Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facen ryhmään on jaettu Studentbladetin haastattelu 2014. Siinä on paljon kiinnostavaa ja myös näin jälkikäteen hupaisia arveluja uran huippukohdasta:
Vi har ju varit i Strömsö, så vi har gjort nästan allt, säger Jakob. Och Landsbygdens folk har gjort intervju. Då vet alla.
Nu är det bara Kyrkpressen och Kuriren kvar, kvitterar Axel.
Toivottavasti Kyrkpressen ja Kuriren ovat viimeistään nyt hereillä.
Netistä löytyy Kyrkpressenin haastattelu Kevinistä, jossa hän puhuu aiemmista suorituspaineistaan.
Mä muistan tuon haastattelun, jossain vaiheessa netistä sen luin. Ymmärrän täysin nuorta Keviniä. Tuosta samastahan on monet vanhatkin taiteilijat ja erityisesti koomikot puhuneet. Että kun joku vaikka ruokaka
Mua ärsyttää vieläkin se Maikkarin kevättalvella hiihtoladulla tehty ex tempore haastattelu, jossa ajattelematon toimittaja tivasi Keviniltä että "eikö nyt laulata".
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja myös Hallnin Jona jää aikakirjoihin. "Jos Pro-Mink on maalauspohja, minä olen maali, johon voitte kaikki kastaa pensselinne."
Mun ensimmäinen poikaystäväni (kauan kauan sitten) oli täsmälleen Jona. En voi ymmärtää itseäni, kuinka ihmeessä kestin sitä edes ne muutamat kuukaudet. "Ja e ju chef ja, och hon e bara en anställd... eller va säger Emilia?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj on ennen tätä vuotta toteuttanut kaikki keikkansa ja konserttinsa kokonaan itse, omalla kustannuksellaan ja omalla riskillään. Keväällä tuli eka kertaa mukaan tuo levy-yhtiö, joka on sitten ilmeisesti mukana myös Kaj on Ice -konsertissa. Jos levy-yhtiö maksaa tilaisuuden kustannuksia, niillä on sitten ilmeisesti sananvaltaa sisältöönkin.
Mä luotan silti sataprosenttisesti Kaj'hin. Pojat eivät koskaan ikinä milloinkaan ole pettäneet yleisöään, pienimmilläkin keikoilla ovat aina vetäneet sata lasissa ja vähän yli. Eivät varmasti tuota kenellekään pettymystä tässä historiansa isoimmassa kisassa.
Camilla Bjering- von Zweigberk Warnerilta postasi IG:ssä Rockbjörnenin jälkeen "För oss är ni Årets alla". Hän kyllä tajuaa, että he saivat käsiinsä kokeneen ja taitavan valmiin paketin, jota ei tarvitse paimentaa. Axel puhui viikonloppuna siitö, miten Mosquitoss
Mä muistan, kuinka vaikuttuneita myös Mellossa oltiin, kun Kaj eka kerran meni tapaamaan heitä. Pojat oli normaaliin tyyliinsä tehneet perusteellisen power point -esityksen ja piirrokset bastubiisin lavasteista (ja jo värkänneet Axelin haitarinkin), puvuista, koreografioista ja muusta, täysin valmis konsepti. Siellä oli loksahtanut suut auki hämmästyksestä, kun kukaan ei kuulemma ollut koskaan noin toiminut. (No, tuskin siellä ennen on ollut mukana artisteja, jotka ovat itse tuottaneet kokonaisia musikaaleja). Sitten vaan tyytyväisinä olivat ottaneet suomalaispoikien avaimet käteen -paketin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen sama fiilis kuin lapsena joulua odottaessa... :)
Mulle tulee joulu jo reilun viikon päästä, kun Axelin kirjan suomennos ilmestyy. Olen kyllä lukenut Kleinin jo alkukielellä, mutta pelkällä kouluruotsilla ei vaan saa kaikkea irti kaunokirjallisesta tekstistä vaikka kuinka ponnistelee. Niin ihanaa, että kohta voin nauttia sen omalla äidinkielelläni.
Täällä on jo puhuttu paljon Axelin esiintymisestä Vaasan musiikkifoorumissa, mutta mä löysin vasta nyt kiinnostavan videopätkän (Facebookissa, en valitettavasti osaa linkittää), jossa hän kertoo Kaj'n tulevaisuudesta.
Päällimmäisenä mielessä heillä on se lokakuun jäähallikonsertti ja akuutissa mietinnässä esimerkiksi se, millä kielillä tehdä käsikirjoitus, siis välispiikit ja muut. Käyttääkö ruotsia, suomea, englantia vai kaikkia kolmea?
He tietävät, että faneja on tulossa paikalle Australiaa ja Amerikkaa myöten, Euroopan maista puhumattakaan, joten jotain on tarjottava heillekin. Tosin Axelin mukaan myös heidän "uusi yleisö" näyttää hyväksyneen sen, että heidän oma pääkielensä on ja pysyy vöyrinä, ja sillä siisti.
Sillekin he ovat saaneet hyväksynnän, että Kaj palaa pienen Bastu- ja Mosquito -viihdesyrjähypyn jälkeen omalle linjalleen eli tarinankertojiksi. Uutta musiikkia on siis tulossa siltä pohjalta, ja "jotain uutta hyvinkin pian", vaikka kokonaisen albumin kirjoittaminen viekin pidemmän aikaa, yleensä vuoden verran.
He ovat ammentaneet oppia Mello-keikasta ja ruotsalaisten tasokkaasta pop-osaamisesta ja pyrkivät edelleenkin kehittymään jatkuvasti paremmiksi ja paremmiksi mutta omilla ehdoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facen ryhmään on jaettu Studentbladetin haastattelu 2014. Siinä on paljon kiinnostavaa ja myös näin jälkikäteen hupaisia arveluja uran huippukohdasta:
Vi har ju varit i Strömsö, så vi har gjort nästan allt, säger Jakob. Och Landsbygdens folk har gjort intervju. Då vet alla.
Nu är det bara Kyrkpressen och Kuriren kvar, kvitterar Axel.
Toivottavasti Kyrkpressen ja Kuriren ovat viimeistään nyt hereillä.
Netistä löytyy Kyrkpressenin haastattelu Kevinistä, jossa hän puhuu aiemmista suorituspaineistaan.
Mä muistan tuon haastattelun, jossain vaiheessa netistä sen luin. Ymmärrän täysin nuorta Keviniä. Tuosta samastahan on monet vanhatkin taiteilijat ja erityise
Äh, mulla nousi verenpaine tappiin tuosta muistosta. Se toimittajahan oli tekemässä siellä ihan jotain muuta juttua (kuinka ihmiset hyödyntää latuja ja muita kaupungin tarjoamia palveluja tms.) ja sitten äkkäsi, että yksi hiihtäjä on vapaapäiväänsä viettävä Kevin. Ja työntää sitten mikin nenän eteen, että laulapas nyt jotain tv-katsojien iloksi. Voi arma dagar, en paremmin sano.
Nyt kaikki juomaan glönkeroa 😀 kts. insta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj on ennen tätä vuotta toteuttanut kaikki keikkansa ja konserttinsa kokonaan itse, omalla kustannuksellaan ja omalla riskillään. Keväällä tuli eka kertaa mukaan tuo levy-yhtiö, joka on sitten ilmeisesti mukana myös Kaj on Ice -konsertissa. Jos levy-yhtiö maksaa tilaisuuden kustannuksia, niillä on sitten ilmeisesti sananvaltaa sisältöönkin.
Mä luotan silti sataprosenttisesti Kaj'hin. Pojat eivät koskaan ikinä milloinkaan ole pettäneet yleisöään, pienimmilläkin keikoilla ovat aina vetäneet sata lasissa ja vähän yli. Eivät varmasti tuota kenellekään pettymystä tässä historiansa isoimmassa kisassa.
Camilla Bjering- von Zweigberk Warnerilta postasi IG:ssä Rockbjörnenin jälkeen "För oss är ni Årets alla". Hän kyllä tajuaa, että he saivat käsiinsä kokeneen ja taitavan valmiin paketin, jota ei tarvitse paimentaa. Axel puhui viikonloppuna siitö, miten Mosquitoss
Erittäin osuva termi Mosquitolle. Sisäänheittotuote nimenomaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Toi oli hauska mainos, kuulosti luontevalta.
Ne Dna-mainokset taas on musta ärsyttäviä, kuulostaa just siltä että heidän on laitettu puhumaan valmiita repliikkejä, jotka ei oikein sovi suuhun. Ja ne vaatteet kun niissä rumat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva video, mutta itse tuote kuulostaa kyllä aivan kammottavalta.
Vierailija kirjoitti:
"E he glögg?" "He e betär."
Jakob näyttää aina yhtä onnellisena, saa hän eteensä mitä tahansa syötävää tai juotavaa. Kunhan jotain suuhunpantavaa tulee, hänellä on kaikki hyvin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Camilla Bjering- von Zweigberk" kuulostaa sketsihahmolta, mutta Kaj'n osalta hän on kyllä oikeassa. Levy-yhtiöille luultavasti aika harvoin tipahtaa syliin tuollaisia hiottuja timantteja.
"Sillä, joka väittää, että kaikki KAJ'n biisit on samanlaisia ja kaikissa sama kaava, ei kyllä ole harmainta aavistustakaan, mitä KAJ-musiikki oikeasti on."
No ne väittäjät on häiriköitä, jotka häiriköi häiriköimisen ilosta. Ei ne ole koskaan kuulleet Kaj'lta kuin tasan yhden biisin, jonka menestys jostain syystä ärsyttää niitä suunnattomasti. Kärpästen surinaa, sanoisi Sinuhe. :)
Taas siis markkinoilla uusi tuote, jota en ollut tiennyt tarvitsevani. Pojat on tuossa glönkeromainoksessakin niin kertakaikkisen hurmaavia, että jalathan tässä menee alta jo ennen kuin ehtinyt siemaista pisaraakaan. Joku ei tykännyt heidän puvuistaan, mutta nehän just on niin parasta. Tai toiseksi parasta; ykkösenä on ne valloittavat hymyt.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo puhuttu paljon Axelin esiintymisestä Vaasan musiikkifoorumissa, mutta mä löysin vasta nyt kiinnostavan videopätkän (Facebookissa, en valitettavasti osaa linkittää), jossa hän kertoo Kaj'n tulevaisuudesta.
Päällimmäisenä mielessä heillä on se lokakuun jäähallikonsertti ja akuutissa mietinnässä esimerkiksi se, millä kielillä tehdä käsikirjoitus, siis välispiikit ja muut. Käyttääkö ruotsia, suomea, englantia vai kaikkia kolmea?
He tietävät, että faneja on tulossa paikalle Australiaa ja Amerikkaa myöten, Euroopan maista puhumattakaan, joten jotain on tarjottava heillekin. Tosin Axelin mukaan myös heidän "uusi yleisö" näyttää hyväksyneen sen, että heidän oma pääkielensä on ja pysyy vöyrinä, ja sillä siisti.
Sillekin he ovat saaneet hyväksynnän, että Kaj palaa pienen Bastu- ja Mosquito -viihdesyrjähypyn jälkeen omalle linjalleen eli tarinankertojiksi. Uutta musiikkia on siis tulossa siltä poh
Olen uusi fani ja valtavan innostunut KAJ'sta juuri tuon heidän omaleimaisuutensa takia. En toivo heidän muuttavan yhtään mitään, vaan jatkavan sitä mitä ovat tähänkin saakka tehneet: hienoa persoonallista musiikkia ja upeita tarinoita vöyriksi. Koska sen he osaavat.
Olisin kyllä pettynyt, jos joku linjanmuutos tulisi, varsinkin johonkin massojen miellyttämisen suuntaan. Toivon, että näin ei käy ikinä.
Ei tule linjanmuutosta. He tietävät kyllä, etteivät osaa eivät voi ilmaista itseään täysipainoisesti muuta kuin äidinkielellään. Mausteina siellä täällä heillä on tähänkin asti ollut yksittäisiä sanoja tai säkeitä milloin standardisuomenruotsiksi, milloin riikinruotsiksi, milloin suomeksi ja milloin englanniksi, ja samaa on varmaan luvassa tulevaisuudessakin. Mutta vain mausteeksi.
Tässä tapauksessa vuori menee siis Muhammedin luo ja me kuulijat saadaan onneksemme oppia yhä lisää kaunista vöyrinkieltä. :)
Tarpeen vaatiessa voi olla koko kappalekin riikinruotsiksi. Niin kuin tämä (hillitön versio vuosikymmenen takaa).
Tuohon Maikkarin hiihtolatuhaastatteluun pakko todeta sen verran, että kyseinen toimittaja ei suinkaan ollut hiihtoladulla vakoilemassa Keviniä. Hän oli hiihtoladulla haastattelemassa todennäköisesti kevään viimeisistä hiihtokeleistä nauttimassa olleita hiihtäjiä, ja Kevin oli sitten sattunut juuri silloin hiihtämään vastaan. Ilmeisesti se kevätlaulu-pyyntökin oli esitetty kaikille haastatelluille, ei vain Kevinille. Toimittaja ei välttämättä edes tunnistanut pipopäistä ja aurinkolaseja käyttänyttä Keviniä ennen kuin pysäytti hänet (en minäkään olisi häntä tuossa vaatetuksessa tunnistanut kun edes silmiä ei näy, ainakaan tuolloin jolloin olin heidät tiennyt vain n. Kuukauden ajan). Tätä KAJ ei todennäköisesti tiennyt, ja siksi tästä jäi Kevinille huono fiilis ja Jakob mainitsi kyseisen tilanteen kun häneltä kysyttiin onko äkillisesti lisääntynyt julkisuus tuonut mitään ikäviä ilmiöitä heille.
Ja ne Emilian ilmeet, tai ilmeettömyys tuossa kohtauksessa! Mulle täysin tuntematon nuori näyttelijä mutta puhuu pelkillä silmillään niin että katsoja tasan tietää, mitä mielessä liikkuu.