Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6316)
Tuli mieleen, kun Kaj'ta haastateltiin suomeksi (taisi olla joskus talvella ennen Melloa) ja haastattelija kysyi, mitä Vöyri heille merkitsee. Kevin vastasi, että "me rakastetaan sitä paikkaa". Se kuulostaa suomeksi jotenkin hevimmältä kuin kuulostaisi ruotsiksi, enkä keksi, kuka muu muusikko olisi noin sanonut tai sanoisi. Vaikka rakkaus omaan kotiseutuun ja omiin juuriin on niin tosi hieno asia.
Kajland on mulla tähän saakka jäänyt vähemmälle tutustumiselle, kun tuota KAJ-materiaalia on niin paljon ettei kaikkea heti ehdi.
Kuuntelinpa tässä niitäkin biisejä. Ja voi, En sista låt, miten kaunis, haikea ja vähän surullinenkin. Ja osoittaa jälleen kerran, miten hyvät laulunlahjat pojilla on. Yhdessä kohtaa taitaa Axelin viulukin kuulua taustalla.
Eipä se mitään haittaa, jos tänne linkataan uudestaan jo aiemmin laitettuja videoita. Näitähän katsoo aina mielellään, vaikkapa:
https://areena.yle.fi/1-4671285
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin Botnia Paradisen Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista. Pitäisikö mun hakeutua jonkun terveydenhoidon ammattilaisen pakeille?
Olisitko ikinä kuvitellut kirjoittavasi lauseen "Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista"? KAJ saa meidät tekemään outoja asioita.
Taisit just vakuuttaa mut siitä, että mä todella olen lääketieteellisen avun tarpeessa. t. Se Tuplajuuston ihailija
"Se alkaa Elovenasta, mutta päättyy ekstaasiin."
Parasta pitää varansa, ties miten tässä vielä käy. 😁
Ai että mä repesin tuolle Gambamärk-viittaukselle 😂
Täällä on muutenkin hauskoja juttuja tänään.
Vörjeans Wör-tv - niin hauska!
Vanha video, viisukeväältä, mutta niin sympaattinen. Tämä brittiläinen Teacher Paul (joka siis on oikeasti ammatiltaan opettaja) arvioi mun mielestä musiikkia tosi kivasti. Hänestäkin on kehkeytynyt pieni Kaj-fani, joka mielellään kertoo bändistä muillekin. Tällä videolla hän esittelee Vöyrin pojat omalle vaimolleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... musta voi hyvinkin vielä tulla ratkaiseva todiste porttiteorian pitävyydestä. "Aluksi hän vain rauhallisesti kuunteli musiikkia iltaisin työpäivän jälkeen", kertovat läheisensä pysyvään laitoshoitoo
Sitten täytyy muistaa mikä on" bästa båotin för kropp och själ".
Tack för påminnelsen... (boarding completed). :)
Tirsk. Mä olen ruvennut pudottelemaan erilaisia kajsmeja puheessani, joskus tarkoituksella, joskus vahingossa. Yleensä kukaan ei tajua ollenkaan, niin kuin tänään töissä, kun suustani yhtäkkiä pääsi että "arma dagar".
Mun suosikkivideoni on kuvattu kesäkuussa 2024, jolloin Kaj on juuri alkanut kirjoittaa Bara bada bastua Axelin vanhassa mummolassa, jonka pojat ovat remontoineet studiokseen.
"Tehdään tässä vuoden 2025 Melodifestivalenin voittajabiisiä", Jakob sanoo kameralle ja nauraa hekottaa. "Siis tarkoitatko sitä biisiä, joka lentää kisasta ulos ensimmäisessä karsinnassa", Axel kysyy.
Ja studion seinän muotokuvasta hommaa katselevat Axelin edesmenneet mummo ja vaari ja ajattelevat kuulemma tyytyväisinä, että "pojat pääsee Ruotsin telkkariin". :)
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan vähemmälläkin, että osaat vielä eläkkeikäisenäkin käyttää Youtubea.
Kummasti muuten ketjusta on porukat hävinneet, mistä mahtaa kertoa? Alussa oli satoja peukkuja puolesta tai vastaan, nyt enää pari, kolme.
Se kertoo sinusta. Osaat tehokkaasti häätää porukat pois täältä. Ei minuakaan huvita täällä käydä kun sinä pilaat kaiken.
Mikä on eläkkeikäinen?
Minä osaan käyttää YouTubea, mutta minulla onkin taiteilijaeläke.
Vierailija kirjoitti:
Kajland on mulla tähän saakka jäänyt vähemmälle tutustumiselle, kun tuota KAJ-materiaalia on niin paljon ettei kaikkea heti ehdi.
Kuuntelinpa tässä niitäkin biisejä. Ja voi, En sista låt, miten kaunis, haikea ja vähän surullinenkin. Ja osoittaa jälleen kerran, miten hyvät laulunlahjat pojilla on. Yhdessä kohtaa taitaa Axelin viulukin kuulua taustalla.
Minullakin on mennyt koko Kajland albumi jotenkin ihan ohi. No kuuntelin sen ekaa kertaa pari päivää sitten, kappaleet ovat aivan loistavia! Suomalainen Casanova ja Hei muija jotenkin sykähdyttivät, kun niissä laulettiin suomeksikin. (Kyllä sitä huomaa, että oma äidinkieli on se tunteiden kieli.) Skarvens död oli mahtava kun tajuaa miten hyvin Jakobin ääni sopii myös hevimetallikappaleeseen. Kuuntelin äsken biisin uudelleen ja luin Kajn kotisivuilta sanoitusta samaan aikaan, että ymmärtäisin mitä edes olen kuuntelemassa. Tämä johti kunnon huutonaurukohtaukseen, ovat ne pojat niin lystikkäitä lauluineen :-)
Skarvens död on kyllä upea biisi! Metallifanina tuo hyvin uppoaa, vaikka en tuon tyyppistä metallia kauheasti kuuntelemaan, ja Jakob laulaa sen upeasti. Sanat on myös tosi hauskat.
Mullakin jäänyt Kajlandit vähän vähemmälle kuuntelulle, oon kyllä ne kaikki kuunnellut ainakin kertaalleen läpi, mutta en kaikkiin ole vielä ehtinyt kauheasti perehtyä, vaikka siellä on ihan kivan kuuloisia biisejä.
Kajland on lumoava ja myös jotenkin hätkähdyttävä albumi, kun vertaa sitä Kaj'n muuhun tuotantoon. Mua hämmästyttää eniten se heviosuus, jossa kuulee ikään kuin kaikuja Vörjeansista. Myös suomen kielen (Helsingistä ilmeisesti tarttuneen) käyttö biisien mausteena on sykähdyttävää.
Ja taas hirveän pahalta tuntuu se, että stadilaisessa nakkikiskajonossa joutuu kertoja kuuntelemaan sitä samaa h*mottelua ja h*rrittelua kuin Pohjanmaallakin, jos meni siellä vääriin paikkoihin. Milloin me oikein päästään eroon tuollaisesta typerästä jaottelusta kielen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkivideoni on kuvattu kesäkuussa 2024, jolloin Kaj on juuri alkanut kirjoittaa Bara bada bastua Axelin vanhassa mummolassa, jonka pojat ovat remontoineet studiokseen.
"Tehdään tässä vuoden 2025 Melodifestivalenin voittajabiisiä", Jakob sanoo kameralle ja nauraa hekottaa. "Siis tarkoitatko sitä biisiä, joka lentää kisasta ulos ensimmäisessä karsinnassa", Axel kysyy.
Ja studion seinän muotokuvasta hommaa katselevat Axelin edesmenneet mummo ja vaari ja ajattelevat kuulemma tyytyväisinä, että "pojat pääsee Ruotsin telkkariin". :)
Ja sitten lopulta koitti se Mellon finaalipäivä, jossa kävi näin. Helppo ymmärtää, miksi paras hetki heille oli se kotiintulojuhla, jonka vöyriläiset heille järjestivät ja jossa he hyytävässä kelissä ja lumituiskussa lauloivat kiitokset omalle kylälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... musta voi hyvinkin vielä tulla ratkaiseva todiste porttiteorian pitävyydestä. "Aluksi hän vain rauhallisesti kuunteli musiikkia iltaisin työpäivän jälkeen", kertovat läheisensä pysyvään laitoshoitoo
Tirsk. Mä olen ruvennut pudottelemaan erilaisia kajsmeja puheessani, joskus tarkoituksella, joskus vahingossa. Yleensä kukaan ei tajua ollenkaan, niin kuin tänään töissä, kun suustani yhtäkkiä pääsi että "arma dagar".
Nu far vi! 👌🏻
Kajland on tosiaan erilainen, ja hyvä osoitus bändin valtavasta monipuolisuudesta. Heiltä löytyy vaikka minkälaista tulokulmaa elämän eri ilmiöihin ja asioihin. Eikä mikään genre ole vieras. Mä ihan hämmästyin kun kuulin Skarvens död ekan kerran. En olisi odottanut kuulevani KAJ'lta näin "rajua" biisiä.
Sillä, joka väittää, että kaikki KAJ'n biisit on samanlaisia ja kaikissa sama kaava, ei kyllä ole harmainta aavistustakaan, mitä KAJ-musiikki oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on "he va na". En tiedä miksi, se vaan kuulostaa niin lystikkäältä ainakin Kaj'n suusta. He va naa he. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tirsk. Mä olen ruvennut pudottelemaan erilaisia kajsmeja puheessani, joskus tarkoituksella, joskus vahingossa. Yleensä kukaan ei tajua ollenkaan, niin kuin tänään töissä, k
Täsmälleen noin KAJ kiitti äänestäjiä Mello-voiton jälkeen. "TACK!!! He va na."
Vierailija kirjoitti:
Skarvens död on kyllä upea biisi! Metallifanina tuo hyvin uppoaa, vaikka en tuon tyyppistä metallia kauheasti kuuntelemaan, ja Jakob laulaa sen upeasti. Sanat on myös tosi hauskat.
Mullakin jäänyt Kajlandit vähän vähemmälle kuuntelulle, oon kyllä ne kaikki kuunnellut ainakin kertaalleen läpi, mutta en kaikkiin ole vielä ehtinyt kauheasti perehtyä, vaikka siellä on ihan kivan kuuloisia biisejä.
Mä kuuntelen melkein aina Spotlfysta satunnaistoistolla listaa jossa kaikki KAJn kappaleet. Tulee tasaisesti kuunneltua kaikkia ja on aina yllätys mikä seuraavana. Kaikkihan ovat hyviä. Päiväkohtaisesti suosikit vaihtuvat. Kajlandissa on paljon hyviä kappaleita. Täyryykin nyt käydä lukemassa Skarvens dödin teksti. En ole kuuntelemalla saanut siitä oikein kiiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kajland on lumoava ja myös jotenkin hätkähdyttävä albumi, kun vertaa sitä Kaj'n muuhun tuotantoon. Mua hämmästyttää eniten se heviosuus, jossa kuulee ikään kuin kaikuja Vörjeansista. Myös suomen kielen (Helsingistä ilmeisesti tarttuneen) käyttö biisien mausteena on sykähdyttävää.
Ja taas hirveän pahalta tuntuu se, että stadilaisessa nakkikiskajonossa joutuu kertoja kuuntelemaan sitä samaa h*mottelua ja h*rrittelua kuin Pohjanmaallakin, jos meni siellä vääriin paikkoihin. Milloin me oikein päästään eroon tuollaisesta typerästä jaottelusta kielen mukaan?
Tämä on täysin asian vierestä, mutta sanonpa nyt kuitenkin.
Jokainen h*rrittelija pitäisi väkipakolla tyrkätä muutamaksi vuodeksi töihin ja asumaan sellaiseen maahan, jossa on useampi virallinen kieli ja sen lisäksi monia kielivähemmistöjä ja paljon useasta eri maasta ja eri mantereilta muuttanutta väestöä. Maahan, jossa itse suomenkielisenä kuuluisit hyvin pieneen vähemmistöön. Olisi meinaan aivan pakko opetella hyväksymään eri kieltä puhuvia ja eri kulttuuritaustoista tulevia ihmisiä, kunnioittamaan heitä ihmisinä ja tulemaan heidän kanssaan toimeen. Samoin olisi pakko sopeutua siihen, että jos et tuota opi, et yksinkertaisesti pärjää. Et työyhteisössä etkä yhteiskunnassa yleensäkään.
Olen asunut ja työskennellyt tällaisessa maassa ja sanoisin, että erittäin opettavainen kokemus. Avarsi näkökulmia aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen melkein aina Spotlfysta satunnaistoistolla listaa jossa kaikki KAJn kappaleet. Tulee tasaisesti kuunneltua kaikkia ja on aina yllätys mikä seuraavana. Kaikkihan ovat hyviä. Päiväkohtaisesti suosikit vaihtuvat. Kajlandissa on paljon hyviä kappaleita. Täyryykin nyt käydä lukemassa Skarvens dödin teksti. En ole kuuntelemalla saanut siitä oikein kiiinni.
Hyvä systeemi sulla, täytyy ottaa vinkistä vaarin. Mulla tulee kuunneltua jatkuvasti niitä suosikkibiisejä (Älska en gubb pyörii parhaillaan nn:ttä kertaa), mutta noin saa kaikki tasaisesti kiertoon, myös ne helposti unohtuvat helmet.
Tuo Ja e från Vöro on muuten oikeasti ihana biisi. Kuulisin mieluusti KAJ on Icessa myös🤗