Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhäksi voivotteleva auttaja meni hiljaiseksi. Näytin kaikki tilini, varani ja sijoitukseni

Vierailija
09.09.2023 |

Tuttava on päättänyt, että minä olen todella köyhä reppana, jolla ei ole maitopurkkiinkaan varaa. Olen antanut hänen olla, enkä ole korjannut asiaa, vaikka se välillä on harmittanutkin.

Hän iski tällä kertaa kaupassa. "Täällä onkin nyt hyviä tarjouksia. Ota tuota, tuo on halvinta." eikä siinä sinällään vielä mitään.. Mutta sitten alkoi tämä sama, säälivin ilmein katselu ja toimeentulotuen ja Hope Ry:n suosittelu, sun muu.

Tähän tyyppiin ei tehoa hienovarainen vihjailu, vaan hän on päättänyt jostain syystä että ne olemme köyhistä köyhimpiä ja kurjimnista kurjimmassa tilanteessa. Hän pitää meitä jonkinlaisena hyväntekeväisyyden ja auttamisen kohteena, vaikka itse asiassa itse kuuluisi siihen luokkaan.

Ajattelin, josko antaisin hänen taas mennä.. Mutta sitten keksin. Miksi minun pitäisi hävetä itseäni, sekä lähteä mukaan hänen juttuihinsa jotka ei ole vieläpä totta?

Sanoin, että Hei, tuletko oikeastaan tänne. Tyyppi tuli silmät kiiluen, koska hän oletti tietysti, että kysyisin rahaa lainaan, tai muuta hölmöä.

Nopeasti sain mobiilisovelluksella näytettyä käyttötilii, puskuritilini, sekä kasvutuottotilini. Sanoin sitten, että katsotaanpa vielä sijoitukset, ne on täällä erikseen, kannattais sunkin alkaa...

No, kohta näkyy vaan tyypin selkä, kun hän naama punaisena paahtaa kassalle, maksaa muutaman ostoksensa ja juoksee autolleen.

Miksi en ole aiemmin puolustanut itseäni näin? Eihän köyhäksi haukkumista tarvitse kuunnella, jos on todisteita varallisuudesta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
2/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehån on aivan ymmärrettävää, jos ystävälläsi on huoli toimeentulostasi, jos vaikutat siltä, että et tule taloudellisesti toimeen. Jos elät hyvin tiukasti ja sijoitat ja säästät kaikki rahasi sekä katsot tosi tarkkaan rahan käyttöäsi, et osta mitään ylimääräistä jne., niin totta kai se vaikuttaa siltä että olet köyhä.

Hyvä ystävävähän hän varmasti on yrittänyt olla ja tukea sinua, kun on kuvitellut että sinulla on rahasta tiukkaa.

Mikä tarve on olla vahingoniloinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö se puolustautuminen sitten tehdä noin juntilla tavalla? Eikö olisi fiksumpaa vain asiallisesti sanoa että anteeksi, olisi kiva jos et puuttuisi raha-asioihimme, pärjäämme hyvin. Rahojen heiluttelu, oli se sitten oikeassa elämässä tai mobiilipankissa, on tosi junttia käytöstä.

Vierailija
4/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennyksksii:  Ei "köyhä" ole haukkumasana vaan  perskokkarehallituksen ihannoima nimitys aatteidensa toteuttamisen kohteille. 

Vierailija
5/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaiken lisäksi niin älykäskin! Tällainen tarina vaatii osaamista ja viisautta!

Vierailija
6/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuollaisia ystäviä niin antaisin olettaa ettei minulla ole varoja. Tai no , on yksi sellainen tuttu, tämä ihmettelee miten on mahdollista että voin asua ok-talossa, koska kai mä nyt Kelasta saan jotain tukia? No en saa mutta olen siitä asiasta hiljaa. Ulkopuolisille en todellakaan kerro tuloistani tai varallisuudestani mitään, vain puoliso tietää. Sori tästä, katsokaas, halvat huvit minulla.

Vierailija
7/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet antanut ymmärtää, että olet niin pirun köyhä.  Jostainhan sen kaverin on täytynyt se käsityksensä saada.

Ja nyt voitonriemuisena esittelet sijoituksiasi. 

Pienistä ne teidän joittenkin ilot koostuu. 

Vierailija
8/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin tuollaisesta käytöksestä menee hiljaiseksi? Hän on vaan halunnut auttaa ja sulla repeää pelihousut totaalisesti? 

Vierailija
9/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kaikki taputtivat, eikä niin?

Vierailija
10/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennyksksii:  Ei "köyhä" ole haukkumasana vaan  perskokkarehallituksen ihannoima nimitys aatteidensa toteuttamisen kohteille. 

Onneksi Sannuli lähti nostamaan saudiarabialaista rahaa teille köyhille äärivassareille.

Vierailija
11/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mielipuoli? Mitä pahaa se kaveri teki? 

Vierailija
12/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehån on aivan ymmärrettävää, jos ystävälläsi on huoli toimeentulostasi, jos vaikutat siltä, että et tule taloudellisesti toimeen. Jos elät hyvin tiukasti ja sijoitat ja säästät kaikki rahasi sekä katsot tosi tarkkaan rahan käyttöäsi, et osta mitään ylimääräistä jne., niin totta kai se vaikuttaa siltä että olet köyhä.

Hyvä ystävävähän hän varmasti on yrittänyt olla ja tukea sinua, kun on kuvitellut että sinulla on rahasta tiukkaa.

Mikä tarve on olla vahingoniloinen?

Se että minusta on tyhmää, että jos esimerkiksi hankkii vaatteitaan kirpparilla, leimataan köyhäksi. Kiepparit ovat harrastukseni, ja esimerkiksi auton omistaminen kaupunkialueella ei ole aina ollut välttämätöntä. Ostan halvinta ja hyödynnän tarjoukset. Minusta on tyhmää, että miksi niillä tuotteilla pitää näyttää varallisuus? Ei se ole aina köyhyyttä.

Enkä ole vahingoniloinen, vaan huojentunut. Nämä keskustelut hänen kanssaan on ollut vaivaannuttavia. Eikä hän ole mun ystävä. Ap

Vierailija
13/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että väänsit rautalangasta. Vaikutti tyypiltä joka ei muuten usko. Sitä paitsi hänen käytöksensä oli nöyryyttävää.

Vierailija
14/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaan yrittää auttaa ja sinä sekoat siitä? 

Vierailija
15/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlainen tuttava joka yritti valjastaa minua statistikseen katsomaan miten oikeaa elämää eletään ja sitten suuttui kun en vaikkapa kesken oman joulunviettoni vastannut hänen puheluunsa jossa olisi naukuen esitellyt tekemisiään. En ehtinyt eikä totta puhuen kiinnostanutkaan. 

Vierailija
16/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko pikkasen ylireagoitua? 

Vierailija
17/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haukkuiko muka suoraan köyhäksi ? 

Vierailija
18/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sieki pölijä. 

Vierailija
19/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän samanlainen tuttava joka yritti valjastaa minua statistikseen katsomaan miten oikeaa elämää eletään ja sitten suuttui kun en vaikkapa kesken oman joulunviettoni vastannut hänen puheluunsa jossa olisi naukuen esitellyt tekemisiään. En ehtinyt eikä totta puhuen kiinnostanutkaan. 

Näitä tämmöisiä on, jotka vaatii yleisöä koko ajan, katso kun mä teen tän näin ja tän näin.

Sunkin kannattaa tehdä näin, eikä tiedetä mitään asioita taustalla.

Vierailija
20/37 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on itse köyhä ja halusi jakaa ostosvinkkinsä sinun kanssasi kun ajatteli sinun olevan samassa tilnteessa ja nyt nolasit hänet. Kaikki ei huutele omaa köyhyyttään muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi