketju on auttanut hahmottamaan, miten paljon teatterin keinoin voi saada aikaan. Ja miten salaa sitä voidaan tehdä. Ja miten paljon voidaan saada aikaan käytännössä näkymättömästi, etenkin kun kätketään se johonkin muuhun toimintaan, kuten vaikka musiikkiin. Sissiteatteria? 

Äkkiä nousi mieleen kun miesolemista tässä niin sivutaan, elokuva nimeltä Housut pois. Sehän oli mahtihitti aikanaan, ja vaikka se ei ollut ihan ongelmatonkaan markkinoidessaan seksiobjektin töitä köyhille miehille, niin siinä oli kohtaus, joka oli hämmentävä. Tyypit treenasivat strippishowtaan, ja tuttu biisi alkoi soida työvoimatoimiston jonossa. Äijillä alkoi polvet notkua väärässä ympäristössä. Ihan vähän vaan, mutta se hetki valaisi niin paljon siitä, miten tiukka miesten rooli usein on. Sooloilu on tarkkaan ohjattua toimintaa lopulta, eikä silmämme kestä muljumatta sellaista näkyä, kun rajoja rikotaan. Vaikka se rajoittaa miehistä elämää valtavasti, niin toisaalta taiteilijoille se avaa samalla valtavasti mahdollisuuksia hiukan pöllyttää asioita. Yllättävän vähän sitä tehdään, ja usein tuonne yrmyjen karnevalisoinnin suuntaan. 

Oikeastihan tuo on aikamoinen umpikujatilanne, kun yksi sekaantuu kaverin äitiin ja sitten pitäisi jatkaa toisiinsa turvautumista. Kyllä siitäkin ongelmia seuraa, kun kaveripiirissä muodostetaan uudissuhteita toisten vanhojen kanssa, mutta että vanhempien...

Vierailija
7924/9006 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tuota arvostelua lukenut, joten siitä en sano mitään. Omana mielipiteenäni sanon, että Kaj ei olisi voinut iltaa paremmin koostaa juuri sille yleisölle, joka oli paikalle kokoontunut. Aivan selvästi he halusivat sydämestään antaa kaikkensa, tarjota jokaiselle jonkin herkkupalan ja täyttää mahdollisimman monta toivetta, joita heille oli (heidän omasta pyynnöstään) satanut. Jos tämä on huonossa mielessä tuotteistamista ja virtaviivaistamista, sitten olkoon. Mä uskon vakaasti, että yleisöstä 99 prosenttia oli äärettömän tyytyväisiä ja onnellisia.

Vierailija
7925/9006 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aivan tiedä mitä ajatella siitä että joku on kuvannut melkein koko keikan ja ladannut sen youtubeen. Ei nyt ainakaan ihan toteudu se "kuvia ja lyhyitä videopätkiä yksityiskäyttöön".

Enpä usko, että tuo video haittaa KAJ'ta. Äänen laatu on (ymmärrettävästi) niin huono, että kukaan ei taatusti jätä menemättä KAJ'n keikalle tai jätä ostamatta KAJ'n levyä (jonka muuten ostaisi) siksi, että netistä löytyy ilmaiseksi tällaisia videoita. Lähinnä tämä toimii mainoksena, kun videosta näkyy, kuinka hyvä tunnelma konsertissa oli.

Niinpä - mutta silti aika ärsyttävää ja tuntuu vähän väärältä.

Vierailija
7926/9006 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HBL:n arvostelusta oli keskustelua avoimella Tillsammans följer vi KAJ fb-sivulla. Siis oikeastiko arvostelijan mielestä konsertti oli liian tuotteen omainen ja virtaviivainen? Minusta KOI oli jäähallikonsertiksi loistava, koko sunnuntai mennyt toipuessa siitä ilotykityksestä. Ehkä sitten mustat Kajtharsis-hahmot lukemassa Helsingin v.1969 puhelinluetteloa ja tekemässä permantoakrobatiaa olisivat enemmän kriitikoiden mieleen.

Pientä mustasukkaisuutta ja menettämisen pelkoa? Kuuluisi olla aidommin maatiainen? 

Vierailija
7927/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että mä oikeasti rakastan tätä ketjua, jossa me niin tarkasti ja tosissamme analysoidaan fiktiivisten hahmojen lemmenseikkailuja ja mielenliikkeitä. Näin voi KAJ saada aikuiset ihmiset pauloihinsa. :D

Sama täällä. On ihanaa voida keskustella näistä asioista täällä. Olisi tietenkin vielä hauskempaa, jos olisi samanmielinen ystäväpiiiri, mutta tämä on kyllä hyvä korvike. 

Vierailija
7928/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löydä kyykkyflirttivideota, pystyisikö joku linkittämään.

Maanantaiaamu, tarvitse Jacobin hellää katsetta.

Vierailija
7929/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli aikoinaan siinä facebook-ryhmässä, joka meni suljetuksi. Onkohan youtubessa tms. lainkaan, en tiedä. Jos joku tietää/löytää linkin niin olisi tervetullut tännekin. 

Vierailija
7930/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. On ihanaa voida keskustella näistä asioista täällä. Olisi tietenkin vielä hauskempaa, jos olisi samanmielinen ystäväpiiiri, mutta tämä on kyllä hyvä korvike. 

Enemmän tai vähemmän introverttinä tykkään jutella ja analysoida täällä. En tiedä osaisinko edes käydä näitä KAJ-keskusteluita kenenkään kanssa, vaikka löytyisikin samanhenkinen ystävä. Jotenkin itselle sopii paremmin tällainen anonymiteetin takaa kirjoittelu. 

Vierailija
7931/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku olisi kertonut minulle vuosi sitten, että tulen katsomaan onnellisen pöpinä uudelleen ja uudelleen Harvian uuden kiuasmallin somemainoksia, niin olisin suhtautunut vähintäänkin epäillen. Mutta mutta... 

Mikäs teidän suosikkikohtanne kiuasmainoksissa on? 

Vierailija
7932/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku olisi kertonut minulle vuosi sitten, että tulen katsomaan onnellisen pöpinä uudelleen ja uudelleen Harvian uuden kiuasmallin somemainoksia, niin olisin suhtautunut vähintäänkin epäillen. Mutta mutta... 

Mikäs teidän suosikkikohtanne kiuasmainoksissa on? 

Tietenkin se jossa Jakob irrottaa solmiotaan ja katsoo hellästi pää kallellaan kun Axel selittää kiukaan teknisiä hienouksia.

Vierailija
7933/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli aikoinaan siinä facebook-ryhmässä, joka meni suljetuksi. Onkohan youtubessa tms. lainkaan, en tiedä. Jos joku tietää/löytää linkin niin olisi tervetullut tännekin. 

Jos koittaa vaan selata tätä ketjua? Se oli elokuun loppupuolella.

Vierailija
7934/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koittaa vaan selata tätä ketjua? Se oli elokuun loppupuolella.

Äkkäsin eilen Instagramista vastaavanlaisen pätkän Viking Gracelta mutta nyt en enää löydä sitä, shit.

Vierailija
7935/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi versio siitä, en ole varma onko juuri se kaipaamasi. :)

Vierailija
7936/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, täytynee ehkä yrittää elää ilman Jacobin kyykkyflirttiä,  jos se on lukkojen takana tai kadonnut. Yritäm katsoa vaikka kiuasmainoksia.

Noita kyykkyflirttejä on kyllä ainakin toiseltakin keikalta,  mutta ei mitään muistikuvaa miten sen löytäisi. Alkuperäinen oli silti paras.

Vierailija
7937/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä yksi kyykkyflirttiversio:

Vierailija
7938/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi versio siitä, en ole varma onko juuri se kaipaamasi. :)

Tää oli parempi kuin ei mitään, mutta etsin sitä videota, jossa Jacob katsoo suoraan kameraan ja kuvaajan (tai vieruskaverin) hämmentynyt kiherrys kuuluu taustalla.

Vierailija
7939/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noilla joskus tulee rahapula, Jacob voi alkaa tienaamaan OF:ssä videoilla, joissa täysissä pukeissa katsoo kameraan ja hymyilee.

Pähkähullua, mutta tuolle kanavallehan tilaajia riittäisi.  :D

Vierailija
7940/9006 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen illalla noita jäähallin konserttivideoita, ja jessus mikä meno ja meteli siinä lavan lähistöllä permannolla on ollut. Mulla oli istumapaikka alka kaukana lavasta ja tottakai se yleisön pauhu kuului kaikkialle, mutta noista lavan vierestä kuvatuista videoista sen meiningin vasta kunnolla tajusi. Siinä oli kyllä laulettu läpi kaikki biisit ja biletetty oikein kunnolla 😅 Suurimman mekkalan ja kiljumisen taisi saada aikaan Vörjeans. Mietin vaan, mitä kaikkea poikien mielissä on mahtanut liikkua siinä elämänsä suurimman, täysillä fanittavan  konserttiyleisön edessä seistessään. Tunne on varmaan ollut sanoinkuvaamaton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi