Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6337)
Saapa nähdä, ottavatko tuosta yleisön reaktiosta opiksi ja ottavat Dansgolvin seuraavalle kiertueelleen sitten joskus tulevaisuudessa osaksi vakio-ohjelmistoa. Nythän Sauna tourilla (ja näemmä myös laivakeikoilla) se on ollut selkeästi ns. "Varakappaleena" joka on soitettu jos instrumentit ovat puuttuneet ja on tarvinnut saada täydennystä settilistalle instrumentteja vaativien kappaleiden tilalle, tai sitten sen varalta jos Jakob tai Axel eivät pysty jostain syystä vetämään omia "tähtisuorituksiaan" (Axelilla TEXT-TV ja Jakobilla Näsan domna). Ruisrockissa taidettiin Dansgolv kuulla ensimmäistä kertaa, kun Jakob ei vetänyt Näsan domna ja syynä spekulointien mukaan Jakobin ääniongelmat. Ja nyt toisella laivakeikalla Axel jätti TEXT-TV välistä, joka ollut kaikilla muilla keikoilla, ja tilalle tuli mikäs muukaan kuin Dansgolv. Fanit ovat pettyneitä, että Dansgolv tuntuu olevan vain backuppina sille varalle jos jotain normaalisti settilistaan kuuluvia biisejä täytyy pakon edessä jostain syystä jättää pois.
Erittäin hyvä ongelma tuo, että Kaj'lla on loistavista biiseistä runsaudenpula. Jotkut helmet mahtuu mukaan vain silloin, kun jostain toisesta helmestä täytyy syystä tai toisesta luopua. Text-tv ja Näsan domnar on äänellisesti erittäin vaativia, joten viisas ratkaisu jättää ne pois, jos ääntä pitää syystä tai toisesta säästää.
Hienosti kyllä kaikkien äänet kesti läpi koko sen valtavan myllytyksen, jollainen kevät-kesäkausi oli; yhtään peruutustahan ei tarvinnut edes harkita.
Olisi kyllä kiva nähdä Axel kiltin hahmon roolissa.
Kurt on ilkeä ja kohtelee poikaansa ja kylänsö asukkaita todella huonosti. Bertelistä en oikein tiedä. Jotkut kutsuu häntä pahikseksi, mutta sellaisena en häntä näe. Hän toimii kyllä aika ikävästi Dan-Olea kohtaan. Puhuu ikävästi ja vähättelevästi Dan-Olelle, joka on ilmeisesti aina tottunut olemaan se joka setvii Bertelin aiheuttamia sotkuja. Sekin, miten meni huomatessaan Dan-Olen kiinnostuksen kertomaan Eva-Lisalle kaikki Dan-Olessa huonona näkemänsä puolet. Ja sitten tuo pelihässäkkä. Mutta tuntuu, että Bertel on myös hyvin hukassa. Peliriippuvuus vei taas mennessään eikä osannut lopettaa oikealla hetkellä.
Olisi kiva nähdä Axel vaihteeksi vaikkapa rakkaustarinan toisena osapuolena.
Joku on totta kaj aina pettynyt, kun joku biisi jää setistä pois. Mutta minkäs mahdat, heidänhän pitäisi vetää puolen vuorokauden keikka, jotta kaikki mahtuisi mukaan. Itse haluaisin aina kuulla Älska en gubbin ja Ängeln i e-postenin, enkä niin välittäisi Dansgolvista. Ei ole silti ongelma niin kauan kuin on olemassa levyt ja netti, joista voi aina kuunnella just sitä mitä kulloinkin tekee mieli. :)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kiva nähdä Axel kiltin hahmon roolissa.
Kurt on ilkeä ja kohtelee poikaansa ja kylänsö asukkaita todella huonosti. Bertelistä en oikein tiedä. Jotkut kutsuu häntä pahikseksi, mutta sellaisena en häntä näe. Hän toimii kyllä aika ikävästi Dan-Olea kohtaan. Puhuu ikävästi ja vähättelevästi Dan-Olelle, joka on ilmeisesti aina tottunut olemaan se joka setvii Bertelin aiheuttamia sotkuja. Sekin, miten meni huomatessaan Dan-Olen kiinnostuksen kertomaan Eva-Lisalle kaikki Dan-Olessa huonona näkemänsä puolet. Ja sitten tuo pelihässäkkä. Mutta tuntuu, että Bertel on myös hyvin hukassa. Peliriippuvuus vei taas mennessään eikä osannut lopettaa oikealla hetkellä.
Olisi kiva nähdä Axel vaihteeksi vaikkapa rakkaustarinan toisena osapuolena.
Bertelistä mulla tulee mieleen ne Eino Leinon runon säkeet: "Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista. Paljon hyvää on rinnassa jokaisen, vaikk' ei aina esille loista." Hän on sen peliriippuvuuden ja muun riippuvuuden vietävissä. Musta hän on silti Dan-Olelle oikea ystävä; hänhän menee heti paikkaamaan sen hölmön esittelynsä ja kannustamaan häntä lähtemään bingoon yhdessä Eva-Lisan kanssa. Lopussa hän pyytää myös anteeksi aiheuttamiaan ongelmia. Mutta kyllä: olisi hieno nähdä Axel myös romanttisena hahmona.
Vierailija kirjoitti:
Joku on totta kaj aina pettynyt, kun joku biisi jää setistä pois. Mutta minkäs mahdat, heidänhän pitäisi vetää puolen vuorokauden keikka, jotta kaikki mahtuisi mukaan. Itse haluaisin aina kuulla Älska en gubbin ja Ängeln i e-postenin, enkä niin välittäisi Dansgolvista. Ei ole silti ongelma niin kauan kuin on olemassa levyt ja netti, joista voi aina kuunnella just sitä mitä kulloinkin tekee mieli. :)
Niin suuria yleisöreaktioita saanut kyllä Dansgolv että aika typerää olisi jättää se pois seuraavalla kiertueella. Kuulemani mukaan lähes joka keikalla jolla Dansgolv on vedetty se on saanut selkeästi suurimmat suosionosoitukset (jos BBB:tä ei lasketa).
"Hei sinä "ei suuri musikaalien ystävä"! Nyt kun näit Gambämärkin, muuttuiko suhtautumisesti musikaaleihin? Mistä pidit Gambämarkissa eniten? Oliko jotain, mistä et pitänyt?"
En ole edelleenkään suuri musikaalien ystävä, mutta kyllähän Gambämark oli silti kaikin puolin hieno kokemus. Mitä kaikkea on saatu aikaan vain viidellä näyttelijällä jne. En ole myöskään suuri kansanmusiikin ystävä, joten se oli se mistä pidin vähiten. Mistä pidin eniten: Mäskis-Gunnar hahmona ja se biisi, Kevinin monet roolit ja muuntautumiskykyisyys (jota olen ihaillut kovasti aikaisemminkin), Bäriking (💪🏻🥵)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella hauskaa, että paikalla olleet jakavat tunnelmia keikoilta meidän iloksemme. Kiitos siitä heille. Muistetaan kuitenkin, että se on täysin vapaaehtoista. Ei tule vaatia täysiä keikkavideoita kun ei itse ole ostanut lippua.
Mä en ole katsonut kokonaan sitä 45 min risteilyvideota, mutta olen nähnyt juurikin mahtavia tunnelmapaloja. Kun Dansgolvin ensimmäiset sävelet kuuluivat ja yleisö repesi ihan täysin, nauroin itsekin iloista kotikatsomossa.
Se Dansgolv-reaktio sulatti munkin sydämen. Kun Kevinin kitarasta kuului ensimmäinen sointu, yleisöhän meni täydellisen pähkinöiksi. Rupesin samalla itsekin tykkäämään enemmän tuosta biisistä, joka ei koskaan ole kuulunut mun omiin suosikkeihini. Mutta täytyyhän siinä jotain olla, kun se saa aikaan tuollaisen ilmiön. :D
Se on ennen kaikkea livebiisi. En hirveästi ole väittänyt siitä, mutta livenä se toimii jostain syystä loistavasti.
Selailin huvikseni Youtuben KAJ -materiaalia ja silmiin osui, että BBB Eurovision Official music video on ylittänyt 20 milj. katselukertaa 🤗. Yksi rajapyykki tämäkin taas.
Lähes kaikki nämä ovat: Kaj, käärijä, windows95man jne
Text-tv on ilahduttanut kuulijoita 19. päivän laivakeikalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki nämä ovat: Kaj, käärijä, windows95man jne
No kieltämättä, hienosti määritelty. Kolmesta lähes kaikki eli Kaj ja Käärijä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella hauskaa, että paikalla olleet jakavat tunnelmia keikoilta meidän iloksemme. Kiitos siitä heille. Muistetaan kuitenkin, että se on täysin vapaaehtoista. Ei tule vaatia täysiä keikkavideoita kun ei itse ole ostanut lippua.
Mä en ole katsonut kokonaan sitä 45 min risteilyvideota, mutta olen nähnyt juurikin mahtavia tunnelmapaloja. Kun Dansgolvin ensimmäiset sävelet kuuluivat ja yleisö repesi ihan täysin, nauroin itsekin iloista kotikatsomossa.
Se Dansgolv-reaktio sulatti munkin sydämen. Kun Kevinin kitarasta kuului ensimmäinen sointu, yleisöhän meni täydellisen pähkinöiksi. Rupesin samalla itsekin tykkäämään enemmän tuosta biisistä, joka ei koskaan ole kuulunut mun omiin suosikkeihini. Mutta täytyyhän siinä jotain olla, kun se saa aikaan tuoll
Pitäisi varmasti sitten päästä kuulemaan/kokemaan se livenä. Mullakaan Dansgolv ei jostain syystä ole niin purrut. Ehkä sanoituksen takia, siinä ei ole samalla lailla tarinaa kuin muissa Karar-albumin biiseissä.
"Mutta kyllä: olisi hieno nähdä Axel myös romanttisena hahmona."
Juu ehdottomasti!
Väistämättä mulle vaan koko ajan nousee mieleen Majvor ja Axelin viettelevä katse ja ääni.... Se video on niin herkullinen 😄 Ja Axel niin komea! Kyllä hänestä romanttiseksi sankariksikin olisi.
Majvor olisi mahtanut jättää vastavihityn miehensä alttarille, jos olisi päässyt kuulemaan livenä sen Axelin kuuman serenadin. :)
Oi, myös mun ikisuosikki Kaffitår näkyy soineen laivalla.
Tuskin on mitään klassikko -levyjä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Oi, myös mun ikisuosikki Kaffitår näkyy soineen laivalla.
Axelin muuvit. :)
Sankariroolit olisivat liian täydellisiä. Hän on jotenkin uskottavampi näissä rooleissa.