Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6325)

Vierailija
5801/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel puhuu viisaita (kuinkas muutenkaan) Seesar XL:n haastattelussa Lidret-ohjelmassa. Englanninkielinen tekstitys helpottaa ymmärtämistä.

Vierailija
5802/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel puhuu viisaita (kuinkas muutenkaan) Seesar XL:n haastattelussa Lidret-ohjelmassa. Englanninkielinen tekstitys helpottaa ymmärtämistä.

Mä en muistanutkaan, kuinka mielenkiintoinen haastis tämä oli. Tehty ennen kuin Kaj lähti kisaamaan Mello-karsintoihin, joten suuri härdelli on vielä edessäpäin. Mutta Kaj'n odotukset käy selviksi: huvin ja kokemuksen vuoksi osallistutaan, jottei sitten vanhainkodissa kaduttaisi. Tuleepa nähtyä, millainen kisa se oikein on, ja sitten jatketaan normaalisti.

Vielä kiinnostavampaa mulle on Axelin pohdinnat kirjoittamisesta ja kirjailijantyöstä ja siitä, kuinka yksinäistä ja erilaista se on kuin biisien tai musikaalien teko yhdessä kahden kaverin kanssa. Perfektionistina ei tietysti voi olla täysin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka onkin antanut tekstille kaikkensa ja vaikka palkintoehdokkuuksiakin on tullut. Mutta välillä pitää saada kirjoittaa, jotta Kaj-työ taas maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5803/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä lavalla oikein kailottaa 

Vierailija
5804/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axelhan tuossa Lidret-haastattelussa vastaa suoraan kysymykseen, jota täällä on pohdittu: palaako Kaj Bastulaulun jälkeen "omaan tyyliinsä" vai jatkaako uudella linjalla. Siis palaa, Bastu jää poikkeukseksi. Tämä on varmasti ilouutinen sekä vanhoille että uusille faneille. 

Ja vaikka viihteellisyyden takia joutuivat Bastussa linjastaan tinkimään, tiettyjä rajoja ei ylitetty. Jos he eivät olisi saaneet kirjoittaa biisiä omalla murteellaan ja omalla tyylillään, se olisi sitten ollut siinä, vaikka Karin Gunnarsson kuinka toivoi tämän originellin suomalaisbändin osallistuvan kisaan.

Vierailija
5805/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axelhan tuossa Lidret-haastattelussa vastaa suoraan kysymykseen, jota täällä on pohdittu: palaako Kaj Bastulaulun jälkeen "omaan tyyliinsä" vai jatkaako uudella linjalla. Siis palaa, Bastu jää poikkeukseksi. Tämä on varmasti ilouutinen sekä vanhoille että uusille faneille. 

Ja vaikka viihteellisyyden takia joutuivat Bastussa linjastaan tinkimään, tiettyjä rajoja ei ylitetty. Jos he eivät olisi saaneet kirjoittaa biisiä omalla murteellaan ja omalla tyylillään, se olisi sitten ollut siinä, vaikka Karin Gunnarsson kuinka toivoi tämän originellin suomalaisbändin osallistuvan kisaan.

Samaa hän sanoi siellä Aurorassa ja taisi olla Ilkka-Pohjalaisen haastattelussa. Hän aika suoraan sanoi, että BBB:n ensiversiot olivat aivan vääränlaisia, onneksi hyvässä yhteishengessä he saivat korjata sanoitusta omanlaisekseen. Mosquitossakaan ei ole heidän normaalia tarinankerrontaansa. Tarkoitus on jatkossakin tehdä sitä oikeaa KAJ-musiikkia, mutta jotenkin ottaa uusi yleisö huomioon.

Vierailija
5806/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, poikasilla on vaikea olla omassa nahassaan. Mun äitini, 61, on iso KAJ-fani, mutta niin olen myös mä, joka täytän talvella 34. Ja perässä seuraa mun ekaluokkalainen tyttäreni, joka on kaverinsa kanssa perustanut oman KAJ-kerhon. Kuunnellaan ja ihaillaan me ihan rauhassa ja annetaan poikasten dissata.

Jep, just näin. Se vähän surettaa noiden dissaajien puolesta, että joku tai jokin pakottaa ne tulemaan tähän ketjuun kärsimään typerästä Kaj-fanituksesta ja väsyttävistä Kaj-videoista. Mutta minkäs teet. :)

Ja kun se KAJ'n suosio ei dissaamalla edes  vähene, voi käydä jopa päinvastoin 😄

Vierailija
5807/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hymyilytti, kun haastattelun ajankohtaa kuvailtiin hetkeksi "ennen floppia". Se on kuulemma Kaj'n tapa; aina ennen uuden biisin tai videon julkaisua tai musikaalin ensi-iltaa he ajattelevat, että nyt he elävät vielä floppia edeltävää aikaa. Pessimisti ei pety ja parhaiten pärjää, kun odotukset ovat mahdollisimman matalat.

Joel sanoi haluavansa haastatella myös muita Kaj-poikia ja sopivat, että Jakobia "sitten heti flopin jälkeen". Axelin mukaan Jakob on helppo haastateltava, koska juttua tulee. Kevin on vaikeampi, koska hänen pitää saada rauhassa ajatella ja miettiä. "Mutta jos annat hänelle aikaa, huomaat että hän on meistä viisain."

Vierailija
5808/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hymyilytti, kun haastattelun ajankohtaa kuvailtiin hetkeksi "ennen floppia". Se on kuulemma Kaj'n tapa; aina ennen uuden biisin tai videon julkaisua tai musikaalin ensi-iltaa he ajattelevat, että nyt he elävät vielä floppia edeltävää aikaa. Pessimisti ei pety ja parhaiten pärjää, kun odotukset ovat mahdollisimman matalat.

Joel sanoi haluavansa haastatella myös muita Kaj-poikia ja sopivat, että Jakobia "sitten heti flopin jälkeen". Axelin mukaan Jakob on helppo haastateltava, koska juttua tulee. Kevin on vaikeampi, koska hänen pitää saada rauhassa ajatella ja miettiä. "Mutta jos annat hänelle aikaa, huomaat että hän on meistä viisain."

Joelin ronski tyyli ja Kevinin harkitseva ja vähän muodollinen puhetapa olisivatkin kiinnostava yhdistelmä. Kaverit ovat kehuneet Keviniä myös hauskimmaksi ja häneltä tuleekin hauskaa juttua vakavalla naamalla. 

Vierailija
5809/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että kaikiltahan heiltä tulee hauskoja juttuja vakavalla naamalla. Mutta sitten muistin, että hauskoja juttuja joo, mutta ihan jokaisella ei se naama aivan vakavana pysy.

Vierailija
5810/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joelhan on siis jo haastatellut Jakobin. Ja netissä on julkaistu myös ne pätkät, jotka on pitänyt jättää varsinaisesta haastattelusta pois, koska Jakob on nauranut niin hervottomasti ettei puhumisesta ole tullut mitään.  :)

Vierailija
5811/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama herkkupala laivakeikalta.

Vierailija
5812/6325 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama herkkupala laivakeikalta.

Axelin kumarrus.  :)

Vierailija
5813/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, poikasilla on vaikea olla omassa nahassaan. Mun äitini, 61, on iso KAJ-fani, mutta niin olen myös mä, joka täytän talvella 34. Ja perässä seuraa mun ekaluokkalainen tyttäreni, joka on kaverinsa kanssa perustanut oman KAJ-kerhon. Kuunnellaan ja ihaillaan me ihan rauhassa ja annetaan poikasten dissata.

Jep, just näin. Se vähän surettaa noiden dissaajien puolesta, että joku tai jokin pakottaa ne tulemaan tähän ketjuun kärsimään typerästä Kaj-fanituksesta ja väsyttävistä Kaj-videoista. Mutta minkäs teet. :)

Tämä "joku" vastasi vain ketjun aloittajan kysymykseen 😂 Ei tämä mikään KAJ-fanipalsta ole. Kolmikon suosio ei varmasti dissaamalla vähene, mutta ei se myöskään parane vanhoja videoita Vauvapalstalle suoltamalla.

Vierailija
5814/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "joku" vastasi vain ketjun aloittajan kysymykseen 😂 Ei tämä mikään KAJ-fanipalsta ole. Kolmikon suosio ei varmasti dissaamalla vähene, mutta ei se myöskään parane vanhoja videoita Vauvapalstalle suoltamalla.

Suosio sen kuin paranee, ja uusimmat videot ovat muutaman päivän vanhoja. Tämä on fanipalsta.

Vierailija
5815/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jostain syystä naurattaa älyttömästi tuo Axelin miesluola eli liiteri, jossa hän voi puuhailla ja josta hän on niin vilpittömän innoissaan. Ja Joel vilpittömän kateellinen. Sinne mahtuu seitsemän polkupyörää!

Oli myös hauska kuulla, että pedantille perfektionistillekin hajamielisyyttään sattuu pieniä hamoja. Hän onkin joskus metsällä isänsä kanssa, kun oikeasti pitäisi olla studiossa tai jossain muussa tärkeässä paikassa. :)

Vierailija
5816/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joelhan on siis jo haastatellut Jakobin. Ja netissä on julkaistu myös ne pätkät, jotka on pitänyt jättää varsinaisesta haastattelusta pois, koska Jakob on nauranut niin hervottomasti ettei puhumisesta ole tullut mitään.  :)

Tämä tuottaa lisäkärsimystä niille, jotka eivät ole lainkaan kiinnostuneita Kaj'sta mutta jotka velvollisuudentunnosta saapuvat tähän ketjuun ilmoittamaan, ettei niillä a*inoilla ole edes yhtä hittiä. Senkin uhalla postaan tuon Jakobin haastattelun sekä pois leikatut pätkät.

https://www.youtube.com/shorts/VRP_2AbZXxk

Vierailija
5817/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin kaikki toivoo, että he saa tästä vuodesta itselleen jotain muutakin kuin hyvää mieltä.

Laulajan leipä on pieninä murusina maailmalla, niinhän sanoi jo Tapio Rautavaara. Niitä murusia pojat nyt kerää niin ahkerasti, että toivottavasti tosiaan sinne kulkurien reppuun jotain kertyy.

Mä olen aina ajatellut, että Kaj on nykyajan Tapio Rautavaara, kolminkertaisena. Jakobissa ja varsinkin Kevinissä on ulkonäöltään vähän Tapsaa, ja niin on myös Axelin matalassa äänessä. Ja lisäksi Kaj'lla on se sama charmi ja vetovoima, ja samanlaiset sielua ravisuttavat laulut.

Vierailija
5818/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin kaikki toivoo, että he saa tästä vuodesta itselleen jotain muutakin kuin hyvää mieltä.

Laulajan leipä on pieninä murusina maailmalla, niinhän sanoi jo Tapio Rautavaara. Niitä murusia pojat nyt kerää niin ahkerasti, että toivottavasti tosiaan sinne kulkurien reppuun jotain kertyy.

Mä olen aina ajatellut, että Kaj on nykyajan Tapio Rautavaara, kolminkertaisena. Jakobissa ja varsinkin Kevinissä on ulkonäöltään vähän Tapsaa, ja niin on myös Axelin matalassa äänessä. Ja lisäksi Kaj'lla on se sama charmi ja vetovoima, ja samanlaiset sielua ravisuttavat laulut.

Tapio Rautavaara oli multilahjakkuus, mutta hän dokasi ja kuoli huonon kuoleman. KAJ'n pojat eivät dokaa eivätkä perseile. Vain Määninillä on paheita.

Vierailija
5819/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuottaa lisäkärsimystä niille, jotka eivät ole lainkaan kiinnostuneita Kaj'sta mutta jotka velvollisuudentunnosta saapuvat tähän ketjuun ilmoittamaan, ettei niillä a*inoilla ole edes yhtä hittiä. Senkin uhalla postaan tuon Jakobin haastattelun sekä pois leikatut pätkät.

https://www.youtube.com/shorts/VRP_2AbZXxk

Onpas mukava kerrankin nähdä Mikael ja Jona sulassa sovussa. Ja vielä naureskelemassa toistensa vitseille.

Vierailija
5820/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan vähemmälläkin, että osaat vielä eläkkeikäisenäkin käyttää Youtubea.

Kummasti muuten ketjusta on porukat hävinneet, mistä mahtaa kertoa? Alussa oli satoja peukkuja puolesta tai vastaan, nyt enää pari, kolme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi