Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin! Minusta on näköjään tullut Tätihenkilö.

Vierailija
01.08.2026 |

Aamukahvi keskeytyi kun naapuritalon eteen pysähtyi pakettiauto ja nuoret miehet menivät sisään. Säntäsin salamannopeasti yläkertaan josta näkyy paremmin, ja todistin kun miehet kantoivat vanhan pesukoneen ulos. 

Lieneekö hajonnut, vai tehdäänkö heillä kenties remppaa? Oliko isku taloudelle, eivät he kai kovin rikkaita ole? 

Tässä vaiheessa sain itseni kiinni ja rupesin miettimään millainen minusta on tullut. Tulos on aika surkea tai hauska, miten sen nyt ottaa... 😁

Rupattelen kulmakunnan lapsille. Taputan koiria ja vaihdan muutaman sanan säästä tuntemattomien kanssa. Minulla on leikkokukkia maljakossa ja pöytäliina. Viime tingassa kykenin olemaan kysymättä sukulaistytöltä millä luokalla hän on ja mikä on lempiaine. En myöskään sanonut että hän on kasvanut, mutta läheltä piti. 

Tätistereotypia alkaa olla niin vahva että kohta pitää varmaan ostaa käytännöllinen ruskea puolihame ja ottaa permanentti. Järkevät kengät on jo. 

Mihin hävisi se räiskyvä, hauska, taiteellinen uranainen joka rakasti koluta korkkareissaan maailman pimeämpiä nurkkia? 🤔

Onkos muita pahasti tätiytyneitä tai muulla tavalla stereotyypeiksi muuttuneita? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös.

M55

Vierailija
2/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

M55

Niin. Tätikin olis setä jos tädillä olis munat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta mikään täti ole tullut vaan selkeä naapurikyttääjä.

Vierailija
4/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi lohduttautua sillä että koluat pimeimpiä nurkkia edelleen. Virtuaalimaailmassa.

Vierailija
5/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla jo mummoutunut.

Vierailija
6/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ruskeaan hameeseen pukeutuneet permanenttinaiset oli tätejä kun sinä aloittaja olit nuori. Nykyajan tädin tunnistaa pillifarkuista, keskijakauksesta ja softshell-takista. 

Vierailija
7/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen naapurien kanssa pihalla.

Vierailija
8/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoilu rules, ole vaan rohkeasti oma itsesi...täti

Vierailija
9/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokenut itseni tädiksi jo vuosia. Ollaan puhuttu tässä kavereiden whatsapp-ryhmässä, josta löytyy setämieheksi identifioituvia. Mä oon sanonut olevani sitten tätinainen, ja he esmentelevät, että et oo, ihan väärä mielikuva. Oon saatana! Mä laskeuduin tätiyteen, kun aloin harrastaa vakavemmin hevosia (sittemmin siitä on tullut myös työ) ja viettämään niin ollen enemmän aikaa teini-ikäisten kanssa. Musta tuli se, joka muistutteli, että laitetaan sitten lämmintä päälle, muistutteli siitä, että koulussa on hyvä syödä se ruoka ja ties mitä. Ristisanojen tekeminen on mahtavaa ja väkivaltaviihde tuntuu luotaantyöntävältä (tällä hetkellä kuuntelen kirjaa Venäjän sisällissodasta, jossa tehtiin aivan kuvottavia raakuuksia, eikä yhtään tunnu siltä, että haluaisin kuluttaa vastaavaa sisältöä myös viihteenä). Tätiys on mukavaa.

Vierailija
10/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole tätiytymistä vaan kyyläytymistä. Ja tyylin suhteen itte oot valinnut miten homma menee.

Mä oon joka tilaisuuden neuvomassa nuoria aikuisia hyvinkin tätimäisesti (omia lapsia ei ole). Luovuus ja "räväkkyys" ei ole mihinkään menny. Se ero on että kelpaa nykyään vain mukavat vaatteet. Mutta pääosin on helpompaa ja hauskempaa kun ei tartte enää nuoruuden sääntöjen mukaan mennä.

Tyyli jota kuvailet oli aikanaan nuorekas. Sen ikäiset naiset pukeutuivat nuoruudesta lähtien niin, sama tukan kanssa.

Milleniaali kuten minä tulee näyttämään milleniaalilta vielä mummelinakin.

Vierailija
11/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon unohdin, muistutan 25 tytärtäni ottamaan jotain lämmintä mukaan kun nähdään kävelyllä ja Whatsappaan viime tingassa että sateenpitävä takki ei saa unohtua. 😁

Tytär kostaa hienovaraisesti sanomalla ettei halua minun kiipeilevän tikkaille kiinnittämään köynnöskasvia, kyllä hän hoitaa kun tulee käymään. Ja vaatii kuittauksen että olen päässyt kotiin iltariennosta. 

Tätiys lipuu Mummouspuolelle ennenkuin olen edes ehtinyt nauttia tästä vaiheesta kunnolla! 🤭

Vierailija
12/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ruskeaan hameeseen pukeutuneet permanenttinaiset oli tätejä kun sinä aloittaja olit nuori. Nykyajan tädin tunnistaa pillifarkuista, keskijakauksesta ja softshell-takista. 

Sivujakaus on kyllä yli 40-vuotiaiden juttu. Ja toki se pirtsakka polkkatukka!

Vierailija
13/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivujakaus on kyllä yli 40-vuotiaiden juttu. Ja toki se pirtsakka polkkatukka!

Meidän kaupungin tädit käyttävät kesäisin joko kukkamekkoa tai caprilegginssejä ja tunikaa. Aika monella on lyhyet tai lyhyehköt hiukset.

Vierailija
14/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Ai kauhea. Mutta älä huoli; koska olet tiedostanut tätiytymisesi, voit vielä halutessasi kääntää kurssin ympäri ja purjehtia muille merille sieltä tätiaavan karikoista. 

Mutta jos leikkokukat tekee tädiksi, minä oken ollut sitä aina. 

Vierailija
15/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on tullut yhteiskunnan tukipylväs. Voit olla ylpeä itsestäsi, miksi väheksyit ja alensit itseäsi noin?

Vierailija
16/16 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ajattelutapa kuulostaa tosi stereotyyppisen tylsältä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän