Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6325)

Vierailija
5821/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin sanoa, että kaikiltahan heiltä tulee hauskoja juttuja vakavalla naamalla. Mutta sitten muistin, että hauskoja juttuja joo, mutta ihan jokaisella ei se naama aivan vakavana pysy.

Mä rakastan sitä, kuinka se "joku" löytää ilon ja riemun kaikista pienistä asioistakin. Ihan liikaa on niitä, jotka näkee aina vaan huonot ja synkät jutut.

Vierailija
5822/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin kaikki toivoo, että he saa tästä vuodesta itselleen jotain muutakin kuin hyvää mieltä.

Laulajan leipä on pieninä murusina maailmalla, niinhän sanoi jo Tapio Rautavaara. Niitä murusia pojat nyt kerää niin ahkerasti, että toivottavasti tosiaan sinne kulkurien reppuun jotain kertyy.

Mä olen aina ajatellut, että Kaj on nykyajan Tapio Rautavaara, kolminkertaisena. Jakobissa ja varsinkin Kevinissä on ulkonäöltään vähän Tapsaa, ja niin on myös Axelin matalassa äänessä. Ja lisäksi Kaj'lla on se sama charmi ja vetovoima, ja samanlaiset sielua ravisuttavat laulut.

Tapio Rautavaara oli multilahjakkuus, mutta hän dokasi ja kuoli huonon kuoleman. KAJ'n pojat eivät dokaa eivätkä perseile. Vain Määninillä on paheita.

Rautavaaran heikkous oli viina, se on totta. Mutta muuten hän oli kyllä herrasmies, joka ei perseillyt. Hän niin sanotusti nousi tuhkasta tähtiin eli köyhästä lapsuudesta olympiavoittajaksi, filmitähdeksi ja suosikkilaulajaksi. Kaikki kaikessa hänelle oli oma perhe. Hänen kuolemansa oli tragedia, mutta liukastumisonnettomuus ei yli kuusikymppisellä ole harvinaisuus. (Anteeksi, että ikäihmisenä kiusaan teitä nuoria muisteluillani; minä olen siis oikeasti eläkeläinen, kuten tuo yksi kirjoittaja toisesta kommentoijasta valittaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5823/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota..... Jos nuo liitetyt videot häiritsee, niin nehän voi vaan hypätä yli. Ei ole pakko katsoa eikä kiusaantua. 

Tästä videoiden liittämisestä on täällä aika ajoin keskusteltu, puolesta ja vastaan. Kaikki eivät esim. ole youtuben kanssa yhtä näppäriä, tai ei yksinkertaisesti ole aikaa, ja ovat tämän palstan kautta helpolla tavalla löytäneet kiinnostavaa katsottavaa.

Jos jonkun kommentoijan mielestä jossakin videossa on jotain, uutta, erityistä, hauskaa, vaikuttavaa, mielipiteitä herättävää, jonka hän haluaa tuoda kanssalukijoilleenkin julki, niin miksipä ei videoita voisi laittaa. Ei mitään sitä vastaan. En minäkään sellaisesta niin välitä, että videoita liitetään "liukuhihnalta", jos niistä ei ole mitään sen  kummempaa kommentoitavaa. Ei täällä nyt ihan tällaistakaan toimintaa mielestäni viime aikoina ole ollut. 

KAJ' lla oli muutama päivä sitten kaksi keikkaa Viking Linella. Jokainen keikkavideo on uusi ja erilainen. Nämä keikat ovat olleet näköjään tunnelmaltaan aivan mahtavia. Ymmärrettävästi tätä tunnelmaa on haluttu välittää videoilla myös niille, jotka eivät koskaan keikoille pääse. 

Vierailija
5824/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotaan vähemmälläkin, että osaat vielä eläkkeikäisenäkin käyttää Youtubea.

Kummasti muuten ketjusta on porukat hävinneet, mistä mahtaa kertoa? Alussa oli satoja peukkuja puolesta tai vastaan, nyt enää pari, kolme.

Toiset laskevat hittejä ja peukutuksia, toiset vaan nauttivat.

Vierailija
5825/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo aiemmin kertonut, kuinka slavistina seuraan myös Itä-Euroopan maiden somea ja kuinka Kaj'n ystävänä saan ilahduttavasti feediini sikäläisiä alan tuotoksia. Esimerkiksi Venäjällä on kiihkeä fanijoukko, joka on jostain löytänyt tämän vöyriläisihmeen ja suorastaan palvoo poikia. Ja joka toivoisi joskus pääsevänsä näkemään heidät livenä.

Siellä on ihastuttu myös Vörjeansiin ja ruvettu kääntämään heidänkin biisejään. Lataan yhden videon tänne, koska algoritmit eivät sitä luultavasti ole kovin monelle suomalaiselle näyttäneet. Pahoittelen jo etukäteen, jos harmittaa, ja ehdotan, että harmistujat jättävät videon katsomatta.

https://www.youtube.com/shorts/LLW6DnXnQBQ

Vierailija
5826/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ihastuttu myös Vörjeansiin ja ruvettu kääntämään heidänkin biisejään. Lataan yhden videon tänne, koska algoritmit eivät sitä luultavasti ole kovin monelle suomalaiselle näyttäneet. Pahoittelen jo etukäteen, jos harmittaa, ja ehdotan, että harmistujat jättävät videon katsomatta.

Envoi ymmärtää miten Tommy pystyy laulamaan suupielet alaspäin. Se on ìhan hirveän vaikeaa ja hänellä äänen laatu ei kärsi yhtään.

Vierailija
5827/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotaan vähemmälläkin, että osaat vielä eläkkeikäisenäkin käyttää Youtubea.

Kummasti muuten ketjusta on porukat hävinneet, mistä mahtaa kertoa? Alussa oli satoja peukkuja puolesta tai vastaan, nyt enää pari, kolme.

Toiset laskevat hittejä ja peukutuksia, toiset vaan nauttivat.

Joo. Peukutuksiahan voi itse tehtailla jos haluaa. Jos huvittaa niiden määrää laskeskella, niin ihan miten vaan, jos ei ole muuta tekemistä. 

Tästä ketjusta vaan sen verran, että tästähän on näköjään muotoutunut faniketju, vaikka aloittajan tarkoitus mitä ilmeisimmin on ollut aivan muu. Omasta mielestäni tänne ovat tervetulleita kaikki KAJ'sta kiinnostuneet keskustelijat, jotka kykenevät asialliseen kommentointiin hyvässä hengessä dissaamatta ja haukkumatta. 

En nyt tiedä lukeudunko itse faniksi vai en, mutta lueskelen tätä palstaa, koska täällä on kiinnostavaa KAJ-tietoutta ja hyviä mielipiteitä. (Enkä muuten läheskään aina edes peukuttele...) 

Vierailija
5828/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentotilassa käymällä saa aina uuden peukun, ei ne mitään kerro.

Vierailija
5829/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Envoi ymmärtää miten Tommy pystyy laulamaan suupielet alaspäin. Se on ìhan hirveän vaikeaa ja hänellä äänen laatu ei kärsi yhtään.

No katsos kun Tommy on KOVA. Paljon kovempi kuin Freppa ja melkein yhtä kova kuin Määnin. Ei ollenkaan sellainen lälläri kuin ne Kaj'n pojat.

Vierailija
5830/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel puhuu viisaita (kuinkas muutenkaan) Seesar XL:n haastattelussa Lidret-ohjelmassa. Englanninkielinen tekstitys helpottaa ymmärtämistä.

Musta on suureksi ällistyksekseni tänä vuonna kehkeytynyt myös suomenruotsin pohjalaismurteiden iso fani. Vihoviimeinen asia, josta ikinä olisin kuvitellut voivani kiinnostua.

Mutta siis niin kivalta kuulostaa vöyrinkielen lisäksi tämän Joelin eli Seesar XL:n eli Hallnin Mikaelin murre. Hänhän on myös kotoisin jostain Pohjanmaalta mutta puhuu hitusen eri lailla kuin Kaj'n pojat. Varsinkin olen höyrähtänyt siihen Hallnin kohtaukseen, jossa Mikael dissaa aurinkoenergiaa; ne ällät ovat niin hurmaavia. Samoin Botnia Paradisen Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista. Pitäisikö mun hakeutua jonkun terveydenhoidon ammattilaisen pakeille?

Vierailija
5831/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Botnia Paradisen Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista. Pitäisikö mun hakeutua jonkun terveydenhoidon ammattilaisen pakeille?

Olisitko ikinä kuvitellut kirjoittavasi lauseen "Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista"? KAJ saa meidät tekemään outoja asioita.

Vierailija
5832/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin Botnia Paradisen Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista. Pitäisikö mun hakeutua jonkun terveydenhoidon ammattilaisen pakeille?

Olisitko ikinä kuvitellut kirjoittavasi lauseen "Tuplajuuston murre on ihanan kuuloista"? KAJ saa meidät tekemään outoja asioita.

Taisit just vakuuttaa mut siitä, että mä todella olen lääketieteellisen avun tarpeessa. t. Se Tuplajuuston ihailija

Vierailija
5833/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommy on niin täydellisesti karaktäärissä kuin olla voi. Pitkästä aikaa katsoin WÖR-tv Smak ilag... videota ja putosin taas suunnilleen jo alkumetreillä, kun Tommy hokee kameralle "Är vi live, är vi live?" "Jag tror att vi är live, Freppa!" En osaa kirjoittaa vöyriksi tuota samaa. 

Vörjeans on tyylilajissaan aivan loistava. Kaikki nuo hahmot on niin hyvin tehty. 

Vierailija
5834/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Vörjeans on niin lähellä täydellistä kuin on inhimillisesti mahdollista.

Jostakin luin/kuulin, että Halln-sarjaa filmattaessa näyttelijät pysyttelivät karaktäärissä koko kuvauksien ajan ja olivat siksikin niin luontevia rooleissaan. Mikaelin hahmoa esittänyt Joel siis tylytti Jonaa ja Tommya myös ruokatunnilla ja kahvitauolla ja Gun viuhtoi vihaisena tupakka huulessa aamusta iltaan. 

Samalla lailla ovat varmaan toimineet myös Tommy, Freppa ja Määnin, niin aitoa meininkiä siinä konserttisessiossa.

Vierailija
5835/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit just vakuuttaa mut siitä, että mä todella olen lääketieteellisen avun tarpeessa. t. Se Tuplajuuston ihailija

"Se alkaa Elovenasta, mutta päättyy ekstaasiin."

Parasta pitää varansa, ties miten tässä vielä käy. 😁

Vierailija
5836/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Vörjeans on niin lähellä täydellistä kuin on inhimillisesti mahdollista.

Vörjeans on niin loistava kun heidän hahmonsa ovat lähes peilikuvia todellisesta. He pääsevät tekemään rohkeampia sanoituksia karkottamatta lapsifanejaan. Vörjeansillä on oma tarinansa joka toimii. Kunnia myös Kenneth ja Jonas Sirénille, jotka täydentävät bändin. Jos he eivät esiinny KAJ on Icessa, voisin silti nähdä Freppan tulevan tervehtimään vanhoja koulutovereita ja laulavan Ja e från Vöron. Ainakin toivon sitä. Olen vinkannut Tavastia-klubille, että Vörjeans olisi sopiva kiinnitys. Saas nähdä...

Vierailija
5837/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... musta voi hyvinkin vielä tulla ratkaiseva todiste porttiteorian pitävyydestä. "Aluksi hän vain rauhallisesti kuunteli musiikkia iltaisin työpäivän jälkeen", kertovat läheisensä pysyvään laitoshoitoon saatelleet omaiset.

Vierailija
5838/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... musta voi hyvinkin vielä tulla ratkaiseva todiste porttiteorian pitävyydestä. "Aluksi hän vain rauhallisesti kuunteli musiikkia iltaisin työpäivän jälkeen", kertovat läheisensä pysyvään laitoshoitoo

Sitten täytyy muistaa mikä on" bästa båotin för kropp och själ". 

Vierailija
5839/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... musta voi hyvinkin vielä tulla ratkaiseva todiste porttiteorian pitävyydestä. "Aluksi hän vain rauhallisesti kuunteli musiikkia iltaisin työpäivän jälkeen", kertovat läheisensä pysyvään laitoshoitoo

Sitten täytyy muistaa mikä on" bästa båotin för kropp och själ". 

Tack för påminnelsen... (boarding completed).  :)

Vierailija
5840/6325 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just palkittiin Ig-Nobelilla kansainvälinen tutkimus, jonka mukaan yksi vodkapaukku parantaa oikeasti ihmisen vieraan kielen taitoa (eikä siis kyseessä ole pelkkä urbaanilegenda). Se paukku siis rentouttaa sen verran, että ihminen alkaa luottaa itseensä ja puhua rohkeammin ja ottaa käyttöön kaikki resurssinsa.

Mä olen taipuvainen uskomaan tuohon ja laajentamaan teoriaa muihinkin stimulantteihin. KAJ-paukku on saanut ainakin mut hölpöttämään ruotsia aivan vapautuneesti, vaikka en ole sitä käytännössä koskaan koulun jälkeen puhunut (ja hädin tuskin koulussakaan). Eikö tätä ilmiötä voitaisi jotenkin hyödyntää nykyopetuksessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi